Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 2855W w m. Zaręby na odc. od ul. Skowroniej do granicy powiatu

Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim ogłasza przetarg

  • Adres: 05825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Traugutta
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 240 570 , fax. 227 240 570
  • Data zamieszczenia: 2019-01-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim
    ul. Traugutta 41
    05825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 227 240 570, fax. 227 240 570
    REGON: 1497631600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdgm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 2855W w m. Zaręby na odc. od ul. Skowroniej do granicy powiatu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy drogi powiatowej nr 2855W w miejscowości Zaręby, na odc. od ul. Skowroniej do granicy powiatu w Gminie Żabia Wola, Powiat Grodziski wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego z uwzględnieniem uwag, zaleceń i wytycznych Zamawiającego oraz uwag i koniecznych uzgodnień i uzupełnień wymaganych przez instytucje opiniujące lub zatwierdzające poszczególne części dokumentacji projektowej. 2) pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją w/w inwestycji. 1) CHARAKTERYSTYCZNE PARAMETRY OKREŚLAJĄCE ZADANIE INWESTYCYJNE a) Lokalizacja Lokalizacja drogi i mapa zasadnicza aktualna na sierpień 2018r. została przedstawiona w załączniku nr 8.2 i 8.3 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotowa inwestycja położona jest w gminie Żabia Wola, Powiat Grodziski i dotyczy budowy drogi na odcinku o długości ok. 1450 mb – ulica Słowika (od ulicy Skowroniej do granicy gminy/powiatu). b) Stan istniejący Droga powiatowa nr 2855W jest drogą klasy „Z”. Obszar drogi powiatowej nr 2855W jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, droga przebiega luźnej zabudowie jednorodzinnej. Obecna nawierzchnia drogi ul. Słowika na odc. od ul. Skowroniej do ul. Świergotka jest ziemna/utwardzona przekruszem betonowym i destruktem dalej do granicy powiatu jest gruntowa. Wyposażenie drogi przedstawione zostało na mapach zasadniczych w załączniku nr 8 do SIWZ. Podana szacunkowa długość pasa drogowego jest orientacyjna i ma charakter wyłącznie informacyjny. Długości i szerokości pasa drogowego będzie określona przez Wykonawcę i zatwierdzona przez Zamawiającego w ramach koncepcji przedprojektowej. c) Określenie reprezentacji: a. Zamawiajacy: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim b. Inwestor: Zarząd Powiatu Grodziski. Inwestor (Zarząd Powiatu Grodziski) udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa niezbędnego do uzyskania w jego imieniu Decyzji ZRiD w tym złożenia wniosku i uzyskania wszelkich opinii i uzgodnień dokumentacji niezbędnych do prawidłowego złożenia wniosku. Należy uwzględnić w procesie projektowym (strony tytułowe, opisy, tabelki itd.). Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego informowania Zamawiającego o złożeniu wszelkich wniosków w imieniu Inwestora (w zakresie uzgodnień, opinii itp.). 2. WYMAGANY ZAKRES BUDOWY WRAZ Z PEŁNIENIEM NADZORU AUTORSKIEGO Wykonawca w dokumentacji projektowej zobowiązany jest w projekcie uwzględnić wymagania Zamawiającego dotyczące zakresu budowy drogi. c. Branża Drogowa Inwestor wymaga wykonania dokumentacji projektowej budowy drogi powiatowej nr 2855W w m. Zaręby na odc. od ul. Skowroniej do granicy powiatu Gmina Żabia Wola Powiat Grodziski wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego:  konstrukcji nawierzchni wraz z odwodnieniem oraz uwzględniając przebudowę ewentualnych kolizji;  projekt ma uwzględniać zaprojektowanie zjazdów na tereny działek (do nieruchomości zabudowanych o nawierzchni z kostki szarej gr. 8 cm, do gruntów rolnych z o nawierzchni z kruszywa łamanego kamiennego);  ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni z kostki betonowej czerwonej gr. 6cm lub asfaltowej;  konstrukcja i parametry techniczno-użytkowe drogi – powinny być dostosowane do klasy drogi „Z” i kategorii ruchu KR3; Inwentaryzacja geodezyjna ma uwzględniać rzędną wysokościową położenia każdej bramy wjazdowej. d. Odwodnienie Odwodnienie rowami przydrożnymi. e. Wymagania dodatkowe 1) Zamawiający wymaga w ramach przedmiotu zamówienia: a) zastosowania materiałów oraz urządzeń spełniających odpowiednie normy oraz cechy techniczne i jakościowe; b) zgodności z przepisami w zakresie projektowania nawierzchni; c) zastosowania nowoczesnych rozwiązań ekologicznych i energooszczędnych; d) zastosowania materiałów estetycznych, trwałych, odpornych na warunki atmosferyczne, łatwych do czyszczenia i konserwacji, funkcjonalnych, stylem nawiązujących do architektury otoczenia oraz stosownych do funkcji i klasy obiektu; e) stosowania rozwiązań zapewniających optymalne użytkowanie obiektu w przyszłości; f) uwzględnienia wszystkich elementów, koniecznych do realizacji inwestycji, w tym budowy urządzeń technicznych wraz z wyposażeniem towarzyszącym; g) spójności w sposobie zagospodarowania gruntów i ciągów komunikacyjnych wszystkich lokalizacji objętych zadaniem inwestycyjnym; h) przy nadawaniu nowych funkcji terenom nie zagospodarowanym uwzględnienia charakteru sąsiadującej zabudowy; i) przestrzegania zasad uniwersalnego projektowania, tzn. projektowania infrastruktury dostępnej dla wszystkich, w tym osób z niepełnosprawnościami i seniorów w możliwe największym stopniu, bez potrzeby ponownej adaptacji. 2) Zamawiający dopuszcza dokonanie wyboru poszczególnych elementów wyposażenia z istniejącej oferty rynkowej. 3) Wykonawca, spełniając wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia, winien uwzględnić nadrzędną rolę obowiązujących przepisów, norm i wytycznych projektowych, zwłaszcza prawa budowlanego i prawa zamówień publicznych. 3. ZAKRES RZECZOWY I FORMA REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ORAZ SPOSÓB PRZEKAZANIA PRAC PROJEKTOWYCH 1. Zakres rzeczowy i forma wykonania prac projektowych W ramach przedmiotu zamówienia i ceny ofertowej Wykonawca jest zobowiązany do wykonania następujących prac: 1.1. Uzyskanie aktualnych map i podkładów geodezyjnych, warunków technicznych, opinii, uzgodnień, decyzji administracyjnych, pozwoleń 1) Wykonawca w ramach ceny ofertowej zobowiązany jest do uzyskania własnym kosztem i staraniem aktualnych map i podkładów geodezyjnych, w zakresie niezbędnym do wykonania projektu, oraz wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych, niezbędnych uzgodnień, pozwoleń oraz prawomocnej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. 2) Wykonawca we własnym zakresie wykona badania geotechniczne oraz oceni stan istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej i prawidłowego wykonania projektu oraz wykona ewentualne „odkrywki” istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym do opracowania projektu. 3) Wykonawca przygotuje komplet materiałów niezbędnych do wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej i w imieniu Zamawiającego złoży wniosek o jej uzyskanie. 4) Wykonawca uzyska na własny koszt wszelkie uzgodnienia i opinie wymagane przepisami prawa, niezbędne do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej w tym od: a) Zarządców Dróg, b) Opinii właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta burmistrza i innych opinii zgodnie z art. 11b Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, c) Organu zarządzającego ruchem, d) ZUD, e) Wykona opracowanie geodezyjne podziału działek niezbędnych do wykupu w celu zrealizowania inwestycji drogowej., f) gestorów mediów zlokalizowanych w obrębie projektowanej inwestycji (w tym: telekomunikacji, energetyki) g) Polskich Wód (jeśli okaże się konieczne wykonanie dokumentacji wodno-prawnej i uzyskanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego), h) Organów właściwych do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (jeśli okaże się konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko, wykonanie raportu o oddziaływaniu na środowisko), i) Inwestora, j) Właścicieli posesji w zakresie uzgodnienia wjazdów do posesji, k) Właścicieli posesji w zakresie uzgodnienia projektów przyłączy (w razie konieczności), l) Ewentualnie inne uzgodnienia niezbędne do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. 1.2. Wykonanie inwentaryzacji zasobów zieleni 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji zieleni porastającej teren objęty inwestycją oraz opracowania jej wyników w formie dokumentacji. 2) Inwentaryzacja powinna być przeprowadzona zgodnie z obowiązującym stanem prawnym wraz z wykonaniem dokumentów i uzgodnień niezbędnych do uzyskania pozwolenia na usunięcie zieleni. W projekcie budowy drogi wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego należy uwzględnić zapisy decyzji dotyczące zarówno wycinki, jak i nasadzeń (w tym nasadzeń zamiennych). 3) Inwentaryzacja zasobów zieleni powinna być opracowana w wersji papierowej, w 3 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF. 1.3. Wykonanie projektu koncepcyjnego 1) Projekt koncepcyjny należy opracować w oparciu o: a) wymagania Zamawiającego zawarte w niniejszym dokumencie, oraz ustalenia merytoryczne dotyczące zamówienia; b) uwagi i zalecenia Zamawiającego przekazywane Wykonawcy w trakcie opracowywania koncepcji; c) mapy obejmujące cały projektowany teren określony w załącznikach do SIWZ nr 8 i 9 – pozostają po stronie Wykonawcy, d) wizję lokalną na terenie przyszłej inwestycji. 2) Wykonawca zobowiązany jest przygotować i uzgodnić z Zamawiającym projekt koncepcyjny w formie następujących opracowań:  opracowanie zagospodarowania, przekroje poprzeczne,  część opisowa projektu koncepcyjnego,  konstrukcję poszczególnych elementów nawierzchni,  zestawienie kosztorysowe realizacji inwestycji. 3) Opracowanie zagospodarowania powinno być opracowane w formie papierowej (w ilości 2 egzemplarzy), w postaci kolorowych rysunków (skala 1:500), charakterystycznych detali (skala 1:250) i opisu oraz w wersji elektronicznej na płycie CD. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania dokładniejszych rysunków, szkiców koncepcji, dotyczących poszczególnych elementów wchodzących w skład koncepcji lub detali/szczegółów w przyjętych przez Wykonawcę rozwiązaniach. 4) Część opisowa koncepcji winna zawierać: opis autorski koncepcji, zestawienie powierzchni, opis konstrukcji i koncepcji technicznego wyposażenia, wskazania dotyczące etapowania budowy ( zamawiający przewiduje się 3). Część opisowa powinna być przekazana Zamawiającemu w formie papierowej (w 1 egzemplarzu). 5) Wykonawca na podstawie zaproponowanej przez siebie koncepcji w zestawieniu kosztorysowym realizacji inwestycji określi szacunkowe koszty realizacji projektu. Zestawienie kosztowe realizacji inwestycji powinno być opracowane w formie papierowej (w 1 egzemplarzu) oraz w wersji elektronicznej w programie excel na płycie CD. 1.4. Wykonanie projektu budowlanego 1) Projekt budowlany powinien być wykonany w oparciu o zalecenia i wytyczne Zamawiającego, z uwzględnieniem uwag i koniecznych uzupełnień wymaganych przez instytucje opiniujące lub zatwierdzające poszczególne części dokumentacji projektowej. 2) Zamawiający wymaga wykonania projektu budowlanego obejmującego wszystkie branże potrzebne do prawidłowego funkcjonowania obiektów objętych inwestycją. Wykonawca powinien w projekcie budowlanym określić lokalizacje wszystkich mediów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania poszczególnych elementów inwestycji ( jeśli jest taka potrzeba ); 3) Wykonawca w projekcie budowlanym powinien określić technologię robót, użyte materiały i zastosowane urządzenia w sposób umożliwiający zachowanie uczciwej konkurencji i wymogów określonych ustawą Prawo zamówień publicznych; dokumentacja powinna określać parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii i urządzeń. 4) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu budowlanego dla poszczególnych branż i uzyskania wszystkich niezbędnych warunków technicznych, uzgodnień i pozwoleń oraz prawomocnej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (jeśli zachodzi taka potrzeba) 5) Dokumentacja budowlana powinna być wykonana i przekazana Zamawiającemu w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 6) Projekt budowlany budowy drogi powiatowej nr 2855W w m. Zaręby na odc. od ul. Skowroniej do granicy powiatu Gmina Żabia Wola Powiat Grodziski wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego z uzgodnieniami powinien być przygotowany w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, opracowany w wersji papierowej w ilości 5 egzemplarzy oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF. 1.5. Wykonanie projektu wykonawczego 1) Projekt wykonawczy powinien być opracowany w stopniu szczegółowości umożliwiającym wykonanie robót. 2) Projekt wykonawczy powinien obejmować wszystkie branże jak w projekcie budowlanym m.in.: a) projekt zagospodarowania terenu; b) projekt drogowy; c) projekt odwodnienia; d) projekt stałej; e) projekty usunięcia ewentualnych kolizji z istniejącymi sieciami; f) projekt zieleni. g) Projekt wykonawczy budowlany budowy drogi powiatowej nr 2855W w m. Zaręby na odc. od ul. Skowroniej do granicy powiatu w Gminie Żabia Wola Powiat Grodziski wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego z uzgodnieniami powinien być przygotowany w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania robót budowlanych, opracowany w wersji papierowej w ilości 5 egzemplarzy oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF. 1.6. Wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót 1) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót powinny być wykonane odrębnie dla poszczególnych branż. 2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót należy opracować w wersji papierowej w 3 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF. 1.7. Wykonanie przedmiarów robót 1) Przedmiary robót powinny być wykonane w oparciu o Katalog Nakładów Rzeczowych, odrębnie dla poszczególnych branż. Przedmiary poszczególnych elementów należy przedstawić w formie szczegółowej jako sumę działań składających się na końcowy wynik. Dla robót drogowych w podziale na działy roboty pomiarowe, rozbiórkowe, ziemne, jezdnia (tym krawężniki/ oporniki), ciąg pieszo-rowerowy (w tym obrzeża, nawierzchnia), zjazdy (w tym obramowanie, nawierzchnia, przepusty), rowy, roboty wykończeniowe itp. (np. dla powierzchni chodnika długość chodnika pomiędzy zjazdami/skrzyżowaniami pomnożona przez szerokość). Przedmiar należy opracować dla każdego etapu oddzielnie. 2) Przedmiary robót powinny być opracowane w wersji papierowej w ilości 2 egzemplarzy oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF oraz XLS. 1.8. Wykonanie kosztorysu inwestorskiego 1) Wymagane jest opracowanie kosztorysu inwestorskiego w oparciu o metody określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z dnia 8 czerwca 2004 r.). 2) Zamawiający wymaga osobnych kosztorysów w układzie branżowym jako oddzielne opracowania dla poszczególnych rodzajów robót, tak by stanowić podstawę określenia wartości zamówienia w późniejszym postępowaniu na wykonanie robót budowlanych. 3) Zamawiający wymaga osobnych kosztorysów dla każdego elementu wchodzącego w skład przedmiotu zamówienia oraz zbiorczego zestawienia kosztów. Dla robót drogowych w podziale na działy roboty pomiarowe, rozbiórkowe, ziemne, jezdnia (tym krawężniki/ oporniki), ciąg pieszo-rowerowy ( w tym obrzeża, nawierzchnia ), zjazdy (w tym obramowanie, nawierzchnia, przepusty), rowy, roboty wykończeniowe itp. Kosztorys należy opracować oddzielnie dla każdego etapu. 4) Kosztorys inwestorski powinien być opracowany w wersji papierowej w ilości 2 egzemplarzy oraz w wersji elektronicznej, na płycie CD, w formacie PDF oraz XLS. 2. Sposób przekazania prac projektowych 1) Dokumentacja projektowa będzie przekazywana Zamawiającemu na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego końcowego. 2) Dokumentację projektową stanowiącą przedmiot umowy Wykonawca zaopatrzy w: a) wykaz opracowań, b) pisemne oświadczenie, że dokumentacja jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz normami techniczno-budowlanymi i przepisami budowlanymi, wydana Zamawiającemu w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, c) pisemne oświadczenie, że dokumentacja została sprawdzona pod kątem użycia nazw własnych, wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia i nie zawiera/zawiera nazwy własne; użycie nazw własnych w dokumentacji jest dopuszczalne tylko w sytuacji braku możliwości uproszczenia opisu i usunięcia danej nazwy własnej oraz w celu określenia właściwej drogi rozwiązania technicznego danego elementu – wtedy wymagane jest podanie przez Wykonawcę parametrów równoważności. Wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenia, o których mowa wyżej, stanowią integralną część przedmiotu umowy. 3) Miejscem odbioru wykonanych prac projektowych będzie siedziba Zamawiającego. 4) Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca dostarczy dodatkowe autoryzowane egzemplarze dokumentacji za oddzielnym wynagrodzeniem równym kosztom wykonania kopii. 3. Zakres pełnienia nadzoru autorskiego 1. Wykonawca w ramach ceny ofertowej zobowiązany będzie do pełnienia nadzoru autorskiego. 2. W ramach pełnienia nadzoru autorskiego w całym czasie trwania budowy obowiązkiem Wykonawcy będzie: a) Stwierdzenie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem. Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z postępu robót, jednak nie rzadziej niż raz na trzy tygodnie oraz na każde wezwanie Zamawiającego, dokonane telefonicznie lub faksem, na 3 dni przed oczekiwanym pobytem. Nadzór autorski sprawowany będzie od dnia rozpoczęcia robót budowlanych do ich zakończenia i oddania do użytkowania, celem stwierdzenia zgodności realizacji robót z projektem, b) Uzgadnianie możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca zobowiązuje się do należytej współpracy z Zamawiającym oraz podmiotami, którym zostanie powierzone wykonanie inwestycji tak, aby zapewnić prawidłową i terminową realizację, w tym w szczególności do uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. c) Za prace związane z uszczegółowieniem bądź poprawkami wad dokumentacji projektowej lub związane z wprowadzeniem nieistotnych zmian, wynagrodzenie nie przysługuje. 3. Zamówienie winno być wykonane zgodnie z wymogami SIWZ. 4. W trakcie realizacji projektu, Wykonawca zobowiązuje się do uczestniczenia w spotkaniu z mieszkańcami celem zapoznania mieszkańców z projektowanymi rozwiązaniami. 5. Wykonawca zobowiązuje się uzgodnić z mieszkańcami lokalizację i rozwiązanie wysokościowe projektowanych zjazdów do posesji. 6. Wykonawca na podstawie niniejszej umowy zobowiązuje się do realizacji i przekazania zamawiającemu przedmiotu umowy wykonanego zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, obowiązującymi normami i przepisami, sztuką budowlaną oraz należytą starannością. 7. Zamawiający zobowiązuje się do dokonania wymaganych czynności związanych z przygotowaniem postępowania, w szczególności odebrania prawidłowo wykonanej dokumentacji projektowej oraz do zapłaty wynagrodzenia. 8. Szczegółowo zakres oraz sposób realizacji przedmiotu umowy określa Opis przedmiotu zamówienia, przedstawiony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 4. Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. 4.1. Zamawiający wymaga, by czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług w zakresie projektowania, o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione (przez Wykonawcę lub podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę chyba, że wykonanie tych czynności nie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz.108, z późn. zm.). 4.2. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, nie dotyczą wymogu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia osób do realizacji niniejszego zamówienia. Nie może stanowić spełnienia warunku określonego powyżej samo tylko zatrudnienie ww. osób, które następnie nie będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia. 4.3. Wykonawca, na żądanie zamawiającego, obowiązany jest udokumentować zatrudnianie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób oraz czynności, które były wykonywane przez te osoby w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. 4.4. Wykonawca, na żądanie zamawiającego, obowiązany jest przedłożyć dowody zatrudnienia pracowników realizujących zamówienie w formie zanonimizowanych umów o pracę (umowy pozbawione danych osobowych pracowników) lub oświadczenia wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy. 4.5. Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia ww. osób, w związku z realizacją zamówienia wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 2 % wartości zamówienia brutto za każdy miesiąc braku spełnienia obowiązku zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę, zgodnie z wymogami wskazanymi powyżej . 4.6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacja zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4.7. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia pracowników, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 6 do SIWZ), 5. Na wykonane usługi Wykonawca udzieli, co najmniej 36-miesięcznej rękojmi dla dokumentacji projektowej, licząc od daty przekazania dokumentacji i podpisania protokołu odbioru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność stanowiąca przedmiot zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień wynikających z przepisów prawa
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 4 lit. a-c. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII ust. 4 lit. a-c niniejszej specyfikacji składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: a) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo , że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 5. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia dotyczące, wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych, w art. 22a ustawy oraz dotyczących podwykonawców, składane są w oryginale. 6. Pozostałe dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, inne niż oświadczenia, o których mowa wyżej, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje wykonawca albo podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca- odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Wszelkie druki, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ są wzorami mającymi ułatwić Wykonawcy złożenie oferty. Dopuszcza się zastosowanie innych druków oświadczeń i wykazów pod warunkiem, że będą one zawierały wszystkie wymagane informacje. 9. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach