Przetargi.pl
„Przebudowa i rozbudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek usług medycznych”

Gmina Babimost ogłasza przetarg

  • Adres: 66110 Babimost, ul. Rynek
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 512 034 , fax. 683 512 028
  • Data zamieszczenia: 2018-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Babimost
    ul. Rynek 3
    66110 Babimost, woj. lubuskie
    tel. 683 512 034, fax. 683 512 028
    REGON: 97077056300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babimost.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa i rozbudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek usług medycznych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i rozbudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek usług medycznych, obiekt położony jest w Babimoście przy ul. Powstańców Wlkp. 9 Projekt obejmuje przebudowę i rozbudowę istniejącego budynku wraz z dostosowaniem dla potrzeb nowej funkcji jakim będzie funkcja usług medycznych. Rozbudowa budynku polega na powiększeniu powierzchni zabudowy o szyb windowy oraz w części istniejącej powierzchni użytkowej. Program użytkowy przewiduje wydzielenie dwóch niezależnie działających lokali, w zakresie usług medycznych. Gdzie na parterze zaplanowano oddział rehabilitacji, a na piętrze oddział usług stomatologicznych. Dla potrzeb udostępnienia piętra budynku, dla osób niepełnosprawnych zaprojektowano szyb windowy, wyposażony w platformę dźwigową. Szczegółowy zakres prac obejmuje dokumentacja techniczna – projekt wykonawczy oraz niniejsza specyfikacja istotnych warunków zamówienia. Charakterystyczne parametry techniczne budynku wraz z projektowaną rozbudową: -max gabaryty w rzucie: 18,66x13,15[m], -wysokość budynku wg WT: 7,90m, -wysokość maksymalna: 9,62m (wys. mierzona od terenu przy wejściu do budynku do kalenicy budynku), -powierzchnia użytkowa: 339,19m2, -powierzchnia całkowita: 444,80m2, -powierzchnia zabudowy: 222,40m2, -kubatura brutto: 1892,720m3, -liczba kondygnacji: II, -poziom „0”: 57,600m n.p.m. Charakterystyczne parametry techniczne projektowanego szybu windowego -max gabaryty w rzucie: 2,05x2,68x[m], -wysokość maksymalna: 9,62m, -powierzchnia zabudowy: 5,49m2 Zestawienie powierzchni pomieszczeń budynku: Nr pom. Nazwa pomieszczenia Powierzchnia użytkowa [m2] Powierzchnia netto [m2] Rodzaj posadzki Wysokość pomieszczenia [m] Kubatura pomieszczenia [m3] 1.01 hall 10,62 10,62 gres 3,50 37,17 1.02a pom. gospodarcze 5,32 5,32 gres 2,00 10,64 1.02b pom. porządkowe 1,83 1,83 gres 2,00 3,66 1.03 sala masażu 9,06 9,06 linoleum 3,30 29,90 1.04 sala fizykoterapii 45,00 45,00 linoleum 3,30 148,50 1.05 recepcja 12,94 12,94 gres 3,30 42,70 1.06 sala masażu 10,20 10,20 linoleum 3,30 33,66 1.07 sala ćwiczeń 13,13 13,13 linoleum 3,30 43,33 1.08 sala wirówek 8,53 8,53 terakota 3,30 28,15 1.09 komunikacja 21,95 21,95 gres 3,00 65,85 1.10 szatnia 7,32 7,32 terakota 3,00 21,96 1.11 WC N-sprawny(pacjenci) 6,10 6,10 terakota 3,00 18,30 1.12 przedsionek WC 2,13 2,13 terakota 3,00 6,39 1.13 WC kadra 1,86 1,86 terakota 3,00 5,58 1.14 pom. Socjalne 7,45 7,45 terakota 3,00 22,35 1.15 winda 3,00 3,00 linoleum 7,50 RAZEM PARTER 166,44 166,44 Nr pom. Nazwa pomieszczenia Powierzchnia użytkowa [m2] Powierzchnia netto [m2] Rodzaj posadzki Wysokość pomieszczenia [m] Kubatura pomieszczenia [m3] 2.01 klatka schodowa 18,85 18,85 gres - 105,97 2.02 pom.odpadów 3,24 3,24 gres 2,00 6,48 2.03 gabinet stomatologiczny 26,91 26,91 terakota 3,40 91,49 2.04a recepcja 15,59 15,59 gres 3,40 46,31 2.04b Szatnia odzieży pracowników 2,00 2,00 gres 3,40 6,80 2.05 gabinet stomatolog. 18,67 18,67 terakota 3,40 63,48 2.06 pom.technicz. 11,41 11,41 terakota 3,00 34,23 2.07 pom.porządk. 2,13 2,13 terakota 3,00 6,39 2.08 gabinet stomatolog. 27,97 27,97 terakota 3,40 95,10 2.09 Komunikacja 14,15 14,15 gres 3,40 48,11 2.10 Komunikacja 4,86 4,86 gres 3,40 16,52 2.11 Poczekalnia 9,78 9,78 gres 3,40 33,25 2.12 W.C.N-sprawny/ pacjenci 4,95 4,95 terakota 3,00 14,85 2.13 przedsionek 1,96 1,96 terakota 3,00 5,88 2.14 W.C-pracownicy 1,85 1,85 terakota 3,00 5,55 2.15 pom.socjalne 7,08 7,08 terakota 3,00 21,24 2.16 pom. pomocnicze 3,35 3,35 terakota 2,70 9,05 RAZEM PIĘTRO 172,75 172,75 ŁĄCZNIE POWIERZCHNIE OBIEKTU WYNOSZĄ 339,19 Forma architektoniczna i funkcja obiektu. Budynek trzybryłowy, zaprojektowany w schemacie poziomym połączenia trzech brył, zbudowanych na bazie prostokątów, z wysokim wielospadowym dachem, przykrytym papą, bez podpiwniczenia z wejściem na elewacji północnej. Dla potrzeb nowej funkcji na elewacji północnej doprojektowano rozbudowę, nową bryłę w której zaplanowano szyb dźwigowy. W zakres inwestycji oprócz robót budowlanych i wykończeniowych wchodzi także wymiana wszystkich instalacji. Informacje ogólne: Okładzina ścian zewnętrznych: -elewacja południowa i w części wschodnia, istniejąca ceglana w kolorze naturalnym, spoinowana w kolorze szarym, -elewacja północna, zachodnia i w części wschodnia: tynk cienkowarstwowy silikonowy, typu baranek 2,0mm w kolorze czerwonym NCS-S3050-Y70R oraz bonie tynk silikonowy cienkowarstwowy gładki w kolorze szarym NCS-S3500-N Elewacja w części w systemie lekkiej mokrej ETICS na wełnie mineralnej. Cokół: - elewacja południowa i w części wschodnia – kamień naturalny łupany - elewacja północna, zachodnia i w części wschodnia – tynk kwarcowy gładki, ziarno gr. 1mm, w kolorze antracytowym NCS-6500-N Pokrycie dachu: -część istniejąca papa termozgrzewalna, z posypką w kolorze szarym, bez zmian. -część projektowanej rozbudowy - papa termozgrzewalna, z posypką w kolorze szarym. Rynny i rury spustowe: wykonane z blachy cynkowo-tytanowej gr. 0,7mm, w kolorze naturalnym. Obróbki blacharskie dachu: blacha cynkowo-tytanowa gr.0,7mm, w kolorze naturalnym. Stolarka okienna: istniejąca PVC, w kolorze białym. Drzwi wejściowe: AL, powlekane w kolorze antracyt. Głowice kominów – istniejące kominy wykonane z cegły klinkierowej w kolorze czerwonym. Projektowany komin wykończony tynkiem cienkowarstwowym, typu baranek, w kolorze czerwonym NCS-S3050-Y70R. Zadaszenie wejścia – daszek szklany. Przyjęte rozwiązania techniczne. Konstrukcja. Fundamenty: płyta fundamentowa gr. 25cm, zbrojona wg części konstrukcyjnej. Ściany fundamentowe: murowane z bloczków betonowych klasy 15, na zaprawie cementowej, gr. 24cm. Ściany konstrukcyjne i osłonowe: projektowane: gazobeton klasy gęstości 600 gr. 24cm, ściany szybu windowego: bloki betonowe klasy 15 na zaprawie cementowej gr. 24cm. Nadproża: systemowe typu L19 lub sprężane oraz wylewane monolitycznie, zbrojone wg części konstrukcyjnej. Wieńce, trzpienie: wylewane, żelbetowe, wg części konstrukcyjnej. Stropodach części rozbudowanej: strop teriva grubości 24cm, na stropie: paroizolacja w postaci folii PE-0,2mm x2, warstwę spadkową dachu stanowią kliny z wełny mineralnej, układane wg spadków dachu, następnie podwójna warstwa izolacji termicznej z wełny mineralnej twardej, grubości 14+12[cm], warstwa górna powierzchniowo utwardzana. Hydroizolację stanowi dwuwarstwowo papa termozgrzewalna. Płyty mocować dodatkowo łącznikami mechanicznymi z rdzeniem stalowym, w ilości zalecanej w karcie katalogowej produktu, ale nie mniej niż 4szt/m2, Stropodach istniejący: należy od wewnątrz rozebrać istniejący strop do warstwy konstrukcyjnej, strop ocieplić wełną mineralną miękką, dwuwarstwowo, gr. 15+10cm. Ściany działowe pomieszczeń: beton komórkowy grubości 8 i 12cm, murowany na zaprawie cienkowarstwowej. Podłoga na gruncie: -w części istniejącej projektuje się całkowite rozkucie starej posadzki (dodatkowo przewiduje się zasypanie kotłowni i wyrównanie jej do poziomu parteru), następnie ułożenie nowych warstw tj.: płyta betonowa z betonu C8/10 grubości wg rysunków przekrojów, na podkładzie z warstwy zagęszczonego piasku, układanego warstwami. Na płycie wykonać izolację przeciwwodną i termiczną oraz płytę posadzkową wylewaną z betonu C12/15 z mikrozbrojeniem grubości wg opisów przekrojów -w części rozbudowy: płyta betonowa z betonu C8/10 grubości 10cm, na podkładzie z warstwy zagęszczonego piasku, układanego warstwami 25-30cm z jednoczesnym zagęszczeniem Ismin.0,98. Strop międzykondygnacyjny: wylewany, monolityczny gr 20cm, wg części konstrukcyjnej Kominy: Istniejące kominy bez zmian, jeden komin przeznaczony do przebudowy (oznaczony na rysunkach rzutów). W miejscu starego komina w budynku zaprojektowano nowy trzon kominowy składający się z zestawu systemowych kształtek keramzytobetonowych, z przewodami wentylacyjnymi oraz przewodami spalinowymi kotła gazowego. Pojedynczy przewód wentylacyjny o wymiarach 14/14[cm] oraz 28x28[cm]. Przewody od stropu poddasza szpachlowane klejem z wtopioną siatką elewacyjną x2.Tynk baranek 2mm. Kominy zakończone płytą betonową grubości 6cm, z 6cm występem poza lico kominów. Dodatkowo cylindry kominów zabezpieczyć, środkami gruntującymi i impregnującymi, przed wilgocią. Od góry kominy opierzone blachą cyn-tytan z 3cm okapem. W wybranym przewodzie montować przewód powietrzno-spalinowy kotła gazowego. Klatka schodowa – istniejąca, stopnie klatki schodowej doprowadzić poprzez podlewki, okładzinę, ewentualnie skucia do równej wysokości w poszczególnych biegach, wykonać nową okładzinę z płytek gresowych w kolorze szarym o wymiarach ok. 30/30[cm]. Płytki posadzkowe antypoślizgowe, jednolite: szare. Dopuszcza się zamianę płytki i kolorystyki, po uzgodnieniu z zamawiającym. Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne. Izolacja pozioma na ławach i ścianach fundamentowych – 1 x folia PVC gr. min.1,0mm. Izolacja pionowa ścian fundamentowych – np. dysperbit lub równoważny na otynkowaną powierzchnię ścian (rapówka), grubości ok. 1mm, oraz na warstwę wierzchnią termoizolacyjną, grubość ok. 2mm. Dodatkowo przed zasypaniem, warstwę izolacji pionowej zabezpieczyć przed uszkodzeniami mechanicznymi folią PE lub kubełkową. Hydroizoalacja dachu: papa termozgrzewalna. Izolacje termiczne i akustyczne. Ściany fundamentowe: styropian EPS100-038 gr. 10 cm(frezowany). Styropian dodatkowo mocowany mechanicznie, zbrojony siatką na kleju. Podłoga na gruncie: styropian EPS100-038 gr. 15cm. Ściany zewnętrzne: wełna mineralna elewacyjna, grubości 15cm i 10cm. Wymagana izolacyjność cieplna min. współczynnik lambda dla wełny mineralnej: 0,040W/mK. Ściany zewnętrzne docieplone od wewnątrz: wełna mineralna elewacyjna, grubości 10cm na stelażu stalowym. Wymagana izolacyjność cieplna min. współczynnik lambda dla wełny mineralnej: 0,040W/mK. Stropodach istniejący: wełna mineralna miękka 25cm, dwuwarstwowo. Stropodach projektowany: wełna mineralna twarda, 12+14cm, dwuwarstwowo. Wymagana izolacyjność cieplna min. współczynnik lambda dla wełny: 0,040 W/mK. Strop międzykondygnacyjny – styropian EPS 150-040 gr 8cm. Elementy wykończeniowe zewnętrzne. Orynnowanie: w części istniejącej orynnowanie bez zmian, w części projektowanej: rynny Ø150, rury spustowe Ø120, wykonane z blachy cynk-tytan, grubości 0,7mm. Min. długość rynien w odcinkach do łączenia 4m, rur spustowych 2m. Max. rozstaw uchwytów rynien wg przyjętego systemu, ale nie mniej niż 45cm. Obróbki blacharskie dachu: w części istniejącej bez zmian, w części projektowanej: cynk-tytan, gr. 0,7mm, układana na warstwie foli separacyjnej. Pokrycie dachu: szczegóły wg pkt 4.1.6. Parapety zewnętrzne: na elewacji ceglanej parapety wykonane z blachy stalowej powlekanej w kolorze antracyt, gr. 0,55cm mocowane klejem poliuretanowym do płyty OSB3, w pozostałej części budynku: płyty granitowe czarne, grubości 3cm. Zadaszenie wejścia: daszek wykonany z przydymionego, szarego, szkła hartowanego i klejonego, bezpiecznego, gr. 6/6/4mm. Daszek jednospadowy, mocowany do ściany za pomocą systemowych cięgien ze stali szlachetnej. Tynki, okładziny i malowanie ścian zewnętrznych. Elewacja południowa i część wschodniej: Ze względu na stan techniczny cegieł, zaplanowano hydropiaskowanie elewacji ceglanej, z wykonaniem nowej spoiny w kolorze szarym. Wszystkie detale pozostające na elewacji zaplanowano do pozostawienia i odnowienia. Istniejące ubytki cegły zostaną uzupełnione przy pomocy podobnej cegły, pochodzącej z rozbiórek. Elewacja północna, zachodnia i część wschodniej: na elewacji północnej projektuje się ocieplenie ścian zewnętrznych w technologii lekkiej mokrej, przy użyciu wełny mineralnej o grubości 15cm. Okładzina ścian zewnętrznych: tynk silikonowy, cienkowarstwowy 2,0mm, o strukturze baranka, barwiony w masie. Część elewacji wschodniej Projektuje się ocieplenie ścian zewnętrznych w technologii lekkiej mokrej, przy użyciu wełny mineralnej o grubości 10cm. Okładzina ścian zewnętrznych: tynk silikonowy cienkowarstwowy 2,0mm, o strukturze baranka, barwiony w masie. W części oznaczonej na rysunku elewacji, wykonać boniowanie za pomocą systemowej listwy boniowej o szerokości 5cm i głębokości 2cm, w odstępie około 45-50cm. Bonia wykończone tynkiem silikonowym cienkowarstwowym, gładkim. Docieplenie i okładzinę ścian wykonać przy użyciu materiałów systemowych - nie dopuszcza się stosowania materiałów zamiennych nie wchodzących w skład systemu objętego aprobatą techniczną. Stolarka okienna i drzwiowa. Drzwi zewnętrzne: indywidualne, - indywidualne, AL. Okna w drzwiach zewnętrznych szklone szybą zespoloną typu float 6/12/6 z refleksem, szyba bezpieczna P2. Wymagany współczynnik ciepła U<1,5W/m2K. Kolor drzwi obustronnie antracyt. Drzwi wejściowe z komunikacji ogólnej do lokali usług medycznych AL. Kolor jasny szary. Drzwi wewnętrzne pomieszczeń – projektowane systemowe, płytowe. Ościeżnice drzwiowe, wykonane z płyty MDF, okleinowane, systemowe, regulowane. W wybranych skrzydłach szyby mleczne P2. Całość do realizacji zgodnie z zestawieniem stolarki oraz w uzgodnieniu z zamawiającym. Okna: istniejące, bez zmian. Elementy wykończeniowe wewnętrzne. Posadzki. Płyty posadzkowe, grubości wg rysunków przekrojów, wylewane z betonu B15, z mikrozbrojeniem. Wykończenie posadzek, wg zestawienia: - linoleum, w kolorze szarym, mocowane systemowym klejem, wykończone cokołem o wysokości ok.8cm. - płytki terakoty: o wymiarach ok. 30/30[cm], antypoślizgowe. Płytki posadzkowe jednolite: szare. Dopuszcza się zamianę płytki i kolorystyki, po uzgodnieniu z zamawiającym. - płytki gresowe, o wymiarach ok. 30/30[cm], antypoślizgowe. Zastosowane płytki muszą się charakteryzować odpowiednią odpornością na plamienie, działanie związków chemicznych dla danego typu pomieszczenia. Klasa ścieralności płytek IV Tynki, okładziny i malowanie ścian wewnętrznych. Na ścianach projektowanych: tynk gipsowy gr 1,0cm (w części nieglazurowanej), na ścianach istniejących przewiduje się skrobanie starej farby oraz skucie istniejących płytek, następnie: -ściany pomieszczeń: *szpachlować gładzią gipsową, malować farbami zmywalnymi lateksowymi w kolorach jasnych, wg indywidualnego projektu wnętrz dla poszczególnych pomieszczeń. -ściany wc, przedsionków, pom. porządkowych oraz ściany w obrębie przyborów sanitarnych: płytki szkliwione do wys. min. 2,20m, do wykonania wg indywidulanej aranżacji wnętrz. Zaleca się płytki ceramiczne ścienne szkliwione o wymiarach 30x45[cm], jednolite., w obrębie umywalek w pomieszczeniach innych niż WC: płytki ścienne szkliwione w kolorze białym do wysokości 2,20m, o szerokości ok. 1,20m. -ściany klatki schodowej i szatni: *szpachlowane gładzią gipsową, następnie, do wysokości 1,60m, tapeta natryskowa w kolorze szarym, Sufit podwieszony: - systemowy sufit kasetonowy o wymiarach 60/60[cm], ruszcie stalowym. Konstrukcja rusztu sufitów systemowa oparta na stalowych profilach zimnogiętych CD60/0,55mm, montowanych w układzie krzyżowym, dwupoziomowym. Zawiesia sufitów stanowią wieszaki obrotowe ze sprężyną i pręty mocujące. Ślusarka: schody wewnętrzne zabezpieczone balustardami z pochwytem. Wysokość balustrad min., 1,10m, pochwyt średnicy ok.50mm. Konstrukcja stalowa, wykonana ze stali nierdzewnej, szczotkowanej. Parapety wewnętrzne – typu Terrazzo gr. 4cm, w kolorze białym. Występ parapetu przed lico ściany wykończonej min. 5cm. Wyposażenie sanitarne: wyposażenie sanitarne nie jest objęte niniejszym postępowaniem - przedmiar robót załączony do niniejszej SIWZ opisany został jako roboty wykończeniowe. UWAGA: Szczegółowy opis wyposażenia sanitarnego wg branży sanitarnej Projektowane instalacje. Instalacje sanitarne wg opracowań branżowych: -woda zimna: zalicznikowe podejście z istniejącego przyłącza; -CUW: podumywalkowy podgrzewacz wody oraz kocił CO; -ogrzewanie: za pomocą dwóch kotłów gazowych -kanalizacji sanitarnej: do istniejącego przyłącza; -wentylacji grawitacyjnej, oraz mechanicznej nawiewno-wywiewnej; -klimatyzacji Instalacje elektryczne Instalacje elektryczne wykonać zgodnie z projektem natomiast -oświetlenie/oprawy i gniazda wtykowe - nie są objęte niniejszym postępowaniem, Dostępność obiektu dla osób niepełnosprawnych. Do pierwszej kondygnacji dostęp jest bezpośrednio z chodnika przed budynkiem. Dla drugiej kondygnacji zaprojektowano platformę dźwigową, łączącą hol pierwszej i drugiej kondygnacji, gdzie zlokalizowano gabinety stomatologiczne. Na każdej kondygnacji zaprojektowano WC, przystosowany dla n. sprawnych, poruszających się na wózku inwalidzkim. Uwagi końcowe. Na całość dokumentacji projektowej, składają się wszystkie części/branże projektu wykonawczego, w związku z tym, całość należy rozpatrywać łącznie. UWAGA: dołączone przedmiary robót, stanowią element pomocniczy do dokumentacji projektowej, Wykonawca wycenia projekt z uwzględnieniem zapisów zawartych w niniejszej specyfikacji. Wykonawca, każdorazowo dostarczy próbki elementów do wbudowania, w szczególności wykończeniowych do akceptacji przez zamawiającego. W przypadku pojawienia się wątpliwości interpretacyjnych, lub rozbieżności w zaproponowanych rozwiązaniach technicznych, należy porozumieć się z autorem opracowania, dla jednoznacznego ustalenia sposobu rozwiązania technicznego. Ponad to, elementy nieuwzględnione, lub niedostatecznie opisane w projekcie, bezwzględnie skonsultować z inwestorem. Dopuszcza się wykonanie elementów zamiennych, w stosunku do dokumentacji, o nie gorszych parametrach, po uzgodnieniu z inwestorem i projektantem. W kalkulacji kosztów należy przewidzieć wszystkie roboty objęte projektem niezbędne dla osiągnięcia zakładanych parametrów. Roboty nie ujęte w kalkulacji (poza zakresem wyłączonym – osprzętem sanitarnym i oświetleniowym, ułożeniem glazury, malowaniem ścian i sufitów) należy przewidzieć w zaoferowanej cenie. Roboty nie ujęte w przedmiarach nie będą stanowiły robót dodatkowych. Obiekty budowlane, mogą być wzniesione jedynie przy użyciu wyrobów budowlanych, oznakowanych znakiem CE (warunkowo B). Wszystkie prace budowlane należy wykonywać pod nadzorem osoby uprawnionej, zgodnie z projektem, specyfikacjami technicznymi, warunkami Technicznymi Wykonywania i Odbioru Robót Budowlano – Montażowych, oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP i normami. Elementy wyposażenia wewnętrznego : Lp. Rodzaj wyposażenia Uwagi Parter 1. *miski ustępowe - miski ustępowe wiszące lejowe, mocowane na systemowych stelażach, spłuczka umożliwiająca spłukiwanie 3/6[l] wody. Na miskach deski sedesowe z twardego tworzywa ABS, na zawiasach metalowych, wolnoopadające. Całość w kolorze białym. 2. *armatura - Jako armaturę zastosować baterie mieszaczowe jednouchwytowe do wody zimnej i ciepłej w systemie oszczędnego zużycia wody z dwupozycyjną głowicą 3. *umywalki - wiszące prostokątne, mocowane na śrubach wraz z półpostumentami 4. *natrysk – z niskim brodzikiem 90x90cm, z siedziskiem i pochwytami, przystosowany dla osób niepełnosprawnych, natrysk wyposażony w zasłonę prysznicową tekstylną w kolorze białym. 5. *zlewozmywak – dwukomorowy o szerokości 80[cm], wykonany ze stali nierdzewnej w kolorze inox, z baterią i szafką pod zlewozmywak Wyłączone z przetargu 6. *poręcze i pochwyty – przystosowane dla osób niepełnosprawnych, wykonane ze stali nierdzewnej, szlachetnej, szczotkowanej 7. * wpusty podłogowe kanalizacyjne - wyposażone w zamknięcie wodne - syfon z rusztem ze stali nierdzewnej 8. *Oprawy oświetleniowe – wg branży elektrycznej Wyłączone z przetargu 9. -kocioł C.O - wg branży sanitarnej Piętro 1. *miski ustępowe - miski ustępowe wiszące lejowe, mocowane na systemowych stelażach, spłuczka umożliwiająca spłukiwanie 3/6[l] wody. Na miskach deski sedesowe z twardego tworzywa ABS, na zawiasach metalowych, wolnoopadające. Całość w kolorze białym. Wyłączone z przetargu 2. *armatura - Jako armaturę zastosować baterie mieszaczowe jednouchwytowe do wody zimnej i ciepłej w systemie oszczędnego zużycia wody z dwupozycyjną głowicą Wyłączone z przetargu 3. *zlewozmywak – dwukomorowy o szerokości 80[cm], wykonany ze stali nierdzewnej w kolorze inox, z baterią i szafką pod zlewozmywak Wyłączone z przetargu 4. *umywalki - wiszące prostokątne, mocowane na śrubach wraz z półpostumentami Wyłączone z przetargu 5. *poręcze i pochwyty – przystosowane dla osób niepełnosprawnych, wykonane ze stali nierdzewnej, szlachetnej, szczorkowanej Wyłączone z przetargu 6. * wpusty podłogowe kanalizacyjne - wyposażone w zamknięcie wodne - syfon z rusztem ze stali nierdzewnej 7. *Oprawy oświetleniowe Wyłączone z przetargu 8. *kocioł C.O - wg branży sanitarnej 9. *platforma pionowa dla osób niepełnosprawnych: wymiar - 1460x1170 mm podszybie – zagłębione na 120mm nadszybie – min. 2600mm udźwig platformy – 300kg rodzaj napędu – elektryczny pasowy prędkość ruchu - 0,15m/s sterowanie – elektroniczne rodzaj zasilania – 230V moc – 1,5kW wysokość podnoszenia – 3,74m ilość przystanków / dojść – 2/2 wersja - nieprzelotowa drzwi kabinowe – automatyczne teleskopowe w kolorze szarym drzwi przystankowe – automatyczne teleskopowe w kolorze szarym platforma – szara, sufit: listwa oświetleniowa LED, podłoga: wykładzina antypoślizgowa w kolorze ciemnoszarym, awaryjny zjazd po zaniku napięcia panel sterowania – pionowy panel dyspozycji w kabinie z podświetlanymi przyciskami o wymiarach 50mmx50mm, z oznaczeniem Braille’a, przycisk stop, kluczyk, wskaźnik przeciążenia, telefon, na przyciskach kasety z przyciskami OPIS TECHNICZNY DO PROJEKTU ELEKTRYCZNEGO Przedmiot i zakres opracowania. Przedmiotem opracowania jest projekt instalacji elektrycznej niskiego napięcia w przebudowywanym i rozbudowywanym budynku biblioteki ze zmianą użytkowania na budynek usług medycznych w m. Babimost. W opracowaniu zaprojektowano następujące instalacje elektryczne: a) wewnętrzne linie zasilające; b) instalacja oświetleniowa; c) rozdzielnice 0,4kV; d) instalacja gniazd wtykowych oraz siłowa; e) instalacja odgromowa f) instalacja niskoprądowa Niniejsze opracowanie jest uzupełnieniem branżowym projektu architektoniczno – budowlanego budynku i należy rozpatrywać łącznie z pozostałymi branżami. Uwaga: osprzęt oświetlenia ( lampy - oprawy ) nie są przedmiotem przetargu. Zasilanie Zasilanie budynku wykonane zostanie zalicznikowo z projektowanego złącza kablowego (wg. odrębnego opracowania). Lokalizacja złącza przy budynku, zgodnie z rysunkami. Rozdzielnica 0,4kV. W budynku projektuje się trzy tablice elektryczne. TE1 i TE2 zabudowane w poszczególnych lokalach zgodnie z rysunkami. Zastosować obudowę rozdzielni podtynkową, w II klasie ochronności, z wyposażeniem umożliwiającym montaż osprzętu modułowego, do pracy w układzie TN-S. Wewnętrzne instalacje elektryczne. W całym projektowanym budynku wykonać instalację elektryczną wg niniejszego opracowania i obowiązujących przepisów i norm. Całą istniejącą instalację zdemontować. Elementy zdać na magazyn Inwestora lub oddać do utylizacji po uzgodnieniu z Inwestorem Zastosować oddzielne obwody dla odbiorników oświetleniowych, 1-fazowych 230V i 3-fazowych 230/400V. W łazienkach i innych pomieszczeniach wilgotnych należy stosować osprzęt hermetyczny o współczynniku minimalnym IP44. Instalację prowadzić podtynkowo oraz w przestrzeni pomiędzy stropem a sufitem podwieszonym. Instalacja oświetleniowa podstawowego. Instalację oświetleniową wykonać przewodem typu YDY 3x1,5mm2. Do wykonania oświetlenia przyjęto oprawy, które nie są objęte niniejszym postępowaniem. Instalacja oświetleniowa awaryjnego Instalację wykonać przewodem typu YDY 3x1,5mm2. Projektuje się oprawy oświetlenia awaryjnego LED, wyposażone w moduł awaryjny na 1 godzinę, świecące w czasie awarii oświetlenia podstawowego. Dodatkowo na drogach ewakuacyjnych i nad drzwiami projektuje się oprawy awaryjne kierunkowe (z piktogramem) LED, wyposażone w moduł awaryjny na 1 godzinę. Wszystkie oprawy oświetlenia awaryjnego powinny posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania w ochronie przeciwpożarowej, wydane przez CNBOP. Instalacja oświetleniowa zewnętrzna. Na zewnątrz na budynku na elewacji, zabudować oprawy oświetleniowe architektoniczne. Instalacja gniazd wtykowych oraz siłowa. Zasilanie gniazd wtykowych wykonać przewodami YDY 3x2,5mm2. We wskazanych miejscach na rysunkach, zabudować gniazda podtynkowe. Montować gniazda o ilości wtyków zgodnie z rysunkiem, we wspólnej ramce. Stosować gniazda z przesłoną wtyków. W pomieszczeniach wilgotnych stosować gniazda hermetyczne IP44. Urządzenia sanitarne. Wentylatory w sanitariatach załączane razem z oświetleniem. Pozostałe wentylatory, klimatyzatory oraz wentylacje zasilić z poszczególnych tablic. Załączanie osobnym włącznikiem lub za pomocą sterownika – zgodnie z branżą sanitarną. Winda. Windę zasilić z TE2 przewodem YDY 5x4mm2. Doprowadzić go do miejsca wskazanego przez wykonawcę/dostawcę urządzenia. Przekrój i typ przewody skorygować zgodnie z mocą i DTR zainstalowanej winy. Zleca się zastosowanie windy z automatycznym zjazdem na poziom parteru bez konieczności podtrzymywania napięcia w trakcie zadziałania wyłącznika głównego ppoż. W przeciwnym razie zasilanie należy wykonać z przed WG i zastosować przewód niepalny minimum PH90. Pozostałe urządzenia. Pozostałe niewymienione urządzenia zasilić osobnymi obwodami z tablicy wypustami kablowymi lub za pomocą gniazd wtykowych. Wypusty pozostawić z zapasem kabla około 3m. Sieć LAN/teleinformatyczna Do od zewnątrz do pomieszczenia recepcji wprowadzić rurkę elektroinstalacyjną (osobna dla parteru i piętra) celem umożliwienia w przyszłości wprowadzenia przyłącza teleinformatycznego. Układać ją podtynkowo oraz w posadzce. Na zewnątrz należy ją uszczelnić. Zewnętrzne instalacje elektryczne Wszystkie kable należy układać zgodnie z planem zagospodarowania i odpowiednimi normami. Przy przejściach przez drogi i z skrzyżowaniami z innym uzbrojeniem terenu należy kable chronić przed uszkodzeniami mechanicznymi rurami typu arot DVK-75. Instalacja odgromowa Należy wykonać na budynku instalację odgromową. Zwody poziome wykonać drutem stalowym ocynkowanym Ø8mm, podłączając wszystkie wystające elementy metalowe. Obok elementów wystających ponad dach wykonać zwody pionowe (iglice). Przewody odprowadzające połączyć z uziomem za pomocą złącz kontrolnych montowanych w skrzynkach probierczych. Wykonać uziom szpilkowy oraz wykorzystać uziom otokowy (jeżeli taki istnieje). Rezystancja uziemienia nie może przekraczać wartości 10Ω. Do uziomu otokowego podłączyć uziemienie listwy PEN oraz Główną Szynę Wyrównawczą Ochrona przeciwporażeniowa Ochrona przed dotykiem bezpośrednim stanowi izolacja robocza przewodów oraz osłony zewnętrzne urządzeń i rozdzielnic. Ochrona przed dotykiem pośrednim dla projektowanej instalacji zastosowano samoczynne wyłączenie zasilania. Jako uzupełnienie ochrony przed dotykiem pośrednim zastosowano wyłączniki różnicowoprądowe. W przewodzie PE nie należy stosować żadnych wyłączników ani zabezpieczeń, a jego montaż, połączenia wykonywać szczególnie staranie i dokładnie. Przewodu ochronnego PE i neutralnego N od punktu rozgałęzienia nie wolno ze sobą łączyć. Ochrona przeciwprzepięciowa Dla ochrony przed przepięciami należy zainstalować odgromniki i ochronniki w rozdzielniach realizujące ochronę typu 1+2 w rozdzielni. Wszystkie elementy metalowe wyposarzenia, instalacji i konstrukcji budynku mogące znaleźć się pod napięciem należy połączyć z szyną wyrównawczą PE stosując główne i lokalne połączenia wyrównawcze. Ochrona przeciwpożarowa W celu zapewnienia właściwej ochrony przeciwpożarowej w zakresie niniejszego projektu instalacji elektrycznej, zastosowano właściwy dobór przewodów pod względem obciążenia znamionowego. Przy złączu kablowym zabudować szafkę wyłącznika głównego, z wyłącznikiem ppoż. odłączającym prąd w całym budynku. Uwagi końcowe Całość prac wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w oparciu o albumy przyjętych aparatów elektrycznych i niniejszą dokumentacją, a także innymi projektami składającymi się na kompletne opracowania prac związanych z projektowanym budynkiem. Ponad to, elementy nieuwzględnione, lub niedostatecznie opisane w projekcie, bezwzględnie skonsultować z inwestorem. Do realizacji zadania inwestycyjnego stosować wyłącznie materiały posiadające aprobaty techniczne lub certyfikaty wyrobów budowlanych na znak bezpieczeństwa. Dopuszcza się wykonanie elementów zamiennych, w stosunku do dokumentacji, o nie gorszych parametrach, po uzgodnieniu z zamawiającym. Całość prac wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w oparciu o albumy przyjętych aparatów elektrycznych i niniejszą dokumentacją. Wszystkie prace budowalne należy wykonywać pod nadzorem osoby uprawnionej. Po wykonaniu prac instalacyjnych należy sporządzić dokumentację powykonawczą. Po zakończeniu prac montażowych, przed załączeniem urządzeń do ruchu, należy wykonać niezbędne próby i pomiary pozwalające na stwierdzenie gotowości urządzeń instalacji do eksploatacji. Źródłem ciepła dla przedmiotowego budynku będą dwa kotły gazowe (pierwszy będzie zasilał pomieszczenia na parterze natomiast drugi na piętrze) kondensacyjne z zamkniętą komorą spalania, dwufunkcyjne z wbudowanym zasobnikiem o poj. 48 l o mocy 24 kW z kompletną armaturą zabezpieczającą i odcinającą. Grzejniki płytowe Zgodnie z przeznaczeniem obiektu projektuję się grzejniki płytowe profilowane w wykonaniu higienicznym Instalacja gazowa Zasilanie budynku w gaz realizowane będzie z istniejącego przyłącza gazu Wentylacja mechaniczna Wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna Celem uzyskania wymiany powietrza w przedmiotowym budynku, zaprojektowano wentylację mechaniczną nawiewno – wywiewną, wentylację mechaniczną wywiewną z pomieszczeń WC oraz wentylację grawitacyjną. Przyjęto zasadę, że wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna pełni funkcję dostarczania niezbędnej dla pomieszczeń ilości powietrza świeżego przypadającą na 1 osobę – w pomieszczeniach klimatyzowanych 30 m3/h, natomiast absorbowanie zysków ciepła w pomieszczeniach odbywa się za pomocą ochładzanego w klimatyzatorach ściennych powietrza obiegowego. System klimatyzatorów zasilany będzie w czynnik chłodniczy (freon) z jednostek zewnętrznych. Regulacja temperatury w pomieszczeniu odbywać się będzie za pomocą termostatów pomieszczeniowych, w które wyposażone będą klimatyzatory. Dodatkowo na instalacji obsługującej pomieszczenia na parterze oraz piętrze w celu zapewnienia odpowiedniej temperatury powietrza układ wyposażono w chłodnice freonowe Absorbowanie zysków ciepła w poszczególnych pomieszczeniach, częściowo odbywać się będzie za pomocą ochładzanego powietrza obiegowego w central wentylacyjnych. Wentylacja mechaniczna wyciągowa W pomieszczeniach 1.11, 1.13, 2.12, 2.14 oraz 2.07 przewidziano miejscową instalację wyciągową opartą na wentylatorach wyciągowych załączanych wraz z włączeniem światła i wyłączanych z opóźnieniem czasowym ok. 10 min. Wentylacja grawitacyjna W pomieszczeniach 1.02a, 1.02b, 1.14, 2.02, 2.15, 2.16 zaprojektowano wentylację grawitacyjną fi160. Nawiew do poszczególnych pomieszczeń realizowany będzie poprzez podcięcie drzwi a do pomieszczeń 1.14 i 2.15 poprzez nawietrzaki okienne. Klimatyzacja Zadaniem instalacji klimatyzacyjnej jest odprowadzenie zysków ciepła pochodzących od promieniowania słonecznego, osób przebywających w poszczególnych pomieszczeniach oraz ciepła wydzielanego przez urządzenia elektroniczne (komputery, monitory) i będącego efektem ubocznym oświetlenia pomieszczeń. Uwagi końcowe a) całość robót objętych niniejszą dokumentacją należy wykonać zgodnie z „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych„ cz. II - Instalacje sanitarne i przemysłowe, przepisami BHP, ppoż. oraz wytycznymi producentów stoso¬wanych materiałów. b) projektowane instalacje muszą zapewnić spełnienie wymagań w zakresie parametrów higieniczno-sanitarnych w pomieszczeniach a także odpowiednie parametry komfortu cieplnego i akustycznego. c) rozwiązania techniczne zawarte w niniejszym projekcie są obowiązkowe. Wszelkie zmiany w stosunku do niniejszego projektu w trakcie realizacji obiektu muszą zostać zaakceptowane przez Inwestora i Projektanta. Realizacja niezgodna projektem zwalnia Projektanta z odpowiedzialności za projektowany i realizowany obiekt oraz przenosi tę odpowiedzialność na Wykonawcę. Rozwiązania te muszą być warunkami Pozwolenia na budowę, obowiązującymi przepisami i wymogami (warunkami) technicznymi, normami wprowadzonymi do obowiązkowego stosowania. d) Wykonawca robót jest zobowiązany do udostępnienia obiektu celem wykonania robót wykończeniowych ( roboty malarskie, montaż osprzętu sanitarnego i oświetleniowego, układanie glazury) e) opis techniczny jest integralną częścią projektu. Przed sporządzeniem oferty na prace budowlane i instalacje należy zapoznać się szczegółowo z dokumentacją (częścią rysunkową i opisową) wszystkich branż. f) przytoczone w niniejszym projekcie, nazwy własne materiałów, ich znaki towarowe itp., posiadają charakter pomocniczy i przykładowy. Przytoczone zostały, w celu zdefiniowania oczekiwanego standardu jakościowego lub technicznego. Przez co, dopuszcza się zastosowanie elementów, materiałów i urządzeń zamiennych - równoważnych, w stosunku do dokumentacji, o nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych i funkcjonalnych, spełniających minimalne parametry określone przez projekt i specyfikacje techniczne, po uzgodnieniu z inwestorem i projektantem. Uwaga !!! Podane obmiary w niniejszej SIWZ oraz pozostałych dokumentach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego są elementem pomocniczym. Wykonawca jest zobowiązany do wyceny projektu wykonawczego wszystkich branż, a zaoferowana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia, w tym wszystkie koszty towarzyszące wykonaniu przedmiotu zamówienia opisane w niniejszej SIWZ i załącznikach do SIWZ. Przedmiary robót stanowią jedynie element pomocniczy do kalkulacji kosztów. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót, STWIOR i niniejszej SIWZ, a niezbędne do wykonania robót objętych projektem wykonawczym nie będą stanowiły robót dodatkowych. 2. Wykonawca ustala cenę ofertową na podstawie dokumentacji technicznej – projektu wykonawczego wszystkich branż z uwzględnieniem robót wykończeniowych wykazanych w SIWZ. Zaoferowana cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia tj. wykonania robót budowlanych oraz wszystkie koszty towarzyszące wykonaniu przedmiotu zamówienia opisane w niniejszej SIWZ i załącznikach do SIWZ.Roboty i koszty nie ujęte w niniejszej SIWZ, a niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym objętych projektem wykonawczym nie będą stanowiły robót dodatkowych. 3. Inne uwagi Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami Prawo budowlane, przepisami BHP, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi, oraz zgodnie z poleceniami Zamawiającego. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres i warunki realizacji zamówienia znajdują się w: - dokumentacji technicznej – projekcie wykonawczym wszystkich branż, - przedmiarach robót wszystkich branż, które są elementem pomocniczym do kalkulacji kosztów, - specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, - istotnych postanowieniach umowy (wzór umowy), Wymienione dokumenty są załącznikami do niniejszej SIWZ. 6. Oferowane produkty i materiały muszą spełniać wszystkie parametry określone w dokumentacji technicznej – projekcie wykonawczym stanowiącym załącznik do SIWZ oraz muszą być fabrycznie nowe, pochodzić z legalnego źródła. Muszą posiadać odpowiednie atesty i certyfikaty oraz spełniać normy bezpieczeństwa. Muszą być oznakowane zgodnie z wymogami wynikającymi z norm EN i PN. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów - wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j. t. Dz. U. z 2016r. poz. 290 ze zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych ( Dz. U. z 2014 r. poz. 883 ze zm.) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. 7. Wszystkie wymagane parametry robót opisane w załącznikach do SIWZ są wymaganiami minimalnymi. Zamawiający akceptuje rozwiązania o parametrach równoważnych lub lepszych, bez utraty funkcjonalności i wydajności pod warunkiem wykazania równoważności. 8. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie gdzie mają być wykonywane roboty budowlane oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wizja lokalna zostaje dokonana na koszt Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 20.000,00zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). Wadium musi być wniesione przed terminem składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustala warunku w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia o których mowa w art. 24 ust.1 Prawa zamówień publicznych Wykonawca składa następujące dokumenty: - w terminie 3 dni od dnia otwarcia ofert, albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp co Wykonawcy którzy złożyli odrębne oferty w tym postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Należy złożyć również formularz ofertowy wraz z załącznikami. W sytuacji Wykonawców występujących wspólnie należy załączyć stosowne pełnomocnictwo, które wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj. dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, a także oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach