Przetargi.pl
Przebudowa istniejącego targowiska miejskiego w Bychawie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów” (zaprojektuj i wybuduj)

Gmina Bychawa ogłasza przetarg

  • Adres: 23100 Bychawa, ul. Partyzantów
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 5660004 w. 42 , fax. 815 660 048
  • Data zamieszczenia: 2018-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bychawa
    ul. Partyzantów 1
    23100 Bychawa, woj. lubelskie
    tel. 81 5660004 w. 42, fax. 815 660 048
    REGON: 43102009000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.umbychawa.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa istniejącego targowiska miejskiego w Bychawie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów” (zaprojektuj i wybuduj)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.4.1. Zakres rzeczowy przedsięwzięcia obejmuje opracowanie dokumentacji oraz wykonanie robót związanych z przebudową istniejącego targowiska miejskiego w Bychawie w formule „zaprojektuj i wybuduj” Szczegółowy zakres oraz opis wymagań Zamawiających co do przedmiotu dokumentacji oraz robót budowlanych określa Program Funkcjonalno – Użytkowy stanowiący załącznik Nr 8 do niniejszej specyfikacji. 1.4.2. Zakres przedmiotowy dokumentacji projektowej obejmuje: 1.4.2.1. Etap pierwszy projektowy obejmuje: a. opracowanie koncepcji projektowej, architektoniczno-budowlanej planowanej inwestycji: w formie opisów i szkiców (rzuty, elewacje, przekroje itp.) w skali odpowiedniej dla czytelności pracy, nie większej niż 1:200 przedstawiających podstawowe rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne wraz z dwoma koncepcjami rozwiązań w zakresie budowy wiat handlowych pozwalających na wjechanie samochodu typu BUS w oparciu o mapę sytuacyjno-wysokościową w skali 1:1000 – w ilości 2 egz. b. Powyższe opracowanie należy przekazać Zamawiającemu w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej. 1.4.2.2. Etap drugi projektowy obejmuje: a. uzyskanie map do celów projektowych niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej oraz wykonanie badań geologicznych podłoża gruntowego. b. uwzględnienie istniejącej infrastruktury wraz z ewentualną inwentaryzacją (także zieleni) w stopniu umożliwiającym realizację przedmiotu zamówienia oraz uzyskanie niezbędnych ekspertyz i ocen technicznych. c. szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia. d. uzyskanie warunków technicznych od instytucji zarządzających poszczególnymi mediami i drogami. e. opracowanie projektów budowlano-wykonawczych z uzyskaniem koniecznych uzgodnień i pozwoleń Dokumentacja projektowa zostanie wykonana na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2018 r., poz. 1202) i odnośnymi przepisami wykonawczymi, polskimi normami, lokalnymi uwarunkowaniami dla lokalizacji inwestycji oraz innymi powszechnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi prac projektowych wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) – po 4 egz. w poszczególnych branżach oraz w formie elektronicznej, f. opracowanie operatu wodno-prawnego i decyzji środowiskowej (jeśli wymagane), lub uzyskania opinii właściwego organu o braku takiego wymogu. g. sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – po 2 egz., h. opracowanie wniosku o uzyskanie decyzji pozwolenia oraz złożenia we właściwym organie administracyjno-budowlanym na cały zakres przedsięwzięcia – 2 egz., i. opracowanie przedmiaru robót – 2 egz. j. opracowanie audytu energetycznego (wykonanego przez uprawnionego audytora) – 2 egz k. powyższe opracowania należy w jednym egzemplarzu zapisać w wersji elektronicznej na płycie CD/DVD. Wszystkie materiały tekstowe takie jak opisy techniczne, obliczenia, specyfikacje techniczne itp. należy zapisać w formatach DOC lub XLS i PDF. Rysunki i uzgodnienia zapisać w formacie PDF. 1.4.2.3. Etap trzeci projektowy obejmuje: a. prowadzenie nadzoru autorskiego w zakresie określonym przepisami i wykonanie elementów opisanych w programie funkcjonalno-użytkowym w szczególności: stwierdzenie w toku wykonanych robót budowlanych zgodności realizacji z projektem i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, wyjaśnienia wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań oraz ewentualne uzupełnienie szczegółów dokumentacji projektowej, uzgodnienie z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w odniesieniu do materiałów i konstrukcji oraz rozwiązań technicznych i technologicznych, udział w komisji i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego (na wezwanie) oraz uczestnictwo w odbiorach końcowych, próbach instalacji, procedurach rozruchu, itp. 1.4.3. Zakres przedmiotowy robót budowlanych obejmuje: Etap I: a) uporządkowanie terenu (wycinkę drzew i krzewów, wywiezienie zalegających na działce śmieci, gruzu, odłamków szkła itp.) b) rozbiórkę istniejącej wiaty o wymiarach 3,0 x 31,0 m, c) przebudowę nawierzchni placu z odwodnieniem o pow. ok. 3790 m2 (dz. nr geod. 392/1, 392/2, 392/4, 392/5, 392/6, część 407/2, 407/3, 407/4, 407/5), d) przebudowę nawierzchni postojowych o pow. ok. 920 m2 (dz. nr geod. 1489 i część 1492), utwardzenie z drobnowymiarowej kostki betonowej o konstrukcji zgodnej z zakładanymi obciążeniami, e) przebudowę sieci kanalizacji deszczowej, f) przebudowę sieci kanalizacji sanitarnej – wraz z usunięciem kolizji, g) przebudowę sieci wodociągowej – wraz z usunięciem kolizji, h) przebudowę kolizji sieci elektroenergetycznych (w przypadku konieczności), i) przebudowę kolizji sieci telekomunikacyjnej (w przypadku konieczności), Etap II: j) budowę konstrukcji zadaszenia – 2 wiaty zlokalizowane zgodnie z planem sytuacyjnym, wiaty o łącznej powierzchni około 1400 m2 (dz. nr geod. część 407/2, 407/3, 407/4, 407/5 część 397), k) budowę niezbędnych pomieszczeń i urządzeń sanitarno-higienicznych – zaplecze sanitarno-higieniczne zlokalizowane w wiacie na działce nr 407/5, l) budowę muru oporowego, zlokalizowanego wzdłuż wiaty na działce nr 407/5, m) budowę instalacji fotowoltaicznej, ew. małych turbin wiatrowych pionowych wraz z potwierdzeniem audytem energetycznym wykonanym na etapie projektowym, n) instalację monitoringu miejskiego z łącznością bezprzewodową, o) budowę instalacji oświetleniowej wewnętrznej i zewnętrznej z zastosowaniem źródła światła LED, p) oznaczenie targowiska nazwą i logotypami zgodnie z wytycznymi programowymi, q) budowę zadaszenia schodów terenowych oraz pochylni dla niepełnosprawnych, r) montaż elementów małej architektury: ławki, stojaki na rowery i kosze na śmieci, s) budowę miejsca gromadzenia odpadów stałych. 1.4.4. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do: a) wystąpienia w imieniu Zamawiającego z wnioskiem o wydanie warunków do przyłączenia oraz przebudowy kolizji u poszczególnych zarządców mediów: Bychawskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o., (wodociągi i kanalizacja), PGE Dystrybucja RE Lublin-Teren (sieć elektroenergetyczna), Orange Polska (sieć teleinformatyczna), b) wystąpienia w imieniu Zamawiającego z wnioskiem o wydanie decyzji dla planowanego przedsięwzięcia w organie architektoniczno-budowlanym Starostwa Powiatowego w Lublinie. c) informowania mieszkańców terenu objętego inwestycją o rozpoczęciu, zakończeniu i utrudnieniach związanych z prowadzonymi pracami w formie ogłoszenia, d) zorganizowania i ponoszenia kosztów zaopatrzenia w energię elektryczną i wodę we własnym zakresie i na koszt własny, e) utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku – zgodnie z art. 20, pkt. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, f) wykonania niezbędnych ekspertyz, badań, prób i pomiarów na koszt własny, g) wykonania kosztorysów powykonawczych do celów rozliczeniowych z instytucją dotującą, h) skompletowania i przedstawienia Zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, a w szczególności: protokoły badań i sprawdzeń, niezbędnych świadectw kontroli jakości, i) wykonania innych robót niezbędnych do wykonania pełnego zakresu umożliwiających użytkowanie OBIEKTU zgodnie z przeznaczeniem, j) sporządzenia przez uprawnionego rzeczoznawcę wyceny usuwanych przez Wykonawcę drzew. Wykonawca zobowiązany jest odkupić od zamawiającego usunięte drzewa za cenę ustaloną przez rzeczoznawcę, k) sporządzenia wyceny materiałów pochodzących z dostosowania terenu budowy tj. gruzu, stali, płyt betonowych itp. Wykonawca zobowiązany jest odkupić od Zamawiającego ww. materiały. 1.4.5. Roboty oraz dokumentacja powinny być wykonane zgodnie obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną oraz być kompletne z punktu widzenia celu jakiemu mają służyć. 1.5. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności przy realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych – jeżeli wykonywanie tych czynności polegać będzie w przypadku danego wykonawcy na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w załączniku Nr 7 – ogólne warunki umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45213141-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 25 000,00 PLN (słownie złotych: dwadzieścia pięć tysięcy) 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: Rejonowy Bank Spółdzielczy w Bychawie nr rachunku: 97 8685 0001 0017 3892 2000 0060 z adnotacją „Wadium - Znak sprawy: GPK.271.21.2018 „Przebudowa istniejącego targowiska miejskiego w Bychawie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów” (zaprojektuj i wybuduj)”. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 6.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6.6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.  6.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 6.8. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa ww. warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców w ramach spółki cywilnej lub konsorcjum każdy z wykonawców powinien przedłożyć dokumenty wymienione w pkt 4.2.2. oraz dołączyć pełnomocnictwo dla jednego podmiotu do reprezentowania wszystkich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 ustawy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach