Przetargi.pl
PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ MIEJSKIEJ UL. OTUSKA NA ODCINKU OD PL. ST. RESZKI DO UL. SPORTOWEJ ORAZ PRZEBUDOWA PASA DROGOWEGO UL. RZEMIEŚLNICZEJ W BUKU

Miasto i Gmina Buk ogłasza przetarg

  • Adres: 64320 Buk, ul. Ratuszowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 140 671 , fax. 618 140 101
  • Data zamieszczenia: 2018-01-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Buk
    ul. Ratuszowa 1
    64320 Buk, woj. wielkopolskie
    tel. 618 140 671, fax. 618 140 101
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.buk.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ MIEJSKIEJ UL. OTUSKA NA ODCINKU OD PL. ST. RESZKI DO UL. SPORTOWEJ ORAZ PRZEBUDOWA PASA DROGOWEGO UL. RZEMIEŚLNICZEJ W BUKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej miejskiej ul. Otuska na odcinku od Pl. St. Reszki do ul. Sportowej oraz przebudowa pasa drogowego ul. Rzemieślniczej w Buku. Zadanie nr 1: Przebudowa drogi powiatowej miejskiej ul. Otuska na odcinku od Pl. St. Reszki do ul. Sportowej. Zadanie nr 2: Przebudowa pasa drogowego ul. Rzemieślniczej w Buku. 1.1. Zadanie nr 1: Przebudowa drogi powiatowej miejskiej ul. Otuska na odcinku od Pl. St. Reszki do ul. Sportowej. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa odcinka drogi powiatowej ul. Otuskiej o długości 0+328,5 km miejscowości Buk. Opracowanie obejmuje przebudowę jezdni o szerokości od 6,00 m do 6,50 (z poszerzeniami na łukach poziomych) o nawierzchni mineralno-asfaltowej, przebudowę istniejących chodników o nawierzchni z kostki betonowej zlokalizowanych przy krawędzi jezdni, przebudowę zjazdów na posesje i drogi gminne oraz rozbudowę odwodnienia. Prace drogowe w zakresie zadania mają charakter przebudowy. Pas drogowy jest uregulowany i jego szerokość wynosi 9,15 – 13,20 m Geometria: Na początku oraz końcu projektowanego odcinka ww. drogi istnieje konieczność dowiązania się do się do istniejących profili dróg gminnych i powiatowych. Trasę w sposób maksymalnie możliwy dopasowano do obecnego przebiegu drogi. Promienie łuków przyjęto zgodnie z opisami na planie zagospodarowania terenu. Jezdnia: W związku z postępującą degradacją istniejących warstw konstrukcyjnych, przyjęto całą konstrukcję jezdni do wymiany na nową. W związku z powyższym konstrukcje należy wykonać zgodnie z projektem wykonawczym. Jezdnie zostanie ograniczona krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30 cm wraz z ściekiem przykrawężnikowym z kostki betonowej o szerokości 20 cm ustawionymi na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. W/w krawężnik wyniesiony zostanie w stosunku do ścieku o 12 cm. Zjazdy na posesje zostaną przebudowane (wymienione na nowe) do szerokości zgodnej z planem zagospodarowania terenu o nawierzchni z kostki betonowej (teren zabudowany). Ww. zjazdy na włączeniu do jezdni drogi zakończone będą skosami 1:1. Zjazdy od strony granicy pasa drogowego ograniczone zostaną (jeśli tego wymagają) za pomocą opornika betonowego 10 x 30 cm ustawionego na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Zaś od strony jezdni zostaną ograniczone za pomocą krawężnika betonowego 15 x 30 cm wraz z ściekiem przykrawężnikowym ustawionym na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 – przedmiotowy krawężnik zostanie wyniesiony w stosunku do ścieku o 2 - 4 cm. Skrzyżowania: zostaną przebudowane do szerokości i parametrach zgodnych z planem zagospodarowania terenu o nawierzchni mineralno-asfaltowej. Chodnik: Zgodnie ze wskazaniem projektu zagospodarowania terenu istniejący chodnik o zmiennej szerokości (do granicy pasa drogowego) o nawierzchni z kostki betonowej zostanie poddany przebudowie (wymieniony na nowy). Ograniczony pozostanie od strony jezdni krawężnikiem betonowym o wym. 15 x 30 cm wraz z ściekiem przykrawężnikowym z kostki betonowej o szerokości 20 cm ustawionymi na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15; od strony granicy pasa drogowego chodnik w miejscach tego wymagających zostanie ograniczony za pomocą obrzeża betonowego 8 x 30 cm ustawionego na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. W/w krawężnik wyniesiony zostanie w stosunku do ścieku o 12 cm; w miejscach występowania przejść dla pieszych krawężnik wyniesiony zostanie w stosunku do ścieku o 1- 2 cm Szczegółowy zakres opisano w dokumentacji projektowej. Ze względu na postępująca degradację nawierzchni ścieralnych i warstw konstrukcyjnych elementów pasa drogowego należy wykonać przedmiot zamówienia według projektu wykonawczego oraz przedmiaru robót. Projekt budowlany został dołączony jako poglądowy. 1.2. Zadanie nr 2: Przebudowa pasa drogowego ul. Rzemieślniczej w Buku Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy ul. Rzemieślniczej w Buku na całej jej długości, tj. od skrzyżowania z ul. Basztową do skrzyżowania z ul. Otuską. Projektowany odcinek ul. Rzemieślniczej o długości 128,67m usytuowany jest w całości na działce nr 112. Skrzyżowania z ulicami Basztową i Otuską są przedmiotem odrębnych opracowań. Dokumentacja projektowa nawiązuje się zarówno do stanu istniejącego jak i sąsiednich projektów. Projekt przewiduje wykonanie nakładki asfaltowej o grubości 5cm, z częściowym frezowaniem istniejącej nawierzchni maksymalnie do 5cm. Ułożenie warstwy wyrównawczej umożliwi nadanie ulicy odpowiedniego przekroju poprzecznego, tj. daszkowego z obustronnymi spadami 2%. Projektuje się wykonanie ulicy o stałej szerokości wynoszącej 6,0m, ograniczonej z obu stron opornikami betonowymi 12x30x100m ze ściekiem dwurzędowym z kostki betonowej wys. 8cm o szerokości 20cm. Projekt zakłada wykonanie nowej nawierzchni chodników z kostki betonowej bezfazowej gr. 8cm typu „Holland” koloru szarego. Ich szerokość w każdym przekroju dostosowana będzie do szerokości pasa drogowego i wynosi od 1,6 do 1,9m . Ograniczone są istniejącymi fundamentami ogrodzeń posesji, dodatkowo na krótkich odcinkach przy działkach nr 105/1 i 108 konieczne będzie wbudowanie obrzeża betonowego 8x30x100cm. Zjazdy na posesje projektuje się z uwzględnieniem szerokości istniejących bram wjazdowych. Ze względu na zapewnienie odpowiednich warunków oraz bezpieczeństwa ruchu, przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi sfazowano skosem 1:1. Nawierzchnię zjazdów projektuje się z kostki betonowej bezfazowej gr. 8cm typu „Holland” koloru grafitowego. Szczegółowy zakres opisano w dokumentacji projektowej. 2. Niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) projektem budowlanym, wykonawczym opracowanym przez VIA 2008 Pracownia Projektów Drogowych Barbara Kosmacz, z siedzibą przy ul. Kościańskiej 7, 62-066 Granowo – dot. przebudowy drogi powiatowej miejskiej ul. Otuska na odcinku od Pl. St. Reszki do ul. Sportowej, 2) projektem wykonawczym opracowanym przez MBM PROJEKT Marcin Brzostowski, z siedzibą przy ul. Morskiej 9, Lusówko, 62-080 Tarnowo Podgórne – dot. przebudowy pasa drogowego ul. Rzemieślniczej w Buku, 3) Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, 4) obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i przepisami prawa dotyczącymi warunków technicznych oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, 5) szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 6) zgłoszeniami robót budowlanych, 7) pozwoleniem Starosty Poznańskiego nr 79/A/2017 na prowadzenie prac budowlanych na terenie układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków, 8) decyzją Starosty Poznańskiego nr 33/C/2017 zobowiązującą do przeprowadzenia badań archeologicznych na terenie układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków. 3. UWAGI DO PROJEKTÓW i SSTWiORB 1) Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne oraz funkcjonalne i nie obniżą określonych w dokumentacji standardów. 2) W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku do materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, STWiOR ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. 3) Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą: a) posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w dokumentacji, b) posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. 4) Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wskazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. 5) Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy projektu organizacji i zabezpieczenia ruchu na czas trwania robót oraz jego realizacji podczas budowy. 4. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę: 1. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 1066 z późn. zm.): - wszystkie czynności składające się na roboty budowlane, za wyjątkiem osób wykonujących samodzielne funkcje w budownictwie. 2. Wykonawca na żądanie Zamawiającego obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym Wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób z wskazaniem tożsamości danej osoby oraz czynności, które były wykonywane przez tę osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. Wykonawca składa oświadczenie dotyczące zatrudnienia osób, o których mowa powyżej. 5. Wymagania dotyczące ochrony znaków osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych 1. Przed rozpoczęciem robót budowlanych: Wykonawca, w obszarze objętym inwestycją, dokona odszukania i pomiaru znaków z trwałego materiału, określających położenie punktów osnów: geodezyjnej poziomej i wysokościowej, grawimetrycznej i magnetycznej. Dokumentację z odszukania znaków i pomiaru kontrolnego wykona osoba legitymująca się uprawnieniami zawodowymi w zakresie 1, 2, 3 lub 4, o których mowa w art. 43 ustawy z dnia 17 maja 1989r Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2016.1629 t.j. z późn. zm.). Jeżeli w wyniku powyższych czynności dokonanych przed rozpoczęciem robót, Wykonawca stwierdzi, że przedmiotowe znaki są w dobrym stanie (nie zniszczone, nie uszkodzone, nie przemieszczone): 1. oznakuje je farbą o intensywnym kolorze, 2. dokona pomiaru kontrolnego, 3. dokumentację z odszukania i pomiaru kontrolnego załączy do operatu z inwentaryzacji powykonawczej inwestycji, 4. stosowne informacje umieści w sprawozdaniu technicznym z inwentaryzacji powykonawczej inwestycji. Jeżeli w wyniku powyższych czynności dokonanych przed rozpoczęciem robót, Wykonawca stwierdzi, że przedmiotowe znaki są zniszczone, uszkodzone lub przemieszczone, stosowne informacje umieści w sprawozdaniu technicznym z inwentaryzacji powykonawczej inwestycji. Wszystkie znaki istniejące w dobrym stanie muszą zostać zabezpieczone przed zniszczeniem, uszkodzeniem i przemieszczeniem w sposób gwarantujący nienaruszalność ich położenia. Wszelkie prace w obrębie istniejących znaków należy wykonywać ręcznie. 2. Po zakończeniu robót budowlanych: Wykonawca ponownie dokona przeglądu i kontrolnego pomiaru położenia znaków. Dokumentację z pomiaru kontrolnego wykona osoba legitymująca się uprawnieniami zawodowymi w zakresie 1, 2, 3 lub 4, o których mowa w art. 43 cyt. ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Jeżeli w wyniku powyższych czynności dokonanych po zakończeniu robót, Wykonawca stwierdzi, że przedmiotowe znaki są w dobrym stanie (nie zniszczone, nie uszkodzone, nie przemieszczone): 1. dokona pomiaru kontrolnego, 2. dokumentację z pomiaru kontrolnego załączy do operatu z inwentaryzacji powykonawczej inwestycji, 3. stosowne informacje umieści w sprawozdaniu technicznym z inwentaryzacji powykonawczej inwestycji. Jeżeli w wyniku powyższych czynności dokonanych po zakończeniu robót, Wykonawca stwierdzi, że znaki, określone przed rozpoczęciem robót jako znaki w dobrym stanie zostały zniszczone, uszkodzone lub przemieszczone: 1. stosowne informacje umieści w sprawozdaniu technicznym z inwentaryzacji powykonawczej inwestycji, 2. dokona: odtworzenia znaków — tam gdzie jest to możliwe (np. w chodniku) lub przeniesienia znaków, których odtworzenie jest niemożliwe (np. zostały zalane asfaltem), najpóźniej w terminie 2 miesięcy od dnia wykonania inwentaryzacji powykonawczej inwestycji (Pracę geodezyjną polegającą na odtworzeniu znaków osnowy należy odrębnie zgłosić w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu, a po jej zakończeniu zawiadomić o wykonaniu zgłoszonych prac, załączając do zawiadomienia przewidzianą prawem dokumentację, w trybie art. 12-12a cyt. ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Za datę wykonania inwentaryzacji powykonawczej przyjmuje się datę złożenia w PODGiK zawiadomienia o zakończeniu pracy geodezyjnej, polegającej na wykonaniu inwentaryzacji powykonawczej inwestycji. Jeżeli praca wykonywania jest w etapach, za datę wykonania inwentaryzacji powykonawczej przyjmuje się datę złożenia w PODGiK zawiadomienia o zakończeniu ostatniego etapu pracy geodezyjnej, polegającej na wykonaniu inwentaryzacji powykonawczej inwestycji.) Po zakończeniu robót wszystkie znaki niezniszczone, nieuszkodzone, nieprzemieszczone oraz odtworzone i przeniesione mają być dostępne bezpośrednio do pomiaru, tj. niezakryte przez materiał wykorzystany do wykonania inwestycji (asfalt, kostkę betonową, kostkę granitową itp.). Dopuszcza się stosowanie kaset. Odpis/kopię sprawozdania technicznego z wykonanych czynności Wykonawca przekaże Inwestorowi. Jeżeli zniszczone, uszkodzone lub przemieszczone znaki należą do osnowy obecnie zaliczonej do podstawowej lub szczegółowej, w rozumieniu rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 12 lutego 2012 r. w sprawie osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych (Dz.U.2012.352) dokumentację z odtworzenia i/lub przeniesienia znaków wykona osoba legitymująca się uprawnieniami zawodowymi w zakresie 3, o których mowa w art. 43 cyt. ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Jeżeli zniszczone, uszkodzone lub przemieszczone znaki należą do osnowy obecnie zaliczonej do pozaklasowej, w rozumieniu cyt. rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych - dokumentację z odtworzenia i/lub przeniesienia znaków wykona osoba legitymująca się uprawnieniami zawodowymi w zakresie 1, 2, 3 lub 4, o których mowa w art. 43 cyt. ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 15.000,00 zł. 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r., poz. 1804 z późn. zmianami). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Nr 83 1020 4144 0000 6502 0007 2116. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miasta i Gminy Buk, ul. Ratuszowa 1 - pok. 31 lub dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożonym oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach