Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej poprzez budowę chodnika w miejscowości Kniażyce na dz. nr 314 obr. Kniażyce

Gmina Fredropol ogłasza przetarg

  • Adres: 37734 Fredropol, Fredropol
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 719 818 , fax. 166 719 818
  • Data zamieszczenia: 2018-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Fredropol
    Fredropol 15
    37734 Fredropol, woj. podkarpackie
    tel. 166 719 818, fax. 166 719 818
    REGON: 53882800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.fredropol.pl www.bip.fredropol.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej poprzez budowę chodnika w miejscowości Kniażyce na dz. nr 314 obr. Kniażyce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi "Przebudowa drogi gminnej poprzez budowę chodnika w miejscowości Kniażyce na dz. nr 314 obr. Kniażyce. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej nr 111601R Kniażyce-do leśniczówki poprzez budowę chodnika w km 0+016 - 0+536 w m. Kniażyce. Droga położona jest na działce o numerze ewidencyjnym 314 gmina Fredropol, powiat przemyski, województwo podkarpackie. Działka jest własnością Gminy Fredropol. Zamierzeniem inwestycyjnym objęty jest odcinek drogi o długości 0,52 km. Projektowana przebudowa drogi ma za zadanie poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych. Opis stanu istniejącego Droga gminna na odcinku objętym zamierzeniem inwestycyjnym usytuowana jest w pasie drogowym, którego szerokość jest zmienna i wynosi od 12 m do 14 m. W istniejącym pasie drogowym usytuowana jest nawierzchnia bitumiczna o szerokości 4,5-4,6 m z obustronnymi poboczami utwardzonymi, rowami przydrożnymi, zjazdami oraz przepustami z rur betonowych. Wzdłuż przebudowywanej drogi znajduje się zabudowa jednorodzinna. W przekroju podłużnym droga posiada płaski przebieg. Opis zamierzeń projektowych Ogólny zakres robót obejmuje: • wykonanie jednostronnego chodnika o szer. 1,5 m • poszerzenie jezdni Główne elementy w planie : - chodnik prawostronny przy jezdni długość 520,0 m, - kratki ściekowe z przykanalikami od K1 do K18 km 0+040, 0+077, 0+115, 0+155, 0+195, 0+235, 0+275, 0+318, 0+368, 0+413, 0+457, 0+497, 0+537, str. prawa. Zakres planowanych robót mieści się w granicach pasa drogowego w związku z tym inwestycja realizowana będzie w trybie zgłoszenia robót budowlanych na postawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. Z 2016 poz. 290) Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi • Kategoria drogi droga gminna • Klasa drogi D (droga dojazdowa) • Szerokość jezdni: 5,0 m • Szerokość chodnika 1,50 m • Kategoria ruchu KR1 • Dopuszczalny nacisk 80kN/oś Konstrukcje nawierzchni Konstrukcja nawierzchni chodników Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: 6 cm – kostka brukowo-betonowa 4 cm – podsypka cementowo-piaskowa 10 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 10 cm – w-wa odcinająca z kruszywa naturalnego Razem 30 cm Obramowanie jezdni na odcinkach z chodnikiem stanowi krawężnik betonowy 15x30x100cm posadowiony na ławie z betonu C12/15 z oporem oraz betonowe obrzeże 8x30x100cm posadowione na ławie betonowej C12/15. Konstrukcja nawierzchni zjazdu przez chodnik Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: 8 cm – kostka brukowo-betonowa 4 cm – podsypka cementowo-piaskowa 15 cm – podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 15 cm – z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem o wytrzymałości Rm 2,5MPa Razem 42 cm Obramowanie boczne i zewnętrzne (od strony bram) nawierzchni zjazdów stanowi obrzeże betonowe 8x30x100cm ustawione na ławie betonowej C12/15. Od strony jezdni drogi gminnej nawierzchnię zjazdów należy obramować krawężnikiem betonowym przejazdowym 15x30x100 cm. Obrzeże należy ustawić górną krawędzią równo z nawierzchnią zjazdu. Krawężnik przejazdowy na styku jezdni drogi gminnej może być ustawiony ze „światłem” max. 4 cm ponad powierzchnią jezdni. Konstrukcja nawierzchni na poszerzeniach Konstrukcja istniejącej nawierzchni jezdni została zaprojektowana poprzez poszerzenie istniejącej nawierzchni bitumicznej do szerokości 5,0 m wg następującego układu warstw konstrukcyjnych: 4 cm - w-wa ścieralna beton asfaltowy AC11S 4 cm – w-wa wiążąca beton asfaltowy AC11W 20 cm – podbudowa z kr. łam. stab. mech. 0/31,5 15 cm – kruszywo naturalne stabilizowane cementem o wytrzymałości Rm 2,5MPa 10 cm – warstwa odcinająca z kruszywa naturalnego Razem 53 cm Trasa i usytuowanie elementów drogi Trasę projektowanej jezdni należy wytyczyć zgodnie z planem sytuacyjnym. Krawężnik betonowy na obramowaniu jezdni, należy ustawić ze „światłem” min. 12 cm, max. 16 cm. Na zjazdach niweleta krawężnika powinna być płynnie obniżona do „światła” max. 4 cm. Zaleca się zastosowanie krawężników przejazdowych na połączeniu nawierzchni zjazdów i jezdni drogi gminnej. Zewnętrzne obrzeże chodnika powinno być ustawione górną krawędzią równo z powierzchnią chodnika, tak aby nie tworzyć sztucznej przeszkody pomiędzy nawierzchnią chodnika a poboczem gruntowym. Nawierzchnia chodnika powinna być wykonana z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm koloru szarego. Kształt kostki należy uzgodnić z Inwestorem. Kostkę należy ułożyć na podsypce cementowo-piaskowej. Dopuszcza się wykonanie podsypki pod nawierzchnię chodnika z piasku łamanego lub drobnego kruszywa granulowanego o uziarnieniu 2/4 mm. Podłoże gruntowe pod nawierzchnię chodnika należy wyprofilować zgodnie z pochyleniem poprzecznym nawierzchni chodnika i przed ułożeniem warstwy wzmacniającej i podsypki zagęścić w sposób określony w ST D-08.02.02. „Chodniki z kostki brukowej”. Nie dopuszcza się, aby warstwa wzmacniająca była wykonywana bez uprzedniego wyprofilowania i zagęszczenia podłoża gruntowego. Chodnik należy ułożyć zgodnie z zaprojektowaną niweletą krawężnika i z pochyleniem poprzecznym 2%. Zjazdy powinien posiadać nawierzchnię z kostki brukowej gr. 8 cm. Rozwiązania projektowe w zakresie odwodnienia drogi Odwodnienie przedmiotowego odcinka drogi zostało zapewnione poprzez studnie kanalizacyjne z wpustami ulicznymi z przykanalikami. Przyjęty system odwodnienia uwzględnia zastosowanie przekroju półulicznego, konfigurację przyległego terenu, występujące warunki gruntowo wodne, wymagania dotyczące ochrony środowiska. Przejęte wody opadowe i roztopowe z jezdni i chodnika będą wstępnie oczyszczane z piasku i zawiesiny łatwoopadającej w osadnikach krat ściekowych. Wyprowadzenie wód opadowych poza teren pasa drogowego będzie realizowane na dotychczasowych zasadach tzn. poprzez istniejące rowy i przepusty. Wszystkie przekroczenia poprzeczne przykanalikami należy wykonać metodą podwiertu sterowanego. Rzędne wylotów należy dostosować do poziomu istniejących rowów. Realizacja prac nie wymaga uzyskania pozwolenia wodnoprawnego ani zgłoszenia (art. 124 ust .6 Ustawy z dnia 18.07.2001r t.j. Dz.U.2015.469 ze zm. ) z uwagi na fakt, że przebudowywane urządzenia wodne stanowią odwodnienie obiektu (dr 1976R i 2002R), a zasięg oddziaływania nie wykracza poza granice terenu, którego zakład jest właścicielem – wszystkie przebudowywane elementy odwodnienia drogi (w tym odcinkowa zabudowa istniejących rowów) są zlokalizowane w istniejącym pasie drogowym a zasięg oddziaływania nie wykracza poza jego granice. Urządzenia infrastruktury technicznej W miejscu skrzyżowania projektowanej nawierzchni drogi z istniejącymi liniami podziemnej infrastruktury technicznej, przed wykonaniem robót , należy dokonać kontrolnych odkrywek przewodów w celu ustalenia dokładnej rzędnej ich posadowienia. Pokrywy studni kanalizacyjnych oraz zawory na linii wodociągowej i gazowej powinny być dostosowane do poziomu projektowanej nawierzchni jezdni lub terenu. Organizacja i bezpieczeństwo ruchu drogowego Wykonawca robót zobowiązany jest do opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót. W projekcie należy uwzględnić wszystkie etapy realizacji inwestycji, kolejność realizacji poszczególnych etapów i oznakowanie dla każdego etapu. W projekcie należy uwzględnić również wszystkie elementy istniejącej organizacji ruchu w kontekście oznakowania prowadzonych robót mając na względzie bezpieczeństwo ruchu drogowego i bezpieczeństwo osób wykonujących prace na drodze oraz czytelność oznakowania. Projekt tymczasowej organizacji ruchu powinien być zaopiniowany przez Wójta Gminy Fredropol oraz zatwierdzony przez Starostę powiatu przemyskiego. Ograniczenia wynikające z prowadzonych robót wyrażone znakami drogowymi powinny odzwierciedlać faktyczny stan na drodze. W miarę postępu robót oznakowanie tymczasowe powinno być przestawiane. W przypadku przerw w prowadzeniu robót oznakowanie tymczasowe powinno odzwierciedlać faktyczny stan zagrożenia na drodze. Nie należy wprowadzać ograniczeń w nieuzasadnionych przypadkach. Znaki i urządzenia bezpieczeństwa ruchu zastosowane do oznakowania robót powinny być utrzymywane w czystości i w dobrym stanie technicznym przez cały okres trwania robót. Znaki i urządzenia uszkodzone powinny być niezwłocznie wymienione na nowe. Po zakończeniu robót należy usunąć wszystkie znaki tymczasowe i przywrócić dotychczasową organizację
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 2 000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych 00/100. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Dynowie Filia w Fredropolu nr rachunku: 94 9093 1020 2016 0160 0090 0002 z adnotacją: "wadium -Przebudowa drogi gminnej poprzez budowę chodnika w miejscowości Kniażyce na dz. nr 314 obr. Kniażyce" 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące warunki: 1) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 3) Oferta winna zawierać oświadczenie o którym mowa w pkt. VII.1. ppkt. .2) dla każdego wykonawcy z osobna, pozostałe dokumenty wymienione w pkt VII.1 składane są wspólnie. 4) Dokumenty i oświadczenia składane na wezwanie zamawiającego, o których mowa w pkt. VII.2 dotyczą każdego z wykonawców osobno. Natomiast dokumenty i oświadczenia, o których mowa w VII.5 składane są przez tego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. 10 Postanowienia dotyczące składanych w niniejszym postępowaniu dokumentów i oświadczeń: 1) Oświadczenia Wykonawcy, Podmiotów udostępniających zasoby, Podwykonawców składane są w oryginale, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania ww. podmiotów. 2) Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania. 3) Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, Podmiot udostępniający zasoby albo Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo Podwykonawca - w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej . 5) Oferta, wszystkie wymagane załączniki, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 6) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, innego niż oświadczenie, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 11 Postanowienia dotyczące dokumentów dot. Podmiotów udostępniających zasoby: 1) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. VII.1. ppkt. 2). 2) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania niniejszego zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów do oferty należy dołączyć dokumenty dotyczące: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu niniejszego zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą 3) Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić na wezwanie zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt. VII.2. ppkt. 1 - 9 w odniesieniu do podmiotów na zdolnościach lub sytuacji których polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach