Przetargi.pl
„PRZEBUDOWA UL. RATUSZOWEJ- II ETAP MODERNIZACJI KOMUNIKACYJNEJ W CENTRUM MIASTA W ŻAGANIU”, realizowany przy pomocy środków Funduszu Dróg Samorządowych

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68-100 Żagań, Plac Słowiański
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 771 040 , fax. 684 771 017
  • Data zamieszczenia: 2019-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17
    68-100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 684 771 040, fax. 684 771 017
    REGON: 52679400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://urzadmiasta.zagan.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „PRZEBUDOWA UL. RATUSZOWEJ- II ETAP MODERNIZACJI KOMUNIKACYJNEJ W CENTRUM MIASTA W ŻAGANIU”, realizowany przy pomocy środków Funduszu Dróg Samorządowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi gminnej nr 104699F ulicy Ratuszowej w Żaganiu, Przebudowie podlega odcinek o dł. 260 m. Teren objęty przebudową stanowi pas drogowy ulicy Ratuszowej wraz z terenami bezpośrednio przylegającymi do niej. Przedmiotowa ulica zlokalizowana jest w centralnej części miasta Żagań stanowiącej tzw. „starówkę”. Ulica objęta inwestycją pełni funkcję drogi o charakterze tylko i wyłącznie lokalnym. Istniejąca nawierzchnia ulicy wykonana jest z kostki granitowej. Jest mocno wyeksploatowana z licznymi koleinami i przełomami. Nawierzchnia ulicy ograniczona jest krawężnikami kamiennymi (granitowymi) oraz miejscowo krawężnikami betonowymi. Krawężniki te są w złym stanie technicznym. Nawierzchnia chodników na obszarze objętym zamówieniem, wykonana jest z kostki betonowej typu „polbruk”, a także z kostki kamiennej bazaltowej 4/6 oraz płyt kamiennych o wymiarach nieregularnych ok. 60x120x8 cm, również jest w złym stanie technicznym i wymaga wymiany. Obecnie całość nawierzchni drogowych odwadniana jest za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do istniejących wpustów deszczowych, które są włączone do istniejącej kanalizacji ogólnospławnej. Przebudowa ulicy Ratuszowej spowodowana jest złym stanem istniejących nawierzchni oraz potrzebą dostosowania rozwiązań komunikacyjnych do obecnych warunków, podniesienia poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu zarówno zmotoryzowanych, jak i pieszych W ramach przebudowy zostaną zrealizowane następujące roboty budowlane: - wymiana istniejących nawierzchni (wraz z podbudową) na nawierzchnie rozbieralne wykonane z kostki granitowej pozyskanej z rozbiórki nawierzchni jezdni uzupełnionej kostką granitową (porozbiórkową historyczną) przekazaną przez Inwestora,. - wykonanie nowych nawierzchni chodników z kostki kamiennej ciętej oraz z płyt granitowych, - wykonanie nowych nawierzchni zatok postojowych z kostki kamiennej granitowej surowo łupanej, - przebudowa istniejących zjazdów z kostki kamiennej granitowej ciętej, - budowa nowych i wymiana istniejących wpustów deszczowych wraz z przykanalikami, - regulacja istniejących studni kanalizacyjnych, teletechnicznych, skrzynek zasuw i zaworów, - wymiana istniejącego oznakowania pionowego i poziomego, - rekultywacja istniejących terenów zielonych. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodów CPV: 45100000-8, 45230000-8, 45233000-9, 45233280-5, 45111291-4, Szczegółowy zakres inwestycji przedstawia załączona dokumentacja projektowa: „Przebudowa nawierzchni jezdni i chodników ulicy Ratuszowej (dawna II Armii Wojska Polskiego) w Żaganiu – zmiana w zakresie dopuszczenia do wbudowania materiałów pochodzących z rozbiórki” (PROJEKT ZAMIENNY). Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy do wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie zawierała wynagrodzenie ryczałtowe, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości obmiarowej określonych robót ujętych w projekcie w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. W związku z powyższym wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, ponieważ w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w którymkolwiek z dokumentów stanowiących załącznik do SIWZ. Wykonawca, dla obliczenia ceny i we własnym zakresie ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz specyfikacji. Oferta wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające wykonanie przedmiotu zamówienia. 4. Informacje dodatkowe niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia: 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją. 2) Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do opracowania, uzgodnienia ze stosownymi organami oraz wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu. 3) W przypadku, gdy dokumentacja projektowa nie podaje w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu przedmiotu zamówienia, bądź też nie precyzuje dostatecznie rodzaju i standardu materiałów, wykonawca zobowiązany jest wystąpić do zamawiającego o wyjaśnienie. Jeżeli w dokumentacji projektowej podana jest nazwa własna, to oznacza, że została użyta przykładowo. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych takich samych lub lepszych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. W przypadku zastosowania materiałów innych niż przewidziane w projekcie na Wykonawcy ciąży obowiązek udowodnienia, ze materiały te są równoważne w zakresie jakościowym. Dokumenty zapewniające o równoważności materiałów muszą zostać złożone - przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawiania Zamawiającemu wykazu materiałów i wyrobów budowlanych przewidzianych do wbudowania, celem zatwierdzenia tego wykazu przez Zamawiającego. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom PN - EN lub równoważnym oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 4) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną, zawartą z Zamawiającym umową oraz wytycznymi inspektora nadzoru. 5) Zwraca się uwagę na wykonywanie robót ziemnych, które powinny być prowadzone ze szczególną ostrożnością tak, aby nie spowodować większych uszkodzeń w terenie, mogących być nieodwracalnymi i stwarzać problem z odtworzeniem istniejącego stanu. 6) Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu gdzie mają być wykonywane roboty oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność, koszt i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego, tel. 68 477 10 41. 7) Wykonawca ma obowiązek informować opinię publiczna o fakcie dofinasowania, poprzez zamieszczenie tablicy informacyjnej o realizacji zadania z udziałem środków z Funduszu Dróg Samorządowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w kwocie 37 000 zł. (słownie : trzydzieści siedem tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy – jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia., c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Santander Bank Polska S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp Wykonawca składa wraz z ofertą nie łącząc dokumentu trwale z ofertą. 8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 10. Z wadium wniesionego w pieniądzu lub w innych formach ( o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp,), musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „PRZEBUDOWA UL. RATUSZOWEJ- II ETAP MODERNIZACJI KOMUNIKACYJNEJ W CENTRUM MIASTA W ŻAGANIU”. 11. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 12. Jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, Zamawiający odrzuca ofertę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ, a na potwierdzenie spełnienia tych warunków złożą stosowne oświadczenia ( zał. 2 i zał. 3). 2. Warunki udziału w postępowaniu: 2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, 3) zdolności technicznej lub zawodowej - określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 2.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2.4. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 3. Określenie warunków udziału w postępowaniu: 3.1. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt. 2.1. ppkt 1 SIWZ Zamawiający nie stawia żadnego warunku;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne dokumenty wymagane od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą : poglądowy kosztorys ofertowy i harmonogram robót.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach