Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 1490 D Goszcz - Syców - etap 2

Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, ul. Wojska Polskiego 52c
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3981667, 3993244
  • Data zamieszczenia: 2015-03-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
    ul. Wojska Polskiego 52c 52c
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3981667, 3993244
    REGON: 93196321000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 1490 D Goszcz - Syców - etap 2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie p. n. Przebudowa drogi powiatowej nr 1490 D Goszcz - Syców - etap 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7 - Roboty budowlane 45.23.32.20-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 2. Zakres zamówienia obejmuje przebudowę drogi powiatowej nr 1490 D Goszcz - Syców - etap 2, a w szczególności: 1) niezbędne prace przygotowawcze i rozbiórkowe, m. in.: karczowanie mechaniczne pni po usuniętych drzewach; ręczne ścinanie i karczowanie krzaków oraz podszycia na poboczach i przydrożnych rowach wraz z ich utylizacją; ścinanie mechaniczne poboczy i utwardzenie ich mieszanką kamienna (kruszywo łamane) gr. 15,0 cm, na szerokości 0,75 m obustronnie (obustronne poszerzenie poboczy z szerokości 1,0 m do szerokości 1,25 m); frezowanie planimetryczne nawierzchni bitumicznej ok. 30% całkowitej powierzchni w celu wyrównania profilu drogi; mechaniczne rozebranie nawierzchni betonowej na istniejącym zjeździe w km 0+275 na połączeniu z wykonywaną w 2014 roku nakładką bitumiczną; mechaniczne rozebranie podbudowy z gruntu stabilizowanego kruszywem na istniejącym zjeździe w km 0+150; przełożenie nawierzchni z kostki betonowej na zjeździe na parking i przy przejściu dla pieszych w km 0+250 z nawiązaniem wysokościowym do wykonywanej nakładki. 2) wykonanie wykopów pod konstrukcję nawierzchni na zjazdach, m. in.: roboty ziemne polegające na odbudowie - pogłębieniu rowów wraz z wyprofilowaniem skarp; mechaniczne wykonanie koryt na szerokości jezdni i chodników - zjazdy; wykonanie podbudów na zjazdach i poboczy wraz z ich utwardzeniem. 3) wykonanie konstrukcji nawierzchni, m. in.: mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej ulepszonej (bitumicznej) na jezdni i zjazdach oraz nieulepszonej na zjeździe w km 0+150; wykonanie skropienia nawierzchni drogowych asfaltem na jezdni i zjazdach; ułożenie warstwy wiążącej z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych o grubości 4,0 cm; ułożenie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych o grubości 5,0 cm; 4) wykonanie remontu przepustu w km 1+366 wraz z wbudowaniem barier ochronnych, 5) wykonanie prac wykończeniowych wraz z odnowieniem istniejącego oznakowania poziomego (przejście dla pieszych). 3. Przedmiot i cel inwestycji. Przedmiotem inwestycji (2 etapu) jest wykonanie przebudowy drogi powiatowej nr 1490 D Goszcz - Syców na odcinku 1550,0 mb. Inwestycja rozpoczyna się w terenie zabudowanym (Goszcz, na wysokości fabryki mebli, na połączeniu z odcinkiem przebudowanym w 2014 roku - 145,0 mb), następnie przebiega przez obszar niezabudowany (głownie leśny) i kończy się na 1+700 km, pomiędzy Goszczem, a Domasławicami (nie wchodzi w obszar zabudowany). Inwestycja polegać będzie na naprawie nawierzchni jezdni (usunięciu ubytków, przywróceniu równości w profilu poprzecznym oraz podłużnym) oraz jej wzmocnieniu dwoma warstwami nawierzchni bitumicznej. Przywrócenie profilu poprzecznego nawierzchni należy wykonać przede wszystkim poprzez wykonanie frezowania planimetrycznego oraz rozścielanie warstwy wiążącej, która ma pełnić bardziej rolę warstwy wyrównawczej. Mocno zawyżone pobocza należy ściąć oraz utwardzić mieszanką kamienną na szerokości 0,75 m obustronnie. Przebieg drogi w swych liniach rozgraniczających pokrywa się ze stanem istniejącym. Inwestycją objęto również istniejące zjazdy do posesji oraz na drogi gruntowe. Należy wykonać zjazdy z betonu asfaltowego oraz z mieszanki kamiennej w zależności od rodzaju i stanu istniejących na zjazdach nawierzchni, o szerokościach dostosowanych do istniejących oraz sięgających do granic pasa drogowego. Wykaz zjazdów: LP. KILOMETRAŻ STRONA DROGI POWIERZCHNIA (m2) OPIS 1. 0+150 P 91,0 Istniejący zjazd o nawierzchni gruntowej stabilizowanej kruszywem. Projektowany o nawierzchni bitumicznej. 2. 0+275 P 40,0 Istniejący zjazd o nawierzchni betonowej. Rozbiórka istniejącego wjazdu na szerokości 4,0 m, nawierzchnia bitumiczna na połączeniu z wykonaną nakładką. 3. 0+280 L 265,0 Istniejący zjazd o nawierzchni bitumicznej. Projektowana nawierzchnia bitumiczna - warstwa ścieralna o grubości 5,0 cm. 4. 0+430 P+L 24,0+24,0 Zjazd o nawierzchni gruntowej. Projektowany o nawierzchni z kruszywa łamanego. 5. 0+596 P 24,0 Zjazd o nawierzchni gruntowej. Projektowany o nawierzchni z kruszywa łamanego. 6. 0+789 P 24,0 Zjazd o nawierzchni gruntowej. Projektowany o nawierzchni z kruszywa łamanego. 7. 1+235 P 24,0 Zjazd o nawierzchni gruntowej. Projektowany o nawierzchni z kruszywa łamanego. 8. 1+450 P 24,0 Zjazd o nawierzchni gruntowej. Projektowany o nawierzchni z kruszywa łamanego. 9. 1+496 P 24,0 Zjazd o nawierzchni gruntowej. Projektowany o nawierzchni z kruszywa łamanego. Niweleta - na całym odcinku inwestycji należy prowadzić niweletę jezdni nawiązaną optymalnie do istniejącego terenu. Jest to podyktowane warunkami terenowymi, w jakich usytuowana jest droga - zabudowana budynkami gospodarskimi. Każda zmiana wysokościowa naruszałaby z jednej i drugiej strony istniejący teren i zjazdy oraz zakłócałaby system odwodnienia drogi (grawitacyjny ze spadkami poprzecznymi nawierzchni oraz spadkami podłużnymi niwelety drogi). Wyremontowanie nawierzchni jezdni, ujednolicenie szerokości jezdni z dotychczasowego 5,30-5,60 m do szerokości w terenie zabudowanym do 5,55 m (dla uspokojenia ruchu) poza terenem zabudowanym do 5,55 m, nadanie jej odpowiednich spadków i ścinka poboczy spowoduje prawidłowe odwodnienie drogi (jej odpływ do przydrożnych rowów). Przyczyni się to również do poprawy bezpieczeństwa. Wycinka krzaków rosnących na poboczach i w przydrożnych rowach poprawi widoczność na drodze (również na odcinku leśnym - poprawa widoczności zwierzyny leśnej migrującej przez drogę). Remont istniejącego przepustu i pogłębienie przydrożnych rowów usprawni przeprowadzenie wody z jednej strony drogi na drugą, co zapobiegnie między innymi lokalnym podtopieniom. 4. Opis stanu istniejącego - charakterystyka istniejącej drogi i jej powiązań z terenem. Obecnie jezdnia drogi przewidzianej do przebudowy posiada nawierzchnię bitumiczną o złym stanie technicznym ze względu na skoleinowanie, występujące głownie w miejscowości Goszcz na wysokości fabryki mebli. Zjazdy w terenie zabudowanym posiadają różną nawierzchnię (bitumiczna, betonowa, z mieszanki kamiennej oraz z kostki betonowej). Stan techniczny większości z nich należy określić jako zły, wymagający remontu. Na całej długości drogi brak jest prawidłowego odwodnienia poprzez znacznie zawyżone pobocza gruntowe. Odprowadzenie wód opadowych do rowów przydrożnych jest utrudnione. Zalegają one na powierzchni jezdni, co nie tylko przyspiesza degradację drogi, ale wywołuje śliskość negatywnie wpływającą na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Krzaki na poboczu i w rowach utrudniają odprowadzenie wody do przydrożnych rowów oraz ograniczają widoczność. Istniejący przepust pod drogą (1+366 km) wykazuje znaczny stopień degradacji. Średnica tego przepustu jest zbyt mała, wymaga powiększenia. Istniejące oznakowanie poziome - przejście dla pieszych wymaga odtworzenia, po wykonaniu nowej nawierzchni. 5. Konstrukcja nawierzchni. Należy wykonać konstrukcję nawierzchni w oparciu o załącznik nr 5 do Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Przyjęto: Konstrukcję nawierzchni drogi: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S gr. 5,0 cm, warstwa wiążąca (wyrównawcza) z betonu asfaltowego AC 16 W gr. 4,0 cm, istniejąca nawierzchnia bitumiczna, istniejąca podbudowa z KŁSM. Konstrukcję nawierzchni na zjazdach gruntowych: nawierzchnia z mieszanki kamiennej 0/63 gr. 15,0 cm, warstwa odsączająca gr. 15,0 cm. 6. Odwodnienie. Wodę opadową z jezdni należy odprowadzić grawitacyjnie spadkiem poprzecznym oraz spadkiem podłużnym niwelety drogi do istniejących rowów, w których należy wykarczować rosnące krzaki i podszycie oraz pogłębić je wraz z wyprofilowaniem skarp. Niezbędna ścinka zawyżonych poboczy, stanowiących przeszkodę dla odpływających wód. Spadki poprzeczne przewidziano daszkowe ze względu na szerokość jezdni oscylującą na przeważającym odcinku wokół 5,50 m. 7. Pobocza. Należy wykonać ścinkę poboczy na całym odcinku oraz utwardzenie mieszanką kamienną gr. 15,0 cm na szerokości 0,75 m po obu stronach. Ma to na celu z jednej strony poprawę estetyki i bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez usunięcie zaniżenia po wykonaniu warstw konstrukcyjnych, z drugiej strony poprawę odwodnienia - w tym celu spadek poprzeczny utwardzanego pobocza skierowano 4% w kierunku odbudowanego rowu. 8. Istniejące i wykonywane urządzenia. Na objętym inwestycją terenie występują sieci: wodociągowe, energetyczne. Nie kolidują one z planowaną przebudową drogi. Podczas wykonywania robót budowlanych należy być w kontakcie z właścicielami oraz gestorami urządzeń obcych znajdujących się w pasie drogowym, aby zapobiec ich uszkodzeniu, a także żeby zabezpieczyć wszelkie zawory. 9. Parametry techniczne. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, droga powiatową nr 1490 D posiada n/w parametry techniczne: Kategoria drogi - Z, Kategoria ruchu - KR2, Prędkość projektowa - 40,0-60,0 km/h (po realizacji inwestycji - 50 km/h w terenie zabudowanym, 60 km/h poza terenem zabudowanym) Nośność - 80-100 kN, Ilość jezdni - jedna, Ilość pasów ruchu - dwa, Szerokość jezdni - 5,50 m (po realizacji inwestycji - 5,55 poza i w terenie zabudowanym) Szerokość poboczy - 2 x 1,0 m (po realizacji inwestycji 2 x 1,25m w tym 0,75 m utwardzone i 0,50 m gruntowe) Odwodnienie - powierzchniowe, do przydrożnych rowów, Nawierzchnia - beton asfaltowy, Spadek jezdni dwustronny - 2%. 10. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają n/w załączniki stanowiące dokumentację projektową i Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót: Załącznik nr 9 do SIWZ - Dokumentacja projektowa. 11. Wykonawca musi udzielić minimum 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego (bez uwag) protokołu odbioru oraz minimum 36 miesięcy rękojmi od dnia odbioru przedmiotu zamówienia. 12. Załatwienie wszystkich formalności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy robót. 13. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu możliwość kontroli materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia w szczególności w zakresie ich jakości, posiadanych certyfikatów, itp. 14. Wykonawca w ciągu 7 dni od podpisania umowy (ale przed przystąpieniem do robót budowlanych) zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogramu rzeczowo - finansowego. 15. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w kosztach inwestycji wykonanie i ustawienie tablic informacyjnych - 2 szt. według załączonego wzoru. Tablice należy wykonać z trwałych materiałów o wielkości umożliwiającej odczytanie treści. Miejsce ustawienia tablic oraz ich treść Wykonawca uzgodni z Zamawiającym. 16. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. 17. UWAGA: 17.1. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści dokumentów składających się na opis przedmiotu zamówienia i w samym opisie zostały wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie lub normy, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, produkty, itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie odpowiedników równoważnych o właściwościach nie gorszych i gwarantujących osiągnięcie parametrów nie niższych od wymaganych przez Zamawiającego. 17.2. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie Wykonawca może przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w opisie przedmiotu zamówienia, ale muszą gwarantować spełnienie zdefiniowanych tam wymagań Zamawiającego. 18. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 1A do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zdp-olesnica.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach