Przetargi.pl
Przebudowa mostu JNI 30004469 w ciągu drogi powiatowej 1401 O Zdzieszowice - Leśnica - Zalesie Śląskie w miejscowości Lichynia ul. Daszyńskiego

Powiat Strzelecki ogłasza przetarg

  • Adres: 47100 Strzelce Opolskie, ul. Jordanowska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4401700;4401755 , fax. 77 4401701
  • Data zamieszczenia: 2017-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Strzelecki
    ul. Jordanowska 2
    47100 Strzelce Opolskie, woj. opolskie
    tel. 77 4401700;4401755, fax. 77 4401701
    REGON: 53141265100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatstrzelecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa mostu JNI 30004469 w ciągu drogi powiatowej 1401 O Zdzieszowice - Leśnica - Zalesie Śląskie w miejscowości Lichynia ul. Daszyńskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis stanu istniejącego: Most usytuowany jest nad ciekiem Łęcka Woda, w ciągu drogi powiatowej 1401 O Zdzieszowice-Leśnica-Zalesie Śląskie w miejscowości Lichynia. Ww. obiekt stanowią dwie konstrukcje o wspólnych przyczółkach: konstrukcja sklepiona murowana z kamienia (prowadząca ruch kołowy) oraz stalowa kładka z drewnianym pomostem (zapewniająca komunikację pieszą i rowerową). Obiekt drogowy znajduje się na krzywej przejściowej między dwoma łukami kołowymi. Jezdnia na samym obiekcie, ze względu na szerokość mostu ograniczoną wyniesionymi murkami ścian czołowych, jest sztucznie zawężona od wewnętrznej strony łuku do szerokości 5,6 m, co w połączeniu ze znacznym wyniesieniem niwelety o małym promieniu oraz usytuowaniu mostu w planie na krzywej przejściowej stanowi duże zagrożenie dla użytkowników drogi. Murki/ściany czołowe „wchodzą” w skrajnię drogową. Ograniczenie jezdni na obiekcie stanowi niski 5 cm krawężnik, który ma swoją kontynuację na dojazdach od strony chodnika, a zanika zaraz za mostem po drugiej stronie jezdni. Obiekt i dojazdy nie są wyposażone w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, a w ich obrębie obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Konstrukcję mostu stanowią dwa sklepione kamienne przęsła łukowe o świetle poziomym wynoszącym 3,75 m i świetle pionowym 2,5 ÷ 3,2 m. Długość obiektu (mierzona po ściankach czołowych) wynosi 11,0 m, a szerokość całkowita 7,8 m. Wysokość (grubość) sklepienia jest stała i wynosi ok. 55 cm. Sklepienia są murowane z bloków kamiennych. Murki wieńczące ściany czołowe powyżej jezdni są otynkowane, na pozostałej części ścian czołowych widoczne są jedynie pozostałości tynku. Materiał konstrukcji jest silnie zdegradowany, występują bardzo rozległe ubytki kamienia szczególnie na krawędziach sklepienia, tj. w strefach najbardziej wytężonych. Ścianki boczne uległy całkowitemu odspojeniu od sklepienia z uwagi na ich przeciążenie i brak właściwego zakotwienia w konstrukcji. Na spodzie sklepień obserwuje się zacieki i wykwity wapienne oraz rozległe ubytki spoinowania. Materiał spoiny wypłukany, osypujący się, słabonośny. Na obecny stan techniczny obiektu wpływ miały: długi okres eksploatacji, niedostosowanie geometrii obiektu do układu drogowego, brak właściwej hydroizolacji konstrukcji, niezabezpieczenie konstrukcji przed oddziaływaniami zewnętrznymi. Aktualnie obiekt jest w przedawaryjnym stanie technicznym i zagraża bezpieczeństwu użytkowników. Od strony WG konstrukcji sklepionej, na skrzydłach przyczółków usytuowana jest kładka zapewniająca komunikację pieszą i rowerową. Konstrukcję nośną kładki stanowią dwa dwuteowe dźwigary walcowane wysokości 360 mm. Poprzecznice wykonano z dwuteowników I200, na nich oparto pomost z desek za pośrednictwem drewnianych legarów podłużnych. Długość kładki wynosi 13,60 m, a szerokość użytkowa 2,64 m. Krawędzie obiektu zabezpieczone są balustradami stalowymi. Dwie konstrukcje przęseł o zróżnicowanej budowie (obiekt sklepiony murowany z kamienia oraz stalowa kładka z drewnianym pomostem) nie stanowią spójnego architektonicznie rozwiązania. Koryto cieku Łęcka Woda zlokalizowane jest pod prawym (nurtowym) przęsłem mostu (od strony Leśnicy). Przęsło lewe (pod którym teren jest wyniesiony w stosunku do terenu pod przęsłem prawym) jest przęsłem „zapasowym”/powodziowym, prowadzącym wodę przy dużych przepływach. Skarpy cieku w obrębie mostu umocnione są płytami betonowymi pełnymi i ażurowymi. Pod przęsłem nurtowym mostu w dnie cieku widoczne są pozostałości umocnienia w postaci narzutu kamiennego. W zakresie umocnienia skarp koryta cieku, w skrzydłach przyczółków zlokalizowane są wyloty kanalizacji deszczowej (z obu stron od WG i z jednej strony od WD). Lokalne umocnienie skarp i dna potoku w obrębie mostu jest niejednorodne, występują ubytki płyt oraz spoinowania. 2. Ogólny opis rozwiązań projektowych: Istniejący most kamienny ujęty jest w ewidencji zabytków województwa opolskiego. Z uwagi na zły stan techniczny sklepień mostu oraz brak spójności architektonicznej konstrukcji sklepionej i współczesnej kładki stalowej, w uzgodnieniu z Opolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, zaprojektowano rozbiórkę istniejącej kładki stalowej i przebudowę mostu łukowego w zakresie umożliwiającym poprowadzenie wspólną konstrukcją ruchu kołowego, pieszego i rowerowego. Zakres przebudowy istniejącego dwuprzęsłowego mostu łukowego sprowadza się do odtworzenia w formie żelbetowej sklepień łukowych i ścian czołowych przęseł wraz z częściową adaptacją istniejących fundamentów podpór. Zachowane zostaną cechy stylistyczne, architektoniczne i zabytkowe obiektu, takie jak: wygląd przęseł; kształt charakterystycznych elementów; pokrycie powierzchni ścian czołowych oraz wystających murków skrajnych i detali okładziną z kamienia wapiennego (z wykorzystaniem zabytkowej substancji). 3. Zakres robót budowlanych obejmuje: • zabezpieczenie terenu pod mostem, w tym wód cieku przed zanieczyszczeniem, • zabezpieczenie sieci i urządzeń obcych w pobliżu mostu, • wycinka żywopłotu wzdłuż drogi na dojeździe do obiektu i drzewa przy skrzydle przyczółka, • rozbiórka istniejącej kładki dla pieszych i elementów mostu łukowego oraz nawierzchni na dojazdach do obiektu, • wykonanie żelbetowych elementów konstrukcji przęseł, • pokrycie zewnętrznych powierzchni ścian czołowych i skrzydeł przyczółków okładziną kamienną, • wykonanie zasypki gruntowej w obrębie konstrukcji, • montaż elementów wyposażenia mostu, • odtworzenie nawierzchni drogowej na moście i dojazdach, • odtworzenie lokalnego umocnienia dna cieku pod mostem, • uporządkowanie terenu pod obiektem. 4. Projektowane parametry techniczne mostu: • Rozpiętość przęseł 2 × 4,3 m • Szerokość całkowita obiektu 11,07 m • Szerokość użytkowa obiektu 10,0 ÷ 10,2 m • Szerokość jezdni na obiekcie 6,50 m • Szerokość ciągu pieszo-rowerowego 3,00 ÷ 3,13 m • Kąt skrzyżowania obiektu z przeszkodą 78 • Długość obiektu (ścian czołowych) 11,0 m • Długość obiektu (w obrysie skrzydeł) 13,5 m • Całkowita długość obiektu 20,26 m • Światło poziome 2 × 4,1 m • Światło pionowe (w przęśle nurtowym) min 3,4 m 5. Projektowana konstrukcja mostu: Konstrukcję dwuprzęsłowego mostu stanowią żelbetowe przęsła łukowe, powiązane monolitycznie z żelbetowymi ścianami czołowymi. Ściany czołowe powiązane są z czterema skrzydłami żelbetowymi w formie ścian oporowych. Powierzchnie ścian czołowych i wystających murków skrajnych oraz skrzydeł i detali pokryte zostaną okładziną kamienną. Przęsła łukowe stanowić będą żelbetowe prefabrykaty łukowe grubości 220 mm, z betonu klasy C50/60, uciąglone na budowie monolitycznymi elementami żelbetowymi (zamki, płyta denna) z betonu klasy C35/45. Schemat statyczny każdego z przęseł to rama dwuprzegubowa. Konstrukcja przęseł spełnia wymagania jak dla klasy A obciążenia taborem samochodowym wg PN-85/S-10030. Ściany czołowe i skrzydła z betonu klasy C30/37. Przestrzeń pomiędzy przęsłami wypełniona betonem C20/25. Na jeden segment przęsła składają się dwa prefabrykowane elementy dolne i jeden prefabrykowany element górny. Styk pomiędzy elementem dolnym i górnym ukształtowany w formie przegubu. Uciąglenie/zespolenie ścian segmentów w kierunku podłużnym jak i przeciwległych rzędów ścian – monolityczną płytą denną wykonywaną wewnątrz obiektu. Uciąglenie elementów górnych poprzez wykonanie na budowie połączenia monolitycznego w obrębie zamków. Prefabrykaty segmentów skrajnych – indywidulane, dostosowane do skosu konstrukcji i całkowitej szerokości obiektu. Od strony Zalesia Śląskiego znajduje się wylot kanalizacji deszczowej kd600, który zostanie wymieniony na odcinku do studni. Ściany czołowe konstrukcji zdylatowano w miejscach przegubów prefabrykatów łukowych. W obrębie szczelin dylatacyjnych zastosowano dyble z rur stalowych zapewniających współpracę sąsiednich sekcji ścian czołowych na kierunku poprzecznym. Szczeliny dylatacyjne uszczelniono wybetonowanymi zewnętrznymi taśmami dylatacyjnymi PVC. Połączenie ściany czołowej ze skrzydłem ukształtowano w formie przegubu i uszczelniono taśmami dylatacyjnymi PVC. 6. Okładzina kamienna: Powierzchnie ścian czołowych i wystających murków skrajnych (od strony zewnętrznej, od strony jezdni, na koronie) oraz izbic i skrzydeł zostaną pokryte okładziną z kamienia wapiennego. Na górnych powierzchniach murków skrajnych, izbic i skrzydeł zamocowane zostaną parapety kamienne. Zakłada się wykorzystanie istniejącego materiału kamiennego, po ocenie jego stanu technicznego i stwierdzeniu jego dalszej przydatności użytkowej. 7. Nawierzchnia jezdni: • Warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej cementem C3/4 o grubości 15 cm, • Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/30-31,5 mm o grubości 20 cm, • Warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC22P o grubości 7 cm, • Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W o grubości 5 cm, • Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S o grubości 4 cm. 8. Nawierzchnia ciągu pieszo-rowerowego: • Warstwa odcinająca z mieszanki niezwiązanej o CBR>25% o grubości 10 cm, • Warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/30-31,5 mm o grubości 20 cm, • Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC5S o grubości 5 cm. Zakres robót obejmuje m. in.: 1) opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, 2) oznakowanie miejsca prowadzonych robót, 3) wykonanie prac zgodnie z dokumentacją kontraktową, którą stanowi: - projekt budowlany wraz z informacją planu BIOZ – w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - prawomocna decyzja Starosty Strzeleckiego Nr 41/17 znak sprawy UA.6740.1.12.2017.BM1 z dnia 06.02.2017 r., zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia budowlanego, - projekt wykonawczy - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne SST wykonania i odbioru robót - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - projekt stałej organizacji ruchu - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu KT.7121.176.2016.SH z dnia 29.12.2016 r., - opinia geotechniczna wraz z dokumentacją badań podłoża gruntowego - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ. 4) demontaż oznakowania. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej, nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze robót i kosztorysie ofertowym ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektów oraz SST. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 ust. 3 oraz art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Warunki gwarancyjne. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić na przedmiot zamówienia gwarancji, na opisanych poniżej warunkach. 1) Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na ilość miesięcy zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (licząc od daty przekazania przez Wykonawcę zamówienia i przyjęcia przez Zamawiającego jako należycie wykonanego). Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji (Zamawiający żąda minimalnego okresu gwarancji 48 miesięcy. W przypadku gdy Wykonawca poda krótszy niż 48 miesięcy okres gwarancji oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu). 2) Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: a) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego, b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany. 3) Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych w ustępach poprzedzających, także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 4) Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy. 5) Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej. Przed zawarciem umowy, wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kosztorys ofertowy w formie uproszczonej, sporządzony na podstawie i zgodnie z Przedmiarem robót, ściśle zgodny ze złożoną ofertą. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy objęte umowną ceną kontraktową: • Obsługa geodezyjna wraz z naniesieniem inwestycji na mapy zasobu geodezyjnego Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich. • Organizacja placu budowy i zaplecza w zakresie kontraktowym i doprowadzenie zaplecza budowy do stanu pierwotnego po zakończeniu robót. • Zabezpieczenie placu budowy i robót wraz z ich ubezpieczeniem. • Ochrona dóbr i obiektów osób trzecich zlokalizowanych bezpośrednio wokół placu budowy. • Zabezpieczenie sieci i urządzeń w obrębie robót przed ich uszkodzeniem. • Zabezpieczenie zieleni nie podlegających wycince w obrębie robót. • Spełnienie obowiązków wykonawcy wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290), w tym w zakresie obowiązków kierownika budowy. • Opracowanie i zatwierdzenie przez organ zarządzający ruchem projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych i wymaganych w tym zakresie uzgodnień. Opracowany projekt i przyjęte rozwiązania w zakresie organizacji ruchu winny być zgodne z projektem budowlanym i projektem wykonawczym oraz właściwą technologią wykonania robót. Wykonawca winien spełnić wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. (Dz. U. nr 177 poz. 1729 z dnia 14.10.2003r.) w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz nadzoru nad tym zarządzeniem. • Oznakowanie robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z jego utrzymaniem. • Zapewnienie płatnego nadzoru ze strony właścicieli urządzeń obcych zlokalizowanych w drodze - na podstawie i zgodnie z wydanymi uzgodnieniami właścicieli tych urządzeń (dotyczy odpłatnego wytyczenia trasy sieci i urządzeń, nadzoru nad pracami, opracowania dokumentacji powykonawczej lub ewentualnie innych kosztów określonych w uzgodnieniach). • Poniesienie nakładów rzeczowo – finansowych związanych z lokalizacją w pasie drogowym drogi powiatowej urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, nie objętych projektem budowlanym i projektem wykonawczym, w zakresie, w którym lokalizacja tych urządzeń ma związek z realizacją zadania. • Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. • Realizowanie prac zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Inwestora Projektem Organizacji Robót. • Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa w tym Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. • Drewno pozyskane z wycinki będzie drewnem użytkowym – opałowym. Ilość pozyskanego drewna i jego wartość określi Zamawiający w protokole brakarskim zatwierdzonym przez uprawnionego leśnika, przy udziale kierownika budowy w toku prowadzonych prac. Wykonawca odkupi od Zamawiającego 100% drewna pozyskanego z wycinki, transport konieczny do przewozu pozyskanego drewna i nakłady na jego składowanie powinny zostać skalkulowane przez Wykonawcę jako element kosztów ogólnych budowy w nawiązaniu do przedmiaru robót. Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy: 1) W trakcie wykonywania robot budowlano-montażowych należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp. 2) Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 3) W czasie prowadzenia robot drogowych należy wyznaczyć tymczasowe drogi dojazdowe i ciągi piesze i utrzymywać je w właściwym stanie technicznym. 4) Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować i ogrodzić. 5) Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia. 6) Technologia wykonania robot drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robot. 7) Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia przy zaistnieniu wypadku. 8) W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do: a) pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, b) egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy, c) określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców, d) wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników, e) ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników 9) Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 10) Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym. 11) Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach. 12) W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika. 13) Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników, w tym środki ochrony osobistej. 14) Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta 15) Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji. 16) Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje. 17) Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia. 18) Gdy w czasie wykonywania robót ziemnych zostaną znalezione niewypały lub przedmioty trudne do zidentyfikowania, roboty należy przerwać, miejsce odpowiednio zabezpieczyć i niezwłocznie powiadomić właściwe władze administracyjne i policję. 19) W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny być właściwie oświetlone. 20) Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany do ochrony znajdujących się na terenie inwestycji stałych punktów stabilizowanej osnowy geodezyjnej i ponosi pełną odpowiedzialność za ich zniszczenie, usunięcie lub przemieszczenie. Informacje dodatkowe: 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 459). 2) Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3) Obowiązek określony w pkt 2 dotyczy także podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w pkt 2. 4) Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a) Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. b) Ilość zatrudnionych osób ma wynosić min. 50% wszystkich osób za pomocą których Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia. c) Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób. a) Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – załączniku do umowy. b) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że wyszczególnione w nim osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 ze zm.) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c) Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport o stanie i sposobie zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu wynagrodzenia, przedkładał dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia. d) Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego, zobowiązuje się przedstawić do wglądu dokumenty potwierdzające, że przedmiot zamówienia (przedmiot umowy) jest wykonywany przez osoby będące pracownikami, w tym również kopie umów poświadczonych za zgodność z oryginałem, które stanowią o zatrudnieniu przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia (w tym celu Wykonawca zobowiązany jest do ukrycia danych osobowych, które są zbędne dla realizacji celu takiej weryfikacji przez Zamawiającego). Zamawiający wzywając Wykonawcę do przedstawienia do wglądu dokumentów określonych w zdaniu poprzedzającym, wyznaczy termin nie krótszy niż 10 dni na przedstawienie wymaganych dokumentów. 6) Oprócz kar umownych opisanych w § 12 ust. 1 pkt 10) i 11) projektu umowyZamawiający z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 5 pkt 1) lit. b), c) i d) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7) W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienia ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221111-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium na przedmiotowe zadanie w wysokości 16.000,00 zł. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert tj. 30.10.2017r. do godz. 10:00. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) w pieniądzu: b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz 2015r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłacać należy na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank Spółdzielczy w Leśnicy O/Strzelce Opolskie, ul. Gogolińska 2, 47-100 Strzelce Opolskie, nr konta 52 8907 1089 2002 0090 0007 0006. Tytułem: wadium sprawa nr OR.272.25.2017.AG1 4. Za termin wniesienia wadium w formie pieniądza Zamawiający uznaje dzień i godzinę zaksięgowania kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1 do SIWZ; 2) zobowiązanie wymagane postanowieniami pkt. 9.2. SIWZ w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) w przypadku występowania kilku podmiotów pisemne pełnomocnictwo Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu. Wykonawcy ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu w formie pisemnego pełnomocnictwa (art. 23 ustawy Pzp); 4) w przypadku występowania pełnomocnika, pełnomocnictwo do podpisania oferty (np. gdy w imieniu wykonawcy występuje inna osoba); 5) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, 6) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej (www.bip.powiatstrzelecki.pl) informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach