Przetargi.pl
Przebudowa dróg na terenie gminy Dłutów

Gmina Dłutów ogłasza przetarg

  • Adres: 95-081 Dłutów, Pabianicka 25
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dłutów
    Pabianicka 25
    95-081 Dłutów, woj. łódzkie
    REGON: 590647960
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dlutow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg na terenie gminy Dłutów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1 dotyczy przebudowy odcinka ulicy Okrężnej w Hucie Dłutowskiej. Przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem roboty budowlane zgodnie ze zgłoszeniem wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę Nr AB.6743.177.2021 z dnia 09.04.2021 r. wydanym przez Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pabianicach. Prace będą polegały na wyrównaniu istniejącej nawierzchni jezdni na odcinku o długości łącznej 397,16m kruszywem drogowym łamanym stabilizowanym mechanicznie o frakcji 0-31,5mm gr. 13÷25cm i ułożeniu warstw z betonu asfaltowego: w warstwie wiążącej gr. 4cm (AC11W) i w warstwie ścieralnej gr. 4cm (AC11S). Dodatkowo zakres prac obejmuje regulację wysokościową poboczy i zjazdów do działek prywatnych poprzez wyrównanie destruktem asfaltowym o gr. 20cm. Zakres robót objętych obowiązkami Wykonawcy szczegółowo opisany jest w dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 7 do SWZ. Wykonawca dla określenia ceny oferty dokonuje wyceny robót na podstawie SWZ i załączników do SWZ, a w szczególności na podstawie danych zawartych w dokumentacji projektowej, w tym na podstawie przedmiarów, stanowiących załącznik nr 8 do SWZ.Część 2 dotyczy przebudowy drogi gminnej Nr 108010E w Drzewocinach. Przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem roboty budowlane zgodnie ze zgłoszeniem wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę Nr AB.6743.582.2019 z dnia 15.10.2019 r. wydanym przez Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pabianicach Całkowita długość odcinka przebudowywanego – 823,76m. W zakres inwestycji wchodzą: - wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego: w warstwie ścieralnej gr. 4cm (AC11S) i w warstwie wiążącej gr. 3cm (AC11W) na istniejącej nawierzchni z kruszywa; - wyrównanie i umocnienie poboczy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie fr. 0/31,5mm gr. 17cm; - wykonanie zjazdów do posesji z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie fr. 0/31,5mm gr. 17cm; Zakres robót objętych obowiązkami Wykonawcy szczegółowo opisany jest w dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 9 do SWZ. Wykonawca dla określenia ceny oferty dokonuje wyceny robót na podstawie SWZ i załączników do SWZ, a w szczególności na podstawie danych zawartych w dokumentacji projektowej, w tym na podstawie przedmiarów, stanowiących załącznik nr 10 do SWZ.Część 3 dotyczy przebudowy ul. Księżycowej w Dłutowie. Przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem roboty budowlane zgodnie ze zgłoszeniem wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę Nr AB.6743.200.2022 z dnia 14.04.2022 r. wydanym przez Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pabianicach Długość odcinka przeznaczonego do przebudowy to 115,00mb. W zakres robót wchodzi:- przebudowa nawierzchni jezdni polegająca na rozłożeniu destruktu asfaltowego o grubości 15 cm;- wykonanie poboczy poprzez ich ścięcie i uzupełnienie kruszywem łamanym o frakcji 0/31,5mm (wg PN-EN 13242) stabilizowanym mechanicznie, o grubości warstwy 15cm, o szerokości 0,75m lub do granic pasa drogowego po obu str. jezdni;- regulacja wysokościowa istniejących zjazdów gruntowych poprzez wykonanie warstwy z destruktu asfaltowego o gr. 15cm z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem nawierzchni emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 2-5 i 5-8mm.Na odc. od km 0+000,00 do km 0+003,66 włączenie przebudowywanej drogi do drogi gminnej nr 108019E w postaci zjazdu publicznego oraz na odc. od km 0+109,52 do km 0+115,00 włączenie przedmiotowej drogi do drogi gminnej nr 108041E również w postaci zjazdu publicznego Zakres robót objętych obowiązkami Wykonawcy szczegółowo opisany jest w dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 11 do SWZ. Wykonawca dla określenia ceny oferty dokonuje wyceny robót na podstawie SWZ i załączników do SWZ, a w szczególności na podstawie danych zawartych w dokumentacji projektowej, w tym na podstawie przedmiarów, stanowiących załącznik nr 12 do SWZ.Część 4 dotyczy remontu odcinka drogi gminnej Nr 108019E z Dłutowa do Orzku. Przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem roboty budowlane zgodnie ze zgłoszeniem wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę Nr AB.6743.201.2022 z dnia 14.04.2022 r. wydanym przez Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pabianicach. Długość odcinka przeznaczonego do remontu to 1402,93mb. W zakres robót wchodzi:- remont nawierzchni jezdni polegający na położeniu warstwy destruktu asfaltowego o grubości 15 cm; - remont poboczy poprzez ich ścięcie i uzupełnienie kruszywem łamanym o frakcji 0/31,5mm (wg PN-EN 13242) stabilizowanym mechanicznie, o grubości warstwy 15cm, o szerokości 0,75m lub do granic pasa drogowego po obu str. jezdni; - regulacja wysokościowa istniejących zjazdów gruntowych, poprzez wybranie nadmiaru gruntu na zjazdach, wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża, a następnie wykonanie warstwy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie fr. 0/31,5mm o gr. śred. 15cm;- odmulenie istniejących rowów. Zakres robót objętych obowiązkami Wykonawcy szczegółowo opisany jest w dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 13 do SWZ. Wykonawca dla określenia ceny oferty dokonuje wyceny robót na podstawie SWZ i załączników do SWZ, a w szczególności na podstawie danych zawartych w dokumentacji projektowej, w tym na podstawie przedmiarów, stanowiących załącznik nr 14 do SWZ.Część 5 dotyczy wykonaniu nakładki asfaltowej na odcinku ul. Akacjowej w Hucie Dłutowskiej. Przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem roboty budowlane zgodnie ze zgłoszeniem wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę Nr AB.6743.420.2021 z dnia 21.06.2021 r. wydanym przez Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pabianicach. Roboty będą polegały na wyrównaniu istniejącej nawierzchni bitumicznej jezdni betonem asfaltowym w warstwie gr. średnio 4cm (AC11W), wykonaniu warstwy ścieralnej betonem asfaltowym gr. 4cm (AC11S) oraz regulacji poboczy i zjazdów do działek prywatnych. Długość odcinków objętych opracowaniem: - odcinek PT'÷W-3 - od km 0+001,70 (granica pasa DW Nr 485) do km 0+095,63 (granica działki nr ewid. 49) - dł. proj. odcinka 93,93m; - odcinek W-4÷KT - od km 0+098,67 (granica działki nr ewid. 49) do km 0+144,25 (istniejące włączenie od ulicy Parkowej) - dł. proj. odcinka 45,58m. Łączna długość ulicy objętej opracowaniem wynosi 139,51m (93,93m+45,58m). Projekt remontu ulicy w pasie drogi wojewódzkiej nr 485 na odc. 0+000,00÷0+001,70 stanowi osobne opracowanie projektowe.Ponadto zadanie przewiduje wykonanie robót utrzymaniowych w zakresie przepustu z rur żelbetowych o ø 1000mm i dł. 9,0m, zlokalizowanego na dz. nr ewid. 49. Prace polegają na wymianie istniejących ścianek czołowych, wypełnieniu materiałem uszczelniającym do szczelin betonowych przemieszczeń pomiędzy kręgami, umocnieniu dna i skarp na wlocie i wylocie oraz odmuleniu istniejących rowów i oczyszczeniu przepustu. Zakres robót objętych obowiązkami Wykonawcy szczegółowo opisany jest w dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 15 do SWZ. Wykonawca dla określenia ceny oferty dokonuje wyceny robót na podstawie SWZ i załączników do SWZ, a w szczególności na podstawie danych zawartych w dokumentacji projektowej, w tym na podstawie przedmiarów, stanowiących załącznik nr 16 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawcy przystępujący do przetargu są zobowiązani wnieść wadium w wysokości:- dla oferty na część nr 1: 5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych 00/100));- dla oferty na część nr 2: 6 000,00 zł (sześć tysięcy złotych 00/100);- dla oferty na część nr 3: 1 000,00 zł (tysiąc złotych 00/100),- dla oferty na część nr 4: 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych 00/100);- dla oferty na część nr 5: 1 500,00 zł (tysiąc pięćset złotych 00/100),- dla ofert na kilka lub wszystkie części: wysokość wadium stanowi sumę kwot wadium dla poszczególnych części.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawyz dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr:20 8788 0009 0300 1948 2050 0010, a w tytule wpisać: „Wadium – (przebudowa dróg, część nr…………) - DG.271.11.2023”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą(z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Dłutów, ul. Pabianicka 25, 95-081 Dłutów7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanychz tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadiumw przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziałuw postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej (1) roboty budowlanej polegającej na remoncie, budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej, długości minimum 1400m oraz wartości robót nie mniejszej niż 1 000.000,00 zł (słownie złotych: jeden milion złotych 00/100) - w przypadku składania oferty całkowitej tzn. na wszystkie części zamówienia lub tylko na część 4;b) Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch (2) robót budowlanych polegających na remoncie, budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej i długości minimum 800m każda – w przypadku składania oferty na część 2 lub na część 1 lub na część 3 lub na część 5 lub na część: 1, 3 i 5 razem.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, jeżeli oprócz oświadczenia, obejmującego informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 4, lit. a i b, przedłoży wykaz wymienionych wyżej robót budowlanych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ wraz z dowodami, że roboty zostały wykonane należycie.Uwagi:1) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.2) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.3) W przypadku, gdy Wykonawca wykonał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres zamówienia o którym mowa powyżej.4) Zamawiający nie dopuszcza sumowania robót budowlanych wykonanych w ramach odrębnych kontraktów (umów/zamówień) celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego lub ilościowego.5) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.6) Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane.7) Wykonawca winien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.c) Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej: Kierownikiem budowy – posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi z co najmniej 3 letnim doświadczeniem po uzyskaniu uprawnień na stanowisku kierownika budowy bądź kierownika robót drogowych.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, lit. c, jeżeli przedłoży wykaz osób wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ wraz z dokumentami poświadczającymi posiadanie przedmiotowych uprawnień .Uwagi:1) Wskazane osoby, o których mowa wyżej, powinny posiadać uprawnienia budowlane i doświadczenie zawodowe adekwatne do wykonywanych czynności objętych przedmiotem zamówienia.2) Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymiw zakresie objętym niniejszym zamówieniem.3) Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określonew art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220).4) W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.5) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach