Przetargi.pl
Przebudowa ul. Długiej w Tomaszowie Mazowieckim - etap I.

GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI ogłasza przetarg

  • Adres: 97-200 Tomaszów Mazowiecki, POW 10/16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48447242311
  • Data zamieszczenia: 2024-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI
    POW 10/16
    97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie
    tel. +48447242311
    REGON: 590648310
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Długiej w Tomaszowie Mazowieckim - etap I.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Długiej w Tomaszowie Mazowieckim na odcinku od ul. Grota Roweckiego do ul. Kołłątaja.2. Podstawowe roboty budowlane wchodzące w zakres zamówienia.1) Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe.2) Roboty ziemne.3) Przebudowa konstrukcji jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego.4) Budowa zatok postojowych.5) Budowa zjazdów.6) Budowa chodników.7) Budowa chodników o wzmocnionej konstrukcji. 8) Budowa poboczy.9) Urządzanie zieleńców.10) Budowa kanału technologicznego.11) Przebudowa odwodnienia.12) Budowa odgałęzień kanalizacji sanitarnej.13) Wykonanie poziomego i pionowego oznakowania drogowego.14) Roboty wykończeniowe i porządkowe.15) Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej.16) Uzyskanie pozwoleń na użytkowanie/zaświadczeń o potwierdzeniu przyjęcia przez właściwe organa nadzoru bez sprzeciwu zawiadomienia o zakończeniu budowy kanalizacji deszczowej.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót opracowanych przez BIURO PROJEKTÓW DRÓG UNIPLAN MAŁGORZATA TURSKA z siedzibą w Bełchatowie.4. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca winien uwzględnić ponadto prace oraz koszty niezbędne do wykonania zadania m. in.:1) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót wraz z wymaganymi uzgodnieniami;2) dostarczenie, wdrożenie i utrzymanie oznakowania na czas budowy;3) zapewnienia obsługi ornitologa,4) uzyskanie wszystkich niezbędnych dokumentów potwierdzających prawidłowość wykonanych robót;5) urządzenie, utrzymanie i zabezpieczenie terenu budowy wraz z zapleczem budowy; 6) koszty doprowadzenia i zużycia energii i wody oraz innych niezbędnych mediów dla potrzeb technologicznych, zaplecza i terenu budowy; 7) koszt utrzymania w należytym porządku dróg dojazdowych na teren budowy, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania czystości na odcinkach związanych z transportem budowy (m.in. nie dopuszczanie do wynoszenia błota na kołach samochodów wyjeżdżających z budowy); 8) zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;9) ewentualne koszty związane z wyłączeniami prądu i innych mediów;10) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorowej dla zakresu robót objętych umową, jak również dokonywania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu;11) demontaż obiektów i urządzeń tymczasowych budowy, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie uporządkowanego terenu Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru; 12) usunięcie poza teren budowy na koszt wykonawcy ze szczególnym zachowaniem przepisów ustawy o odpadach materiałów z rozbiórki oraz nadmiaru mas ziemnych;13) Materiały z rozbiórki nadające się do wykorzystania (kostka brukowa z kamienia naturalnego) stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca odwiezie je na swój koszt na wskazane miejsce przez Zamawiającego – odległość transportu do 5 km (załadunek, transport, rozładunek).14) koszty wykonania pomiarów i badań laboratoryjnych zgodnie ze STWiOR;15) koszty opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego dla zarządców dróg, których Gmina nie jest właścicielem;16) koszt wykonania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach (jeżeli będzie wymagana) oraz opracowanie operatu kolaudacyjnego w 2 egzemplarzach zawierającego m.in.: sprawozdanie techniczne, receptury i ustalenia technologiczne, wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe, aprobaty techniczne, gwarancje na wbudowane urządzenia, dziennik budowy, obmiar powykonawczy wykonanych robót (z uwzględnieniem elementów wykazanych w zestawieniu wartościowym zadania), oświadczenia, inne dokumenty wynikające z art. 57 ustawy Prawo Budowlane;17) koszt wykonania w 3 egzemplarzach powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wykonanych robót zatwierdzonej przez odpowiedni Urząd Geodezji i Kartografii (w tym w wersji analogowej i numerycznej w plikach dwg. lub dxf. - 1 egz. na płycie CD-R) wraz ze szkicami geodezyjnymi;18) opracowania i czynności, które Wykonawca wykona we własnym zakresie: plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), pozostałe niezbędne opracowania wynikające z obowiązujących przepisów, wydanych decyzji administracyjnych oraz przyjętych technologii wykonywania robót, wszelką inną dokumentację, którą Wykonawca uzna za niezbędną do właściwego wykonania robót.5. Przedmiary i kosztorysy nakładcze stanowią jedynie dokumenty pomocnicze. Nie opisują wielkości i ilości poszczególnych elementów i rodzajów robót i nie stanowią podstawy wyceny zamówienia. 6. Hierarchia ważności dokumentów: Umowa z wykonawcą robót, SWZ, projekt budowlany, projekty techniczne, kosztorys nakładczy (przedmiar).7. Wykonawca zobowiązany jest do informowania zamawiającego o wszelkich trudnościach związanych z realizacją inwestycji, co stanowi realizację obowiązku informacyjnego wykonawcy określonego w art. 651 k.c.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych).2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego (58 1050 1461 1000 0023 6464 4415 Bank ING Bank Śląski). Na przelewie należy umieścić informację identyfikującą postępowanie np. jego nazwę:Przebudowa ul. Długiej.4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.Pozostałe informacje znajdują się w SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:1) Zamawiający uzna, iż wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał: co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi publicznej za kwotę brutto nie mniejszą niż 1,3 mln każda robota.Drogą publiczną jest droga w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1693).Zamawiający nie będzie uznawał jako spełnienie warunku udziału w postępowaniu robót polegających na remoncie drogi.2) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował:- min. 1 osobą, która będzie uczestniczyć w realizacji zadania (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności drogowej,- min. 1 osobą, która będzie uczestniczyć w realizacji zadania (kierownikiem robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń telekomunikacyjnych,- min. 1 osobą, która będzie uczestniczyć w realizacji zadania (kierownikiem robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.Osoby, o których mowa w ust. 6 pkt 2 tiret 1-3 muszą przynależeć do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.Zamawiający dopuszcza zmniejszenie ilości osób zespołu kierującego robotami budowlanymi w przypadku posiadania przez wskazaną osobę uprawnień w dwóch lub więcej specjalności.7. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.8. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.9. W przypadku, o którym mowa w ust. 8, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w rozdz. 12 ust. 22 pkt 5 SWZ - z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.11. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.12. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zgodnie z rozdz. 12 ust. 22 pkt 6 SWZ - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.13. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 12, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach