Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 5677P na odcinku Myjomice - Kierzno w gminie Kępno

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 63-600 Kępno, ul. Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 782 89 00 , fax. 62 782 89 01
  • Data zamieszczenia: 2019-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Kościuszki 5
    63-600 Kępno, woj. wielkopolskie
    tel. 62 782 89 00, fax. 62 782 89 01
    REGON: 25085772900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatkepno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 5677P na odcinku Myjomice - Kierzno w gminie Kępno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje: Przebudowę drogi powiatowej nr 5677P na odcinku Myjomice - Kierzno w gminie Kępno 2. Zakres rzeczowy Przebudowy drogi powiatowej nr 5677P na odcinku Myjomice - Kierzno w gminie Kępno Zakres rzeczowy zadania zakłada przebudowę drogi powiatowej 5677 P na odcinku Myjomice - Ostrówiec - Kierzno. Droga powiatowa 5677P to kluczowe połączenia drogowe stanowiące główny dojazd do miejscowości sołeckich z obszaru północno-wschodniej części gminy Kępno. Poprzez bezpośrednią styczność z drogą wojewódzką 482 w miejscowości Świba w/w droga stanowi dogodny objazd w sytuacjach kryzysowych w obrębie drogi wojewódzkiej na odcinku Świba - Kępno. Przedmiotowa inwestycja w całości realizowana będzie na terenie gminy Kępno. Parametry przebudowywanych odcinków dróg powiatowych objętych wnioskiem: 1) łączna długość przebudowywanych odcinków: 3485mb; 2) klasa drogi: (si) klasa Z (sd) klasa Z; 3) szerokość pasa ruchu: (si) od 2,72 - 3mb (sd) 3,0mb; 4) przebudowa skrzyżowań: (si) 2szt. (sd) 2szt.; (0szt.- drogi gminne); 5) przebudowa zjazdów: (si) 117 szt.= (sd) 118szt.; 6) budowa zatoki autobusowej: (si) 0szt. (sd) 0szt.; 7) budowa przejść dla pieszych: (si) 3 szt. (sd) 3szt.; 8) budowa ciągu pieszo-rowerowego: (si) 0mb (sd) 0mb; Podstawowy zakres robót: 1) Roboty przygotowawcze, 2) Roboty ziemne, 3) Kanalizacja deszczowa, 4) Regulacja uzbrojenia, 5) Podbudowy, 6) Nawierzchnie, 7) Roboty wykończeniowe, 8) Urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, 9) Tymczasowa Organizacja Ruchu, 10) Elementy ulic, 11) Ściek przykrawężnikowy, 12) Zieleń drogowa. 3. Dokumentacja techniczna na powyższe zadanie została wykonana przez: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Kępno Zakład Usług Projektowo-Konsultingowych z siedzibą w Okrzyce nr 7, 63-630 Rychtal 4. Szczegółowy zakres prac i sposób ich realizacji określony został w załącznikach do SIWZ: 1) Projekt budowlano- wykonawczy (załącznik nr 9 do SIWZ), 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 10 do SIWZ) 3) Przedmiary robót, będące załącznikiem do siwz stanowią element pomocniczy do wyceny oferty (załącznik nr 11 do SIWZ) 4) Wzór umowy stanowiący (załącznik Nr 8 do SIWZ) Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie przewidzianym do budowy a także zdobył wszelkie informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 5. Przedmiot zamówienia obejmuje również: a) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (mapa przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i zatwierdzona przez Starostę Kępińskiego nie później niż w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego, b) zawiadomienie o zakończeniu budowy,(zawiadomienie prawomocne na dzień zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego) c) wykonanie wideo rejestracji z inwentaryzacją wykonanego odcinka drogi w granicach pasa drogowego i przekazanie w wersji elektronicznej: tab, mif, shp, dxf w formie RL12 i warstwa odwzorowania 92, d) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy i uzyskanie zatwierdzenia, e) poniesienie kosztów związanych z przebudową sieci zawartych w dokumentacji technicznej, f) poniesienie kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego, g) poniesienie kosztów wynikających z porozumienia z korzystania z dróg , h) poniesienie kosztów naprawy dróg powiatowych, użytkowanych w związku z realizacją inwestycji w wielkości 300 ton betonu asfaltowego ułożonego w miejscach wskazanych przez Zamawiającego wraz z przygotowaniem nawierzchni przez frezowanie, i) dokonanie nasadzeń rekompensacyjnych za usunięte drzewa zgodnie z załączonymi decyzjami (drzewo z wycinki własnością wykonawcy), należy dokonać nowych nasadzeń w pasach drogowych dróg powiatowych lub na terenach będących własnością Powiatu na terenie powiatu kępińskiego w miejscach wskazanych przez Zamawiającego Zakup i sadzenie drzew liściastych (lipa drobnolistna miododajna) o wysokości 140-160cm z całkowitą zaprawą dołów z palikowaniem drzew - 2 paliki o średnicy 7cm i wysokości 2,5m w miejsce wskazane przez Inwestora na terenie powiatu kępińskiego. Informacja: Destrukt bitumiczny, oraz inne materiały rozbiórkowe typu: kostka rury, znaki itp. pochodzący z rozbiórki jest własnością Zamawiającego, składowane w Słupi p/Kępnem ul Katowicka 10 (teren PZD Kępno, odległość ok 15 km). 6. Do obowiązków wykonawcy należy także: a) powołać kierownika budowy i kierownika robót branżowych z uprawnieniami budowlanymi, 7. Wykonawca przy odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: - przedstawienia certyfikatów, deklaracji zgodności lub atestów jakościowych wbudowanych materiałów zgodnych ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Wykonawca zobowiązuje się przedmiot zamówienia wykonać zgodnie ze współczesną wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej oraz etyką zawodową. 8. Uwaga: W przypadku, gdy przedmiot zamówienia opisano w (opisie przedmiotu zamówienia SIWZ) przez wskazanie marki, znaku towarowego, producent patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów przyjmuje się, że opisowi temu towarzyszy wyrażenie lub równoważne, zamawiający dopuszcza w tym zakresie możliwość zaproponowania rozwiązania równoważnego tj.: spełniającego co najmniej parametry wynikające z opisu zawartego w specyfikacji lub lepsze oraz gwarantującego zgodność współdziałania z pozostałymi elementami składającymi się na opis przedmiotu zamówienia. Równoważne rozwiązanie techniczne to rozwiązanie o identycznych lub wyższych parametrach: -wydajnościowych, funkcjonalnych; -jakościowych, np. posiadane certyfikaty; -gwarancyjnych – warunki gwarancji nie mniejsze niż podane w SIWZ. W przypadku, gdy przedmiot zamówienia opisano przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych , przyjmuje się, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” a zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, zgodnie z art.: 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymogi opisane przez zamawiającego. W przypadku wymagania w SIWZ określonego oznakowania i/lub przedstawienia certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę zastosowanie mają przepisy art. 30a i art.30b ustawy Prawo zamówień publicznych. Wskazanie pochodzenia materiałów (w szczególności, marka, znak towarowy, producent) użyte w opisie przedmiotu zamówienia stanowią informacje uściślającą i należy je traktować jako określone przykładowo w celu sprecyzowania minimalnych oczekiwanych przez zamawiającego parametrów jakościowych i wymaganych standardów przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się użycie do realizacji robót budowlanych produktów równoważnych, co do ich jakości i docelowego przeznaczenia, oraz spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Zamawiający za produkty równoważne uzna takie, które spełnią parametry techniczne, jakościowe i eksploatacyjne produktu wskazanego z nazwy handlowej, lecz na poziomie nie gorszym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę zawierającą rozwiązania równoważne ma obowiązek wskazać, ze oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie gorszym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. 9. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w trakcie robót odpady budowlane oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.). Wywóz odpadów budowlanych będzie odbywał się na koszt Wykonawcy. 10. Wymagania stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a – Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014r. poz. 1502 z późn. zm.). 2) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników bezpośrednio wykonujących prace na terenie budowy tj. w zakresie Przebudowy drogi powiatowej nr 5677P na odcinku Myjomice - Kierzno w gminie Kępno 3) W okresie realizacji niniejszego zamówienia wykonawca lub podwykonawca obowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników bezpośrednio wykonujących prace na terenie budowy tj. w zakresie Przebudowy drogi powiatowej nr 5677P na odcinku Myjomice - Kierzno w gminie Kępno 4) Po zawarciu umowy a przed przystąpieniem do realizacji robót Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od podpisania umowy zobowiązany jest, do przedłożenia Wykazu pracowników wykonujących w/w roboty budowlane oraz oświadczenia, że osoby te będą zatrudnione na umowę o pracę w trakcie realizacji zamówienia. 5) Nieprzedłożenie wykazu pracowników oraz oświadczenia o których mowa powyżej, lub przedstawienie oświadczeń niekompletnych w wyznaczonym terminie (pracowników wykonujących wskazane czynności), na umowę o pracę może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, określonych w projekcie umowy do niniejszego postępowania. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli zatrudnienia osób przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. 7) Zamawiający może odstąpić od tego wymogu, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie zostały spełnione przesłanki do zatrudnienia tych osób na podstawie stosunku pracy wynikających z kodeksu pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości w wysokości: 50.000,00 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy 00/100) 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia Ofert. 3.Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 poz. 359 ). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP S.A. O/ Kępno 24 1020 2212 0000 5702 0372 5900 z dopiskiem: Wadium – Przebudowa drogi powiatowej nr 5677P na odcinku Myjomice - Kierzno w gminie Kępno. Kserokopię polecenia przelewu należy dołączyć do oferty. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach należy dokument w formie oryginału dołączyć do oferty, w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w zw. z art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ponadto do oferty należy dołączyć kserokopię tego dokumentu po poświadczeniu za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 8. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. W przypadku wnoszenia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu winno w swej treści zawierać wskazanie wszystkich wykonawców wspólnie się ubiegających wraz z podaniem ich nazw i siedzib
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, oraz braku podstaw do wykluczenia z postepowania Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty aktualne na dzień składania ofert następujące oświadczenia: Oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, ze Wykonawca : 1) spełnia warunki udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do SIWZ 2) nie podlega wykluczeniu z postępowania Załącznik Nr 3 do SIWZ 2. Oświadczenia, o których mowa powyżej Wykonawca jest zobowiązany złożyć w formie pisemnej wraz z Ofertą. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenia muszą dotyczyć każdego z Wykonawców i winny być złożone przez każdego z nich odrębnie. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację, że wobec podwykonawcy nie zachodzą podstawy do wykluczenia z postępowania w oświadczeniu o którym mowa w ust. 1. 5. UWAGA: Każdy Wykonawca(Oferent), w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej bip.powiatkepno.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5ustawy pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 pzp. – Załącznik Nr 6 do SIWZ Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Treść oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w informacja musi dotyczyć każdego z Wykonawców i winna być złożona przez każdego z nich odrębnie). 6. Uwaga!!! Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. 7. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postepowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdy etapie postepowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, ze nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, ze złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. UWAGA: Zamawiający zgodnie z art. 24 aa p.z.p. w pierwszej kolejności dokona oceny ofert ,a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu .

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach