Przetargi.pl
„Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 843 Chełm – Kraśniczyn – Zamość w zakresie wykonania chodnika w miejscowości Kozieniec od km 17+082 do km 18+201”.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Chełmie ogłasza przetarg

  • Adres: 22100 Chełm, ul. Lwowska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 603 123 , fax. 825 603 123
  • Data zamieszczenia: 2018-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Chełmie
    ul. Lwowska 24
    22100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 603 123, fax. 825 603 123
    REGON: 16771100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.bip.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samorządowa jednostka budżetowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 843 Chełm – Kraśniczyn – Zamość w zakresie wykonania chodnika w miejscowości Kozieniec od km 17+082 do km 18+201”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 843 Chełm – Kraśniczyn – Zamość w zakresie wykonania chodnika w miejscowości Kozieniec od km 17+082 do km 18+201”. KOD CPV: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę. 45233260-9 Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych. 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli. 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych. 45233280-5 Wznoszenie barier drogowych. 2. Zakres robót obejmuje: 1. Roboty przygotowawcze: A. Roboty pomiarowe: - roboty pomiarowe – trasa dróg w terenie równinnym łącznie z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej; - przeniesienie repera państwowego znajdującego się na ściance czołowej przepustu; B. Usunięcie karpiny i krzewów: - ręczne ścinanie i karczowanie gęstych krzaków i podszycia do zagospodarowania przez Wykonawcę; C. Zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu); D. Rozbiórki elementów dróg, przepustów i inne: - rozbiórka przepustów z rur betonowych śr. 40 cm z odwozem materiału z rozbiórki (do zagospodarowania przez Wykonawcę łącznie 18 m) - demontaż tablic znaków drogowych 0,3 m2 – znaki do ponownego ustawienia; - rozebranie słupków do znaków drogowych – materiał do przekazania Zarządcy drogi; - demontaż słupków kilometrowych – materiał do ponownego wbudowania; 2. Roboty ziemne – roboty pod chodnik i zatoki autobusowe: - wykonanie wykopów w gruntach kat. III; 3. Roboty ziemne – roboty ziemne po zjazdy indywidualne i publiczne: - wykonanie wykopów w gruntach kat. III; 4. Odwodnienie korpusu drogowego: A. Rozebranie ścianek czołowych: - rozebranie przepustów – ścianki czołowe i ławy betonowe, - wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odległość 1km, - wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu, B. Wykonanie wykopów; C. Wykonanie nasypów (stożki); D. Wykonanie ław fundamentowych beton kl. C 25/30 (B-30) na lądzie: - betonowanie przy użyciu pompy na samochodzie – stopy, płyty i ławy fundamentowe; - deskowanie, montaż i demontaż; - przygotowanie zbrojenia na budowie fundamenty podpór – pręty o śr. do 16-20 mm; - montaż zbrojenia fundamenty podpór – pręty o śr. do 16-20 mm; E. Wykonanie konstrukcji przepustu i skrzydełek z betonu kl. C 25/30 (B-30) na lądzie: - deskowanie tradycyjne – skrzydełka wiszące i wsporniki odciążające, - przygotowanie zbrojenia na budowie – ściany i skrzydełka, - montaż zbrojenia – ściany i skrzydełka – pręty o śr. do 22 mm, F. Wykonanie zasypki przepustu: - zasypywanie wnęk za ścianami budowli inżynieryjnych przy wysokości zasypania do 4m wraz z dostarczeniem ziemi i zagęszczeniem, grunt kat. III; G. Izolacje: - izolacje przeciwwilgociowe z papy na lepiku asfaltowym na gorąco – powłoki poziome- pierwsza warstwa – powierzchnia w jednym miejscu ponad 100 m 2, - izolacje dwuwarstwowe przeciwwilgociowe powłokowe bitumiczne wykonywane na zimno, - wykonanie nawierzchni na chodniku z żywic syntetycznych o grub. 5 mm, H. Wykonanie umocnienia stożków i skarp kostką brukową: - plantowanie (obrobienie na czysto) skarp i dna wykopów wykonywanych ręcznie w gruntach kat. I-III; - obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową, - umocnienie skarp i stożków przepustu kostką brukową, - betonowanie przy użyciu żurawia konstrukcji niezbrojonych – ławy i stopy fundamentowe, I. Urządzenia zabezpieczające ruch pieszych na przepuście. 5.Chodnik – nawierzchnia: - mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni chodnika, - ulepszone podłoże z piasku stabilizowanego cementem, - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, - nawierzchnia z betonowej kostki brukowej o grubości 6 cm na podsypce cementowo- piaskowej, - obrzeża betonowe o wymiarach 6x20x100 -ława pod obrzeże 6x20 z oporem z betonu C8/10 wymiary ławy 8x20 cm, 6. Zatoka autobusowa – nawierzchnia: - mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gruncie kat. I-IV głębokości 20 cm, - mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, - krawężniki betonowe o wymiarach 20x30 cm na ławie betonowej z betonu C12/15 (wystające i obniżone), - wzmocnione podłoże z piasku stabilizowanego cementem, - podbudowa pomocnicza z piasku stabilizowanego cementem, - podbudowa zasadnicza z kruszywa związanego cementem, - nawierzchnia z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, 7. Zjazdy indywidualne – nawierzchnia. 8. Zjazdy publiczne – nawierzchnia. 9. Poszerzenie jezdni. 10. Odbudowa nawierzchni przy krawężniku. 11. Oznakowanie. 12. Pobocza: - pobocza umocnione kruszywem łamanym 0/31,5 gr. warstwy 15 cm po zagęszczeniu; 13. Zabezpieczenie sieci teletechnicznej i energetycznej: - kopanie rowów (odsłonięcie istniejących przewodów) w sposób ręczny w gruncie, - ułożenie rur osłonowych z PCW o śr. do 110 mm, - zasypanie piaskiem rowu kablowego o szerokości do 0,4 m. 14 Umocnienie skarp: - wykonanie zabezpieczenia płytami ażurowymi typu „Krata” mała o wym. 60x40x10 na podsypce cementowo-piaskowej, 15. Zieleń: - plantowanie skarp i korony nasypów, - humusowanie skarp z obsianiem przy grubości warstwy humusu. Wykonawca zobowiązany jest do:  Opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;  Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie projektu organizacji ruchu (na czas prowadzonych robót) zatwierdzonego przez Zarządzającego ruchem na drogach wojewódzkich tj. Dyrektora ZDW w Lublinie, stanowiącego załącznik dokumentacji projektowej.  utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową;  zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (Wykaz zmian gruntowych) oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu elektronicznej wersji powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację geodezyjną powykonawczą w wersji elektronicznej w formacie dxf i PDF.  wykonania inwentaryzacji i przeglądu nieruchomości w sąsiedztwie wykonywanych robót. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową.  dokonania wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego;  utrzymania przedmiotowego odcinka drogi do dnia odbioru ostatecznego;  oznakowania robót w czasie ich prowadzenia i zabezpieczenia we własnym zakresie;  zapewnienia kierowania robotami objętymi Umową, tak długo jak będzie to konieczne, przez osobę posiadającą kwalifikacje oraz spełniającą wymagania określone w ustawie Prawo Budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje Inspektorowi Nadzoru prawo do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana, jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. Wykonawca zobowiązany jest skierować do kierowania robotami personel wskazany w wykazie osób, a w przypadku kierownika budowy wskazanego w ofercie. 3.Szczegółowy zakres robót ujęty jest w dokumentacji projektowej, stałej organizacji ruchu, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w kosztorysie ofertowym i przedmiarze robót stanowiącym część pomocniczą określania ilości robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Z uwagi na to, że niniejsza umowa jest umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu, w cenie umownej. 4. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek zatrudnienia na swój koszt nadzoru właścicielskiego związanego z prowadzeniem robót w okolicy występujących urządzeń obcych (sieć elektryczna, gazowa, wodociągowa, kanalizacyjna, telekomunikacyjna itp.). 5. Wraz z podpisaną jednostronnie umową Wykonawca dostarczy oświadczenie osoby wykazanej do realizacji zamówienia, która będzie pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (kierownik budowy/robót), o podjęciu obowiązków kierownika budowy/robót. 6. Wykonane przez Wykonawcę zamówienie objęte będzie rękojmią na okres czasu wynikający ze złożonej oferty ( zgodnie z pkt. XV SIWZ). 7. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. XXI.5. SIWZ w zakresie realizacji zamówienia. 8. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązania równoważne uznana będzie oferta na wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w SST, dokumentacji projektowej, przedmiarze, kosztorysie ofertowym itp. pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w powyższych dokumentach. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, Wykonawca będzie zobowiązany w druku oferty przetargowej wskazać, czy oferuje rozwiązania równoważne. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty Załącznika G, w którym wskaże poprzez tabelaryczne porównanie technologii, materiałów i sprzętu określonego w wyżej wymienionych dokumentach, że oferowane rozwiązanie jest rozwiązaniem równoważnym a tym samym spełnia wymagania Zamawiającego. Jeżeli rozwiązania równoważne będą naruszały wymogi ustawy Prawo budowlane, inne przepisy lub zasady wiedzy technicznej, spowoduje to uznanie ich za nierównoważne i odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji. Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania – przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia – zmiany tej dokumentacji oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy 00/100 ). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW w Lublinie w PKO Bank Polski S.A. na nr 74 1020 3147 0000 8002 0105 5730. 4. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium. 5. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2 pkt 2)-5) Beneficjenta poręczenia/gwarancji należy określić następująco: Województwo Lubelskie, ul. A. Grottgera 4, 20-029 Lublin, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Chełmie, ul. Lwowska 24, 22-100 Chełm. UWAGA: 1. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2012 poz. 1376 z późn. zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 2. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynie na konto ZDW w Lublinie przed upływem terminu składania ofert. 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja), treść gwarancji, w miejscu gdzie wskazany jest podmiot, na którego zlecenie udzielana jest gwarancja, winna wskazywać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub jednego z wykonawców - z zaznaczeniem, że składa on ofertę wspólną wraz z innymi podmiotami i ta właśnie oferta jest zabezpieczona gwarancją.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty wykonawca dołączy aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, wzór załącznik B i C, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. VII.1 SIWZ. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt. VII. 1 SIWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 4. Dokumenty należy sporządzić zgodnie ze wzorami dołączonymi do SIWZ w sposób wymieniony w pkt. XI. 5. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. 6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz (art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Prawo zamówień publicznych) winno być złożone w formie oryginału. 7. Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa. ustawy pzp najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach