Przetargi.pl
„Przebudowa odcinków dróg gminnych nr 102748B do Starych Leśnych Bohater w km 0+480 - 1+045 oraz nr 102749B Nowe Leśne Bohatery - Stare Leśne Bohatery w km 0+470 - 1+080”.

Gmina Lipsk ogłasza przetarg

  • Adres: 16-315 Lipsk, ul. Żłobikowskiego
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 876 422 703 , fax. 876 422 705
  • Data zamieszczenia: 2018-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipsk
    ul. Żłobikowskiego 4/2
    16-315 Lipsk, woj. podlaskie
    tel. 876 422 703, fax. 876 422 705
    REGON: 790670964
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa odcinków dróg gminnych nr 102748B do Starych Leśnych Bohater w km 0+480 - 1+045 oraz nr 102749B Nowe Leśne Bohatery - Stare Leśne Bohatery w km 0+470 - 1+080”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Przebudowa odcinków dróg gminnych nr 102748B do Starych Leśnych Bohater w km 0+480 - 1+045 oraz nr 102749B Nowe Leśne Bohatery - Stare Leśne Bohatery w km 0+470 - 1+080”. Łączna długość odcinków dróg planowanych do przebudowy wynosi 1,175 km. Tworzą one spójny układ komunikacyjny na obszarze sołectw Stare Leśne Bohatery i Nowe Leśne Bohatery łącząc się poprzez wspólne skrzyżowanie, którego przebudowa jest przewidziana w przedmiocie zamówienia. Roboty będą prowadzone w istniejącym pasie drogowym. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w projektach budowlano-wykonawczych (załącznik nr 9.1 i załącznik nr 9.2), szczegółowej specyfikacji technicznej (załącznik nr 10), przedmiarach robót stanowiących (załącznik nr 11.1 i załącznik nr 11.2) oraz projektach organizacji ruchu (załącznik nr 12.1 i załącznik nr 12.2), który Zamawiający udostępnił w wersji elektronicznej na stronie internetowej http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl. Oryginały dokumentów dotyczących opisu przedmiotu zamówienia dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 3. Zakres robót objętych projektem Projekt zakłada wykonanie następujących robót: 1) roboty pomiarowe, 2) roboty ziemne - wykopy, nasypy, 3) wykonanie podbudowy grubości średnio 15-20 cm - dolna warstwa, profilowanie, wyrównanie, zjazdy indywidualne, 4) wykonanie nawierzchni w postaci warstwy ścieralnej i wiążącej grubości 4 + 4 cm z betonu asfaltowego na szer. jezdni. 5,00 m i pozostałych robót towarzyszących, 5) wykonanie oznakowania pionowego. W ramach inwestycji przewiduje się niewielkie zmiany niwelety w stosunku do stanu istniejącego. Zmiana istniejących rzędnych wynika z grubości warstw konstrukcji i wyrównań podłużnych oraz ukształtowania nawierzchni w przekrojach poprzecznych. Korekta niwelety powinna być uzyskana przez wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego. Konstrukcję nawierzchni zaprojektowano dla ruchu bardzo lekkiego (KR-1) wykorzystując istniejącą nawierzchnię żwirowo - piaskową jako podłoże: - pobocza żwirowe (grubość średnio 25 cm) z mieszanki kruszyw C50/30, fr.0/31,5 mm, - podbudowa (grubość średnio 15 cm) z mieszanki kruszyw naturalnych C50/30 (fr. 0/31,5 mm), stabilizowana mechanicznie, wg PN-S-06102, - nawierzchnia: warstwa wiążąca grubości 4 cm – z betonu asfaltowego AC11W50/70 o uziarnieniu 0/11 mm, dla KR 1/2, wg SST 05.03.05 i wg PN-EN-13108-8, - nawierzchnia: warstwa ścieralna grubości 4 cm – z betonu asfaltowego AC11S50/70 o uziarnieniu 0/11 mm, dla KR 1/2, wg SST 05.03.05 i wg PN-EN-13108-8. Jeśli chodzi o odwodnienie, projekt przewiduje pogłębienie istniejących rowów odwadniających i ścięcie poboczy na całym odcinku drogi. W zakresie opracowania jest skrzyżowanie z drogą gminną Nr 102748B. Konstrukcja nawierzchni jak na odcinku głównym. Zjazdy indywidualne zostaną wykonane wg KPED – nawierzchnia żwirowa grubości 15 cm z mieszanki kruszyw naturalnych C50/30, fr. 0/31,5 mm. Oznakowanie pionowe - wg projektu stałej organizacji ruchu (w posiadaniu UM) i załączonego do niniejszej specyfikacji. 4. Szczegółowy zakres robót znajduje się w projektach budowlano-wykonawczych (załącznik nr 9.1 i załącznik nr 9.2), szczegółowej specyfikacji technicznej (załącznik nr 10), przedmiarach robót stanowiących (załącznik nr 10.1 i załącznik nr 10.2) oraz projektach organizacji ruchu (załącznik nr 12.1 i załącznik nr 12.2), który Zamawiający udostępnił w wersji elektronicznej na stronie internetowej http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl. Oryginały dokumentów dotyczących opisu przedmiotu zamówienia dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 4. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności dotyczące robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem w zakresie wymienionym w opisie przedmiotu zamówienia, tj. w pkt 1-3 niniejszego rozdziału, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.), za wyjątkiem czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, między innymi osób: kierowników budowy, kierowników robót i inspektorów nadzoru, osób wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych zero groszy) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank : Bank Spółdzielczy w Suwałkach oddział Lipsk Nr: 65 9359 0002 0090 0143 2001 0152 z dopiskiem: Wadium: GTK.III.271.4.2017 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 6. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3 ppkt. 2-5) muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, przy czym w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zapłata musi nastąpić niezależnie od ewentualnych zastrzeżeń Wykonawcy i bez dochodzenia zasadności wezwania Zamawiającego. 8. Stosownie do treści art. 46 ust. 1 Ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a Ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Wadium zostanie niezwłocznie zwrócone na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz „ Formularz ofertowy” - Załącznik Nr 1 do SIWZ 2. Wypełnione kosztorysy ofertowe oraz tabele elementów scalonych- Załącznik 1a do SIWZ 3. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Oświadczenie należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ. 4. Pełnomocnictwo – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza; 5. Zobowiązanie podmiotu na którego zasoby powołuje się Wykonawca (jeżeli dotyczy) – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ. 6. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Dopuszcza się złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 przez pełnomocnika. A. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt 3 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, odpowiednio że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. B. Oferty wspólne 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo w oryginale lub uwierzytelnionej przez notariusza kopii). 3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych. 4. Przed podpisaniem umowy, Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę, zawierającą, co najmniej: a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia oraz solidarnej odpowiedzialności za realizację zamówienia, b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach