Przetargi.pl
„Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km.”

GMINA KRYNKI ogłasza przetarg

  • Adres: 16-120 Krynki, ul. Garbarska 16
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-07-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KRYNKI
    ul. Garbarska 16
    16-120 Krynki, woj. podlaskie
    REGON: 050659378
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krynki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn: „Przebudowa ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km.”Powyższa inwestycja strategiczna, polega na przebudowie ulic gminnych osiedla popegeerowskiego. Gmina Krynki przez lata borykając się z ekonomiczno-społecznymi skutkami likwidacji PGR-ów oraz współczesnymi konsekwencjami pandemii Covid -19, które dodatkowo pogłębiły ten problem, znalazła się w centrum specjalnej strefy w związku z występującą sytuacją kryzysową na granicy polsko-białoruskiej, ponosząc kolejne konsekwencje przestrzenno-funkcjonalnei środowiskowe,czym jest między innymi obecny stan dróg osiedla popegeerowskiego oraz ulic przyległych, które uległy olbrzymiej degradacji w wyniku nagminniej eksploatacji przez ciężkie pojazdy wojskowe w związku z sytuacją na granicy polskobiałoruskiej i kryzysem migracyjnym. Obecny stan techniczny dróg utrudnia swobodne poruszanie się. Przedsięwzięcie obejmuje: 1. Przebudowę łącznie ok. 1,0 km dróg z wykonaniem skrzyżowań chodników i zjazdów, obejmując swym zakresem odcinki ulic gminnych osiedla popegrowskiego, na terenie którego stacjonowały oddziały wojskowe zabezpieczające granicę z Białorusią. Inwestycja zakłada przebudowę ulic osiedlowych na odcinkach o łącznej długości ok. 800 m oraz przylegającą ul. Projektowaną, stanowiącą działkę nr 2158/3 na odcinku o długości ok.195 m.2. Opracowanie dokumentacji - realizacja projektu przeprowadzona zostanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. 1. Część 1 zamówienia - „Wykonanie Przebudowy ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km.”2. 1.1. Część 1 Zamówienia przewiduje:1) Opracowanie dokumentacji technicznej na „ Przebudowę ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok.1,0 km. ”Realizacja projektu przeprowadzona zostanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.2) Przebudowę łącznie ok. 1,0 km dróg z wykonaniem skrzyżowań chodników i zjazdów, obejmując swym zakresem odcinki ulic gminnych osiedla popegrowskiego, na terenie którego stacjonowały oddziały wojskowe zabezpieczające granicę z Białorusią. Inwestycja zakłada przebudowę ulic osiedlowych na odcinkach o łącznej długości ok. 800 m oraz przylegającą ul. Projektowaną, stanowiącą działkę nr 2158/3 na odcinku o długości ok.195 m.3) Wykonanie Inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.1.2. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU), stanowiącym załącznik do SWZ.Część 2 zamówienia - Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Wykonanie przebudowy ulic gminnych osiedla popegeerowskiego w Krynkach o długości ok. 1,0 km.” 2.1 Zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności:1) Prowadzenie nadzoru inwestorskiego zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami Prawa budowlanego oraz przepisami wydanymi na jego podstawie,2) koordynowanie i uzgadnianie szczegółów na etapie tworzenia dokumentacji projektowej,3) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową i zgłoszeniem robót budowlanych, przepisami oraz posiadaną wiedzą, 4) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a szczególnie zapobieganie zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 5) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu budowlanego i przekazanie go do użytkowania, 6) uzyskiwanie od nadzoru autorskiego i projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań, 7) wydawanie poleceń kierownikowi robót dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób i badań oraz przedstawienia dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, wstrzymanie robót budowlanych w przypadku ich prowadzenia niezgodnie z dokumentacją projektową,8) przedstawianie niezwłocznie Zamawiającemu informacji o wszelkich problemach i zagrożeniach istotnych z punktu widzenia zadania inwestycyjnego, które kierując się posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem zawodowym należy przewidywać, 9) sprawdzenie kosztorysów inwentaryzacji robót w przypadku wypowiedzenia umowy z Wykonawcą robót budowlanych, 10) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie, 11) weryfikacja i odbiór od wykonawcy dokumentacji projektowej robót budowlanych całej dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej, a także wszelkich dokumentów i oświadczeń właściwych dla eksploatacji obiektu, kompletowanie ich i przedkładanie na żądanie Zamawiającego.Przyjęte obowiązki Wykonawca wykonywać będzie zgodnie z przepisami obowiązującymi w prawie budowlanym, w oparciu o posiadane kwalifikacje, uprawnienia oraz wiedzę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, w zakresie:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie, w stosunku do wszystkich części zamówienia,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie, w stosunku do wszystkich części zamówienia,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie, w stosunku do wszystkich części zamówienia.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli:• Dla 1 części zamówieniaa) nie wcześniej, niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonywał należycie minimum 1 robotę budowlaną polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi o wartości minimum 1 700 000,00 zł. brutto lub 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi (wykonał tzn. zakończył tj. doprowadził co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia), o wartości łącznej minimum 1 700 000,00 zł. brutto,b) dysponuje co najmniej jedną osobą uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej.Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz.682 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowanie zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalnościach. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334),c) dysponuje co najmniej jedną osobą uprawnioną do wykonania dokumentacji projektowej branży drogowej – koordynatora zespołu projektowego, legitymującego się posiadaniem uprawnień budowlanych do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie umożliwiającym realizację inwestycji, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. - Dz. U. z 2023 r., poz.682 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831),• Dla 2 części zamówieniaa) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą wymagane prawem uprawnienia budowlane do pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności drogowej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub równoważne, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie na stanowisku Inspektora Nadzoru robót drogowych / Kierownika budowy przy realizacji co najmniej dwóch zadań polegających na budowie, rozbudowie lub przebudowie dróg (placów lub lotnisk) o wartości robót co najmniej 1,5 mln. zł każda robota, których jednym z elementów było wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych,b) osoby uczestniczące w realizacji przedmiotu zamówienia muszą być członkiem odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego tj. Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.2. Wspólne ubieganie się wykonawców o udzielenie zamówienia:1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego,2) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane,3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na potwierdzenie warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy, załącznik nr 5 do SWZ5) W niniejszym postępowaniu zamawiający nie określa szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu,6) Przed zawarciem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,7) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.3. Poleganie na zasobach innych podmiotów:1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, (o ile zostały sformułowane) w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych,2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (załącznik nr 6 do SWZ),4) Zamawiający zbada, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwolą na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy,5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotom lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu,6) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.7) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach