Przetargi.pl
Przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową (stacja Oleśnica Rataje), w ciągu dawnej drogi krajowej nr 8 – etap 1 dokumentacja projektowa

Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3981667, 3993244
  • Data zamieszczenia: 2019-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
    ul. Wojska Polskiego
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3981667, 3993244
    REGON: 93196321000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: zdp-olesnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową (stacja Oleśnica Rataje), w ciągu dawnej drogi krajowej nr 8 – etap 1 dokumentacja projektowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową (stacja Oleśnica Rataje), w ciągu dawnej drogi krajowej nr 8 – etap 1 dokumentacja projektowa”. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1 – Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 71.24.80.00-8 – Nadzór nad projektem i dokumentacją. 2. Zakres przedmiotu zamówienia do wykonania obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej w ramach w/w zadania wraz z nadzorem autorskim do czasu zakończenia realizacji inwestycji, dla Zarządu Dróg Powiatowych w Oleśnicy. 3. Wykonawca musi złożyć ofertę na całość zamówienia. 4. W ramach zadania w szczególności należy: 4.1. Wykonać dokumentację projektową zawierającą: a) ekspertyzę (2 egz.) obejmującą w szczególności: - inwentaryzację obiektu w celu ustalenia parametrów geometrycznych, - przeprowadzenie niezbędnych badań materiałowych (betony ustroju nośnego, podpory, wyposażenie, inne konieczne), odkrywek nawierzchni na obiekcie i na dojazdach, badań geotechnicznych, - przeprowadzenie ponownej oceny stanu technicznego obiektu (do weryfikacji ocena z ostatniej wykonanej okresowej, pięcioletniej kontroli obiektu mostowego – w załączeniu Protokół Nr 1/2018 z dnia 28.11.2018 roku – załącznik nr 6 do SIWZ), - wyznaczenie istniejącej nośności obiektu i przydatności do dalszej eksploatacji z uwzględnieniem degradacji materiału po ocenie rzeczywistych parametrów materiałowych uzyskanych w trakcie badania i oceny stanu technicznego, - opracowanie koncepcji zawierającej 3 warianty postępowania i zakresu robót budowlanych związanych z obiektem i na dojazdach, w niezbędnym zakresie, uzależnione od osiągnięcia możliwej nośności użytkowej i zapewnienia niezbędnych parametrów funkcjonalnych, zakładając osiągnięcie minimum klasy obciążenia "B" (2 warianty) i klasy obciążenia "A" (1 wariant), a następnie przedstawienie wariantów Zamawiającemu do wyboru, - opracowanie wyceny finansowej poszczególnych wariantów koncepcji, a następnie przedstawienie ich Zamawiającemu do wyboru, b) projekt budowlany (oddzielny dla każdej branży, wykonany w oparciu o koncepcję wynikającą z ekspertyzy i zatwierdzoną przez Zamawiającego, umożliwiający uzyskanie pozwolenia na budowę i uzyskanie przez Zamawiającego dofinansowania robót budowlanych z budżetu państwa, zawierający analizę statystyczną dotycząca posadowienia, podpór, ustroju nośnego; konieczne jest wyznaczenie nośności użytkowej i klasy MLC wyliczonej metodą MILORY) – 4 egz., c) projekt wykonawczy (oddzielny dla każdej branży, wykonany w oparciu o projekt budowlany) – 4 egz., d) projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas realizacji robót wraz z jego zatwierdzeniem, sporządzony na podstawie § 2 ust. 1a Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 roku poz. 784), uwzględniający montaż łożysk i związaną z tym konieczność podnoszenia ustroju nośnego, całkowite tymczasowe zamknięcie obiektu dla ruchu drogowego, zorganizowanie objazdów – 4 egz., e) projekt organizacji ruchu docelowego (w przypadku takiej konieczności) wraz z jego zatwierdzeniem, sporządzony na podstawie § 2 ust. 1a Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 roku poz. 784) – 4 egz., f) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (oddzielne dla każdej branży) – 3 egz., g) kosztorys inwestorski (oddzielny dla każdej branży) – 3 egz., h) kosztorys nakładczy z przedmiarem robót (oddzielny dla każdej branży) – 3 egz., i) wszelkie wymagane przepisami prawa i niezbędne do rozpoczęcia oraz prowadzenia robót budowlanych pozwolenia (w tym prawomocne pozwolenie na budowę z uwagi na teren zamknięty PKP), decyzje administracyjne, postanowienia, opinie, uzgodnienia, zatwierdzenia, badania, analizy, zgłoszenia i powiadomienia, z terminem ważności co najmniej 12 miesięcy ponad termin realizacji, oddzielnie dla każdej branży, z uwzględnieniem wykonywania prac na terenie PKP – oryginały, j) wersję elektroniczną (płyta CD) z kompletem dokumentów wymienionych w p.pkt. a)-i) – 1 egz., k) oświadczenie Wykonawcy: - że przedmiot umowy jest wykonany zgodnie z umową, przepisami prawa, zasadami i normami współczesnej wiedzy technicznej obowiązującymi w zakresie realizowanego przedmiotu umowy na dzień złożenia dokumentacji Zamawiającemu, - że dokumentacja projektowa stanowiąca przedmiot umowy jest kompletna i przydatna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, - dotyczące konieczności sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowi przy realizacji inwestycji (BIOZ), l) notatki z narad technicznych i inne niezbędne dokumenty projektu. Dokumentacja projektowa powinna być wykonana terminowo, z zachowaniem należytej staranności, rozumianej jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem umowy, w zgodzie z postanowieniami umowy, zaleceniami i wytycznymi Zamawiającego, złożoną ofertą, SIWZ, a także z przepisami prawa wymienionymi w pkt 3.7. SIWZ, a w szczególności z przepisami techniczno – budowlanymi, zasadami i normami współczesnej wiedzy technicznej obowiązującymi w zakresie realizowanego przedmiotu umowy na dzień złożenia dokumentacji Zamawiającemu, z zastosowaniem współczesnych konstrukcji, technologii i materiałów. 4.2. Pełnić nadzór autorski nad realizacją zadania. ZASADY PEŁNIENIA NADZORU AUTORSKIEGO 4.2.1. Sposób pełnienia nadzoru autorskiego: Zobowiązania Wykonawcy dokumentacji projektowej do pełnienia nadzoru autorskiego powstają z chwilą protokolarnego przekazania Zamawiającemu tej dokumentacji (na protokół zdawczo – odbiorczy). Nadzór autorski jest pełniony, aż do zakończenia inwestycji (robót budowlanych) i przekazania inwestycji do eksploatacji tj. do podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych, realizowanych w oparciu o tę dokumentację. W ramach pełnienia nadzoru autorskiego Wykonawca jest zobowiązany: 1) uczestniczyć w czynnościach wymagających nadzoru autorskiego, na każde wezwanie Zamawiającego, w terminie przez niego wyznaczonym, w tym wizytować budowę oraz uczestniczyć w radach budowy, 2) informować niezwłocznie Zamawiającego o wszelkich błędach dostrzeżonych w toku realizacji robót budowlanych, a w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżnościach z dokumentacją projektową. 4.2.2. Zakres czynności nadzoru autorskiego: 1) interpretacja, wyjaśnianie wątpliwości dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań, uszczegóławianie dokumentacji projektowej w razie potrzeb, dokonywanie uzupełnień, poprawek i korekt, sporządzanie dodatkowych rysunków, jeżeli dokumentacja projektowa w niedostatecznym stopniu wyjaśnia rozwiązania techniczne, 2) sporządzanie opinii i wykonywanie analiz oraz wszelkich opracowań związanych z osiągnięciem celu, w tym dokonywanie koniecznych adnotacji i opinii dotyczących Projektu Wykonawczego i operatu kolaudacyjnego, 3) udzielanie, w trakcie postępowania przetargowego na roboty budowlane, odpowiedzi na zapytania Zamawiającego lub kierowane do Zamawiającego przez Wykonawców robót budowlanych ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, 4) bieżące doradztwo Wykonawcy robót budowlanych we wszystkich sprawach związanych z realizacją dokumentacji projektowej, 5) wprowadzanie rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, w uzgodnieniu z Zamawiającym, 6) czuwanie nad tym, aby zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu wymagającego uzyskania nowego pozwolenia na budowę lub jego zmiany, 7) interpretowanie robót jako dodatkowych lub objętych kontraktem Wykonawcy robót budowlanych, zgodnie z zakresem ujętym w dokumentacji projektowej, 8) udział w komisjach przekazania placu budowy i odbioru robót budowlanych, jeżeli Zamawiający będzie tego wymagał, 9) wyodrębnianie z dokumentacji projektowej (w tym również z kosztorysów inwestorskich) poszczególnych odcinków inwestycji planowanych do realizacji w danym roku budżetowym – na odrębne zlecenie Zamawiającego, bez dodatkowego wynagrodzenia, 10) dostosowywanie dokumentacji projektowej do aktualnych przepisów, uaktualnianie pozwoleń, decyzji, uzgodnień, zgłoszeń - na odrębne zlecenie Zamawiającego bez dodatkowego wynagrodzenia. 4.2.3. Pozostałe ustalenia dotyczące nadzoru autorskiego: 1) czynności nadzoru autorskiego będą sprawowane na pisemny wniosek Zamawiającego, 2) o konieczności przeprowadzenia nadzoru autorskiego, Wykonawca będzie informowany z dwudniowym wyprzedzeniem (dwóch dni roboczych), 3) w nagłych przypadkach, Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezwłocznego wezwania Wykonawcy na budowę, 4) Wykonawca jest zobowiązany najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych udzielić pisemnej odpowiedzi na pytania Zamawiającego związane z realizacją nadzoru autorskiego, 5) za formę pisemną uznaje się również korespondencję mailową, 6) Wykonawca nie może powierzyć innym osobom wykonania czynności nadzoru autorskiego, bez uprzedniej, pisemnej zgody Zamawiającego, 7) Wykonawca nie może odstąpić od wykonywania nadzoru autorskiego, za wyjątkiem wystąpienia siły wyższej, 8) wynagrodzenie za pełnienie nadzoru autorskiego zostało wkalkulowane w wynagrodzenie za sporządzenie dokumentacji projektowej. 5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, przed złożeniem oferty, dokonał lokalnej wizji terenowej miejsca realizacji projektowanych robót budowlanych. 6. Zadanie stanowiące przedmiot umowy: „Przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową (stacja Oleśnica Rataje), w ciągu dawnej drogi krajowej nr 8 – etap 1 dokumentacja projektowa” Opis istniejącego obiektu: - numer drogi – dawna droga krajowa nr 8, - klasa drogi – Z, - numer inwentarzowy obiektu – JNI 16180002, - projektowana pierwotna nośność określona na I klasę K-80 według PN-66/B-02015, - rok budowy 1969 (według dostępnych danych archiwalnych) - obiekt stanowiący przedmiot zamówienia to wiadukt drogowy trzyprzęsłowy z dojazdami, zlokalizowany w ciągu dawnej drogi krajowej nr 8, w kilometrażu 0+573, miasto Oleśnica ul. Wojska Polskiego, nad czynną, zelektryfikowaną linią kolejową (nad stacją kolejową Oleśnica Rataje), - pierwotnie obiekt i droga były w zarządzaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu; po wybudowaniu drogi krajowej nr S-8, dawna droga krajowa nr 8 wraz z wiaduktem została przekazana w zarząd Miastu Oleśnica, a następnie, na przełomie 2015 i 2016 roku, na mocy przepisów art. 10 ust. 5a ustawy z 13.09.2013 roku o zmianie ustawy o drogach publicznych (Dz. U. z 2015, poz. 870), w trybie tzw. "kaskadowego przekazywania dróg publicznych" – została przekazana Zarządowi Województwa Dolnośląskiego i dalej Zarządowi Powiatu Oleśnickiego; dawna droga krajowa nr 8 z mocy prawa została ostatecznie zaliczona do kategorii dróg powiatowych, - podstawowe parametry techniczne: - długość całkowita – 32,74 m - szerokość – 11,10 m - ustrój nośny: 3 - przęsłowy, dźwigary prefabrykowane uciąglone płytą monolityczną, swobodnie oparte (8,00+15,00+8,00) - podpory: żelbetowe o konstrukcji ramowej, posadowienie nieznane - jezdnia: - szerokość 8,00 m, - nawierzchnia bitumiczna - chodniki: - dwustronne - wyposażone w krawężniki - szerokość 2 x 1,55 m - balustrady: obustronne, metalowe Ogólne założenia projektowe dla inwestycji: - celem przebudowy jest powstrzymanie degradacji materiału konstrukcji zagrażającego bezpiecznej eksploatacji obiektu i zaprojektowanie funkcji zgodnych z obecnymi wymaganiami; w załączeniu Protokół Nr 1/2018 z dnia 28.11.2018 roku (załącznik nr 6 do SIWZ) okresowej, pięcioletniej kontroli obiektu mostowego (przeglądu rozszerzonego) wraz z dokumentacją fotograficzną, w którym opisano występujące wady i usterki oraz zalecono pilne wykonanie ekspertyzy i przeprowadzenie działań koniecznych dla dalszej bezpiecznej eksploatacji obiektu. Termin przekazania kompletnej dokumentacji projektowej Zamawiającemu do formalnego sprawdzenia i akceptacji: 02.12.2019 roku. Termin przekazania Zamawiającemu sprawdzonej i zaakceptowanej przez Zamawiającego kompletnej dokumentacji projektowej (odbiór końcowy): 16.12.2019 roku 7. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP określił w rozdziale 26 SIWZ wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917). 8. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany przedmiotu zamówienia, ceny wykonania przedmiotu zamówienia, obniżenia jakości. 9. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 7 i art. 29 oraz art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2018 roku, poz. 1986), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach przetargowych. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów, systemów, urządzeń i wyposażenia zawarte w SIWZ oraz dokumentacji przetargowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji przetargowej mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację zamówienia zgodnie z dokumentami przetargowymi oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71322000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 4.200,00 zł (słownie: cztery tysiące dwieście złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) formularz oferty przygotowany dla zamówienia – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; b) oświadczenie Wykonawcy z art. 25a ust. 1 PZP – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ (obowiązkowy dokument, który musi zostać wypełniony i załączony do oferty znajduje się na stronach 1-5); c) zestawienie cenowe – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ; d) dokument, z którego wynika upoważnienie osoby / osób do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy lub pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach