Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 1054 S na odcinku Starcza – Łysiec, gmina Starcza

Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42217 Częstochowa, ul. Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 785 467 , fax. 343 785 468
  • Data zamieszczenia: 2019-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie
    ul. Sobieskiego 9
    42217 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. 343 785 467, fax. 343 785 468
    REGON: 15140600900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pzdczestochowa.4bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 1054 S na odcinku Starcza – Łysiec, gmina Starcza
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 1054 S na odcinku Starcza – Łysiec, gmina Starcza. Zakres inwestycji: Przebudowa drogi powiatowej w postaci budowy chodnika na odcinku ul. Gminnej w m. Starcza do skrzyżowania z ulicą Równoległą w m. Łysiec na długości 1219m. W ciągu projektowanego chodnika zakłada się wymianę istniejącej nawierzchni zjazdów oraz budowę nowych. W zakresie inwestycji znajduje się: a)Wymiana konstrukcji jezdni min.-bit., b)Budowa i przebudowa chodników, c)Budowa rowów zakrytych, d)Budowa systemu odwodnienia nawierzchni utwardzonych w pasie drogowym, e)Przebudowa i budowa zjazdów indywidualnych i publicznych. Nawierzchnia z mieszanki mineralno-bitumicznej, zjazdy i chodnik z kostki betonowej wibroprasowanej bezfazowej. Odwodnienie nawierzchni zrealizowane będzie za pośrednictwem wpustów ulicznych oraz powierzchniowo do istniejącego systemu rowów zakrytych i istniejących rowów otwartych. Dla właściwej i bezpiecznej eksploatacji niezbędne jest: a)Wykonanie rozbiórki istniejącej nawierzchni i transport odspojonych materiałów w miejsce wskazane przez Inwestora lub jego przedstawiciela, b)Usunięcie nadmiaru gruntu oraz przeprowadzenie niezbędnych zabezpieczeń nadziemnych części infrastruktury podziemnej, c)Wykonanie zabezpieczeń gruntu nasypowego (żelbetowe prefabrykowane ściany oporowe), d)Wykonanie nowej konstrukcji jezdni i chodników, e)Wykonanie regulacji pionowej wpustów ulicznych i nadziemnych części infrastruktury podziemnej, f)Wykonanie konstrukcji chodników, zjazdów i opaski bezpieczeństwa. Konstrukcja jezdni: warstwa ścieralna min.-bit. AC11S gr. 3cm (PN-EN 13108-1), warstwa wiążąca min.-bit. AC16W gr. 5cm (PN-EN 13108-1), geosiatka o wytrzymałości 100/100 kN/m, 20 cm warstwa mrozoochronna z mieszanki niezwiązanej o CBR>35%, Warstwa odcinająca z pospółki gr. 10cm zgodnie z PN-EN 13043:2004. Konstrukcja chodnika: kostka betonowa gr. 8 cm bezfazowa zgodna z PN-EN 1338:2005, podsypka piaskowo – cementowa 4:1 gr. 4 cm, podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm gr. 15 cm zgodna z PN-S-06102:1997, warstwa odcinająca z pospółki gr. 10cm zgodnie z PN-EN 13043:2004. Konstrukcja zjazdów: kostka betonowa gr. 8 cm bezfazowa zgodna z PN-EN 1338:2005, podsypka piaskowo – cementowa 4:1 gr. 4 cm, podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm gr. 20 cm zgodna z PN-S-06102:1997. Wzdłuż granicy pasa drogowego na odcinku projektowanego chodnika, w celu przeniesienia obciążeń związanych z budową chodnika przy jezdni oraz przy uwzględnieniu wystąpienia wyjątkowych obciążeń związanych z ewentualnym przejazdem pojazdu samochodowego po chodniku, należy wykonać zabudowę z elementów rampowych typu L redukujących niekorzystne oddziaływania naporu projektowanego nasypu względem nieruchomości sąsiednich. Dla zredukowania naporu gruntu przy powstałych różnicach wysokości nasypu 0,8-2,2 m stosuje się prefabrykowane kątowe ściany oporowe o zróżnicowanych rozmiarach zależnych od wysokości nasypu. W celu zapewnienia odprowadzenie wód opadowych i roztopowych zbierających się przy ścianie oporowej należy wykonać posadowienie stopy muru oporowego na warstwie dolomitowego kruszywa łamanego 31,5-63mm w otulinie z geowłókniny oraz stosując drenaż z odprowadzeniem do rowu krytego w rozstawie co 5,0m. Odwodnienie: Kolektor główny rowu krytego. System kanalizacji deszczowej polegający na budowie rowów zakrytych w postaci kanałów składających się z rur drenarskich. Rury drenarskie PP DN/ID SN8 owinięte fabrycznie geowłókniną o średnicach, układać należy z zachowaniem technologii przewidzianej przez producenta stosując wymagane podsypki drenażowe oraz zasypki i obsypki. Uzbrojeniem kolektora będą studnie niewłazowe z rur dwuściennych (SN4) dn 400mm dla połączeń kanałów drenarskich dn 315mm oraz studnie wykonane z elementów rur korugowanych o średnicach dn1000 dostarczanych w postaci kompletnej z dnem i kinetą przeznaczoną do przepływu ścieków z i teleskopowym zamocowaniem włazu z wykorzystaniem żelbetowej płyty odciążającej. Włączenie rur do studni przy użyciu przejść szczelnych. Zwieńczenie studni stanowić będą włazy żeliwne DN 600 mm klasy B 125 (nośność 12,5t). Podczas montażu studni należy przewidzieć możliwość pionowej regulacji włazów nastudziennych w granicach 5 do 25 cm. Do regulacji położenia włazu zastosować należy rury teleskopowe z uszczelką do rury karbowanej średnicy 400 mm i odpowiedniej wysokości (375mm lub 750mm) wraz z przykanalikami o średnicy ø200mm wyposażonymi we wpusty pozwalające odwadniać nawierzchnie utwardzone. Rury układać na podsypce piaskowej o grubości 15 cm na głębokości zgodnej z profilami podłużnymi kanału deszczowego. Przejście rur przez ściankę studni winno być wykonane przy wykorzystaniu przejść szczelnych zamontowanych w elementach studni rewizyjnych na etapie produkcji prefabrykatów. Połączenia rur odpowiednio uszczelnić poprzez wykorzystanie połączeń kielichowych z użyciem uszczelki z elastomeru. Dokonać obsypki przewodów kanalizacji deszczowej gruntem z wykopu jeżeli spełnia on kategorie gruntu G1 lub G2 a jeśli grunt rodziny nie spełnia powyższych parametrów dokonać wymiany gruntu. Obsypkę wykonać aż do uzyskania warstwy o grubości przynajmniej 30 cm powyżej rury. Materiał służący do wykonania wypełnienia (zasypki) musi spełniać te same warunki, co materiał do wykonania podłoża pod rurociągiem. Obsypka rurociągu musi być tak wykonana, żeby rurociąg nie uległ uszkodzeniu, zniszczeniu lub nie został przemieszczony. Wymagane jest dokładne zagęszczenie obsypki po obu stronach przewodu aż do uzyskania stopnia zagęszczenia 0,95. W śladzie zagospodarowania występuje sieć kanalizacji sanitarnej, przyłącza sieci energetycznej, wodociąg z przyłączami i częściowo sieć gazowa i z przyłączami. W okolicach zbliżeń do ujawnionych na mapie do celów projektowych elementach infrastruktury podziemnej, roboty ziemne prowadzić ręcznie. W zbliżeniach projektowanych rurociągów na sieci energetycznej zamontować dwudzielne rury ochronne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część V SIWZ. – dokumentacja. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018r. poz. 1202 jednolity tekst ), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny ( Dz. U. z 2018r. poz. 1025 jednolity tekst ) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018r. poz. 1986 jednolity tekst). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi związanymi z budową, przebudową lub remontem dróg, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w dokumentacji technicznej. UWAGA! Jeśli w materiałach przetargowych opisujących przedmiot zamówienia został wskazany jakikolwiek znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie materiałów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art.29 ust.3 i art.30 ust.1-3 ustawy Pzp, należy je traktować jedynie jako dane pomocnicze określające właściwości techniczne, eksploatacyjne i użytkowe wyrobów i materiałów; w takim przypadku Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych w dokumentacji projektowej i STWiORB, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, a także zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i STWiORB oraz będą zgodne pod względem: a. charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), b. parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, itp.), c. parametrów bezpieczeństwa użytkowania, d. standardów emisyjnych. Wykonawca, który będzie powoływać się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji i STWiORB W ramach zamówienia, oprócz robót Wykonawca zobowiązany będzie również do: Wykonania, wprowadzenia i utrzymania czasowej organizacji ruchu na czas trwania robót. Zlecenia wykonania nadzorów branżowych wynikających z uzgodnień zawartych w dokumentacji projektowej. Wykonania zgodnie z § 3 art. 3 i 4 umowy operat kolaudacyjny. Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga, by gwarancja na wykonane roboty wynosiła minimum 60 miesięcy, licząc od dnia protokolarnego ostatecznego odbioru robót. Planuje się dofinansowanie zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania w ramach pozyskanych środków z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, sztuki budowlanej, koszt prac geodezyjnych, w tym inwentaryzacji powykonawczej oraz inne koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100), Formy wadium Wadium może być wniesione w następujących formach: 1.pieniądzu, 2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.gwarancjach bankowych, 4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Sposób i miejsce składania wadium Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank BGŻ, Nr 71 2030 0045 1110 0000 0185 2400, z adnotacją: "Wadium – nr sprawy: PZD.3450.2.2019". Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt. od 2 do 5 należy złożyć w formie oryginału w Siedzibie Zamawiającego w Powiatowym Zarządzie Dróg Powiatowych w pokoju nr 248, przed upływem terminu składania ofert. Do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię złożonego dokumentu. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać, że jest gwarancja bezzwrotną (Nie trzeba zwracać oryginału gwarancji do ubezpieczyciela jedynie w przypadku zawartym w ustawie PZP art. 46 ust. 4a) i nieodwołalną oraz bezwarunkową, wykonalna na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Powyższe postanowienia stosuje się również do poręczeń wskazanych w siwz Termin składania wadium Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 21.02.2019r. do godz. 9:00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty ustawową formą wadium zostanie wykluczony z postępowania z mocy art. 24 ust. 2. pkt.2 ustawy, a jego oferta zgodnie z art. 24 ust.4. zostanie uznana za odrzuconą. Zwrot wadium Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów na leżących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejsze. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; a.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz „ Formularz ofertowy” ( wzór załączony do niniejszej siwz – załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, jeżeli jest wymagane. 3. Dowód wniesienia wadium - kserokopia. 4. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Prawa zamówień publicznych, wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekażą zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Prawa zamówień publicznych. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 3 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, odpowiednio że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Oświadczenie, że wykonawca wypełnienia obowiązki w zakresie informacyjnym przewidzianym w art. 13 lub 14 RODO ( wzór załączony do siwz – załącznik nr 9 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach