Przetargi.pl
Przebudowa i remont pomieszczeń na potrzeby Łódzkiego Oddziału Regionalnego ARiMR, zlokalizowanych w budynku biurowym przy ul. Północnej 27/29 w Łodzi

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Łódzki Oddział Regionalny ogłasza przetarg

  • Adres: 92202 Łódź, Al. J. Piłsudskiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 426 756 700 , fax. (042) 674 60 92
  • Data zamieszczenia: 2018-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Łódzki Oddział Regionalny
    Al. J. Piłsudskiego 84
    92202 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 426 756 700, fax. (042) 674 60 92
    REGON: 1061308300108
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont pomieszczeń na potrzeby Łódzkiego Oddziału Regionalnego ARiMR, zlokalizowanych w budynku biurowym przy ul. Północnej 27/29 w Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych na potrzeby remontu pomieszczeń, sporządzenie dokumentacji powykonawczej tychże prac oraz uzyskanie stosownego pozwolenia lub stosownych pozwoleń (o ile są wymagane). Przedmiot zamówienia obejmuje: • wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych, • sporządzenie projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania robót budowlanych i instalacyjnych, • sporządzenie dokumentacji powykonawczej robót budowlanych i instalacyjnych. W ramach zamówienia nie planuje się zmian w zagospodarowaniu terenu ani zmian parametrów technicznych budynku, tj. wysokości budynku, kubatury, powierzchni zabudowy, powierzchni użytkowej. Zakres robót nie obejmuje przegród zewnętrznych ani elementów konstrukcji budynku. Roboty rozbiórkowe wewnętrzne, w tym: demontaż stolarki drzwiowej wewnętrznej i wykucie ościeżnic, rozebranie fragmentów ścianek działowych z cegieł, rozebranie okładziny ściennej, rozebranie posadzek z płytek, wykucie kratek wentylacyjnych, zerwanie posadzek z tworzywa, demontaż sieci teletechnicznej wywóz i utylizacja gruzu. Roboty wykończeniowe i montażowe wewnętrzne, w tym: wykonanie nowych fragmentów ścianek działowych z g-k, montaż ościeżnic i drzwi wewnętrznych do pomieszczeń, licowanie ścian płytkami, wykonanie posadzek z płytek (łącznie z warstwami izolacyjnymi w obszarze pomieszczeń w-c), wymiana urządzeń sanitarnych, wymiana opraw oświetleniowych, gniazd i przełączników, montaż systemu monitoringu wideo alarmowo-przeciwpożarowego, montaż klimatyzacji, wykonanie gładzi gipsowych, malowanie ścian i sufitów, montaż drzwi antywłamaniowych i ppoż., uzupełnienie posadzek, wykonanie lamperii, montaż wykładziny podłogowej, montaż mebli, osadzenie kratek wentylacyjnych, wymiana częściowa instalacji elektrycznej, wykonanie instalacji wod-kan. Roboty przewidzianych do wykonania w poszczególnych pomieszczeniach: a) Pokoje Biurowe – wymiana stolarki drzwiowej, wymiana wykładzin podłogowych, wykonanie gładzi, malowanie ścian i sufitów, wymiana opraw oświetleniowych oraz gniazd i przełączników, montaż systemu monitoringu alarmowo-przeciwpożarowego, montaż klimatyzatorów. b) Pomieszczenia Sanitarne – wymiana posadzek z płytek łącznie z warstwami izolacyjnymi, wymiana okładzin ściennych z płytek, wymiana drzwi, demontaż istniejących ścianek działowych z cegły, montaż nowych ścianek g-k, w tym wydzielenie przedsionków, montaż urządzeń sanitarnych (sedesy, umywalki, pisuary). W związku z koniecznością zapewnienia osobnej toalety dla interesantów Oddziału Regionalnego ARiMR – zaplanowano adaptację na dodatkowe w-c pomieszczenia (nr 115) znajdującego się przy zespole toalet na pierwszym piętrze. c) Korytarze komunikacji ogólnej – demontaż wykładzin podłogowych, wykonanie posadzek z płytek gresowych antypoślizgowych, malowanie ścian i wykonanie lamperii, montaż systemu wideo monitoringu alarmowo-przeciwpożarowego. d) Serwerownia – w pomieszczeniu nr 118 - demontaż wykładzin podłogowych, wykonanie posadzek z płytek gresowych antypoślizgowych, montaż drzwi antywłamaniowych i p.poż. do serwerowni z zamkiem magnetycznym na czytniki kart, malowanie ścian, montaż klimatyzacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera niniejszy SIWZ, a w szczególności: 1) Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ oraz rzuty pomieszczeń stanowiące załączniki do Programu Funkcjonalno-Użytkowego, 2) przedmiary robót stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, 3) wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wstępnej wizji lokalnej miejsc realizacji prac, aby uzyskać informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty celem zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o prace, osób wykonujących roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w zakresie czynności określonych w pkt 7 niniejszego rozdziału, wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 917 ze zm.). Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 5, na podstawie umowy o pracę przy realizacji przedmiotu umowy trwało przez cały okres realizacji zamówienia. Zamawiający określa rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które muszą zostać wykonane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę (bezpośrednio u Wykonawcy bądź Podwykonawcy): 1) Roboty rozbiórkowe 2) Roboty związane z wykonaniem ścianek działowych i sufitów podwieszanych 3) Roboty tynkowe na ścianach i sufitach oraz okładzinowe z płytek ceramicznych na ścianach 4) Roboty posadzkowe i wykładzinowe (podłoży, izolacji i posadzek ceramicznych i dywanowych) 5) Roboty stolarskie (drzwi wewnątrz lokalowych z ościeżnicami) 6) Roboty malarskie 7) Roboty instalacyjne: wod-kan, elektryczne, wentylacji i klimatyzacji wraz z montażem urządzeń. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących ww. czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. W przypadku, gdy dany zakres robót ma być wykonany przez Podwykonawcę, oświadczenie wraz z wykazem osób, o którym mowa powyżej, obowiązany jest złożyć Podwykonawca. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian dotyczących osób wykonujących czynności wymienione w pkt 7 Wykonawca powiadomi Zamawiającego. Forma zatrudnienia innych osób (pracowników), które w zastępstwie zostały oddelegowane do realizacji ww. czynności nie może ulec zmianie. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę i Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 7 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie zawierające informacje wskazane w pkt. 9 wraz z poświadczonymi za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopiami umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy bądź Podwykonawcy. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.- w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. W przypadku, gdy wynik kontroli wykaże brak zatrudnienia osób na umowę o pracę wykonujących czynności określone w pkt 7 niniejszego rozdziału i w liczbie podanej przez Wykonawcę, Zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została szczegółowo określona we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. W razie wystąpienia uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wykonawca udziela Zamawiającemu 60 miesięcznej gwarancji na roboty i materiały budowlane oraz 36 miesięcznej gwarancji na urządzenia objęte przedmiotem Umowy. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego pełnego zakresu robót objętych zamówienia. Okres rękojmi ustala się na równy okresowi gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający, zgodnie z art. 45 ustawy, żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 6000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych ) 2. Termin wniesienia wadium upływa wraz z terminem ostatecznego składania ofert. 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 4. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe prowadzone w Banku Gospodarstwa Krajowego, nr rach.: 53 1130 1163 0000 3160 0020 0050, w tytule przelewu należy podać: „Wadium przetargowe na przebudowę i remont pomieszczeń na potrzeby Łódzkiego Oddziału Regionalnego ARiMR” 2) w poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowej kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 5. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty – nie dotyczy wadium wnoszonego w pieniądzu. Wadium w formie niepieniężnej należy dołączyć do oferty w oryginale . 6. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje godzina i data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:  nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,  określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,  kwotę gwarancji,  termin ważności gwarancji, Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie się Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu kwoty wadium w okolicznościach określonych przepisami art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego. 8. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium: a) wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, c) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. IX.7.a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stornie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Oryginały zobowiązania podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę – jeśli dotyczy. W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, ww. dokument, winien określać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach