Przetargi.pl
Przebudowa dróg wewnętrznych dojazdowych na osiedlu w Zapolicach, ul. Słoneczna.

Gmina Zapolice ogłasza przetarg

  • Adres: 98-161 Zapolice, Plac Strażacki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 823-19-82 w. 28 , fax. 438 231 982
  • Data zamieszczenia: 2017-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zapolice
    Plac Strażacki 5
    98-161 Zapolice, woj. łódzkie
    tel. 43 823-19-82 w. 28, fax. 438 231 982
    REGON: 73093448200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg wewnętrznych dojazdowych na osiedlu w Zapolicach, ul. Słoneczna.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa dróg wewnętrznych dojazdowych na osiedlu w Zapolicach, ul. Słoneczna.”. Zamówienie realizowane jest w ramach zadania inwestycyjnego o tej samej nazwie, jako projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej dla operacji typu "Budowa lub modernizacja dróg lokalnych", w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym oszczędzanie energii" objętego PROW na lata 2014-2020. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi osiedlowej w Zapolicach, ul. Słoneczna na długości 0,213 km (wg dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ - odcinek W15 – W13). W zakres robót budowlanych wchodzą: 1) przebudowa drogi: - wytyczenie geodezyjne osi trasy; - podbudowa tłuczniowa; - nawierzchnia asfaltowa; - chodniki, krawężniki i wjazdy; - roboty wykończeniowe; 2) kanalizacja deszczowa (wg dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ - studzienki D2 - D7) - roboty ziemne; - deskowanie ścian; - kanały rurowe; - kanały z rur PCV; - próba wodna szczelności kanałów rurowych; - studnie rewizyjne z kręgów betonowych; - separator związków ropopochodnych; - studzienki ściekowe uliczne betonowe. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. UWAGA! Dołączone do SIWZ obmiary robót mają charakter pomocniczy. Ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia umownego cena ofertowa powinna uwzględniać rzeczywiste koszty realizacji zadania wynikające z dokumentacji projektowej i obmiarów robót stanowiących załącznik nr 8 i załącznik nr 9 do SIWZ. Przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę. W przypadku wystąpienia w dokumentacji przetargowej zamówienia nazw własnych wskazujących (bezpośrednio lub pośrednio) na producenta, typ katalogowy, znak towarowy, patent lub oznaczenie pochodzenia, wszystkie takie nazwy każdorazowo należy traktować jako przykładowe i czytać je z klauzulą "lub równoważne" (o parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych nie gorszych niż wynikające z użytych nazw). Jeżeli w dokumentacji wskazano konkretne typy wyrobów lub urządzeń, należy wskazanie to traktować wyłącznie jako pomocnicze określenie minimalnego poziomu jakości (standardu). Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyposażenie i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie z dokumentacją projektową, stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ, obowiązującymi warunkami technicznymi, ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami Zamawiającego, a także zgodnie ze stosownymi pozwoleniami na wykonywanie robót stanowiących przedmiot zamówienia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane niewłaściwym wykonawstwem lub nieprzestrzeganiem przepisów prawa. Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy, zapewnić na terenie budowy ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie budowy obiektów i sieci, a po zakończeniu robót uporządkować teren. Materiały i surowce, wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać certyfikaty zgodności lub aprobaty techniczne wykorzystywanych materiałów. 2. Klauzula dotycząca zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). Wymagania w tym zakresie dotyczą zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w szczególności tzw. pracowników fizycznych (robotników budowlanych), wykonujących roboty bezpośrednio związane z wykonywaniem robót pod kierownictwem kierownika budowy oraz operatorów sprzętu mechanicznego przy pomocy którego realizowany będzie przedmiot zamówienia (wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych oraz sytuacji, gdy prace te wykonuje osobiście osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w obmiarze robót. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wyżej określone czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących określone przez Zamawiającego czynności w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy, pisemne oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego w pkt 2) ppkt 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymagane przez Zamawiającego czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej, w wysokości określonej w umowie w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z projektem umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie stosownej kontroli. 3. Informacja na temat możliwości powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia Podwykonawcom: Wykonawca może powierzyć wykonanie części niniejszego zamówienia Podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do: wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz do podania nazw (firm) Podwykonawców. 4. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 2) Wszelkie ustalenia dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 3) Wykonawca jest obowiązany do określenia telefonów kontaktowych i numerów faks oraz współdziałania z Zamawiającym w celu dokonywania innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 5. Wymagania dot. gwarancji: Zamawiający wymaga aby Wykonawca udzielił gwarancji na przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 60 miesięcy. W przypadku podania przez Wykonawcę krótszego niż wymagany okresu gwarancji, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp, jako niezgodna z SIWZ. Niezależnie od gwarancji Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Okres rękojmi ustala się na okres tożsamy okresowi gwarancji. 6. Dodatkowe informacje: 1) Zaleca się aby Wykonawca (na własny koszt) dokonał wizji lokalnej w terenie w celu zdobycia informacji koniecznych do przygotowania oferty. 2) Wykonawca będzie obowiązany do zabezpieczenia miejsc prowadzenia robót przed osobami postronnymi. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przy zachowaniu przepisów BHP. 4) Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 5) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie i niezbędne do odbioru przez stosowne instytucje. 6) Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 7) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzenia robót. 8) Po zakończeniu robót, ale przed odbiorem robót przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót. 9) Wykonawca jest zobowiązany do organizowania prac w sposób umożliwiający właścicielom nieruchomości dojazd do nieruchomości położonych przy przebudowywanej drodze.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach