Przetargi.pl
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części istniejącego budynku Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej z przeznaczeniem na pomieszczenia przedszkola publicznego oraz budowa przyłącza kanalizacji sanitarnej

Gmina Żołynia ogłasza przetarg

  • Adres: 37110 Żołynia, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 243 018 , fax. 172 243 476
  • Data zamieszczenia: 2019-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żołynia
    ul. Rynek 22
    37110 Żołynia, woj. podkarpackie
    tel. 172 243 018, fax. 172 243 476
    REGON: 69058184400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zolynia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części istniejącego budynku Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej z przeznaczeniem na pomieszczenia przedszkola publicznego oraz budowa przyłącza kanalizacji sanitarnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części istniejącego budynku Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej z przeznaczeniem na pomieszczenia przedszkola publicznego oraz budowa przyłącza kanalizacji sanitarnej i utwardzenie powierzchni gruntu. 2. Inwestycja realizowana będzie w ramach zadania pn. „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części istniejącego budynku Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej z przeznaczeniem na pomieszczenia przedszkola publicznego oraz budowa przyłącza kanalizacji sanitarnej”. Zakres inwestycji obejmuje przebudowę budynku Remizy OSP z przyłączem kanalizacji sanitarnej z wewnętrznymi instalacjami: elektryczną, wodociągową, kanalizacji sanitarnej, gazową, centralnego ogrzewania, instalacją odgromową, utwardzenie powierzchni gruntu kostką brukową. Roboty budowlane: - roboty przygotowawcze rozbiórkowe wewnętrzne, - roboty przygotowawcze rozbiórkowe zewnętrzne, - roboty murowe wewnętrzne, - stolarka okienna i drzwiowa, - tynki i okładziny wewnętrzne, - podłogi posadzki, - pozostałe roboty wykończeniowe wewnętrzne, - elewacje, tarasy i schody zewnętrzne, - place utwardzone, chodniki, miejsca postojowe z kostki brukowej, Roboty sanitarne: 1). Budowa zewnętrznej kanalizacji sanitarnej: - roboty ziemne i pomocnicze związane z wykopami pod rury, - montaż studni, - montaż rur kanalizacyjnych, - próby szczelności i oznakowanie trasy kanalizacji. 2). Budowa instalacji wody użytkowej: - montaż baterii i punktów czerpalnych, - roboty instalacyjne rur i armatury, - wykonanie izolacji cieplnej przewodów, - roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi, - przygotowanie instalacji do uruchomienia i uruchomienie instalacji. 3). Budowa instalacji kanalizacji sanitarnej: - montaż ceramiki sanitarnej, - roboty instalacyjne rur i armatury, - roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi, - przygotowanie instalacji do uruchomienia i uruchomienie instalacji. 4). Budowa instalacji centralnego ogrzewania: - roboty instalacyjne rur i armatury, - montaż odbiorników ciepła, - równoważenie hydrauliczne instalacji, - wykonanie izolacji cieplnej przewodów, - roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi, - przygotowanie instalacji do uruchomienia i uruchomienie instalacji. 5). Budowa kotłowni: - montaż kotła gazowego, - montaż komina, - montaż urządzeń podstawowych (naczynia zbiorcze, pompy), - montaż rurociągów i armatury zaporowej, odcinającej i regulacyjnej, - wykonanie izolacji cieplnej przewodów i armatury, - roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi, - uruchomienie kotłowni. 6). Budowa instalacji wewnętrznej gazu: - montaż skrzynki gazowej, - roboty instalacyjne rur i armatury, - próby i uruchomienie instalacji. Roboty elektryczne: - budowę zasilania – wg odrębnego opracowania, - budowę przeciwpożarowego wyłącznika prądu WG-PPOŻ, - budowę WLZ, - budowę rozdzielnicy RG, - budowę instalacji gniazd, wypustów 1-fazowych i 3-fazowych, - budowę instalacji gniazd 1-fazowych dedykowanych DATA, - budowę instalacji oświetlenia podstawowego i zewnętrznego, - budowę instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego i dodatkowego kierunkowego, - budowę instalacji przyzywowej dla niepełnosprawnych, - budowę instalacji domofonowej, - budowę instalacji okablowania strukturalnego, - budowę instalacji przepięciowej, - budowę instalacji odgromowej i uziemiającej, - budowę instalacji miejscowych szyn wyrównawczych. 3 Szczegółowy zakres robót określa: - Przedmiary robót – stanowiące załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji, - Dokumentacja projektowa – stanowiąca załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – stanowiąca załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji. 4. Określone w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót, STWiOR typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane. Dodatkowo materiały mające wpływ na estetykę budynku (np. cienkowarstwowe tynki zewnętrzne, farby, płytki ceramiczne) należy uzgodnić z Zamawiającym pod kątem kolorystyki. W dokumentacji projektowej zaprojektowano część elewacji z boazerii drewnianej. Zamawiający rezygnuje z takiego rozwiązania zastępując je tynkiem cienkowarstwowym – kolorystyka do uzgodnienia. 5 Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6 Dokładny zakres zadania oraz inne informacje niezbędne do wyceny robót przedstawia dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 7. Kosztorys ofertowy uproszczony musi być w pełni zgodny z zapisami zawartymi w przedmiarach robót (materiał, opis, ilość) i ma zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji. 8. Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet dokumentów do zgłoszenia zakończenia robót (sporządzone przez uprawnione osoby protokoły odbioru instalacji elektrycznej, instalacji sanitarnych, przewodów kominowych i wentylacyjnych, inwentaryzację powykonawczą, obmiar robót, dziennik budowy, kosztorys powykonawczy, świadectwa charakterystyki energetycznej obiektu, aprobaty, certyfikaty i deklaracje zgodności na wbudowane materiały, instrukcja p.poż). 9. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na własny koszt odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów. 10. Wykonawca zobowiązany jest do oddania inwestycji w stanie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (w tym dostarczenie gaśnic w ilości: jedna jednostka masy środka gaśniczego 2 kg (lub 3dm3) zawartego w gaśnicach powinna przypadać na każde 100m2 powierzchni w pomieszczeniach ZL (gaśnice proszkowe A, B, C) wraz z montażem, prawidłowe oznakowanie dróg ewakuacyjnych oraz opracowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego). 11. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: roboty brukarskie, roboty elewacyjne, roboty wykończeniowe, instalacje sanitarne. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy (zgodnie z wytycznymi zawartymi w opinii zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych-www.uzp.gov.pl) . Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy na część numer 1 w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Żołyni nr 69 9175 0000 2001 0001 6463 0010 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części istniejącego budynku Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej z przeznaczeniem na pomieszczenia przedszkola publicznego oraz budowa przyłącza kanalizacji sanitarnej” oraz włożyć do koperty zewnętrznej. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­- odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­- musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­- zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. 8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy. 2) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 3 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do siwz) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Kosztorys ofertowy uproszczony sporządzony zgodnie z przedmiarami robót. 4) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy). 5) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). 6) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym zakresie w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 do siwz).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach