Przetargi.pl
Przebudowa ul. Bazyliszka w m. Rusinowo

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76-113 Postomino, Postomino 30
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30
    76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    REGON: 770979890
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Bazyliszka w m. Rusinowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa ul. Bazyliszka w m. Rusinowo”. Na realizację zadania Gmina Postomino uzyskała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.2. Zakres robót obejmuje rozbudowę i przebudowę drogi gminnej nr 160030Z w Rusinowie o łącznej długości ca. 0,975 km wraz z budową odcinka wodociągu, kanalizacji sanitarnej, oświetleniem ulicznym, kanałem technologicznym oraz przebudową istniejących sieci uzbrojenia terenu na działkach oznaczonych numerem geodezyjnym 14, 13/1, 17/1, 248/1, 247, 244/2, 245, 222, 227, 548/3, 548/2, 548/1 obr. Rusinowo. Aktualnie nawierzchnia przedmiotowej drogi jest utwardzona wielootworowymi płytami betonowymi (śladowo). 3. W ramach zadania należy wykonać:1) roboty przygotowawcze w tym: wycinka drzew, usunięcie karpin oraz zakrzaczeń;2) roboty ziemne;3) oczyszczenie i wyprofilowanie istniejących rowów z zalegającego namułu wraz z profilowaniem skarp i usunięciem zakrzaczeń;4) wykonanie warstw konstrukcyjnych wraz z geokompozytem o funkcji wzmacniającej i separacyjno-filtracyjnej;5) wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego;6) wykonanie chodników i zjazdów oraz progów zwalniających zgodnie z dok. projektową; 7) odwodnienie pasa drogowego za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych na przyległy teren oraz do rowów przydrożnych;8) wykonanie poboczy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie pochodzącego z kruszenia skały litej zgodnie z przekrojami,9) wymiana przepustów wraz z umocnieniem ścianek czołowych z prefabrykowanych elementów betonowych,10) humusowanie i obsianie trawą poboczy,11) budowa kanału technologicznego zgodnie z dok. projektową,12) przebudowa/budowa sieci teletechnicznej, sieci oświetlenia drogowego zgodnie z dok. projektową,13) budowa odcinka sieci wodociągowej o długości ca. 258 m z rur PE o śr. 90 mm wraz z przyłączami,14) budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o długości ca. 233 m z rur PCV sr. 200 mm SN8 i przyłączy – zgodnie z dok. projektową,15) wykonanie stałej organizacji ruchu,16) regulacja włazów studzienek kanalizacyjnych i zasuw wodociągowych, 17) regulacja/zabezpieczenie punktów osnowy geodezyjnej zgodnie z warunkami przedstawionymi w dok. projektowej,18) opracowanie projektu/ów tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,19) montaż 2 tablic informacyjnych o wymiarach 120x80 cm z płyty kompozytowej wzmocnionej blachą wraz ze stelażem stalowym zakotwionym do podłoża poprzez zabetonowanie. Treść tablicy przekazana zostanie przez Zamawiającego po podpisaniu umowy.4. Zdemontowane wielootworowe płyty betonowe (jomb) należy poukładać na paletach i przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości do 5 km. Urobek należy przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości ca 7 km, po zakończeniu robót teren należy zniwelować i wyrównać.5. Wykonawca przez cały okres prowadzenia robót budowlanych umożliwi przejazd pojazdów przez przebudowywany odcinek drogi; dopuszcza się czasowe wyłączenia z ruchu na przebudowywanym odcinku za zgodą Zamawiającego. 6. Pozyskane z wycinki drzewa należy pociąć w elementy długości 2,5 m oraz przewieźć na plac składowy w Korlinie tj. na odległość 9,5 km. Natomiast karpiny usunąć i zagospodarować we własnym zakresie. Dodatkowo na etapie realizacji robót należy wykonać 2 dodatkowe zjazdy do dz. nr 7/102 i 7/104 obręb Rusinowo km. 0+395 i km 0+460 strona lewa. Zjazdy o szerokości ok. 4,5 m.7. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca prowadzenia robót budowlanych, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.8. Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, która jest podstawą określenia ceny, w tym:1) Projekt zagospodarowania terenu – Rozbudowy i przebudowy drogi gminnej nr 160030Z w Rusinowie wraz z budową odcinka wodociągu, kanalizacji sanitarnej, oświetleniem ulicznym, kanałem technologicznym oraz przebudową istniejących sieci uzbrojenia terenu,2) Projekt architektoniczno-budowlany Rozbudowy i przebudowy drogi gminnej nr 160030Z w Rusinowie wraz z budową odcinka wodociągu, kanalizacji sanitarnej, oświetleniem ulicznym, kanałem technologicznym oraz przebudową istniejących sieci uzbrojenia terenu,3) Projekt techniczny – Rozbudowy i przebudowy drogi gminnej nr 160030Z w Rusinowie branża telekomunikacyjna,4) Projekt budowlano-wykonawczy budowy oświetlenia ulicznego w m. Rusinowo,5) Projekt budowlano-wykonawczy rozbudowy i przebudowy drogi gminnej nr 160030Z w Rusinowie wraz z budową odcinka wodociągu, kanalizacji sanitarnej, oświetleniem ulicznym, kanałem technologicznym oraz przebudową istniejących sieci uzbrojenia terenu – branża sanitarna,6) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (br. drogowa),7) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (br. elektroenergetyczna),8) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (br. sanitarna),9) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (br. telekomunikacyjna)10) Projekt stałej organizacji ruchu, 11) Decyzja nr 414/2021 o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej,12) Przedmiary robót stanowiące element pomocniczy przy określeniu ceny,13) Specyfikacja Warunków Zamówienia.9. Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi „towarzyszące" realizacji robót, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty obsługi geodezyjnej, koszty uzyskania niezbędnych badań, w tym badanie stopnia zagęszczenia podbudowy dróg, zjazdów, próby szczelności, opinii i uzgodnień, zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, w tym koszty odtworzenia nawierzchni przylegających do przebudowywanych dróg i zjazdów, wszystkie koszty wywozu materiałów pochodzących z rozbiórki. Cena musi uwzględniać również koszty dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, a także podatek VAT.10. Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach. 11. Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicznymi określonymi w PN wyrobu i aprobatach technicznych. 12. Po zakończeniu budowy należy przedstawić - certyfikaty i świadectwa jakości, atesty lub równoważne na wbudowane materiały budowlane.13. Zwraca się uwagę, iż przy wynagrodzeniu ryczałtowym przedmiar robót nie jest podstawą do określenia zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze pozycje mają być jedynie pomocą w kalkulacji kosztów inwestycji, wobec tego jest on jedynie dokumentem wspomagającym wycenę.14. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kosztorysów ofertowych wraz z kalkulacją cen jednostkowych/zestawienia rzeczowo-finansowego, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. 15. Kod CPV: 45233220-7 roboty w zakresie nawierzchni dróg.16. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. 17. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, nie gorsze niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o tym samym poziomie technologicznym, wydajnościowym i funkcjonalnym zgodnie z założonym opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z założeniami SWZ oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji SWZ oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem.18. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 zł, słownie: piętnaście tysięcy złotych.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Zaleca się dołączyć do oferty dokument potwierdzający dokonanie przelewu.5. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa powyżej, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) Upływu terminu związania ofertą,2) Zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,3) Unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,2) którego oferta została odrzucona,3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.9. Złożenie wniosku o zwrot wadium powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej2.1. w zakresie doświadczenia - wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 800 metrów,2.2. w zakresie kwalifikacji zawodowych – wykażą osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia spełniające niżej określone wymagania:1) kierownik budowy - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi branży drogowej,2) kierownik robót – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi branży sanitarnej,3) kierownik robót – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi branży elektrycznej,4) kierownik robót – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi branży teletechnicznej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-02

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach