Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 103249 L od km 0+610.00 do km 1+260.00 w miejscowości Kamionka, uszkodzonej w wyniku gwałtownego spływu wód opadowych w 2017 r.

Urząd Gminy w Kamionce ogłasza przetarg

  • Adres: 21-132 Kamionka, ul. Lubartowska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 527 039 , fax. 818 527 058
  • Data zamieszczenia: 2019-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Kamionce
    ul. Lubartowska 1
    21-132 Kamionka, woj. lubelskie
    tel. 818 527 039, fax. 818 527 058
    REGON: 53792900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamionka.pl, https://ugkamionka.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 103249 L od km 0+610.00 do km 1+260.00 w miejscowości Kamionka, uszkodzonej w wyniku gwałtownego spływu wód opadowych w 2017 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na: „Przebudowie drogi gminnej nr 103249 L od km 0+610.00 do km 1+260.00 w miejscowości Kamionka, uszkodzonej w wyniku gwałtownego spływu wód opadowych w 2017 r." 3.2. Zakres i rodzaj robót obejmuje wykonanie w szczególności: Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej nr 103249L Rudka Gołębska - Kamionka - Kozłówka. Długość drogi objętej zakresem przedmiotowego zamówienia wynosi 650m. Początek opracowania znajduje się na wysokości działki 965 jako dowiązanie do istniejącej jezdni bitumicznej. Koniec zlokalizowany jest w km 0+650,00 (wg stanu proj.) na wysokości działki 1555. Istniejąca droga posiada nawierzchnie gruntową o szerokości ok. 5,5m. W bezpośrednim sąsiedztwie przedmiotowego odcinka drogi występuje rzadka zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna uzupełniona budynkami gospodarczymi. Przeważająca część działek wzdłuż drogi stanowią pola uprawne. Pas drogowy drogi objętej opracowaniem przecinają sieci: wodociągowa, teletechniczna, oraz sieć elektroenergetyczna. Podstawowe parametry : - droga gminna - klasa L, - szerokość w liniach rozgraniczających zmienna , - kategoria ruchu KR2, - prędkość projektowa Vp=50km/h - podłoże gruntowe G4 Przyjęto następujące parametry geometryczne drogi: - Szerokość jezdni 5,50m, - Pochylenie poprzeczne jezdni 2,00 %, - Szerokość pobocza 0,75m Przyjęte rozwiązanie przewiduje wykonanie dwukierunkowej jezdni z betonu asfaltowego o szerokości 5,5m oraz obustronnego pobocza gruntowego o szerokości 0,75m. Jezdnię należy obramować za pomocą opornika betonowego 12x25cm, ustawionego na ławie z oporem z betonu C8/10. Połączenie jezdni z początkiem i końcem opracowania wykonano za pomocą skosów 1:10. W granicach pasa drogowego zaprojektowano zjazdy indywidualne z kruszywa - za pomocą skosów 1:1, oraz publiczne z betonu asfaltowego za pomocą łuków o promieniach R=6m. A. Zestawienie elementów geometrii trasy: Początek opracowania: km 0+000.00 X=8390713.78 Y=5705114.78 Załamanie PZ1 km=0+028.66 X=8390741.18 Y=5705106.38 =0.3445° Koniec opracowania: km 0+650.00 X=8391332.45 Y=5704915.43 Szczegóły dotyczące geometrii zostały na przekrojach normalnych i konstrukcyjnych załączonych w części rysunkowej Projektu Techniczno - Budowlanego i Wykonawczego. B. Przekroje normalne Przekrój A-A szerokość jezdni: 5,50m, spadek daszkowy 2%, obustronne pobocze gruntowe o pochyleniu 8% w kierunku terenu, obramowanie nawierzchni: opornik betonowy 12x25cm. C. Konstrukcje nawierzchni i zjazdów publicznych warstwa ścieralna z AC 8S 50/70 4 cm warstwa wiążąca z AC 16W 50/70 7 cm podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa naturalnego (piasku) 0/8mm związanego hydraulicznie cementem, klasa wytrzymałości C3/4 20 cm warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego cementem, klasa wytrzymałości C1,5/2 30 cm. Łączna grubość projektowanej konstrukcji jezdni wynosi 61 cm D. Konstrukcja zjazdów indywidualnych kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 20 cm Łączna grubość projektowanej konstrukcji jezdni wynosi 20 cm Na całej długości projektowanej drogi, odwodnienie będzie się odbywać powierzchniowo do przyległego terenu dzięki odpowiedniemu pochyleniu poprzecznemu jezdni, poboczy, zjazdów, oraz odpowiednio ukształtowanej niwelecie. E. Wyposażenie drogi Sposób odwodnienia nie ulega zmianie w stosunku do istniejącego. Wszystkie istniejące urządzenia naziemne infrastruktury technicznej uzbrojenia podziemnego należy wyregulować wysokościowo. Przy wykonywaniu robót punkty osnowy geodezyjnej należy chronić, zabezpieczyć przed zniszczeniem, ewentualnie przenieść poza granicę robót za zgodą służb geodezyjnych. Przedmiot inwestycji obejmuje wykonanie projektu stałej organizacji ruchu. 3.3. Szczegółowy rodzaj robót oraz ich pełny zakres został określony w dokumentacji stanowiącej (Załącznik Nr 1 do SIWZ), w skład której wchodzą:  Opinia geotechniczna  Projekt budowlano-wykonawczy,  Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),  BIOZ info  Przedmiar robót i kosztorys ofertowy  Projekt stałej organizacji ruchu Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. 3.4. Rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 3.5. Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą od wartości brutto złożonej oferty. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę posiadania polisy ubezpieczenia robót od zdarzeń losowych zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 15 projektu umowy. 3.6. Gwarancja. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na roboty objęte niniejszym zamówieniem na okres wskazany z formularzu oferty Warunki gwarancji opisuje § 12 projektu umowy. Długość okresu gwarancji jakości – stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny) do 72 miesięcy (termin maksymalny). Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając gwarancji wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 3.7. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik Nr 2 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców. Szczegółowe uregulowania związane z podwykonawcami zawarte są w projekcie umowy, stanowiącym (Załącznik Nr 7 do SIWZ). 3.8. Klauzula zatrudnienia. 1) Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a Ustawy aby wykonawca lub podwykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby świadczące pracę związaną z wykonywaniem czynności określonych poniżej:  prace fizyczne obejmujące roboty ogólnobudowlane z zakresu robót określonego w pkt. 3.2 SIWZ, w tym operatorzy sprzętu, (Wyjątkiem objęte są sytuacje, gdy prace te wykonuje osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). 2) Wykonawca w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia o wykonaniu obowiązku określonego w pkt 1, z zastrzeżeniem postanowień pkt 3. 3) Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z fakturą VAT pisemnego oświadczenia o wykonaniu obowiązku określonego w pkt 1. 4) Zamawiający dopuszcza zmiany osób podlegających zatrudnieniu zgodnie z wymogami określonymi w pkt 1. Zmiany te nie stanowią zmian umowy. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników. Szczegółowy sposób dokumentowania osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 4a projektu umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 3.10. Zamawiający informuje, iż przedmiotowe zadanie jest współfinansowane ramach Programu pn. Usuwanie skutków zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych, przyznawanych z Budżetu Państwa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 9.000 PLN (słownie: dziewięć tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia (z wyłączeniem: dokumentu, o którym mowa w pkt 7.1.1, SIWZ, który powinien zostać złożony w formie pisemnej , a także z wyłączeniem pełnomocnictw, o których mowa w pkt 11.11 SIWZ, które mogą być złożone w jednej z form, wskazanych w pkt 11.4 SIWZ) składane:  w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,  w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp, składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach