Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Tłuchowie - etap II

Gmina Tłuchowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87-605 Tłuchowo, ul. Sierpecka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 287 62 60 , fax. 54 287 62 04
  • Data zamieszczenia: 2019-03-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tłuchowo
    ul. Sierpecka 20
    87-605 Tłuchowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 287 62 60, fax. 54 287 62 04
    REGON: 91086657700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://tluchowo.nowoczesnagmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Tłuchowie - etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Tłuchowie – etap II , na który składać się będzie:-budowa stacji mechanicznego oczyszczania ścieków ob. 2; -wyposażenie przepompowni ścieków ob. 1 w rozdrabniarkę skratek (usunięcie istniejącej kraty koszowej); -przebudowa istniejącego reaktora biologicznego ob.3 nr 1 wraz z montażem wyposażenia;-przebudowa istniejącej przepompowni osadu powrotnego i nadmiernego ob. 6;-budowa zbiornika osadu nadmiernego ob. 8;-budowa stacji mechanicznego odwadniania osadu ob. 9 wraz z higienizacją ob. 9a;-budowa wiaty przy stacji odwadniania;-budowa biofiltra ob. 11;-budowa stacji zlewnej ścieków dowożonych wraz ze zbiornikiem retencyjnym ob. 12; -termomodernizacja budynku socjalnego, sterowni ob. 13;-budowa agregatu prądotwórczego ob. 14;-połączenia przewodami: -budowa przewodu tłocznego z przepompowni do stacji mechanicznego oczyszczania ścieków; -budowa kanału grawitacyjnego ze stacji mechanicznego oczyszczania ścieków do komory rozdziału przed reaktorami biologicznymi; -budowa przewodu tłocznego osadu nadmiernego z przepompowni osadu do zbiornika osadu nadmiernego; -budowa przewodu części pływających i połączenie z przewodem osadu nadmiernego; -budowa kanalizacji wewnątrz zakładowej; -budowa przewodu tłocznego ze stacji zlewnej;-adaptacja pomieszczenia w budynku socjalnym na pomieszczenie energetyczne; -budowa dróg i chodników;-budowa odwodnienia liniowego; -rozbiórka i budowa nowego ogrodzenia w zakresie objętym projektem;-nasadzenie zieleni izolacyjnej.2. Pierwszy etap przebudowy części biologicznej oczyszczalni ścieków w Tłuchowie polegał na: budowie nowego reaktora biologicznego wraz z wyposażeniem technologicznym, stacji dmuchaw, osadnika wtórnego wraz z wyposażeniem technologicznym. Ponadto zakres prac obejmował; przebudowę przepompowni ścieków (montaż nowych pomp zatapialnych, budowę komory zasuw), przebudowę i budowę nowych sieci wewnętrznych na terenie oczyszczalni, zasilanie elektryczne oraz połączenia automatyki i sterowania ,budowę i przebudowę komunikacji wewnętrznej.3. Zakres robót w II etapie rozbudowy obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową i rozbudową oczyszczalni ścieków położonej w miejscowości Tłuchowo, przy ul. Sportowej, działki Nr 629 i 630 zgodnie z dokumentacją określoną w pkt 3.1. W trakcie przebudowy i rozbudowy oczyszczalni, istniejące obiekty oczyszczalni będą eksploatowane. Wobec powyższego Wykonawca ma obowiązek tak prowadzić roboty związane z przebudową aby zapewnić właściwe funkcjonowanie, a także znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska. 3.1 Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologia ich wykonania, projekty zagospodarowania terenu, schematy technologiczne oraz przedmiary robót przedstawione zostały w projekcie budowlano-wykonawczym i załączone do SIWZ w wersji elektronicznej.  -tom I - Projekt zagospodarowania terenu,- tom II –Branża sanitarna, wod.-kan, wyposażenie,- tom III- Architektura, - tom IV- Konstrukcja,- tom V – Ogrzewanie i wentylacja,- tom VI- Sieci i instalacje elektryczne, AKPiA,- tom VII – Drogi,- tom VIII- Etapowanie prac budowlanych,- tom IX – Wytyczne do planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, -tom X –Dokumentacja geologiczna badań podłoża gruntowego,- tom XII – Specyfikacja Techniczna wykonania i odbioru robót, Przedmiar robót- branża budowlana, sanitarna i elektryczna.4. W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany, we własnym zakresie i na własny koszt, do:4.1. zapewnienia obsługi geodezyjnej inwestycji, 4.2.opracowania i złożenia kompletnej dokumentacji powykonawczej, 4.3. przeszkolenia pracowników obsługi oczyszczalni w zakresie obsługi oczyszczalni i poszczególnych urządzeń. 4.4. wszelkich robót przygotowawczych, w tym porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia.4.5. oznakowania i zabezpieczenia placu budowy ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa osób; 4.6. uporządkowania terenu po zakończeniu budowy; 4.7. dokonania wywozu gruzu i innych materiałów rozbiórkowych oraz odpadów. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z utylizacją odpadów, przekazaniem i transportem odpadów na składowisko;4.8. sporządzenia i przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zamówienia najpóźniej w dniu podpisania umowy, 4.9. uzyskania ostatecznej zgody na użytkowanie, wynikającej z pozwolenia na budowę, oraz uzyskania wszelkich zgód, niezbędnych do dopuszczenia oczyszczalni do użytkowania. Zamawiający, jako inwestor, wystąpi z wnioskiem o wydanie decyzji na użytkowanie obiektu, natomiast Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokumentację powykonawczą stanowiącą załącznik do  wniosku o pozwolenie na użytkowanie. 4.10. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania dla ścieków oczyszczonych parametrów zgodnych z normami określonymi w Rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 18.11.2014r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2014r.,poz.1800) a także zgodnie z uzyskanym przez Zamawiającego pozwoleniem wodnoprawnym. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie budowlanym, w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót stanowiących załączniki do SIWZ. 6. Zamawiający przewiduje płatności za wykonanie i odebranie poszczególnych etapów zamówienia, na podstawie faktur wystawianych nie częściej niż raz na miesiąc.7. Przewidywane limity płatności: w 2019r. – do kwoty: 1 230 000,00zł brutto, przy czym ostatnia faktura za wykonanie przedmiotu zamówienia w 2019 roku wystawiona zostanie nie później niż do dnia 30.11.2019r., w 2020 r. - pozostała kwota. 8.Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy. 9. Materiały zastosowane do wykonania zadania muszą być zgodne z rozwiązaniami przedstawionymi w dokumentacji budowlanej lub im równoważne. Urządzenia powinny posiadać ważną aprobatę techniczną lub inny dokument dopuszczający do stosowania w budownictwie w krajach Unii Europejskiej. 10. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. 11. Uproszczony kosztorys ofertowy oraz harmonogram rzeczowo-finansowy będzie wymagany od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą i zostanie przedłożony przez Wykonawcę w dniu zawarcia umowy. 12. Dołączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do opracowania uproszczonego kosztorysu ofertowego. 13. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych oraz operatorów sprzętu budowlanego. Wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych i itp. 14. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, o których mowa w ust. 13 będą na czas wykonywania przez nich robót zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.), oraz otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018 r. poz. poz. 2177); 15. W terminie 7 dni od przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wykonujące w/w czynności zatrudnione są na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców powyższe oświadczenie należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. 1) Wykonawca i jego podwykonawcy zobowiązani są do stosowania postanowień § 5 pkt 10,11,12,13,14 umowy dot. zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. 16. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę zobowiązania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób przy czynnościach wskazanych przez Zamawiającego powyżej, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy, celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio w stosunku do Podwykonawców i dalszych Podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 z póź.zm.). 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Lipnie O/Tłuchowo Nr 19 9542 0008 2005 0500 3825 0008. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu. Kopię przelewu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy załączyć do oferty w formie oryginału.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 12. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty: 1) formularz ofertowy zgodny z załączonym drukiem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Oryginał wniesienia wadium wniesionego w innej formie niż w pieniądzu,3) Pełnomocnictwo /oryginał/ osoby lub osób podpisujących ofertę - jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów ,4) W przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone liderowi,5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego – Załącznik nr 4 (jeżeli dotyczy),6) Tabela elementów scalonych – Załącznik nr 5.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach