Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej w Mnichowie ( etap I) o długości ok. 848 m

Gmina Gniezno ogłasza przetarg

  • Adres: 62-200 Gniezno, Al. Reymonta
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 245 750 , fax. 614 245 751
  • Data zamieszczenia: 2020-09-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gniezno
    Al. Reymonta 42624
    62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie
    tel. 614 245 750, fax. 614 245 751
    REGON: 63125951900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.urzadgminy.gniezno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej w Mnichowie ( etap I) o długości ok. 848 m
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi gminnej w Mnichowie ( etap I) o długości ok. 848 m na działkach nr 184, 315/7, 315/6, 134, 133, 28/1, 137, 136, 138, 119, 121, 143, 149, 109, 117 Obręb ewid. 0014 Mnichowo gmina Gniezno: 300303_2 Droga zaliczona jest do kategorii dróg gminnych. Posiada klasę drogi dojazdowej i służy do obsługi przyległej zabudowy jednorodzinnej, gospodarstw i terenów rolniczych oraz fabryki mebli. Włączenie projektowanej drogi jest w drogę powiatową nr 2152P położoną na działce 315/7 i 184. Natomiast wyłączenie projektowanego odcinka w działkę nr 158. Zakres zamówienia obejmuje wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych i technicznych istniejącego obiektu budowlanego wykonanie nowej nawierzchni jezdni. Przebudowa drogi wykonana zostanie na długości: od dz. nr 315/7 do dz. nr 158 – 848,54 m. Na ww. odcinku wykonana zostanie jezdnia o szerokości od 3,00 do 5,00 m. Głównym celem jest poprawa stanu technicznego istniejącej nawierzchni, poprawa bezpieczeństwa korzystających z ww. ulicy, zapewnienie bezpiecznej komunikacji, prawidłowe zagospodarowanie wód opadowych. Projektowany odcinek posiada pas drogowy o szerokości od 3,00 m do 9,40 m. Droga posiada nawierzchnię z licznymi nierównościami oraz spękaniami. Przy zjazdach na działki prywatne występują utwardzenia nawierzchni z betonu, kostki kamiennej lub betonowej. Ponadto wzdłuż fabryki mebli występuje miejscami chodnik o nawierzchni z kostki betonowej oraz utwardzenie terenu o nawierzchni betonowej. Teren kształtuje się na poziomie od 116,33 m n.p.m. do 119,69 m n.p.m., Ww. ulica posiada następującą infrastrukturę techniczną: sieć wodociągowa,gazociąg, oświetlenie drogowe kable energetyczne, kable telekomunikacyjne, przyłącza wody, gazu, itp. W uzgodnieniu i za zgodą Inwestora, ze względu na wąski pas drogowy wynoszący od 3,0 m do 9,40 m, przyjęto przekrój drogi jednojezdniowy, jednopasowy, dwukierunkowy o szerokości min. 3,0 m z mijankami. Jest to rozwiązanie tymczasowe do czasu poszerzenia pasa drogowego do szerokości 10,0 m zgodnie z warunkami technicznymi dotyczącymi dróg publicznych dla ulicy klasy D. Jezdnia o nawierzchni asfaltowej, przeznaczona dla ruchu KR2. Odcinek wzdłuż działek nr 122, 123 jezdnia zostanie zamknięta istniejącym obrzeżem betonowym. Odwodnienie ulic zapewnią spadki podłużne i poprzeczne na przyległe tereny zielone. Częściowo woda zostanie odprowadzona do istniejącego wpustu. Dodatkowo zaprojektowano dwa wpusty na włączeniu w drogę powiatową nr 2152P, połączone przykanalikiem. Woda z wpustów odprowadzana będzie do zbiornika na wody opadowe zlokalizowanego poza jezdnią. W celu poprawy widoczności w km 0+841,31 zaleca się wycinkę drzewa na działce prywatnej. Zakres robót obejmuje roboty ziemne oraz wykonanie nowej konstrukcji i nawierzchni jezdni. Szerokość w liniach rozgraniczających wynosi 3,00 – 9,40 m. Istniejące rzędne nawierzchni wynoszą od 116,33 m n.p.m. do 119,69 m n.p.m. Założenia projektowe: klasa drogi D, kategoria ruchu KR2, grupa nośności podłoża G2, odporność na wysadziny: min. 0,45xhz(0,8)=0,36 m; wymagany wtórny moduł odkształcenia E2: grunt rodzimy E2>50MPa, podbudowa tłuczniowa E2>160MPa. JEZDNIA Projektuje się jezdnie o szerokości od 3,00 do 5,00 m. Wzdłuż całego odcinka zaprojektowano pobocze szerokości 1,0 m lub do granicy pasa drogowego. Skrzyżowania dróg wyokrąglone będą łukami o promieniu od R=2,00 do R=12,0 m. Jezdnia wykonana zostanie z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm, dla ruchu KR2, na podbudowie z kruszywa kamiennego łamanego. Odwodnienie ulic zapewnią spadki podłużne i poprzeczne na przyległe tereny zielone oraz dwa wpusty usytuowane na włączeniu w drogę powiatową nr 2152P, a dalej do zbiornika na wody opadowe. Dodatkowo woda zostanie odprowadzona do istniejącego wpustu. Spadki podłużne wynoszą od 0,33% do 4,09%. Zastosowano na jezdni spadki poprzeczne jedno lub dwustronne od 1% do 2%. Pobocze gruntowe o spadku poprzecznym od 2% do 3% Przed przystąpieniem do układania warstw konstrukcji nawierzchni drogowej, zaleca się wykonać badania wskaźnika zagęszczenia gruntu i/lub modułu odkształcenia podłoża oraz porównanie uzyskanych wyników z zaleceniami PNS 02205. W przypadku wyników nie spełniających wymagań stawianych podłożu nawierzchni drogowej, należy wykonać zabiegi wzmacniające tj. dogęszczenie gruntów niespoistych, stabilizacja gruntów spoistych, wymiana gruntów słabonośnych. Parametry projektowe Prędkość projektowa: 30 km/h Szerokość jezdni: od 3,00 m do 5,00 m, Skrzyżowania wyokrąglone łukami: od 2,00 do 12,00 m. Konstrukcja nawierzchni Konstrukcja nawierzchni jezdni 1. Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 4cm 2. Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr. 5cm 3. Podbudowa zasadnicza gr. 25 cm z kruszywa łamanego twardego (typu melafir, gabro) 0/63mm stabilizowanego mechanicznie ścieralność la max 25, mrozoodporność f1, nasiąkliwość WA 242 4. warstwa wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2,5 MPa gr. 15 cm 5. Warstwa mrozoochronna z piasku gr. 10 cm Pobocze 5. Pobocze gr. 10 cm z kruszywa łamanego twardego (typu melafir, gabro) 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie ścieralność la max 25, mrozoodporność f1, nasiąkliwość WA 242 Materiał z rozbiórki: 1. Wywóz ziemi poza granice robót, po stronie Wykonawcy. Odwodnienie ulicy. Odwodnienie ulicy poprzez zastosowanie spadków podłużnych i poprzecznych. Spadki podłużne od 0,33% do 4,09%. Pobocze gruntowe o spadku poprzecznym od 2% do 3% Spadki poprzeczne jedno lub dwustronne od 1% do 2% do krawędzi jezdni. Woda zostanie odprowadzona na przyległe tereny zielone. Częściowo woda zostanie odprowadzona do istniejącego wpustu. Rzędne istniejącego wpustu należy dostosować do projektowanej niwelety ulicy. Dodatkowo zaprojektowano dwa wpusty na włączeniu w drogę powiatową nr 2152P. Woda z wpustów odprowadzana będzie do zbiornika na wody opadowe zlokalizowanego poza jezdnią. Zaprojektowano wpusty ściekowe uliczne kl. D 400 o wymiarach 620x420mm, o nośności 40 ton. Wpusty osadzone na studzienkach z rur o średnicy 500mm i głębokości średnio 2m, z osadnikiem 0,9m. Podłączenie do projektowanych zbiorników na wody opadowe poprzez wykonanie przykanalików z rury litej klasy SN8 PCV 160mm (zgodnie z PN92/B 01707) . Projektuje się zbiorniki na wody opadowe prefabrykowane śr. 1800mm o głębokości 3m, z włazem Ŝeliwnym typu cięŜkiego, kl. D (nośność 40 ton) średnicy 600mm, o wysokości korpusu min. 15cm, z kołnierzem gr. 5cm i pokrywą żebrowaną żeliwną. Urządzenia nie związane z infrastrukturą drogową. W związku z nowo projektowaną niweletą drogi istniejące studnie, zawory urządzeń podziemnych typu woda, gaz, podlegają regulacji wysokościowej, a elementy zniszczone naleŜy wymienić na nowe. Materiał należy uzyskać od gestorów sieci. Na przejściach poprzecznych jezdni kable elektryczne naleŜy zabezpieczyć poprzez zastosowanie rur dwudzielnych typu AROT. Organizacja ruchu. Po przebudowie drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej należy uzupełnić oznakowanie pionowe na drodze powiatowej nr 2152P znakami D 1 „droga z pierwszeństwem przejazdu” oraz na drodze gminnej znakami A12a „zwężenie drogi dwustronne”, D 1 „droga z pierwszeństwem przejazdu”, D 5 „pierwszeństwo na zwężonym odcinku drogi”, B31 „pierwszeństwo dla nadjeżdżających z przeciwka ”, oraz tabliczka T1. Szczegóły pokazano w projekcie stałej organizacji ruchu. Warunki geotechniczne. W przypadku wystąpienia gruntu organicznego oraz gruntów spoistych w stanie plastycznym należy wymienić na grunt zakwalifikowany do nośności G1. W trakcie wykonywania wykopów zalecany jest nadzór geotechniczny, w celu sprawdzenia i określenia przydatności podłoża pod zaprojektowaną konstrukcję nawierzchni. Wykopy należy zabezpieczyć przed nawodnieniem. Grunt który zostanie nawodniony i straci wymaganą nośność należy wymienić. Dla przedmiotowej inwestycji nie prowadzono badań geotechnicznych. Kierownik budowy po wykonaniu koryta jest zobowiązany do sprawdzenia, czy warunki gruntowo wodne są zgodne z przyjętymi założeniami w dokumentacji. W przypadku stwierdzenia rozbieżności, rozwiązanie zamienne należy uzgodnić z Inwestorem i Projektantem. Urządzenia zabezpieczenia robót: W czasie trwania robót należy zapewnić dojście mieszkańcom do posesji. Przed rozpoczęciem robót poinformować mieszkańców o utrudnieniach w ruchu (zwłaszcza właściciela fabryki mebli) oraz zawiadomić Policję, Straż Pożarną, Pogotowie o możliwym braku dojazdu. Roboty drogowe powinny zostać oznakowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170 z 2002r. poz. 1393), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177 z 2003r. poz. 1729), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220 z 2003r. poz. 2181). Wykonawca robót zobowiązany jest przygotować projekt zmiany organizacji ruchu na czas trwania robót. Zmianę organizacji ruchu należy uzgodnić z organem zarządzającym ruchem, zarządcami drogi oraz policją. Przed rozpoczęciem robót należy powiadomić mieszkańców o utrudnieniach w ruchu. Roboty prowadzić od świtu do zmierzchu. W przypadku utrudnień komunikacji kierowców, ruch musi być nadzorowany przez pracowników uprawnionych do kierowania ruchem. Do oznakowania robót, należy stosować wyłącznie znaki drogowe odblaskowe, konstrukcja stojaków użytych do oznakowania powinna zapewnić ich stabilność. Wszyscy pracownicy zatrudnieni przy robotach muszą być wyposażeni w odzież ochronną oznakowaną zgodnie z wymogami przepisów szczegółowych w tym zakresie. Sprzęt pracujący na robotach musi być wyposażony w sprawne urządzenia ostrzegawcze zgodnie z wymogami przepisów szczegółowych w tym zakresie. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu użyte do zabezpieczenia oraz oznakowania robót, powinny być dobrze widoczne i utrzymane w należytym stanie przez okres trwania robót. Wszystkie wykopy należy zabezpieczyć podwójną zaporą drogową U 20c. Lica urządzeń bezpieczeństwa ruchu (zapory drogowe, tablice kierujące i prowadzące – od strony ruchu pieszych lub pojazdów) powinny być odblaskowe. Odblaskowość urządzeń powinna być nie mniejsza nżŜ odblaskowość znaków drogowych pionowych zastosowanych na danym odcinku drogi. Konstrukcje wsporcze urządzeń bezpieczeństwa ruchu muszą być stabilne i nie mogą powodować zagrożenia dla uczestników ruchu. Tablice prowadzące należy ustawić na wysokości 0,9m, licząc od płaszczyzny stanowiącej przedłużenie płaszczyzny jezdni do dolnej krawędzi tablicy, chyba że geometria łuku wymaga pewnego odstępstwa. Tablice ciągłe lub pojedyncze ustawia się w taki sposób, aby były dobrze i w całości widoczne z odległości nie mniejszej niż 200 m. Zapory drogowe zabezpieczające miejsca robót należy umieszczać na wysokości od 0,9m do 1,1m, mierząc od poziomu nawierzchni drogi do górnej krawędzi zapór. Zapory drogowe powinny być pokryte po obu stronach pasami białymi i czerwonymi na przemian. Wszystkie zapory rozpoczynają się i kończą polem czerwonym. Dopuszczalne długości zapór drogowych wynoszą: 750, 1250, 1750, 2250 i 2750 mm. Jeżeli zachodzi potrzeba umieszczenia znaku drogowego na zaporze, to dolna krawędź znaku nie może znajdować się poniżej krawędzi zapory. Konstrukcja stojaków użytych do oznakowania powinna zapewnić ich stabilność. Podczas oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym stosuje się znaki o jedną grupę wielkości wyższą niż stosowane na danym odcinku drogi. Obowiązująca wysokość umieszczania znaków to 2,20m; jeżeli na jednym słupku umieszcza się więcej niŜ jedną tarczę znaku, dolna krawędź najniższej tarczy znaku nie może być umieszczona niżej niż 0,9m od poziomu nawierzchni drogi; wysokość umieszczania znaków mierzy się od poziomu dolnej krawędzi tarczy z tym, Ŝe dodatkowa tabliczka pod znakiem nie ma wpływu na wysokość umieszczania tarczy. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zakres robót) oraz warunki ich realizacji zawiera dokumentacja załączona do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a w szczególności: a) przedmiar robót; b) dokumentacja techniczna c) uzgodnienia branżowe d) szczegółowa specyfikacja techniczna
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 2 SIWZ;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach