Przetargi.pl
„Przebudowa drogi powiatowej Nr 1103L Rossosz - Romaszki – Brzozowy Kąt”

Wójt Gminy Rossosz ogłasza przetarg

  • Adres: 21533 Rossosz, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 0-83 378 45 57 , fax. 0-83 378 45 66
  • Data zamieszczenia: 2017-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Rossosz
    ul. Lubelska 8
    21533 Rossosz, woj. lubelskie
    tel. 0-83 378 45 57, fax. 0-83 378 45 66
    REGON: 108510000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1103L Rossosz - Romaszki – Brzozowy Kąt”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej Nr 1103L relacji Rossosz – Romaszki – Brzozowy Kąt w odcinku położonym na terenie Gminy Rossosz na gruntach miejscowości Rossosz, Kożanówka, Mokre i Romaszki. Przebudowę drogi zamierza się wykonać zgodnie z założeniami Programu Funkcjonalno–Użytkowego /PFU/ w systemie „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ”, który obejmie opracowanie dokumentacji projektowo-technicznej /budowlanej i wykonawczej/ wraz z jej uzgodnieniem i uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na wykonanie przebudowy drogi oraz wykonanie robót budowlanych drogowych polegających na wykonaniu przebudowy drogi powiatowej Nr 1103L na długości 8.724,00 m. Przebudowę należy wykonać od km 0+000 do km 8+724 tj. od włączenia drogi powiatowej Nr 1103 L do drogi wojewódzkiej Nr 812 w m. Rossosz w ul. Wisznickiej do granicy Gminy Rossosz z Gminą Komarówka Podlaska w miejscowości Romaszki. Zadanie będzie realizowane jednoetapowo. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1103L musi być realizowana zgodnie z przepisami zawartymiw Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie /Dz. U. z 2016 r. poz. 124, tj./, a także z warunkami technicznymi uzgodnionymi z Zarządem Dróg Powiatowych w Białej Podlaskiej. 1.1. Wykonawca zamówienia zobowiązany będzie wykonać poniższy zakresie prac: Opracować dokumentację projektowo-technicznej zgodnie z obowiązującym prawem, normami i dokonanymi uzgodnieniami z odpowiednimi organami i z Zamawiającym, która obejmie niezbędny do wykonania zakres robót budowlanych koniecznych do zrealizowania podczas przebudowy drogi powiatowej Nr 1103L relacji Rossosz – Romaszki – Brzozowy Kąt na odcinku o długości 8.724,00 m, od km 0+000 do km 8+724 położonym na terenie Gminy Rossosz tj. od włączenia drogi powiatowej Nr 1103L do drogi wojewódzką Nr 812 w miejscowości Rossosz w ul. Wisznickiej do granicy Gminy Rossosz z Gminą Komarówka Podlaska w miejscowości Romaszki. Wykonawca podczas opracowania dokumentacji projektowo – technicznej uwzględni poniższe podstawowe dane projektowe planowanej przebudowy drogi powiatowej Nr 1103L określone przez PROGRAM FUNKCJONALNO UŻYTKOWY /PFU/: Kategoria drogi- powiatowa, Klasa drogi- „L”, Prędkości projektowe -Pp = 50 km/h i 90 km/h, Obciążenie ruchem nawierzchni - KR2, Obciążenie nawierzchni jezdni - 100 kN/oś, Szerokość jezdni-zmienna od 5,00 do 6,40 m Rodzaj nawierzchni jezdni - bitumiczna, Przekrój drogi- w km od 0+000 do 1+028,00 przekrój uliczny/jezdnia zakończony obustronnie krawężnikami drogowymi/, a w km od 1+028 do 8+724,00 przekrój szlakowy/z obustronnym poboczem gruntowym/,Korona drogi - 8,50 m, Do wymiany krawężnik drogowy /15x30/- 2.056,00 mb /2 x 1028 mb/,Do wymiany krawężnik /15x22/wtopiony na zjazdach - 179,30 mb, Krawężnik /15x22/ wtopiony na zjazdach -451,00 mb,Przebudowa zjazdów z kostki brukowej - 504,40 m2, Nawierzchnia jezdni drogi do przebudowy – 49.918,45 m2 /z 2 warstwy – warstwy wyrównawczo-wiążącej o gr. 4,0 cm i warstwy ścieralnej o gr. 4,0 cm/ Przyjęte w PROGRAMIE FUNKCJONALNO UŻYTKOWYM rozwiązania konstrukcji nawierzchni należy traktować jako wstępne. Wykonawca opracuje dokumentację projektową zgodnie z wyżej wymienionym rozporządzeniem oraz założeniami PFU i dokonanymi przez Wykonawcę uzgodnieniami z właściwymi organamii uzyskanymi niezbędnymi opiniami odpowiednich organów. Opracowaną kompletną dokumentację projektowo-techniczną w 5 egzemplarzach w wersji papierowej i w 1 egzemplarzu elektronicznym Wykonawca uzgodnieni z Zamawiającym, a po jej zatwierdzeniu, uzyska pozwolenie na budowę wraz z Dziennikiem budowy i odpowiednią Tablicą informacyjną o prowadzeniu budowy lub uzyska inną zgodę na realizację inwestycji od właściwego organu administracji powiatowej, jeśli przepisy prawa będą na to pozwalały. Zamawiający już posiada Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Występujące w PROGRAMIE FUNKCJONALNO UŻYTKOWYM oraz w szacunkowym PRZEDMIARZE ROBÓT lub w innych dokumentach nazwy, typy albo wskazane pochodzenie produktu są jedynie wyznacznikiem parametrów technicznych wymaganych w stosunku do przeznaczonych do wbudowania materiałów budowlanych i urządzeń technicznych. W żadnej z części składowych dokumentacji projektowej nie mogą pojawić się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, chyba że one określają minimalny standard jakości materiałów przyjętych do wyceny lub minimalne wymogi dla sprzętu przewidzianego do użycia. Projektant w takim przypadku powinien dopisać „lub równoważne” i opisać na czym ta równoważność ma polegać. Opracowana dokumentacja powinna zawierać kompletny projekt techniczno-budowlany i wykonawczy oraz posiadać PRZEDMIAR ROBÓT wraz z KOSZTORYSEM WYKONAWCZYM ponadto opracowana dokumentacja musi zawierać uzgodnioną i zatwierdzoną przez odpowiednie organy CZASOWĄ ORGANIZACJĘ RUCHU NA DRODZE oraz STAŁĄ ORGANIZACJĘ RUCHU NA DRODZE. Wykonawca opracowanie dokumentacji projektowo-technicznej powinien wykonać na podstawie PROGRAMU FUNKCJONALNO UŻYTKOWEGO i szacunkowego PRZEDMIARU ROBÓT sporządzonych na potrzeby planowanej przebudowy drogi powiatowej Nr 1103L relacji Rossosz – Romaszki – Brzozowy Kąt w odcinku położonym na terenie Gminy Rossosz, w których zakłada się wykonać: - wzmocnienie istniejącej nawierzchni drogi do nośności 100 kN/oś w technologii mas bitumicznych wykonanej z 2 warstw, warstwy wyrównawczo-wiążącej o grubości 4,00 cm i warstwy ścieralnej o grubości 4,00 cm na odcinku od km 0 + 000 do km 8 + 724,00 na szerokości od 5,00 m do 6,40 m /według stanu istniejącego/. - demontaż zniszczonych krawężników drogowych ustawionych w szerokości jezdni po jej obu stronach na długości 1.028,00 mb. - ustawienie krawężników betonowych drogowych /15x30/ na ławach betonowych w miejsce zdemontowanych zniszczonych krawężników na długości 2.056,00 mb /2 x 1.028,00 mb/. - rozebranie krawężników betonowych na zjazdach o łącznej długości 179,00 mb. - ustawienie krawężników betonowych /15x22/ wtopionych na ławach betonowych na zjazdach o łącznej długości 179,30 mb. - rozebranie części zjazdów wykonanych z kostki betonowej brukowej na długości do ok. 0,80 m od krawędzi jezdni, na łącznej powierzchni 504,00 m2. - przebudowę części zjazdów wykonanych z kostki beton. bruk. na łącznej pomierzch. 504,40 m2 - ustawienie krawężników betonowych /15x22/ wtopionych na ławach betonowych na zjazdach na łącznej długości 451,00 mb. - przebudowę lub oczyszczenie istniejących przepustów pod drogą (gdy zachodzi potrzeba). - uporządkowanie poboczy drogi. - oczyszczenie, udrożnienie i odtworzenie rowów przydrożnych tam gdzie to konieczne. - jeśli będzie konieczne to należy wykonać przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury. - w czasie prowadzenia robót budowlanych na aktualnie przebudowywanym odcinku drogi wykonać czasową organizację ruchu. - do zakończenia budowy wykonać pełną rekultywację, która przywróci do stanu z przed rozpoczęcia niniejszych robót teren zajęty przez zaplecze techniczne budowy, a także inny teren wykorzystywany przez Wykonawcę w trakcie realizacji budowy. Wykonawca będzie zobowiązany opracować dokumentację projektowo-techniczną zawierającą pełny powyższy zakres robót i na podstawie tej dokumentacji wykonać przebudowę drogi powiatowej Nr 1103L. Dokładne obmiary poszczególnych robót budowlanych drogowych będą możliwe do ustalenia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca przedmiotu zamówienia nie później jak z dniem odbioru końcowego przekaże dokumentem Zamawiającemu prawa autorskie do opracowanej w/w dokumentacji projektowo-technicznej dla przedmiotowej drogi. 1.2. Wykonawca przedmiotu zamówienia na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowo-technicznej, będzie zobowiązany wykonać roboty budowlane drogowe w zadaniu pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1103L relacji Rossosz – Romaszki – Brzozowy Kąt” na odcinku o długości 8.724,0 m, od km 0+000 do km 8+724 tj. od włączenia drogi powiatowej Nr 1103L do drogi wojewódzkiej Nr 812 w m. Rossosz w ul. Wisznickiej do granicy Gminy Rossosz z Gminą Komarówka Podlaska w miejscowości Romaszki. Wykonawca robót budowlanych drogowych zobowiązany będzie także wykonać poniższy zakresie prac związanych z realizacją przedmiotowej przebudowy drogi: - W ramach zamówienia na własny koszt zorganizuje i utrzyma zaplecze techniczne budowy. - Ubezpieczy plac budowy zgodnie z warunkami Umowy. - Zgłosi do właściwego Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego rozpoczęcie prac budowlanych na przedmiotowej drodze /jeśli będzie wymagane) i ustawi na budowie TABLICĘ INFORMACYJNĄ o prowadzonych pracach budowlanych na tej drodze, a po ich zakończeniu złoży do wyżej wymienionego organu, niezbędne dokumenty, które pozwolą prawidłowo zakończyć inwestycję. - W ramach zamówienia wykona pełną obsługę geodezyjną zarówno przed, w trakcie realizacji robót, jak i po wykonaniu robót budowlanych, której efektem będzie ochrona punktów osnowy geodezyjnej wraz z jej odtworzeniem w przypadku ich zniszczenia oraz zlokalizowaniem istniejących mediów w trasie drogi i wykonanie GEODEZYJNEJ INWENTARYZACJI POWYKONAWCZEJ /z zaznaczeniem zjazdów, zatok autobusowych itp./, na którą uzyska skwitowanie z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnych i Kartograficznych. - Na własny koszt przywróci teren przyległy do przebudowywanej dróg do stanu pierwotnego, a ewentualne uszkodzenie lub zniszczenie składników majątku właścicieli posesji spowodowane prowadzonymi pracami budowlanymi Wykonawca zobowiązany będzie uregulować bezpośrednio z jej właścicielem. - Na własny koszt przeprowadzi w niezależnym laboratorium drogowym niezbędne analizy próbek wykonanej nawierzchni drogi, które obowiązkowo przedstawi wraz z dokumentacją odbioru końcowego przebudowanej drogi. - Będzie odpowiedzialny za realizację projektu zgodnie z opracowaną dokumentacją projektowo-techniczną i uzyskaną zgodą lub pozwoleniem na budowę od właściwego organu architektonicznego oraz ze sztuką budowlaną i z przepisami Prawa budowlanego /t. j. Dz. U.z 2016, poz. 290 z późn. zm./ oraz innymi obowiązującymi przepisami dotyczącymi realizacji przedmiotu inwestycji. - Nawiązania stałej i ścisłej współpracy z osobami pełniącymi funkcje nadzorcze w niniejszym przedsięwzięciu jak INSPEKTOR NADZORU INWESTORSKIEGO. - Zapewnieni uprawnionym podmiotom oraz Zamawiającemu, INSPEKTOROWI NADZORU INWESTORSKIEGO prawa do pełnego wglądu we wszystkie zgromadzone przez Wykonawcę robót budowlanych dokumenty dotyczące przedmiotowej inwestycji, w tym także dokumentacji w wersji elektronicznej, przez cały okres jej przechowywania wraz z umożliwieniem tworzenia ich uwierzytelnionych kopii i odpisów. - Udzieli niezbędnej pomocy INSPEKTOROWI NADZORU INWESTORSKIEGO podczas sporządzania wszelkich sprawozdań i wniosków końcowych o płatność do instytucji dofinansowującej projekt. - Opracuje Harmonogramu cyklu realizacji całego zamierzenia łącznie z jego uzgodnieniem z Zarządcą drogi i z Zamawiającym, a następnie będzie systematyczne monitorowanie zgodności postępu prac budowlanych z opracowanym Harmonogramem. - Będzie systematycznie wykonywał odpowiednie oznakowanie o prowadzonych robotach budowlanych na odcinkach drogi, na których będą lub są prowadzone przedmiotowe prace budowlane. - Wykonawca będzie powodował przestrzeganie przez podległych uczestników procesu budowlanego przepisów ppoż. oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, przepisów ochrony środowiska i ruchu drogowego w obrębie miejsc wykonywania robót budowlanych drogowych, które powinny zapewniać bezpieczeństwo zarówno uczestnikom procesu inwestycyjnego jak i osobom postronnym, które nawet gdyby przypadkowo znalazły się na terenie lub w pobliżu terenu wykonywania robót budowlanych. W przypadku stwierdzenia zagrożenia podejmie natychmiastowe działania zmierzające do likwidacji powstałego zagrożenia i przyczyny jego powstania. - Systematycznie będzie dokonywał wpisów w Dzienniku budowy /jeśli będzie wymagane jego prowadzenie/ przez ustanowionych przez Wykonawcę, Kierowników robót i Kierownika budowy lub inne uprawnione osoby oraz zgłaszanie INSPEKTOROWI NADZORU INWESTORSKIEGO wszelkich problemów związanych z realizacją robót budowlanych łącznie z przedstawieniem propozycji rozwiązania każdego zaistniałego zdarzenia. - Będzie uczestniczył w kontrolach przeprowadzanych przez organy Nadzoru Budowlanego i inne organy uprawnione do kontroli oraz opracowanie wspólnie z INSPEKTOREM NADZORU INWESTORSKIEGO lub Zamawiającemu propozycji wykonania zaleceń nałożonych w wyniku tych kontroli, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego ich wykonanie. - Przygotuje budowę i niezbędną dokumentację do odbioru końcowego zrealizowanej inwestycji łącznie z uzyskaniem wszelkich wymaganych przepisami prawa opinii, uzgodnień i decyzji niezbędnych do zakończenia całego procesu inwestycyjnego. - Sporządzi Kosztorys powykonawczego, który przedstawi INSPEKTOROWI NADZORU INWESTORSKIEGO do sprawdzenia i akceptacji przed odbiorem końcowym tych robót. - Zorganizuje odbioru końcowego zakończonej przebudowy drogi i przekaże Zamawiającemu zakończoną inwestycję wraz z kompletną dokumentacją powykonawczą w stanie faktycznym i prawnym umożliwiającą natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania. - Usunie wszelkie ewentualne wad i usterek stwierdzone przez Komisję odbiorową podczas odbioru końcowego drogi, łącznie z przeprowadzeniem odbioru wykonanych prac naprawczych. - Wykonawca będzie zobowiązany również do bycia w pełnej dyspozycji na wezwanie Zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji i rękojmi, w tym uczestniczyć w corocznych przeglądach w okresie gwarancji przebudowanej drogi oraz wykona w ramach gwarancji naprawę stwierdzonych wad i usterek. 1.3. Materiały z rozbiórki, które stanowią własność Zarządcy drogi powiatowej Wykonawca będzie zobowiązany zgromadzić we wskazanych przez zarządcę drogi miejscach, a po uzgodnieniu z ich właścicielem i Zamawiającym, nadające się do dalszego użytkowania ponownie wbudować, pozostałe zutylizować lub zagospodarować we własnym zakresie. Koszty związane ze zgromadzeniem materiałów z rozbiórki ich ponownym wbudowaniem lub utylizacją, albo zagospodarowaniem we własnym zakresie ponosi Wykonawca. Wykonawca będzie prowadził gospodarkę odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 z późn. zm.). 1.4. Wykonawca będzie zobowiązany wykonać przedmiot umowy na własny koszt z własnych materiałów. 2. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4.Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. 5. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp określa obowiązki zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia; prace fizyczne obejmujące roboty ogólnobudowlane oraz prace operatorów sprzętu wykonujących roboty związane z wykonaniem robót ziemnych i warstw konstrukcyjnych nawierzchni objętych zakresem zamówienia /obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia jako Podwykonawcy/. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienie w/w osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełniania tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w § 9 Projektu umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ. 6. Podwykonawstwo: Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. a)Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. b)Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazwy firm Podwykonawców, zgodnie z pkt. 9.8 SIWZ. c)Pozostałe wymagania dotyczące podwykonawstwa zostały określone we wzorze umowy. 7. Minimalny wymagany okres gwarancji na roboty wynosi 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego robót wskazanej w protokole odbioru końcowego robót. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres udzielonej gwarancji, lecz podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w rozdziale 18 SIWZ /KRYTERIA WYBORU I SPODÓB OCENY OFERT ORAZ UDZIELENIE ZAMÓWIENIA /, będzie uwzględniony tylko okres maksymalny 56 miesięcy. UWAGA: Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności podczas przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 8. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Pzp, wymaga likwidacji barier architektonicznych dotyczących chodników i przejść dla pieszych, w odniesieniu do przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się WADIUM w wysokości 50.000,00 złotych /pięćdziesiąt tysięcy złotych/. 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a)pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej Oddział w Rossoszu na nr rachunku 26 8025 0007 0420 0710 2000 0200 b)poręczeniach bankowych; c)poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d)gwarancjach bankowych; e)gwarancjach ubezpieczeniowych; f)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2016 poz. 359). W tytule należy wpisać „WADIUM – KRIBMG.271.1.2017 – PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1103L W GMINIE ROSSOSZ” 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – „Gmina Rossosz, ul. Lubelska 8, 21-533 Rossosz” W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz powinny posiadać określony termin /datę/ odpowiedzialności, który nie może być krótszy niż okres związania ofertą określony w SIWZ. Dokument gwarancji lub poręczenia winien zawierać w swojej treści stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, nastąpi nieodwołalna i bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa. 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 2.a) rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1)Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp,z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia,o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2)Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a)Odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)Nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach