Przetargi.pl
„Przebudowa drogi z odwodnieniem w ul. Proletariatu w Wojkowicach”.

Gmina Wojkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-580 Wojkowice, ul. Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 760 20 93 , fax. 327 695 073
  • Data zamieszczenia: 2018-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojkowice
    ul. Sobieskiego -
    42-580 Wojkowice, woj. śląskie
    tel. 32 760 20 93, fax. 327 695 073
    REGON: 27625754100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojkowice.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi z odwodnieniem w ul. Proletariatu w Wojkowicach”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa jezdni ul. Proletariatu wraz z odwodnieniem – budową kanalizacji deszczowej i budową chodnika. Inwestycja realizowana będzie na działkach o nr 628/6, 2128/12, 628/16, 628/5, 628/2 stanowiących własność Gminy Wojkowice. Realizacja zamówienia nastąpi na podstawie Zgłoszenia inwestycji drogowej do której organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu w ustawowym terminie. Przebudowywana droga odpowiadać będzie parametrom drogi klasy KR2. Nawierzchnię drogi stanowić będzie mieszanka asfaltowa AC 11S o grubości 4 cm, chodnik oraz zjazdy do posesji wykonane będą z kostki brukowej gr. 8 cm - kolor czerwony. Przekrój poprzeczny drogi – jednostronny, jednolity o spadku 2% w kierunku przeciwnym do projektowanego chodnika. Przebudowa ul. Proletariatu umożliwi dostęp do drogi okolicznym działkom przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową. Dane techniczne drogi:  Szerokość jezdni 6 m;  Długość jezdni ok. 237 m;  Spadek poprzeczny jednostronny 2%;  Nawierzchnia jezdni ok. 1422 m2;  Szerokość chodnika 3 m;  Długość chodnika ok. 238 m;  Powierzchnia chodnika ok. 808 m2;  Powierzchnia zjazdów do posesji ok. 40 m2; Odwodnienie drogi wykonane zostanie poprzez włączenie wpustów deszczowych do kanalizacji deszczowej. W tym celu będą zabudowane wpusty deszczowe po jednej stronie drogi. Spadek jezdni zapewni odprowadzenie wody opadowej i roztopowej z powierzchni dróg ściekiem przy krawężniku do wpustów ulicznych. Włączenie nastąpi przez demontaż istniejącej studni kanalizacyjnej oraz zabudowę nowej studni z odpowiednio wyprofilowaną kinetą. Rurociąg wykonać należy z rur PVC-U SN8 DN250. Rury i kształtki należy łączyć kielichowo za pomocą uszczelek gumowych. Studnie wykonać z kręgów betonowych DN1000mm, dennice monolityczne z odpowiednio wyprofilowanym kształtem. Włazy kanałowe należy wykonać jako żeliwne typu ciężkiego o średnicy Ø600 mm, 400kN, z zastosowaniem zgodnie ze sztuką budowlaną płyty odciążającej, co spowoduje całkowite odciążenie konstrukcji studni od pionowego obciążenia komunikacyjnego na rzecz obciążenia nim gruntu wzdłuż zewnętrznego obwodu studni. Przejście do kanału przez studnię rozwiązać szczelnie i elastycznie. Zastosowane materiały muszą posiadać wymagane atesty, certyfikaty oraz muszą być dopuszczone do stosowania w budownictwie na terenie Polski. Obsługę geodezyjną, opłaty za zajęcie pasa drogowego, przywrócenie pasa drogowego do stanu pierwotnego oraz ewentualnie odszkodowania należy ująć w kosztach wykonania robót. W zakresie Wykonawcy jest również opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy i uzyskanie decyzji zatwierdzającej. Przed złożeniem oferty należy dokonać wizji lokalnej w terenie i uwzględnić roboty, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, a nie są ujęte w przedłożonym przedmiarze robót (poprzedzając to procedurą zgodnie z art. 38 ustawy Pzp). W zakresie Wykonawcy jest wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej (w 2-ch egz.) zgodnie z art. 57 ustawy Prawo budowlane. Inwentaryzację należy wykonać wraz z zestawieniem ilości podstawowych robót (powierzchnia wykonanej drogi, zjazdów, długość wykonanej drogi, długość kanalizacji – przyłącza, ilość i rodzaj studni). W przypadku wystąpienia robót dodatkowych obowiązkiem Wykonawcy jest zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu poprzez przedłożenie protokołu konieczności, kosztorysu ofertowego wykonanego zgodnie z obowiązującymi zasadami z uwzględnieniem składników cenotwórczych i upustów zgodnych z ofertą przetargową. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego tych robót jako koniecznych do wykonania, prace te zostaną zlecone Wykonawcy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, projektem budowlano-wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji na wykonane roboty na okres przynajmniej 3 lat od daty odbioru końcowego. Tam, gdzie w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych, Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz.U. z 2016r. poz.1570 z późniejszymi zmianami) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. Wykonawca przed wbudowaniem materiałów przedłoży ich wzory, karty techniczne do akceptacji inspektorowi nadzoru potwierdzającej zgodność parametrów technicznych z projektem budowlano-wykonawczym. Wykonawca na 2 dni przed odbiorem końcowym dostarczy Zamawiającemu w 2 egzemplarzach dokumentację powykonawczą (w każdym zakresie wykonanych robót) w tym wszystkie dokumenty odbiorowe, dokumenty certyfikacyjne na zamontowane wyroby oraz wbudowane materiały z adnotacją: „wbudowano na zadaniu pn.: Przebudowa drogi z odwodnieniem w ul. Proletariatu w Wojkowicach, (oświadczenie kierownika budowy). Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na pod-stawie umowy o pracę, tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego za-mówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz.1666 z późn. zm.). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Dokumentacja projektowa przewiduje rozwiązania, które dopuszczają korzystanie z przedmiotu zamówienia przez wszystkich użytkowników w tym przez osoby niepełnosprawne (np. brak barier architektonicznych). Szczegółowy zakres robót określa opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SIWZ, dokumentacja techniczna, w tym projekt budowlano-wykonawczy, szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót – załącznik nr 6 do SIWZ, opinie, uzgodnienia oraz decyzje.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 PLN 1.1. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2018 poz. 110). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 19 lipca 2018r. o godz. 12:00. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski S.A. O/Będzin 82 1050 1227 1000 0008 0157 0227 z dopiskiem „wadium” na przetarg o nazwie: „Przebudowa drogi z odwodnieniem w ul. Proletariatu w Wojkowicach”. 3. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie niepieniężnej (w innych dopuszczalnych formach wymienionych w pkt XIX ust. 1.1.) należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego kancelaria ogólna – parter budynku za potwierdzeniem odbioru w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. 6. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem: a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w niniejszej specyfikacji. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach