Przetargi.pl
,,Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie.”

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 33100 Tarnów, Ul. Komunalna
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 625 82 09
  • Data zamieszczenia: 2018-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
    Ul. Komunalna 31
    33100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 625 82 09
    REGON: 12283026000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.puk.tarnow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Komunalna Spółka z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,,Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części, tj. a) część 1 - Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – sieć niskiego napięcia, b) część 2 - Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – sieć teletechniczna, c) część 3 - Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – kanalizacja deszczowa 2) Podstawą realizacji zadania jest przedmiar robót (kosztorys ślepy). 3) Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca robót (budowy), gdzie będą prowadzone roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac. Wyklucza się możliwość uwzględnienia roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia w niej elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty odwiedzenia miejsca robót (budowy) ponosi Wykonawca. 4) W przypadku wystąpienia w materiałach SIWZ opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty lub robót dostarczanych przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w zakresie parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych. 5) W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza się rozwiązania równoważne. Jeżeli Wykonawca proponuje rozwiązania wykonania przedmiotu zamówienia równoważne w stosunku do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych wymaganych w opisie przedmiotu zamówienia obowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą środków, o których mowa w art. 30b ust. 1 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. 6) Szczegółowy zakres robót określają: projekty budowlane, przedmiar robót i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, na podstawie których należy sporządzić ofertę. Projekt budowlany, kosztorys ofertowy oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowią integralne części SIWZ i zamówienia. 7) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przepisami prawa budowlanego oraz sztuką budowlaną. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy i ma na celu ułatwienie dokonania wyceny robót. 8) Wykaz robót: a) dla części 1 - Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – sieć niskiego napięcia – przedmiar robót stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, b) dla części 2 - Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – sieć teletechniczna – przedmiar robót stanowi załącznik nr 8 do SIWZ, c) dla części 3- Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – kanalizacja deszczowa – przedmiar robót stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 9) Wykonawca musi uwzględnić w cenie oferty:  koszty związane ze wszystkimi robotami, w tym materiały i sprzęt niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia,  koszty związane z kierowaniem ruchem drogowym na czas realizacji zadania,  koszty związane ze zorganizowaniem i utrzymaniem zaplecza budowy,  uporządkowaniem terenu po zakończeniu robót.  koszty związane z odpowiednim oznakowaniem i zabezpieczeniem miejsc prowadzenia robót,  koordynowania prac realizowanych przez podwykonawców, jeżeli zostaną z podwykonawcami zawarte stosowne umowy w celu realizacji przedmiotu niniejszej umowy,  powołanie kierownika budowy,  koszty przeprowadzenia wszystkich niezbędnych prób i pomiarów,  koszty związane z usunięciem odpadów z terenu budowy i ich zagospodarowaniem (wywóz z terenu budowy, składowanie na wysypisku, utylizacja),  przeszkolenie pracowników zatrudnionych przy realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia w zakresie przestrzegania przepisów BHP,  wykonanie i ustawienie tablic informacyjnych wynikających z Prawa budowlanego oraz BHP,  odpowiedzialność wobec osób trzecich za ewentualne szkody i inne zdarzenia powstałe w związku z wykonywaniem robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,  pozostałe koszty niezbędne do kompleksowego zrealizowania przedmiotu zamówienia. Zamawiający ponosi koszty związane z obsługą geodezyjną w trakcie realizacji zadania. 10) Do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie:  kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami będącymi przedmiotem zamówienia,  osób przeszkolonych do kierowania ruchem drogowym,  bezpiecznej komunikacji pieszej i samochodowej,  przeszkolenia pracowników zatrudnionych przy realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia w zakresie przestrzegania przepisów BHP,  uczestnictwa w radach budowy, przeglądach robót oraz odbiorach zgodnie z postanowieniami umowy,  wykonywania robót, odbiorów oraz organizacji na terenie prowadzonych robót, w oparciu o aktualne normy i przepisy (BHP, ppoż., oraz koordynacja w zakresie BHP),  Wykonawca własnym staraniem zorganizuje plac budowy, w tym ze szczególną starannością oznakuje teren prowadzenia robót oraz zabezpieczy mienie Zamawiającego przed uciążliwymi czynnikami wynikłymi z prowadzonych robót oraz rozprzestrzenianiem się zanieczyszczeń na terenie obiektu. 11) Wymagany termin realizacji - do dnia 21.12.2018 r. 12) Gwarancja i rękojmia: 12.1 Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę: a) na wykonane roboty budowlane - minimum 2 lata rękojmi, b) na wykonane roboty budowlane - minimum 5 lat gwarancji jakości. Okres tej gwarancji jest jednym z kryterium oceny ofert, c) na użyte materiały i zamontowane urządzenia - minimum 2 lata gwarancji jakości. 12.2 Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się: a) na wykonane roboty budowlane od daty podpisania protokołu końcowego robót budowlanych (odbioru pełnego zakresu robót); b) dla materiałów i urządzeń z dniem ich zamontowania/zakupu. 12.3 Bieg okresu rękojmi rozpoczyna się od daty podpisania protokołu końcowego robót budowlanych (odbioru pełnego zakresu robót). 12.4 Na zastosowane materiały i urządzenia wymagana jest gwarancja producenta. W przypadku, gdy gwarancja producenta będzie krótsza od wskazana w pkt. 12.1. lit. c okresu liczonego od daty protokolarnego odbioru pełnego zakresu robót, Wykonawca udzieli gwarancji na te materiały i urządzenia własnej gwarancji uzupełniającej. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu uzyskane dokumenty gwarancje producenta na zastosowane materiały i urządzenia. Udzielenie gwarancji uzupełniającej nie wymaga wydania dokumentu gwarancyjnego. 12.5 Na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej rękojmi i gwarancji. 13) Materiały do realizacji zamówienia zapewnia Wykonawca. Wykonawca do realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest stosować wyłącznie materiały fabrycznie nowe, posiadające ważne odpowiednie wymagane certyfikaty i atesty oraz dopuszczenia potwierdzające możliwość zastosowania ich do realizacji przedmiotu zamówienia. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5) muszą one odpowiadać, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U z 2016 r. poz. 1570 ze zm.). 14) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu umowy, w tym za szkody wynikłe na skutek działania lub zaniechania Podwykonawców w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót) na zasadach ogólnych. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia elementów istniejącej infrastruktury, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych, Wykonawca zostanie wezwany do naprawy, w odpowiednim terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, a w przypadku bezskutecznego upływu terminu wskazanego w wezwaniu Zamawiający dokona niezbędnych napraw na koszt Wykonawcy. 15) Sposób rozliczenia: forma bezgotówkowa. Zamawiający dopuszcza rozliczenie częściowe za wykonanie przedmiotu umowy, po dokonaniu odbioru częściowego, o którym mowa we wzorze umowy. Podstawą do wystawienia faktury częściowej będzie protokół odbioru częściowego wraz z obmiarem wykonanych robót, potwierdzony przez Strony. Suma faktury częściowej nie może przekroczyć 80% całego wynagrodzenia. Pozostała część wynagrodzenia, to jest 20 % całego wynagrodzenia płatna będzie po zakończeniu robót i ich odbiorze końcowym. Podstawą do wystawienia faktury końcowej będzie protokół odbioru końcowego, potwierdzony przez Strony i inwestora (ZDiK). Termin płatności przelewem na konto Wykonawcy do 28 dni licząc od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury wraz z dokumentami rozliczeniowymi. 16) Wymagania o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp.: 16.1 Zgodnie z art. 29 ust 3a ustawy Pzp, Zamawiający przez cały okres trwania umowy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących bezpośrednio osób wykonujących prace fizyczne związane z wykonywaniem robót ogólnobudowlanych będących przedmiotem niniejszej umowy – jeżeli wykonanie tej czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy. 16.2 W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okres trwania umowy, Wykonawca będzie obowiązany na to miejsce zatrudnić inną osobę na podstawie umowy o pracę. 16.3 Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: 16.3.1 W celu wykazania okoliczności, o których mowa w pkt 16.1, Wykonawca zobowiązany jest udokumentować zatrudnienie tych osób poprzez złożenie Zamawiającemu w terminie do 10 dni od dnia podpisania umowy, pisemnego oświadczenia, że osoby wykonujące prace fizyczne związane z wykonywaniem robót ogólnobudowlanych będących przedmiotem niniejszej umowy zatrudnione są na podstawie umowy o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia (Dz. U. z 2017 r. poz. 847). 16.3.2 W przypadku rozwiązania z osobą, o której mowa w pkt 16.1 stosunku pracy przed zakończeniem okres trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić na to miejsce inną osobę na podstawie umowy o pracę i zawiadomić o tym Zamawiającego składając w terminie do 5 dni od dnia zatrudnienia tej osoby pisemne oświadczenie potwierdzającego okoliczności, o których mowa w pkt 16.1. 16.3.3 Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę w trakcie realizacji umowy wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp. Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest w terminie do 5 dni od otrzymania takiego żądania złożyć Zamawiającemu aktualne pisemne oświadczenie potwierdzającego okoliczności, o których mowa w pkt 16.1. 16.4 Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób zostały określone we wzorze umowy. 16.4.1 W razie nieprzedstawienia Zamawiającemu przez Wykonawcę w wymaganym terminie oświadczeń, o którym mowa w pkt 16.1, pkt.16.3, pkt.16.4, albo w przypadku, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości, co do prawdziwości złożonego oświadczenia, Zamawiający może zwrócić się z wnioskiem do właściwego inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w pkt 16.1. 16.4.2 W przypadku zwłoki w dostarczeniu oświadczeń, o których mowa w pkt 16.3 i 16.4 albo w przypadku gdy oświadczenia te okażą się nieprawdziwe, poza uprawnieniami powyższymi Wykonawca zapłaci Zamawiającemu każdorazowo karę umowną wynikającą z wzoru umowy. 16.4.3 Jeżeli czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z pkt 16.1 wykonywane są przez osoby zatrudnione przez Podwykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić do umowy z Podwykonawcą zapisy odpowiadające treści pkt 16.3 i 16.4, które umożliwią skontrolowanie spełnienia przez Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia tych osób na umowę o pracę. Brak zapisów, o których mowa w zdaniu pierwszym jest podstawą do naliczenia Wykonawcy kar umownych zgodnie z wzoru umowy. 17) Zamówienie może być realizowane z udziałem podwykonawców z tym, że Wykonawca jest zobowiązany w swojej ofercie wskazać, którą część zamówienia (zakres rzeczowy zamówienia) zamierza powierzyć podwykonawcy/com do wykonania. Pozostały zakres Wykonawca realizuje własnymi siłami. 18) Wykonawca, wykonujący przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawcy/ów, ponosi pełną odpowiedzialność za ich działanie lub zaniechanie działania, jak za swoje własne działania. 19) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w następującej wysokości: a) 1500 zł dla części 1 zamówienia - Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – sieć niskiego napięcia, b) 1500 zł dla części 2 zamówienia - Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – sieć teletechniczna, c) 5000 zł dla części 3 zamówienia - Przebudowa ulicy Jeżynowej, Malinowej, Bukowej i Żurawinowej w Tarnowie – kanalizacja deszczowa 2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto: Citi Handlowy nr 26 1030 1250 0000 0000 8810 1006 z zaznaczeniem w dowodzie wpłaty: „Wadium – ,,Przebudowa ulic –cześć…(podać nazwę części na jaką składana jest oferta)’’ 4. Wadium musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego nie później niż w dniu i w godzinie składania ofert. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż przesądzającym o wniesieniu wadium jest zaksięgowanie kwoty wadium na koncie Zmawiającego, a nie dołączenie dowodu jego uiszczenia. 5. W razie wyboru formy wniesienia wadium innej niż pieniądz oryginał dokumentu należy złożyć do dnia i godziny składania ofert w sekretariacie Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie ul. Komunalna 31, natomiast kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołącza się do oferty. Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą, kopię dowodu wniesienia wadium załącza do oferty, natomiast oryginał umieszcza w oznaczonej kopercie „oryginał dowodu wniesienia wadium”. Kopię dowodu wniesienia wadium Wykonawca poświadcza za zgodność z oryginałem. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie warunków
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 p.z.p., przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 p.z.p. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy złożyć w formie pisemnej w oryginale. 2) . Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów: musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w oryginale zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi załącznik nr 5). Dokument należy dołączyć do oferty w formie oryginału. 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w tym oświadczeniu, 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione, bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (ewentualnie inny dokument z którego będzie wynikać pełnomocnictwo), przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza, 5) dokument wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach