Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Dworcowej w Golczewie – II Etap, wraz z niezbędną infrastrukturą i ciągami pieszymi (od km 0 + 202,85 do km 0 + 337,22)

GMINA GOLCZEWO ogłasza przetarg

  • Adres: 72-410 Golczewo, ul. Zwycięstwa 23
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 38 60 127,
  • Data zamieszczenia: 2023-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GOLCZEWO
    ul. Zwycięstwa 23
    72-410 Golczewo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 38 60 127,
    REGON: 811684870
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.golczewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Dworcowej w Golczewie – II Etap, wraz z niezbędną infrastrukturą i ciągami pieszymi (od km 0 + 202,85 do km 0 + 337,22)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest inwestycja, zakładająca przebudowę ok. 0,134 km dróg gminnych, ciągu pieszo jezdnego oraz odwodnienia. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:1. Roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i ziemne 2. Jezdnia, ciąg pieszo-jezdny, chodnik, 3. Zjazdy i obramowania 4. Odwodnienie 5. Roboty wykończeniowe 6. Budowa obiektu liniowego - sieć wodociągowai wszystkie inne, które wynikają z dokumentacji projektowej.2. Zakres robót do wykonania szczegółowo określa dokumentacja techniczna oraz pomocniczo przedmiary. Wykonawca nie jest zobowiązany do załączenia do oferty wypełnionych przedmiarów.3. W ramach realizacji zamówienia wykonawca jest zobowiązany także do opracowania czasowej organizacji ruchu. Zamawiający dostarczy wykonawcy do wprowadzenia stałą organizację ruchu.4. Wykonawca, w ramach realizacji zamówienia jest zobowiązany także do wykonania operatu kolaudacyjnego na koniec inwestycji.5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania świadczenia zgodnie z zakresem wynikającym z postanowień specyfikacji warunków zamówienia oraz złożonej oferty. Przedmiot winien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami.6. W trakcie przygotowania oferty Wykonawca zobowiązany jest do starannego przeanalizowania dokumentacji projektowej określającej zakres prac. Szczegółowy zakres zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar robót i Specyfikacja Techniczna, stanowiąca załącznik do SWZ oraz wzór umowy na podstawie, których Wykonawcy zobowiązani są do opracowania oferty.7. Wykonawca, zobowiązuje się do przedstawienia Zamawiającemu w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy harmonogramu rzeczowo-finansowego robót, określającego planowaną kolejność robót, terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów robót, z podziałem, zgodnym z planem płatności. Razem z harmonogramem wykonawca zobowiązany jest do złożenia kosztorysu, na podstawie udostępnionej dokumentacji i przedmiarów. Kosztorys będzie pełnił rolę pomocniczą w trakcie realizacji umowy.8. Wykonawca zobowiązany do posiadania przez cały okres realizacji inwestycji opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z realizacją przedmiotu zamówienia, na kwotę nie niższą niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych), w tym limit dla jednego zdarzenia (wypadku) nie mniejszy niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).9. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień:1) główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane2) dodatkowe kody CPV:45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg45233261-6 Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych45233161-5 Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych45232460-4 Roboty sanitarne10. Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach inwestycji robót, wymagające wywozu będą stanowiły własność Wykonawcy, o ile Zamawiający wyrazi na to zgodę. Wykonawca jako wytwarzający odpady zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych, wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 t.j.) oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 t.j.).11. Jeśli w dokumentacji technicznej, w udostępnionych wykonawcy informacyjnieprzedmiarach robót, w dokumentacji projektowej zostały użyte nazwy własne, lub znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard, a wskazaniom tym towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej i technicznej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.12. W przypadku wskazania w dokumentacji technicznej i udostępnionych wykonawcy informacyjnie przedmiarach robót, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm i aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną i przedmiarami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji, przedmiarach oraz SWZ oraz będą zgodne pod względem:a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),b) charakteru użytkowego (tożsamości funkcji),c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcyjne itd.),e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,f) standardów emisyjnych,g) izolacyjności cieplnej.13. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem, czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji technicznej.14. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.15. Wszystkie parametry wyrażone wartością liczbową uznane zostaną za nie gorsze od wymaganych w niniejszym opracowaniu pod warunkiem spełnienia wymagania z tolerancją +/- 3%.16. Wszystkie pozostałe parametry nie wartościowe (nie wyrażone wartością liczbową) uznane zostaną za nie gorsze od wymaganych w niniejszym opracowaniu pod warunkiem ich spełnienia.17. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno-użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w dokumentacji projektowej.18. Zamawiający, po przeprowadzeniu analizy przedmiotu zamówienia uznał, że nie ma możliwości podziału zamówienia na części – zarówno na zasadzie ilościowej, jak i jakościowej. Inwestycja objęta jest jednym wnioskiem o dofinansowanie i podzielenie jej na części mogłoby w praktyce oznaczać brak możliwości zrealizowania zadania, zgodnie z zasadami dofinansowania. Ze względów organizacyjnych więc zamówienie tworzy nierozerwalną całość. Optymalnym rozwiązaniem, służącym osiągnięciu zamierzonych celów, jest udzielenie jednego zamówienia, obejmującego cały zakres robót budowlanych. Brak podziału zamówienia na części nie ogranicza uczciwej konkurencji, ani nie umożliwia udziału małych i średnich przedsiębiorstw w postępowaniu.19. Wymóg w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.a) Zgodnie z art. 95 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót, będących przedmiotem niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego.2. Wniesione wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu – przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Gryficach O/Golczewo, nr rachunku: 88 9376 1011 2004 0004 0934 0005 z dopiskiem: „wadium w postępowaniu na Przebudowę ulicy Dworcowej w Golczewie – II Etap, wraz z niezbędną infrastrukturą i ciągami pieszymi (od km 0 + 202,85 do km 0 + 337,22)”,2) gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (z zastrzeżeniem, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym) - wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej na Platformie.XIII. Wymagania dotyczące wadiumStrona 23 z 284. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu;3) wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.6. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia z treści tych dokumentów musi w szczególności jednoznacznie wynikać:1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Gminy Golczewo, zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności,2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.7. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. W związku z powyższym zaleca się aby w treści gwarancji/poręczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który należy przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.8. W formularzu oferty należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu. W przypadku braku podania numeru konta wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone na rachunek, z którego zostało wpłacone.9. Zamawiający nie stawia żadnych wymagań wykonawcom składającym ofertę wspólną w zakresie wnoszenia wadium w formie niepieniężnej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj.: posiadają doświadczenie w postaci należytego wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:a) co najmniej jednej roboty, polegającej na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej (publicznej lub wewnętrznej), o łącznej powierzchni co najmniej 2000 m2, zawierającej również wymianę lub wykonanie nawierzchni z kostki brukowej (ciągów pieszych lub parkingów lub jezdni), o powierzchni co najmniej 1000 m2, o łącznej wartości wykonanego zadania co najmniej 800 000,00 zł brutto, orazb) co najmniej jednej roboty, polegającej na wymianie lub modernizacji lub wykonaniu nowej instalacji kanalizacji sanitarnej, lub wodociągowej lub deszczowej, o wartości robót przynajmniej 150 000,00 zł brutto.W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powyższy warunek mogą oni spełniać łącznie, w ten sposób że: jeden z członków konsorcjum będzie spełniał w całości jeden z warunków, zawartych w lit. a, b, c, a inny z członków konsorcjum będzie spełniał w całości inny warunek, zawarty w lit. a, b, c. Jeden z członków konsorcjum może także spełniać w całości wszystkie lub niektóre warunki, opisane w lit a, b, c. Zamawiający nie dopuszcza łączenia w konsorcjum warunków opisanych w lit. a, b, c w ten sposób, że poszczególni członkowie konsorcjum będą spełniali tylko część warunku opisanego w każdym lub w niektórych z lit. a, b, c. To samo dotyczy wykonawcy, który w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie polegał na potencjale podmiotu udostępniającemu mu zasoby wiedzy i doświadczenia.W przypadku gdy wartości dotyczące ww. warunków wyrażone będą w walucie obcej, Zamawiający przeliczy te wartości w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują, albo będą dysponować minimum:a) jedną osobą Kierownika Budowy, posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, wydane poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 t.j.) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2020 r., poz. 220 t.j.). oraz posiadającą co najmniej pięcioletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w branży drogowej;W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powyższy warunek wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełniać łącznie. To samo dotyczy wykonawcy, który w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie polegał na potencjale podmiotów udostępniających mu zasoby.Zamawiający dopuszcza możliwość dysponowania przez wykonawcę jedną osobą na więcej niż jedno stanowisko, pod warunkiem spełniania warunku doświadczenia i uprawnień przez tą osobę.Ww. osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza na okres realizacji umowy, w celu realizacji zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-01-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach