Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna

Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Kazimierza Karasia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5298100 , fax. 65 5298131
  • Data zamieszczenia: 2019-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna
    ul. Kazimierza Karasia 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5298100, fax. 65 5298131
    REGON: 000660995
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna. W ramach zadania planuje się wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie ulicy Osieckiej zgodnie z opracowanym projektem budowlanym, stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również opracowanie i uzgodnienie z odpowiednimi jednostkami dokumentacji wykonawczej niezbędnej do realizacji przedmiotowej inwestycji - w przypadku zaistnienia takiej konieczności, w szczególności wynikającej z uzgodnienia MPWiK Sp. z o.o. w Lesznie nr ZR-R-UZ/251/2016 (ZR-R/814/2016) z dnia 20.03.2017 r. W ramach zadania nastąpi budowa jezdni o szer. 7,0 m (miejscami poszerzonej do 10,5 m) z mas asfaltowych o konstrukcji umożliwiającej ruch pojazdów samochodowych o nacisku na 1 oś do 8 t. W ramach przebudowy wzdłuż drogi wojewódzkiej przewidziano ciąg pieszo-rowerowy (chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego) o szerokości 3 m. Planowana jest również budowa odwodnienia drogi, budowa kanału technologicznego oraz przebudowa oświetlenia ulicznego. Przebudowane zostanie skrzyżowanie ulicy Osieckiej z ulicą Popiełuszki wraz z budową sygnalizacji świetlnej. W związku z odbywającą się komunikacją autobusową w ciągu DW 432 zaprojektowano 7 zatok autobusowych. Projektowany zakres inwestycji zapewnia odtworzenie istniejących połączeń drogowych i dojazd do przyległych działek. Z zamówienia wyłączona jest przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego. Na podstawie Porozumienia regulującego zasady współpracy przy realizacji zadania pn. „Remont nawierzchni przejazd kolejowo-drogowego” z dnia 12.09.2016 r. pomiędzy Miastem Lesznem i PKP PLK S.A. wraz z Aneksami - przejazd kolejowo-drogowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 432 zostanie wyremontowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim. Do zadań Wykonawcy należy dostawa płyt przejazdowych typu MIROSŁAW lub równoważnych – zgodnie z przedmiotowym Porozumieniem i załączonym do specyfikacji zestawieniem materiałów na przebudowę przejazdu kolejowego (załącznik nr 8 do SIWZ). Płyty przejazdowe Mirosław dostarczone i rozładowane będą, na koszt Wykonawcy na plac składowania zlokalizowany w pobliżu przejazdu kolejowego w ciągu ul. Osieckiej w Lesznie. Na realizację Projektu p.n.: „Przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna" Miasto Leszno, uzyskało dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 5: Transport, Działanie 5.1. Infrastruktura drogowa regionu, Poddziałanie 5.1.1. Wzmocnienie regionalnego układu powiązań drogowych (drogi wojewódzkie, będące w zarządzie Samorządu Województwa Wielkopolskiego oraz drogi, których realizacja wynika ze Strategii ZIT lub Mandatów Terytorialnych OSI). 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ul. Osieckiej w Lesznie (ok.2,77 km), która swym zakresem obejmuje w szczególności wykonanie: -frezowanie istniejącej nawierzchni na odc. 0+031,00 – 0+211,13 oraz na ul. Księdza Popiełuszki, -rozebranie istniejącej nawierzchni wraz z podbudową na pozostałym odcinku -wykonanie wzmocnienia nawierzchni, -wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni, -budowa skrzyżowania skanalizowanego wraz z sygnalizacją świetlną z ulicą Księdza Popiełuszki, -budowa ciągu pieszo - rowerowego, -budowa zatok autobusowych, -budowa systemu odwodnienia drogi, -budowa segregacji ruchu na skrzyżowaniach z ulicami bocznymi, -budowa oświetlenia, -budowa kanalizacji teletechnicznej, UWAGA: Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania kanalizacji teletechnicznej w ciągu ul. Popiełuszki na odcinku od studni SK-2 KT/20 do Ronda Antoniny, -dostawy elementów na przebudowę przejazdu kolejowego (w systemie płyt typu „Mirosław”). 3. Szczegółowy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w projekcie budowlanym, przedmiarach robót oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (zwanych dalej „STWiORB”) opracowanych przez Paweł Kattner „PMD”, ul. Cyprysowa 2, 64-130 Dąbcze i "MSR TRAFFIC" Zakład Systemów Sterowania Ruchem Drogowym Sp. z o.o. Wymienione dokumenty są załącznikami SIWZ (Załącznik nr 8 do SIWZ) i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej www.bip.leszno.pl oraz są dostępne w biurze prowadzącego postępowanie (Biuro Projektów Współfinansowanych, ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 11, 64 – 100 Leszno). 4. Przedmiary robót mają charakter orientacyjny i nie wyznaczają ilości robót, do realizacji których zobowiązany jest Wykonawca. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu robót w oparciu o opracowaną dokumentację i wizję lokalną. 5. Na podstawie Porozumienia z dnia 12.09.2016 r. oraz Aneksu nr 1 regulujących zasady współpracy przy realizacji zadania pn.: „Remont nawierzchni przejazdu kolejowo-drogowego” w ramach projektu pn.: „Przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna", zawartego pomiędzy Miastem Leszno a PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna w trakcie realizacji przebudowy ul. Osieckiej, PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, po dostarczeniu przez Wykonawcę elementów na przebudowę przejazdu kolejowego (w systemie płyt typu „Mirosław” lub równoważnych), wykona remont przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej 432. Wykonanie tych robót nie jest objęte przedmiotowym zamówieniem. Prace te będą koordynowane przez Inspektorów Nadzoru. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania oraz dostarczenia materiału w taki sposób, aby umożliwić przebudowę przejazdu kolejowego i nie wstrzymywać robót prowadzonych przez Wykonawcę PKP PLK. Zakres robót realizowanych przez PKP PLK został uwzględniony w terminie realizacji zadania, o którym mowa w Rozdz. 4 SIWZ. Płyty przejazdowe typu „Mirosław” powinny odpowiadać polskim normom i posiadać odpowiednie świadectwa/certyfikaty/aprobaty/deklaracje zgodności, w szczególności: wydane przez Instytut Kolejnictwa, Urząd Transportu Kolejnictwa lub równoważne. Przydatność płyt przejazdowych typu „Mirosław” winna być zgodna z warunkami użytkowymi oraz wytrzymałościowymi określonymi w Aprobacie Technicznej Instytutu Kolejnictwa. 6. Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1570 ze zm.). 7. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń technicznych oraz elementów wyposażenia równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót oraz STWiORB. 8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego w w/w dokumentach jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia techniczne i elementy wyposażenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz obowiązany jest uzyskać na ich zastosowanie akceptację Zamawiającego i Inspektora Nadzoru danej branży. 9. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, STWiORB lub przedmiarach robót wskazana została nazwa handlowa lub znak towarowy materiału, urządzenia technicznego lub elementu wyposażenia, to charakteryzujące tak opisany materiał, urządzenie techniczne lub element wyposażenia parametry i cechy techniczne oraz posiadane atesty i certyfikaty stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych. Należy przyjąć, że wszystkim wskazanym znakom towarowym lub nazwom pochodzenia materiałów zaproponowanych i występujących w dokumentacji przetargowej towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, co oznacza, że dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów o cechach niezgorszych niż opisywane w SIWZ i załącznikach , tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe co najmniej takie jak wskazane w specyfikacji materiałowej lub lepsze. Wykonawca, który zdecyduje się stosować urządzenia i materiały równoważne opisywanym w dokumentacji, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone w załączonych do SIWZ dokumentach. 10. Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: 1) Na podstawie załączonych projektów budowlanych wykonanie wszelkich niezbędnych projektów wykonawczych, w tym w szczególności projektu wykonawczego branży sanitarnej zgodnie z uzgodnieniem nr ZR-R-UZ/251/2016 z dnia 20.03.2017r. wydanym przez MPWiK Sp. z o.o. oraz uzyskania uzgodnienia MPWiK Sp. Z o.o. 2) Wykonania wycinki drzew i krzewów oraz nasadzeń zastępczych zgodnie z wydanymi decyzjami i załączonymi do SIWZ projektami nasadzeń kompensujących 3) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania na własny koszt ekspertyz, opinii, badań, uzgodnień i innych dokumentów, które są niezbędne do opracowania projektów wykonawczych koniecznych dla realizacji przedmiotu zamówienia i uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. 4) W przypadku wprowadzenia zmian na etapie projektu wykonawczego Zamawiający zastrzega konieczność uzgodnienia rozwiązań na etapie projektowania oraz uzyskania akceptacji Zamawiającego pełnej dokumentacji projektowej. Ponadto Zamawiający zwraca uwagę, że w takim przypadku do obowiązków Wykonawcy należeć będzie uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji wymaganych obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności z ustawą Prawo budowlane). 5) organizację i zagospodarowanie terenu robót oraz zaplecza robót, ustanowienie Kierownika Budowy oraz wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126); 6) ustanowienie Kierownika Budowy i Kierowników Robót dla poszczególnych branż, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego. Do obowiązków Kierownika Budowy należeć będzie koordynowanie prac wszystkich branż oraz sporządzanie we współpracy z Inspektorami Nadzoru poszczególnych branż i Zamawiającym protokołów z rad budowy; 7) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas realizacji robót, uzgodnienie i zatwierdzenie z organami przewidzianymi przepisami ustawy „Prawo o ruchu drogowym” oraz oznakowanie robót zgodnie z tym projektem; UWAGA: Zalecany podział inwestycji na odcinki realizacyjne: odcinek I – od granicy miasta Leszna do km 2+030 odcinek II – od km 2+030 do torów PKP ( zaleca się połówkowe wykonanie robót) odcinek III – od torów PKP do ul. Grzybowej ( do km 0+875) odcinek IV – od km 0+875 do skrzyżowania z ul. Popiełuszki odcinek V – od skrzyżowania z ul. Popiełuszki do Ronda Grzybowo; Podział na odcinki realizacyjne zostanie uzgodniony szczegółowo z Zamawiającym wraz z harmonogramem realizacji robót, opracowanym przez Wybranego Wykonawcę. W przypadku budowy sieci infrastruktury podział na odcinki ma charakter umowny i dotyczy skończonych elementów robót umożliwiających wykonanie fragmentu sieci zgodnie ze sztuką budowlaną (zlokalizowanych w pobliżu styku poszczególnych odcinków). Zamawiający dopuszcza inny niż zalecany podział, na który Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza w trakcie realizacji robót zmiany w zakresie podziału i realizacji poszczególnych odcinków – po uzyskaniu przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego. 8) prowadzenie robót budowlanych w sposób umożliwiający korzystanie z przyległych nieruchomości przez ich właścicieli (w szczególności umożliwić należy dostęp do firm i instytucji świadczących usługi publiczne); 9) obsługę geodezyjną, zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej; 10) nie dopuszcza się gromadzenia i przechowywania na terenie budowy materiałów porozbiórkowych nienadających się do ponownego wykorzystania; 11) materiały porozbiórkowe nienadające się do powtórnego wykorzystania oraz masy ziemne pozyskane przy przedmiotowej budowie należy zagospodarować we własnym zakresie. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.) i jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej; 12) materiały porozbiórkowe nadające się do ponownego wykorzystania w tym kora asfaltowa, kostki betonowe, krawężniki itp. stanowią własność Zamawiającego i w cenie ofertowej każdy Wykonawca uwzględnia zasady ich zagospodarowania. Do obowiązków Wykonawcy należy wywóz, po uprzednim oczyszczeniu, materiałów porozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania w miejsce wskazane przez Przedstawiciela Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji Urzędu Miasta Leszna, przy czym miejsce to będzie się mieścić w granicach administracyjnych miasta Leszna. Płytki betonowe i kostkę betonową należy złożyć na paletach i foliować. Koszt palet i folii należy ująć w cenie ofertowej. Palety te wraz z materiałem porozbiórkowym stanowią własność Zamawiającego. 13) stały nadzór i obsługę geodezyjną, zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, łącznie z dokumentacją geodezyjną; 14) właściwe zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót oraz ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć kopię w/w ubezpieczenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy wraz z dowodem uiszczenia wymagalnych składek oraz OWU. Warunki dotyczące ubezpieczenia określone zostały w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ; 15) organizację min. 1 raz na dwa tygodnie, a także w każdej nagłej, wymagającej tego sytuacji, posiedzeń koordynacyjnych - tzw. rad budowy wraz z udziałem w nich upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, przedstawiciela Zamawiającego, Kierownika Budowy i Kierowników Robót, Inspektorów Nadzoru. Terminy rad budowy należy uzgodnić z Zamawiającym. Ponadto Przedstawiciele Wykonawcy są zobowiązani do uczestniczenia w tzw. naradach technicznych na każde żądanie Zamawiającego; 16) na każdej naradzie Wykonawca ma złożyć sprawozdanie ze zrealizowanych robót zgodnie z przedłożonym wcześniej harmonogramem. Harmonogram musi być aktualizowany na bieżąco, z uwzględnieniem ewentualnych opóźnień robót, tak aby zapobiec zmianie terminu realizacji zamówienia. Harmonogram musi uwzględniać podział robót na odcinki realizacyjne. 17) szkolenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu zamówienia w zakresie przepisów BHP; 18) po zakończeniu robót doprowadzenie terenu przyległego do terenu robót do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu robót; 19) bieżące utrzymanie czystości na terenie prowadzonych robót; 20) wykonywanie wszelkich wymaganych w trakcie realizacji i do odbioru badań laboratoryjnych wraz z inspekcją TV wykonanych kanalizacji włącznie, potwierdzających uzyskanie dla badanych elementów parametrów technicznych wymaganych dokumentacją budowlaną i specyfikacjami technicznymi. Badania laboratoryjne muszą być wykonywane przez uprawnione laboratoria niezależne w stosunku do Wykonawcy; 21) Wykonawca zobowiązany jest do wyniesienia urządzeń do nowej rzędnej niwelety drogi, chodnika, ścieżki rowerowej. Z uwagi na powyższe Wykonawca, ma obowiązek zgłoszenia do właścicieli sieci gotowości do odbioru robót drogowych pod kątem weryfikacji wyniesienia wszystkich urządzeń, w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia robót. Wykonawca ponosi koszty wyniesienia oraz usunięcia ewentualnych uszkodzeń infrastruktury. 22) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania próby wodnej szczelności na wykonanych odcinkach kanalizacji deszczowej. 23) poniesienia wszystkich kosztów związanych z demontażem elementów sieci przewidzianych do likwidacji. Zdemontowane (zasuwy, hydranty, skrzynki uliczne, etc.) należy protokolarnie w obecności Inspektora Nadzoru 24) pokrycia kosztów każdorazowego wyłączenia i włączenia odcinka sieci, 25) ewentualne inne koszty, które według wiedzy i oceny Wykonawcy (dokonanej z najwyższą, profesjonalną starannością) trzeba ponieść w związku z realizacją zamówienia; 26) Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia na zasadach opisanych w rozdziale 13 ust. 1 pkt 2) SIWZ i w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 27) Dostawę i montaż tablic informacyjnych i pamiątkowych (po 2 sztuki) zgodnie z zasadami promowania projektu i obowiązkami informacyjnymi beneficjenta określonymi na stronie: http://wrpo.wielkopolskie.pl. 11. Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 1) Protokolarne przejęcie terenu budowy od Zamawiającego; 2) Usuwanie w określonym przez Zamawiającego i Inspektorów Nadzoru terminie wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości; 3) Wykonywanie poleceń i wskazówek Inspektorów Nadzoru; 4) Organizowanie robót w uzgodnieniu z Inspektorami Nadzoru tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót; 5) Rozpoczęcie prac niezwłocznie od dnia przekazania placu budowy; 6) Przestrzegania zasad BHP oraz planu BIOZ; 7) Najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożenie Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia, o których mowa w rozdziale 5 ust. 6 pkt 3) lit. b) SIWZ; 8) Przygotowanie oświadczenia Kierownika budowy o podjęciu obowiązków oraz zgłoszenia do właściwego inspektora pracy, zgodnie z §3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003r. Nr 47, poz. 401). Dokumenty należy przekazać Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy; 9) Złożenie oświadczenia Kierownika budowy o podjęciu obowiązków oraz przygotowanie zgłoszenia do właściwego inspektora pracy, zgodnie z §3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401). Dokumenty należy przekazać Zamawiającemu w terminie 5 dni przed planowanym przekazaniem placu budowy. 10) Przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów przekazanie Przedstawicielowi Inżyniera Kontraktu świadectwa dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełniania wymogów określonych w specyfikacjach technicznych i polskich normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. 11) Umożliwienie Przedstawicielom Inżyniera Kontraktu sprawdzenia każdej roboty budowlanej zanikającej lub która ulega zakryciu. Wykonawca nie jest uprawniony do zakrycia wykonywanej roboty budowlanej bez uprzedniej zgody Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu. 12) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu lub dostarczenie skutecznego (potwierdzonego przez odpowiedni organ) zawiadomienia o zakończeniu budowy (w zależności od obowiązujących przepisów). 13) Usuwanie z placu budowy osób i sprzętu niezwiązanych z realizacją zadania; 14) Uczestniczenie w radach budowy Kierownika Budowy oraz odpowiednich Kierowników Robót, którzy przedstawią zaawansowanie robót oraz sprawy, które wymagają rozstrzygnięcia przez Inspektorów Nadzoru i przez Zamawiającego, w szczególności nieprawidłowości w wykonywaniu robót lub zagrożenia terminowego wykonania zamówienia; 15) Zgodnie z zapisami Uchwały Nr VIII/71/2003 Rady Miejskiej Leszna z dnia 29 kwietnia 2003r. w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Osieckiej, Kąkolewskiej i torów PKP w Lesznie. obszar planu obejmuje się strefą ochrony archeologicznej „W”. Działalność inwestycyjna na etapie projektowania wymaga uzgodnienia z właściwymi służbami ochrony zabytków, które określą warunki realizacji inwestycji – nadzory archeologiczne, ratownicze badania wykopaliskowe. Koszty prac archeologicznych ponosi Wykonawca. 16) Zgodnie z zapisami Uchwały Nr XV/181/99 Rady Miejskiej Leszna z dnia 4 listopada 1999 roku W sprawie: ustalenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Leszna, zatwierdzonego uchwałą Nr XXXIX/297/93 Rady Miejskiej Leszna z dnia 7 września 1993 r., w rejonie ul. Osieckiej. Nakazuje się w granicach obszaru objętego planem uzyskanie uzgodnienia właściwego Konserwatora Zabytków, który określi warunki dopuszczające do realizacji inwestycji w zakresie ochrony archeologicznej. Koszty prac archeologicznych ponosi Wykonawca. 17) Do budowy nowej nawierzchni będzie można przystąpić po dokonaniu odbiorów wybudowanych nowych urządzeń infrastruktury podziemnej. 18) Dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w terminach określonych przez Inspektora Nadzoru danej branży; 19) Do budowy nowej nawierzchni będzie można przystąpić po dokonaniu odbiorów wybudowanych nowych urządzeń infrastruktury podziemnej, 20) Wykonanie na polecenie Inspektorów Nadzoru prac niezbędnych ze względu na zagrożenie życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego; 21) Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych (planuje się jeden przegląd rocznie). Nieobecność Wykonawcy nie wstrzymuje przeprowadzenia przeglądu, a Zamawiający jest wówczas zobowiązany przesłać Wykonawcy protokół przeglądu gwarancyjnego wraz z wezwaniem do usunięcia stwierdzonych wad gwarancyjnych w określonym przez Zamawiającego terminie; 22) Usuwanie wad stwierdzonych w czasie przeglądów gwarancyjnych w terminie określonym przez Zamawiającego. 23) Ustala się następujące zasady prowadzenia wycinki drzew: -wycinkę drzew oraz karczowanie pni należy wykonywać pod nadzorem Miejskiego Zakładu Zieleni Sp. z o.o. w Lesznie, -całość pozyskanego drewna z wycinki drzew w pasie drogowym w granicach administracyjnych miasta Leszna musi zostać odwieziona do siedziby Miejskiego Zakładu Zieleni Sp. z o.o. w Lesznie przy ul. Cypriana Kamila Norwida 4 , -pozyskane drewno musi zostać pocięte na odcinki 1,1m długości , -przez drewno dłużycowe należy rozumieć drewno o grubości powyżej 7 cm, -gałęzie należy rozdrobnić rąbakiem do drewna i rozdrobniony urobek przekazać: do Miejskiego Zakładu Zieleni Sp. z o.o. w Lesznie, -korzenie z karczowania należy wywieść na wysypisko z uwzględnieniem opłaty za składowanie lub zagospodarować we własnym zakresie. 12. W przypadku, gdy termin ważności polisy, o której mowa w rozdziale 6 ust. 7 pkt 1) lit. b) SIWZ upływa przed terminem zakończenia robót objętych niniejszym zamówieniem, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy przed upływem ważności polisy poprzedniej. Nie dokonanie powyższego będzie stanowiło podstawę do wstrzymania robót z dniem upływu ważności polisy i naliczania kar umownych za spowodowanie przerwy w realizacji zamówienia z przyczyn zależnych od Wykonawcy do czasu przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy. 13. Sposób rozliczania i odbioru robót przedstawiony został w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 14. Zaleca się przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca prac; w tym celu Wykonawca winien skontaktować się z Zamawiającym w celu ustalenia terminu wizji lokalnej. Brak udziału Wykonawcy w wizji lokalnej nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dołożenia najwyższej staranności przy sporządzaniu oferty, w tym określeniu cen ofertowych za wykonanie poszczególnych robót. 15. Koszty wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości 150.000,00 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu: WADIUM „Przetarg nieograniczony- znak sprawy: BPW.271.03.2019 Przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna” Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 4. Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego formach, należy złożyć wraz z ofertą, w oryginale, w osobnej kopercie w Urzędzie Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, WYŁĄCZNIE w Biurze Obsługi, mieszczącym się na parterze budynku, opisanej w następujący sposób: WADIUM „Przetarg nieograniczony- znak sprawy: BPW.271.03.2019 Przebudowa ulicy Osieckiej - drogi wojewódzkiej nr 432 w granicach miasta Leszna” wraz z kserokopią poświadczoną „za zgodność z oryginałem”. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) kwotę gwarancji/poręczenia; 4) termin ważności gwarancji/poręczenia; 5) bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, tj.: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: i. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, ii. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, iii. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 6) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; 7) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; 9) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 SIWZ. 7. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w ust. 1 pkt 2) -5) rozdziału 8 SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14 rozdziału 8 SIWZ. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 11 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 17. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 18. UWAGA: Zamawiający zastrzega, że zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego (Sygn. akt III CZP 27/17 z dnia 22 czerwca 2017r.) wadium podlega zatrzymaniu na postawie art.46 ust.4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (t.j. Dz.U. 2017r., poz.1579 ze zm.) także wtedy, kiedy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył dokumenty lub oświadczenia, ale z ich treści nie wynika potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na Ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia: a) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 i nr 1a do SIWZ, b) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 SIWZ (Załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ), c) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów – do oferty powinien dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 ust. 8 SIWZ). 2. Zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 3. Dowód wniesienia wadium. 4. Jeżeli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 ust. 8 SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach