Przetargi.pl
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ulicy Łużyckiej 91 w Gryfinie na Zakład Aktywności Zawodowej

Powiat Gryfiński ogłasza przetarg

  • Adres: 74100 Gryfino, ul. Sprzymierzonych
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 914 045 000 , fax. 914 163 002
  • Data zamieszczenia: 2017-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Gryfiński
    ul. Sprzymierzonych 4
    74100 Gryfino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 914 045 000, fax. 914 163 002
    REGON: 81168396500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ulicy Łużyckiej 91 w Gryfinie na Zakład Aktywności Zawodowej
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ulicy Łużyckiej 91 w Gryfinie na Zakład Aktywności Zawodowej”. 1.1 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: - przygotowanie terenu pod budowę - roboty rozbiórkowe, - roboty budowlane wewnętrzne - roboty budowlane zewnętrzne - roboty sanitarne - roboty elektryczne - roboty wykończeniowe - roboty w zakresie stolarki okiennej i drzwiowej, - nasadzenia zastępcze 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony za pomocą przedmiaru robót stanowiącego zał. nr 9, specyfikacji technicznej robót stanowiącej zał. nr 10 oraz dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 11 do SIWZ wraz z zapisami niniejszej SIWZ. Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkty lub usługi, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. nie mają na celu naruszenie art. 29, art. 30, art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne 1.2.1 Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje wyposażenia wyszczególnionego w pkt. 9.2 projektu budowlanego w branży architektura (strony 20-31), stanowiącego załącznik nr 11 do SIWZ. 1.3 W związku z położeniem budynku objętego inwestycją Wykonawca zobowiązany jest podjąć niezbędne środki ostrożności i stosować wszelkie zasady bezpieczeństwa przy wykonywaniu prac i dojazdu do budowy, mając na względzie fakt, iż przebudowywany budynek leży na terenie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych, który w trakcie trwania inwestycji będzie normalnie korzystał ze swojej infrastruktury (boiska, sala gimnastyczna, internat). Wykonawca bezwzględnie musi stosować się do zapisów Instrukcji BIOZ w tym zakresie. 1.4 Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia robót zamiennych, których wartość nie zwiększa wynagrodzenia umownego. Podstawą wprowadzenia robót zamiennych jest protokół zatwierdzony przez inspektora nadzoru, Wykonawcę i Zamawiającego. 1.5 Informacje szczegółowe: 1) Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Inżynierem Kontraktu działającym w imieniu i na rzecz Zamawiającego oraz do uzyskania - w ramach udzielonego pełnomocnictwa -wszelkich pozwoleń wymaganych przepisami prawa związanych z oddaniem przedmiotu zamówienia do użytkowania. 2) Wykonawca w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie zobowiązany jest do wykonania oznakowania oraz zabezpieczenia miejsc prowadzenia robót na czas ich realizacji oraz zapewnienia bezpiecznych dojść i przejazdów przez teren robót do posesji prywatnych oraz administracyjnych, 3) Opis przedmiotu zamówienia wraz z technologią wykonania robót budowlanych określony został w Części III niniejszej SIWZ. Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy, niebędący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek sprawdzić zakres i rodzaj robót z projektem budowlanym i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie ryczałtowej, 4) W ramach niniejszego zamówienia oraz ceny oferty Wykonawca zobligowany będzie do wykonania oraz zapewnienia: a) zabezpieczenia przed zniszczeniem punktów osnowy geodezyjnej znajdujących się na terenie inwestycji, a w przypadku gdy ulegną zniszczeniu / uszkodzeniu Wykonawca zobowiązany będzie do ich odtworzenia na własny koszt, b) sprawnej organizacji i zagospodarowania zaplecza budowy, tj. zorganizowania zaplecza budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych wraz z zabezpieczeniem dostawy mediów niezbędnych dla ich funkcjonowania (zapewnienie dostawy wody i energii elektrycznej, odprowadzenia nieczystości), c) zapewnienie zgodnych z przepisami prawa warunków bhp i ppoż., d) w przypadku korzystania z podwykonawców - koordynowania robót podwykonawców, ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, e) zapewnienie nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, f) prawidłowego prowadzenia dokumentacji budowy, g) przy realizacji zamówienia zagwarantowania, aby wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu umowy posiadały dopuszczenie do obrotu oraz dokumenty potwierdzające ich zgodności z obowiązującymi w tym zakresie normami. Wykonawca, w/w dokumenty dostarczy Zamawiającemu przy odbiorze końcowym. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających potwierdzenia ich zgodności z obowiązującymi normami i dopuszczenia do obrotu , h) wymagania dotyczące robót – wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. z zalecaniami przedstawiciela Zamawiającego, oraz zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej i wytycznymi niniejszej Specyfikacji, a także z pozostałymi załącznikami, i) Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie z korzystania) dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, j) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia instrukcji użytkowania i obsługi zamontowanych urządzeń oraz do zapewnienia przeszkolenia pracowników wyznaczonych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji wszystkich urządzeń zamontowanych na terenie ZAZ, k) dostarczenie Zamawiającemu, przed podpisaniem umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy i kierowników robót branżowych oraz uwierzytelnionych kopii zaświadczeń właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzających wpis ww. osób na listę członków tej izby i uwierzytelnionych kopii uprawnień budowlanych, l) dostarczenie Zamawiającemu, na co najmniej 3 dni przed podpisaniem umowy kosztorysu ofertowego w wersji szczegółowej i uproszczonej wraz z tabelą elementów scalonych i zestawieniami materiałów i sprzętu, ł) ustawienie tablicy informacyjnej budowy zgodnej z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 26.04.2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (DZ.U.2002r. Nr 108, poz. 953 ze zm.), oraz dokonywanie stosownych zmian w treści tablicy, m) wykonanie i ustawienie tablicy informującej o fakcie dofinansowania budowy, zawierającej informacje o dofinansowaniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 (wraz z oznaczeniami tego programu); zawierającej treść i znaki graficzne wskazane przez Zamawiającego, n) ogrodzenie i oznakowanie terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, wygrodzenie stref niebezpiecznych – zgodnie z obowiązującymi przepisami, o) uzyskanie zatwierdzenia materiałów budowlanych przed wbudowaniem, udzielanego przez Inżyniera Kontraktu oraz przekazywanie Inżynierowi Kontraktu na bieżąco: dokumentów potwierdzających zgodność zastosowanych materiałów z polską lub europejską normą podpisanych przez Kierownika budowy, z adnotacją o miejscu wbudowania. W przypadku zamiaru zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych dodatkowo wymagana jest akceptacja Projektanta, p) dostarczanie gwarancji producentów dla zamontowanych urządzeń i sprzętu, w przypadku, gdy gwarancja producenta jest dłuższa niż okres gwarancji i rękojmi; q) przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano – montażowych, r) wykonanie na własny koszt odkrywki elementów robót budzących wątpliwość w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, s) dostarczenie, montaż, demontaż oraz wykorzystanie rusztowań, szalunków i wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w celu wykonania przedmiotu zamówienia, t) odpowiednie opisanie zamontowanych tablic rozdzielczych i szaf sterowniczych (oznaczenia poszczególnych przycisków), u) oznakowanie wybudowanego obiektu zgodnie z instrukcją bezpieczeństwa pożarowego obiektu, v) usunięcie poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowych, zaplecza itp., po zakończeniu robót, w) przestrzegania jako wytwarzający odpady przepisów prawnych wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 – tekst jednolity ze zmianami) oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zmianami). Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu umowy, ma obowiązek w pierwszej kolejności poddania odpadów budowlanych odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest on niemożliwy lub nie jest uzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania powstałych odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami, jako warunek dokonania odbioru końcowego przedmiotu niniejszej umowy. 5) W terminie nie późniejszym niż 3 dni przed dniem podpisania umowy, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia, harmonogram rzeczowo – finansowy (w formie pisemnej oraz elektronicznej), przedstawiający wykonanie robót i ich finansowanie, który zostanie również zaakceptowany przez Zamawiającego. Zakres robót do wykonania przedstawiony w harmonogramie rzeczowo – finansowym musi być rozbity na elementy robót, czas realizacji oraz koszty finansowe. Wykonawca bezzwłocznie da powiadomienie Zamawiającemu o szczególnych, prawdopodobnych, przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku, lub jeśli Zamawiający da Wykonawcy powiadomienie, że harmonogram nie zgadza się (w podanym zakresie) z umową lub nie jest spójny z faktycznym postępem prac i podanymi zamierzeniami Wykonawcy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu uaktualniony harmonogram. 6) W terminie nie późniejszym niż do dnia przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązuje się zawrzeć na czas jej obowiązywania, umowę lub umowy ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją Umowy, oraz do terminowego opłacania należnych składek ubezpieczeniowych, w zakresie i na zasadach opisanych w Części XX pkt 4 niniejszej SIWZ. 7) Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane były wykonywane w sposób powodujący jak najmniejsze utrudnienia w funkcjonowaniu ruchu drogowego i pieszego, związanego z dojazdem do terenu budowy aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. W celu bezkolizyjnego korzystania przez właścicieli posesji z wjazdów i dojść do swoich posesji, Wykonawca na minimum 2 dni przed rozpoczęciem robót, doręczy pismo zawiadamiające właścicieli posesji oraz Zamawiającego, formą pisemną (za potwierdzeniem przekazania informacji), o terminie i zakresie robót wykonywanych w tym czasie. Wymaga się, aby Wykonawca, na ciągach jezdnych i pieszych, układał robocze pomosty lub stosował metody wykonania pozwalające na ruch pieszy i zapewniające dojście do posesji. Wszelkie spory mogące wyniknąć z powstałej sytuacji będą rozstrzygane na indywidualnych spotkaniach, przy udziale przedstawicieli – Zamawiającego, Wykonawcy i właścicieli posesji. Tożsame wymogi w zakresie prowadzenia robót Zamawiający stawia wobec Wykonawcy w stosunku do użytkownika terenu, na którym prowadzona będzie inwestycja, tj. Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2. Dotyczy to w szczególności ograniczenia do minimum utrudnień w funkcjonowaniu Szkoły i użytkowania przez Szkołę pozostałych obiektów oświatowych oraz informowania Szkoły z minimalnym 2-dniowym wyprzedzeniem o robotach mogących utrudnić normalne funkcjonowanie placówki. 8) Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 9) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia z materiałów własnych, zakupionych przez siebie i zgodnych z dokumentacją projektową. 10) Obsługa geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą, opracowanie oraz uzgodnienie czasowej organizacji ruchu i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót. 11) Wszystkie materiały z rozbiórki, nie nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca podda unieszkodliwieniu na własny koszt. 12) Wszystkie materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania należy przekazać Zamawiającemu. W zależności od specyfiki materiału, należy ułożyć go na paletach bądź zapakować typu Big Bag oraz przewieźć i rozładować na wskazane przez Zamawiającego miejsce w odległości średnio ok. 10 km. 13) W takcie prac Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciągłej dostawy wody, energii oraz odbiorów nieczystości ciekłych i umożliwienia odbioru nieczystości stałych – jeżeli prace Wykonawcy będą miały wpływ na zaburzenie prawidłowości zaopatrzenia w w/w dostawy/usługi. 14) Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty. 15) Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.) oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. 16) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie. 17) Wykonawca przygotuje oraz złoży u Zamawiającego podczas odbioru końcowego robót (2 egz. w formie pisemnej, trwale spięte; 2 kopie zapisane na nośniku CD) wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a w szczególności: a) protokoły z badania materiałów, b) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, c) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania, d) projekt powykonawczy, e) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą f) pozostałe dokumenty niezbędne do zgłoszenia zakończenia realizacji robót. Wszystkie dokumenty, o których mowa powyżej (lit. a-f) mają być uporządkowane w kolejności ich daty sporządzenia a ich wersja papierowa ma być tożsama z wersją zapisaną na nośniku CD (taka sama numeracja i nazewnictwo). 18) Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 47000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną