Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej 1807 O Strzelce Opolskie - Krasiejów na odcinku Strzelce Opolskie - Rozmierka - Grodzisko Etap I odcinek Strzelce Opolskie - Rozmierka

Powiat Strzelecki ogłasza przetarg

  • Adres: 47-100 Strzelce Opolskie, ul. Jordanowska 2
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4401700;4401755 , fax. 77 4401701
  • Data zamieszczenia: 2016-03-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Strzelecki
    ul. Jordanowska 2 2
    47-100 Strzelce Opolskie, woj. opolskie
    tel. 77 4401700;4401755, fax. 77 4401701
    REGON: 53141265100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatstrzelecki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej 1807 O Strzelce Opolskie - Krasiejów na odcinku Strzelce Opolskie - Rozmierka - Grodzisko Etap I odcinek Strzelce Opolskie - Rozmierka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Ogólny zakres techniczny zadania. Ogólny zakres techniczny zadania obejmuje przebudowę odcinka drogi powiatowej 1807 O, klasy G - na podstawie § 4 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430, z późn. zm.) - klasa Z, relacji Strzelce Opolskie - Krasiejów na długości 983,60m, na odcinku Strzelce Opolskie - Rozmierka - Grodzisko Etap I odcinek Strzelce Opolskie - Rozmierka. Przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach o numerach: 100/3, 912, 937, 880, 97. W zakresie przedsięwzięcia przewidziano: -przebudowa jezdni o warstwie ścieralnej z betonu asfaltowego, częściowo z wykorzystaniem istniejącej konstrukcji nawierzchni, częściowo o całkowicie nowej konstrukcji nawierzchni, przebudowa konstrukcji jezdni w celu podwyższenia nośności z dostosowaniem do kategorii obciążenia ruchem KR3 na drodze oraz przebudowa dla dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jezdni do 115 kN, -przebudowa istniejących chodników w celu wykonania nowej konstrukcji warunkującej przenoszenie obciążeń użytkowych i podwyższenie trwałości, -przebudowa istniejących zatok postojowych, dla dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów do 115 kN, -przebudowa istniejących zjazdów do posesji z wykonaniem nowej konstrukcji dostosowanej do obciążeń od pojazdów dostawczych, -przebudowa skrzyżowań z drogami powiatowymi w zakresie zmiany geometrii, przebudowy konstrukcji elementów skrzyżowań i podwyższenia swobody ruchu, -remont istniejącego kanału deszczowego z wymianą rur, -przebudowa studni rewizyjnych i wpustów ulicznych, -odtworzenie rowów, ścieków i remont przepustu, -oznakowanie pionowe i poziome Opis stanu istniejącego i projektowanego. Drogę podzielono na odcinki na których zastosowano różne sposoby likwidacji uszkodzeń i wzmocnienia nawierzchni w celu podwyższenia nośności do wymaganej dla kategorii ruchu KR3. Odcinek od km 0+000,00 do km 0+189,75. Jezdnia na tym odcinku posiada szerokość od 6,0 do 6,5 m. Stan nawierzchni jezdni na tym odcinku jest dość zadawalający ze śladami odtworzenia nawierzchni po wykonaniu kanalizacji sanitarnej. Pęknięcia i wykruszenia w warstwie ścieralnej jezdni nie wymagają ingerencji w konstrukcję podbudowy. Odcinek zakwalifikowano do wzmocnienia konstrukcji jezdni w warstwach bitumicznych nawierzchni po sfrezowaniu istniejącej warstwy na głębokość średnio 5cm . Chodniki na tym odcinku wymagają przebudowy ze względu na zły stan nawierzchni oraz bardzo zniszczone krawężniki. Przebudowy wymagają również zjazdy do posesji, które w stanie istniejącym wykonane są z różnych rodzajów materiałów- są to zjazdy bitumiczne, tłuczniowe oraz z płyt betonowych. Skrzyżowanie z drogami gminnymi -ul. Polna i Powstańców Śląskich od km 0+189,75 do km 0+244,70. Stan nawierzchni jezdni na powierzchni skrzyżowania jest dość zadowalający ze śladami odtworzenia nawierzchni po wykonaniu kanalizacji sanitarnej, z drobnymi ubytkami w bitumicznej warstwie ścieralnej. Stan nawierzchni jezdni na skrzyżowaniu nie wymaga ingerencji w konstrukcję podbudowy. Powierzchnię skrzyżowania w granicach własności pasa drogowego zakwalifikowano do wzmocnienia konstrukcji jezdni w warstwach bitumicznych po sfrezowaniu istniejącej warstwy na głębokość średnio 5cm. Odcinek od km 0+244,70 do km 0+674,00. Szerokość jezdni na tym odcinku wynosi od 6,0 do 6,5m. Stan nawierzchni tego odcinka jest bardzo zły. Widoczne są liczne wyboje sięgające podbudowy , zapadnięcia , wykruszenia warstwy ścieralnej, lokalne uszkodzenia w postaci spękań siatkowych oraz krawędziowych. Widoczne są również pęknięcia nieregularne łączące cechy pęknięć podłużnych i poprzecznych. Odcinek ten z uwagi na cechy wskazujące na wyraźny brak nośności zakwalifikowano do wykonania pełnej konstrukcji nawierzchni na całej szerokości jezdni. Dodatkowo za takim rozwiązaniem przemawia niejednorodność podbudowy spowodowana wykonaniem kanalizacji sanitarnej i odtworzeniem konstrukcji nawierzchni jezdni jedynie na szerokości pasa robót kanalizacyjnych, który przebiega w odległości około 1 m od krawężnika. Nawierzchnia jezdni pomiędzy krawężnikiem , a pasem odtworzonym po kanalizacji jest w bardzo złym stanie. Na tym odcinku przyjęto frezowanie na całej szerokości nawierzchni bitumicznej na głębokość 5cm. Konstrukcję istniejącej nawierzchni na całej szerokości jezdni należy rozebrać z odzyskaniem części kruszywa wbudowanego w pasie po przekopach. Po pogłębieniu koryta do rzędnych wymaganych grubością projektowanej konstrukcji należy wykonać nowe warstwy podbudowy i nawierzchni bitumicznej zgodnie z projektem budowlanym. Odcinek od km 0+674,00 do km 0+921,90. Szerokość jezdni na tym odcinku wynosi od 5,8 do 6,0m. Stan nawierzchni tego odcinka na powierzchni poza nawierzchnią przekopów po kanalizacji sanitarnej jest bardzo zły. Widoczne są liczne wyboje sięgające podbudowy , wykruszenia warstwy ścieralnej, lokalne uszkodzenia w postaci spękań siatkowych oraz krawędziowych. Widoczne są również pęknięcia nieregularne łączące cechy pęknięć podłużnych i poprzecznych. Na tym odcinku odtworzenie nawierzchni po robotach kanalizacyjnych obejmuje pas szerokości średnio 2,0m , sięgający do krawędzi jezdni po stronie numerów nieparzystych . W związku z tym zaprojektowano wykonanie nowej konstrukcji jezdni z wyłączeniem szerokości odtworzonej po robotach kanalizacyjnych. Odcinek od km 0+921,90 do km 0+986,60 wraz ze skrzyżowaniem. Stan nawierzchni jezdni na powierzchni skrzyżowania jest zły ale nie wymaga ingerencji w konstrukcję podbudowy za wyjątkiem strefy krawędzi jezdni na łuku drogi głównej (lewoskręt w kierunku Krasiejowa). Istniejąca trójkątna wyspa ziemna zostanie zlikwidowana. Powierzchnię skrzyżowania zakwalifikowano do wzmocnienia konstrukcji jezdni w warstwach bitumicznych po sfrezowaniu istniejącej warstwy na głębokość średnio 5cm oraz do wykonania wzmocnienia w strefie krawędzi jezdni oraz do wykonania pełnej konstrukcji nawierzchni jezdni na powierzchni istniejącej wyspy. Przebudowa drogi obejmuje trzy skrzyżowania. Skrzyżowanie ul. Strzeleckiej z drogami gminnymi ul. Polną i Powstańców Śląskich. Geometria skrzyżowania nie ulega zmianie poza niewielką korektą łuku na prawoskręcie z ul. Powstańców w ul. Strzelecką. Usprawnienie organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu nastąpi poprzez wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Skrzyżowanie ul. Strzeleckiej z drogą powiatową 1822O Sucha-Rozmierka. Istniejącą wysepkę należy zlikwidować. Powierzchnię skrzyżowania należy zmniejszyć poprzez ograniczenie krawężnikiem, tworząc promień skrętu R 15m z ul Strzeleckiej w ul. Szkolną i tworząc w ten sposób czytelną geometrię skrzyżowania. Powierzchnię wyłączoną należy utwardzić kostką betonową 10x20x 8cm na podbudowie jak dla zjazdów. Nawierzchnię w obrębie skrzyżowania należy rozebrać i wykonać pełną konstrukcję zgodnie z projektem budowlanym. Skrzyżowanie ul. Strzeleckiej z drogą powiatową 1821O Rozmierka - Osiek. Na powierzchni skrzyżowania przyjęto frezowanie nawierzchni bitumicznej na głębokość 5cm. Przebudowa tego skrzyżowania polega zlikwidowaniu istniejącej wysepki i utworzeniu skanalizowanego wlotu podporządkowanego. Przebieg drogi głównej pozostaje bez zmian. Wysepkę w kształcie kropli należy wykonać z kostki granitowej w układzie warstw zgodnie z projektem budowlanym. W zakresie nawierzchni jezdni w obrębie tego skrzyżowania należy wykonać pełną konstrukcję podbudowy na powierzchni zlikwidowanej wyspy. Krawędź jezdni na lewoskręcie w stronę Krasiejowa wymaga korekty i wzmocnienia poprzez rozebranie nawierzchni na szerokość średnio 1,0m i wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych. Odwodnienie. Istniejąca kanalizacja deszczowa przeznaczona jest do rozbiórki ze względu na zły stan techniczny wraz ze wszystkimi elementami jak studzienki rewizyjne i wpusty uliczne. Przebieg nowego kanału pozostaje bez zmian. W miejscach istniejących studni rewizyjnych i wpustów ulicznych należy zabudować nowe urządzenia. Łączna długość kanalizacji deszczowej przeznaczonej do wymiany wynosi 696 mb. Średnica rur kolektora pozostaje bez zmian: -dn 400 odcinek o długości 550 mb, -dn 250 odcinek o długości 146 mb. Do odtworzenia kanalizacji deszczowej należy zastosować rury kanalizacyjne PCV-U SDR 34, SN8. Podłączenie wpustów do studzienek rewizyjnych należy wykonać poprzez przykanaliki z rur PCV o średnicy 200 mm. Włączenia przykanalików należy wykonać jako szczelne. Zamawiający nie posiada projektu wykonawczego dla remontu istniejących kanałów deszczowych z wymianą rur oraz przebudowy studni rewizyjnych i wpustów ulicznych. Wykonawca, na podstawie projektu budowlanego, powinien zdobyć na swoją własną odpowiedzialność, własny koszt i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje techniczne, technologiczne i wykonawcze, które mogą być konieczne do przygotowania oferty, zawarcia umowy i wykonania w tym zakresie przedmiotu zamówienia. Szczegółowy zakres techniczny zadania. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót, w tym m.in.: -powierzchnia jezdni o nawierzchni bitumicznej - 7619,05 m2 -powierzchnia zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej - 728,80 m2 -zatoki postojowe o nawierzchni z kostki betonowej - 295,50 m2 -chodniki z kostki betonowej - 868,40 m2 -kanalizacja deszczowa do wymiany - 696,00 m -pobocza z kruszywa - 122,70 m2 - zieleń z obsianiem trawą - 931,90 m2 Charakterystyka techniczna przedmiotu zamówienia. Inwestycja pn.: Przebudowa drogi powiatowej 1807 O Strzelce Opolskie - Krasiejów na odcinku Strzelce Opolskie - Rozmierka - Grodzisko Etap I odcinek Strzelce Opolskie - Rozmierka realizowana będzie na podstawie dokumentacji kontraktowej, którą stanowią: - projekt budowlany - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - projekt zmiany stałej organizacji ruchu - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Specyfikacje Wykonania i Odbioru Robót - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Dokumentacja geotechniczna dla potrzeb przebudowy drogi w miejscowości Rozmierka - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy objęte kwotą kontraktową: -Obsługa geodezyjna wraz z naniesieniem inwestycji na mapy zasobu geodezyjnego Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich. -Organizacja placu budowy i zaplecza w zakresie kontraktowym i doprowadzenie zaplecza budowy do stanu pierwotnego po zakończeniu robót. -Zabezpieczenie placu budowy i robót wraz z ich ubezpieczeniem. -Ochrona dóbr i obiektów osób trzecich zlokalizowanych bezpośrednio wokół placu budowy. -Zabezpieczenie sieci i urządzeń w obrębie robót przed ich uszkodzeniem. -Zabezpieczenie zieleni nie podlegających wycince w obrębie robót. -Spełnienie obowiązków wykonawcy wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.), w tym w zakresie obowiązków kierownika budowy. -Opracowanie i zatwierdzenie przez organ zarządzający ruchem projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych i wymaganych w tym zakresie uzgodnień. Opracowany projekt i przyjęte rozwiązania w zakresie organizacji ruchu winny być zgodne z projektem budowlanym i projektem wykonawczym oraz właściwą technologią wykonania robót. Wykonawca winien spełnić wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. (Dz. U. nr 177 poz. 1729 z dnia 14.10.2003r.) w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz nadzoru nad tym zarządzeniem. -Oznakowanie robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z jego utrzymaniem. -Zapewnienie nadzoru ze strony właścicieli urządzeń obcych zlokalizowanych w drodze - na podstawie i zgodnie z wydanymi uzgodnieniami właścicieli tych urządzeń. -Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. -Realizowanie prac zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Inwestora Harmonogramem Robót. -Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Warunki gwarancyjne. Na wykonane prace Wykonawca zobowiązany będzie udzielić gwarancji jakości, na opisanych poniżej warunkach. 1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości dla przedmiotu umowy na ilość miesięcy zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym liczoną od daty ostatecznego przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu. Okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert (Zamawiający żąda minimalnego okresu gwarancji jakości 72 miesięcy. W przypadku gdy Wykonawca poda krótszy niż 72 miesiące okres gwarancji, oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu. Maksymalny, możliwy do zaoferowania przez Wykonawcę okres gwarancji jakości: 96 miesięcy - opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert znajduje się w części I, punkcie 13 SIWZ). 2. Okres rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji jakości. 3. Początek biegu okresu rękojmi i gwarancji liczony jest: a) od daty bezusterkowego odbioru przez Zamawiającego potwierdzonego protokołem odbioru końcowego robót, b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany. 4. Wykonawca jest zobowiązany na własny koszt i własnym staraniem usunąć w okresie gwarancji i rękojmi stwierdzone wady przedmiotu Umowy w terminie 14 dni od daty ich zgłoszenia przez Zamawiającego. 5. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych w ustępach poprzedzających, także po okresie gwarancji zaproponowanym przez Wykonawcę określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 6. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie określonym w ust. 4, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy. 7. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej. Przed zawarciem umowy, wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kosztorys ofertowy w formie uproszczonej, sporządzony na podstawie i zgodnie z Przedmiarem robót, ściśle zgodny ze złożoną ofertą. Przed zawarciem umowy, wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające posiadanie przez wykazane w ofercie osoby odpowiednich uprawnień zawodowych oraz potwierdzenie wpisu na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Zamawiający nie dopuszcza udzielania zamówień uzupełniających. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Nie zamierza się ustanawiać dynamicznego systemu zakupów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 105 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium na przedmiotowe zadanie w wysokości: 58.000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 1) w pieniądzu: - przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Leśnicy O/Strzelce Opolskie ul. Gogolińska 2 47-100 Strzelce Opolskie Nr 52 8907 1089 2002 0090 0007 0006 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). - za datę wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego; 3. Wadium wnosi się przed terminem składania ofert. Pełna kwota wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 24.03.2016 r. do godz. 10:00. 4. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania jeżeli jego oferta przed upływem terminu do składania ofert, tj. do dnia 24.03.2016 r. do godz. 10:00 nie zostanie skutecznie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium - w wymaganej wysokości. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji jakości
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatstrzelecki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach