Przetargi.pl
Przebudowa dróg na osiedlu przy ul. Piaskowej w Witaszycach wraz z budową oświetlenia

Gmina Jarocin ogłasza przetarg

  • Adres: 63200 Jarocin, Al. Niepodległości
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 499 500 , fax. 627 472 225
  • Data zamieszczenia: 2017-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarocin
    Al. Niepodległości 10
    63200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 627 499 500, fax. 627 472 225
    REGON: 25085470200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg na osiedlu przy ul. Piaskowej w Witaszycach wraz z budową oświetlenia
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1. Zamówienie dotyczy realizacji inwestycji polegającej na przeprojektowaniu oraz przebudowie dróg gminnych na osiedlu przy ul. Piaskowej w Witaszycach wraz z budową oświetlenia. Opracowanie dokumentacji projektowo-technicznej w formie projektu wykonawczego, kosztorysu inwestorskiego (odrębnie dla robót drogowych, robót odwadniających jak i oświetleniowych) oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wraz z wszystkimi pracami uzupełniającymi w zakresie uzyskania uzgodnień i ustaleń dokonywanych w trakcie procesu projektowego włącznie z uzyskaniem zgody na realizację n/w zadania i realizacji robót polegających na wybudowaniu drogi bazując na dokumentacji projektowej sporządzonej przez Biuro projektowe AC DROGA ADAM CHMIELEWSKI z grudnia 2015 r. z uwzględnieniem zmiany nawierzchni z kostki brukowej betonowej na nawierzchnię asfaltową: Przebudowa dróg na osiedlu przy ul. Piaskowej w Witaszycach Zamówienie dotyczy: Zadanie nr 1: Przeprojektowania i przebudowy dróg gminnych na osiedlu przy ul. Piaskowej w Witaszycach polegającej na zmianie istniejącej nawierzchni tłuczniowo-gruntowej na nawierzchnię z betonu asfaltowego o szerokości 5,00 m obramowanej krawężnikiem betonowym najazdowym wraz ze zjazdami na posesje z kostki brukowej betonowej. Zadanie nr 2: Budowy linii kablowej oświetlenia ulicznego wraz z słupami oświetlenia ulicznego. ZADANIE NR 1: Projektowane ulice krzyżują się z ulicą Piaskową. W otoczeniu inwestycji znajduje się zabudowa mieszkaniowa. Podstawowe parametry techniczne - szerokość pasa ruchu: 2,50 - 5,00 m, - szerokość pobocza z humusu: 0,50 - 9,00m, - szerokość ścieku: 0,42 m lub 0,21 m w zależności od przekroju poprzecznego jezdni, - odwodnienie: projektowana sieć kanalizacji deszczowej, - klasa techniczna: D - dojazdowa, - kategoria administracyjna: droga gminna, - prędkość projektowa: 30 km/h, - przekrój poprzeczny: 1x2, - kategoria ruchu: KR 2, Opis trasy w planie Łączna długość przebudowywanych ulic wynosi 1275,75m. Oś przebudowywanych ulic zaprojektowano w sposób gwarantujący zapewnienie parametrów technicznych przewidzianych dla drogi klasy D. Geometrię oraz elementy trasy w planie przedstawiono na rys. 2.0 „Plan sytuacyjny”. Oś w planie zaprojektowano w taki sposób aby: - zapewnić dostęp do wszystkich przyległych posesji - uniknąć przebudowy istniejących urządzeń i ogrodzeń Opis trasy w przekroju podłużnym Niweletę przebudowywanych ulic zaprojektowano poprzez odtworzenie niwelety istniejącej wykorzystując pomiar geodezyjny oraz nieznaczne obniżenie jej ze względu na przyjętą technologię przebudowy. Niweletę zaprojektowano przy założeniu zapewnienia minimalnych pochyleń podłużnych gwarantujących prawidłowe i sprawne odprowadzenie wód opadowych do projektowanych ścieków oraz wpustów kanalizacji deszczowej. Opis trasy w przekroju poprzecznym W przekroju poprzecznym na ul. Polnej należy przyjąć pochylenie poprzeczne jezdni jednostronne o wartości 2% w kierunku ścieku przy krawężnikowego. Na pozostałych ulicach należy przyjąć pochylenie daszkowe poprzeczne jezdni o wartości 2% w kierunku ścieków zlokalizowanych po bokach jezdni przy krawężnikach. Pozostałą szerokość pasa drogowego należy wykonać z humusu obsianego trawą gr. 10 cm o pochyleniu poprzecznym dostosowanym do istniejącego terenu. Szczegółowe rozwiązania przyjęte w projekcie zostały przedstawione na Rys. 3.0 „Przekroje normalne”. Projektowana konstrukcja nawierzchni jezdni Należy wykonać następującą konstrukcję jezdni: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego – gr. 4 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - gr. 5 cm; - podbudowa zasadnicza kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 mm - gr. 20 cm; - podbudowa pomocnicza grunt stabilizowany cementem o Rm=5MPa - gr. 15 cm; - warstwa odsączająca i odcinająca z piasku - gr. 20 cm; Projektowana konstrukcja chodników - dojścia do uliczek W projekcie zakłada się wykonanie utwardzonych dojść do uliczek na szerokość zgodną ze stanem istniejącym. Szczegółową lokalizację dojść do uliczek przedstawiono na rys. 2.0 "Plan sytuacyjny”. Zakłada się wykonanie następującej konstrukcji dojść do uliczek: - warstwa ścieralna: brukowa kostka betonowa koloru czerwonego - gr. 8 cm; - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 - gr. 5 cm; - podbudowa zasadnicza: kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 mm - gr. 20 cm; - podbudowa pomocnicza: grunt stabilizowany cementem o Rm=5MPa - gr. 15 cm; - warstwa odsączająca i odcinająca z piasku - gr. 20 cm; Wzdłuż ulicy Piaskowej na skrzyżowaniach z przebudowywanymi ulicami należy wykonać chodniki w celu połączenia istniejących chodników z projektowanymi nawierzchniami utwardzonymi. Chodniki należy wykonać z takich samych materiałów jak istniejące chodniki. Na skrzyżowaniu ulicy Piaskowej z ulicami Polną i Łąkową należy zastosować następującą konstrukcję chodnika: - warstwa ścieralna: betonowe płyty chodnikowe 35x35 cm koloru szarego - gr. 5 cm; - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 - gr. 5 cm; - podbudowa zasadnicza: grunt stabilizowany cementem o Rm = 5 MPa - gr. 10 cm; Na skrzyżowaniu ulicy Piaskowej z ulicą Olszynową należy zastosować następującą konstrukcję chodnika: - warstwa ścieralna: brukowa kostka betonowa koloru szarego - gr. 8 cm; - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 - gr. 5 cm; - podbudowa zasadnicza: kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 mm - gr. 20 cm; - podbudowa pomocnicza: grunt stabilizowany cementem o Rm=5MPa - gr. 15 cm; - warstwa odsączająca i odcinająca z piasku - gr. 20 cm; Pobocza Pobocza należy wykonać z humusu obsianego mieszanką traw na grubość 10 cm i szerokość zgodnie z rys. 2.0 "Plan sytuacyjny”. Wykonane pobocze należy odpowiednio zagęścić i wyprofilować. Zjazdy W projekcie przewidziano przebudowę nawierzchni stu jedenastu zjazdów indywidualnych. Zaprojektowano wykonanie zjazdów do wszystkich nieruchomości zlokalizowanych przy pasie drogowym. Zjazdy do zabudowanych nieruchomości przyjęto na istniejącą szerokość (w świetle bram wjazdowych), natomiast zjazdy na nieruchomości niezabudowane przyjęto o stałej szerokości wynoszącej 4,50m. Na włączeniu krawędzi zjazdów do krawędzi jezdni zastosowano skos 1:1. Zjazdy indywidualne oddzielono od jezdni krawężnikiem najazdowym 15x22cm, a od strony granicy pasa drogowego opornikami betonowymi 12x25cm. Zjazdy od strony poboczy ograniczono obrzeżami betonowymi 8x30cm. Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni zjazdów indywidualnych do posesji: - warstwa ścieralna: brukowa kostka betonowa koloru czerwonego - gr. 8 cm; - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 - gr. 5 cm; - podbudowa zasadnicza: kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 mm - gr. 20 cm; - podbudowa pomocnicza: grunt stabilizowany cementem o Rm=5MPa - gr. 15 cm; - warstwa odsączająca i odcinająca z piasku - gr. 20 cm; Odwodnienie pasa drogowego Odwodnienie przebudowywanych ulic realizowane będzie powierzchniowo poprzez odpowiednie pochylenie poprzeczne i podłużne zapewniające sprawne odprowadzenie wód opadowych do projektowanego ścieku, dalej za pomocą projektowanych wpustów kanalizacji deszczowej podłączonych do projektowanej sieci kanalizacji deszczowej według odrębnej dokumentacji, będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. Cielcza, ul. Gajówka 1, 63-200 Jarocin. UWAGA! W przypadku, gdy dokumentacja techniczna bądź SST (STWiORB) zawierać będzie nazwę producenta lub firmy, Zamawiający zastrzega możliwość zastosowania innych materiałów jednak o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji i przedmiarze. ZADANIE NR 2: Przyłącze energetyczne: Zasilanie w/w obiektu w energię elektryczną odbywać się będzie zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi z projektowanego złącza kablowego z układem pomiarowym P1 Rs/LZVF-LZR/F. Inwestorem prac w zakresie złącza kablowego z układem pomiarowym będzie Zakład Energetyczny. Charakterystyka projektowanego oświetlenia: Dobór oswietlenia wykonano zgodnie z wymogami Polskiej Normy PN-CEN/TR 13201: 2004 „Oświetlenie dróg“. Montaż linii kablowej: Zastosować kabel YAKY 4 x 25 mm2 o długości całkowitej 1581/1839 m. Oswietlenie wykonać jako 3-fazowe. Kabel prowadzić trasą tak, jak pokazano na planie sytuacyjnym. Kabel układać w wykopie kablowym na głębokości 80 cm na podsypce piaskowej o grubości 10 cm. Ułożony kabel w wykopie przysypać 10 cm warstwą piasku i 30 cm warstwą gruntu rodzimego. Na tak częściowo zasypany kabel ułożyć folię koloru niebieskiego. Ułożony kabel w wykopie podlega odbiorowi przed zasypaniem przez inwestora i podlega inwentaryzacji geodezyjnej. Całkowite zasypanie rowu kablowego wykonać gruntem rodzimym stosując warstwowe zagęszczanie. Żyłę neutralną kabla we wskazanych słupach należy podłączyć do wykonanego uziemienia roboczego o rezystancji R< 10 Ω. Słupy oświetleniowe: Zaprojektowano słupy oswietleniowe produkowane przez firmę Elmonter Zagórów typu stalowego okrągłe ocynkowane stożkowe CN8/4/76/W do wkopu bezpośredniego z wysięgnikami typu W12/0,2/1/1-76/5 w ilości szt.8 oraz CN8/4/76/W do wkopu bezpośredniego w ilości szt.34 lub o parametrach równoważnych. W słupach zastosować tabliczki TB-1. Słupy należy montować w miejscach wskazanych na planie. Słup o parametrach równoważnych powinien spełniać w zakresie nastepujacych parametrów: - słup o konstrukcji stalowej rurowej ocynkowanej o średnicy 173 mm przy podstawie i o średnicy 73 mm przy wierzchołku, -wysiegnik słupa o wysokosci 0,2 m i długości wysięgu 1,0 m zakończeniem montażowym 48 mm i kącie podniesienia 10 stopni. -słup do bezpośredniego wkopu do ziemi zabezpieczony antykorozyjnie, -grubość ścianki słupa 4 mm. Słup o parametrach równoważnych powinien spełniać w zakresie nastepujacych parametrów: - słup o konstrukcji stalowej rurowej ocynkowanej o średnicy 172 mm przy podstawie i o średnicy 74 mm przy wierzchołku, -słup do bezpośredniego wkopu do ziemi zabezpieczony antykorozyjnie, -grubość ścianki słupa 4 mm. Oprawy oświetleniowe: Zaprojektowano na wysięgniku oprawę typu Streetlight 20 MINI LED 56 W PREMIUM w ilości 8 szt. oraz na słupach bez wysięgników oprawę typu Streetlight 20 MINI LED 31 W PREMIUM w ilości 34 szt. (lub o podobna o równoważnych parametrach). Połączenie złącza TB-1 z oprawą wykonać przewodem YDY 5x1,5 mm2. Oprawa równoważna powinna spełniać w zakresie następujących parametrów: Oprawa drogowa oświetlenia zewnętrznego gwarantująca na płaszczyźnie obliczeniowej co najmniej takie same parametry jak Streetlight 20 LED MINI. - całkowita moc oprawy nie większa niż 56 W (moc początkowa eksploatacji), 56 W (moc końcowa eksploatacji), - strumień świetlny oprawy nie mniejszy niż 6130 lm, - temperatura barwowa źródła światła LED – 4000 K, A dla oprawy o mocy 31W - strumień świetlny oprawy nie mniejszy niż 3800 lm, - temperatura barwowa źródła światła LED - 4000K, - wskaźnik oddawania barw CRI ≥ 70, - nie akceptuje się stosowania opraw o dopuszczonej tolerancji w zakresie temperatury barwowej (np. 4500 K – 5000 K lub 5000 K – 5500 K), - krzywa LDT z optyką dedykowaną do oświetlenia dróg, - optyka zaprojektowana w oparciu o odbłyśnik dedykowany dla źródeł światła LED, - dystrybucja strumienia świetlnego w górną półprzestrzeń 0%, - montaż bezpośrednio na słupie lub wysięgniku, średnica głowicy 60 mm lub 76 mm, - zasilacz LED z trwałością gwarantowaną 100 000 h i z kontrolerem umożliwiającym komunikację z jednostką nadrzędną, która monitoruje parametry oprawy, - trwałość źródeł LED nie mniejsza niż 100 000 h (L 90/B 10), - sterowanie wartością mocy oprawy oraz monitorowanie parametrów pracy z wykorzystaniem przewodów zasilających, bez dodatkowego okablowania, - funkcja redukcji mocy realizowana poprzez obniżenie strumienia świetlnego całego modułu LED (strumień świetlny ulega redukcji o 50 % przy zachowaniu rozsyłu bryły fotometrycznej oprawy jak dla 100 % strumienia świetlnego), - standardowa ochrona przeciwprzepięciowa min 6 kV, - funkcja gwarantująca utrzymanie stałej wartości strumienia świetlnego w całym okresie eksploatacji (100000 h), - obudowa z wysokociśnieniowego odlewu aluminium zaprojektowana specjalnie pod lampy LED (system odprowadzania ciepła gwarantujący trwałość i kontrolę nad spadkiem strumienia świetlnego w czasie), - IP66 dla całej oprawy, - waga oprawy nie większa niż 11,8 kg, pow. boczna wiatrowa nie większa niż 0,07 m2, - II klasa ochronności elektrycznej, - gwarancja producenta co najmniej 5 lat, - certyfikat ENEC, Układ sterowania: Układ sterowania oświetlenia umieszczony będzie w szafce która zlokalizowana będzie obok skrzynki licznikowej energetycznej. Proponuje się zastosować szafkę w obudowie OSZ 40x60+F wyposażone tak jak przedstawiono na załączonym schemacie. Sterowanie opiera sie na zastosowaniu sterownika SLC Gateway | Sterownik Street Light Control. Sterownik steruje i odczytuje dane z aż do 200 sterowników opraw SLC Luminaire Controller, posiada: - wbudowany przekaźnik wyjściowy - wejście cyfrowe do podłączenia innych komponentów (np.: czujników) - interfejs MODBUS (RS485) - ustawienie i praca z oprogramowaniem SLC Software - stopień ochrony: IP65 Każda oprawa oświetleniowa wyposażona jest w statecznik/zasilacz zintegrowany z kontrolerem zainstalowanym w złączu, w związku z tym nie wymaga żadnego dodatkowego okablowania. Kontrolery komunikują się z bramką sieciową sygnałem –np. POWERLINE w protokole LONWORKS, także bez dodatkowego okablowania poprzez modulację sygnału na przewody zasilające. Komunikacja bramki sieciowej ze stacją roboczą PC możliwa jest drogą światłowodową . Bramka sieciowa ulokowana jest w szafce elektrycznej. W takim układzie możliwy jest pełen monitoring parametrów oprawy (moc, współczynnik mocy, napięcie, prąd, godziny świecenia, poziom ściemnienia, etc.). Możliwa jest też współpraca z zewnętrznymi czujnikami (stacje pogodowe, kamery mierzące strumień pojazdów, zegary, sensory światła, etc.), co wymaga integracji oprogramowania systemu i urządzeń. System sterownia można zastosować o parametrach równoważnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia dokumentacja techniczna pn.: „budowa linii kablowej oświetlenia ulicznego wraz z lokalizacją słupów oświetlenia ulicznego oraz linii kablowej monitoringu w miejscowości Witaszyce ul. Piaskowa”. 5.2. Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233140-2 Roboty drogowe 45232452-5 Roboty odwadniające 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznej 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego. 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 5.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5.4. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. 5.5. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia stanowi Tom III SIWZ Program Funkcjonalno – Użytkowy. 5.6. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia zawiera Tom II SIWZ Projekt umowy. 5.7. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich osób wykonujących wszystkie prace i roboty będące przedmiotem niniejszej umowy w trakcie realizacji zamówienia, z wyłączeniem Kierownika budowy i projektanta. Wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia zostały określone w Tomie II Projekt umowy. Powyższe wymagania określają w szczególności: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. 5.8. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy dokumentacja techniczna zawierać będzie nazwę producenta lub firmy, Zamawiający zastrzega możliwość zastosowania innych materiałów jednak o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji. 5.9. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 5.10. Podwykonawstwo: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, b) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, c) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z pkt. 10 Tomu I (IDW) SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach