Przetargi.pl
Przebudowa budynku stajni "Pod Głową Konia" wraz z zagospodarowaniem terenu

Zespół Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących CKP ogłasza przetarg

  • Adres: 34-300 Żywiec, Moszczanicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 475 05 70, 33 475 05 70 , fax. 33 475 05 70
  • Data zamieszczenia: 2019-04-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących CKP
    Moszczanicka 9
    34-300 Żywiec, woj. śląskie
    tel. 33 475 05 70, 33 475 05 70, fax. 33 475 05 70
    REGON: 00074415000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.moszczanica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku stajni "Pod Głową Konia" wraz z zagospodarowaniem terenu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontu kapitalnego budynku głównego (budynek „Pod Głową Konia”) wraz z zagospodarowaniem z najbliższego otoczenia Budynek „Pod Głowa Konia” wymaga remontu kapitalnego oraz dostosowania do potrzeb Centrum Edukacji Ekologicznej, a także wprowadzenia odpowiedniego wyposażenia do budynku, umożliwiającego realizację funkcji przyrodniczych i edukacyjno-informacyjnych. W związku ze znajdowaniem się w strefie ochrony konserwatorskiej konieczne jest dostosowanie się do wytycznych konserwatora związanych z walorami estetycznymi, materiałami i sposobem prac w opisywanym budynku. Budynek „Pod Głową Konia” docelowo ma pełnić funkcję całorocznego centrum edukacji ekologicznej z przeznaczeniem dla społeczności lokalnej, a w szczególności osób młodych: dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, ale i dorosłych, m.in. osób 50+. Konieczna jest wymiana schodów prowadzących na poddasze obiektu oraz remont aktualnie wykorzystywanej powierzchni na cele mieszkaniowe, które to zostaną przeznaczone w sumie na 4 sale dydaktyczno-edukacyjne, poświęcone czterem motywom: - Pszczoły i Miód, - Zielniki i rodzime gatunki miodne, - Ekologia i środowisko, - Segregacja odpadów i recycling. Sale dydaktyczne powinny zostać wyposażone w stoły, krzesła, sprzęt multimedialny/ telewizor wraz z komputerem przenośnym i niezbędnym oprogramowaniem edukacyjno-użytkowym oraz zaprojektowane (w ramach dokumentacji technicznej) pomoce dydaktyczno-edukacyjne. Każda z sal powinna umożliwić przeprowadzenie zajęć edukacyjno-informacyjnych, warsztatów dla 15 osób. W pomieszczeniach powinno się znaleźć miejsce m.in. na: - półki na miód i produkty z miodu wytwarzane w trakcie zajęć dydaktyczno-edukacyjnych, które na pamiątkę udziału otrzymywać będą uczestnicy przy zakończeniu zajęć. Podobnie z ziołami, uczestnicy warsztatów otrzymywać będą nieodpłatnie sadzonki rodzimych roślin miodnych / przyciągających owady, które możliwe byłyby do wsadzenia na domowych ogrodach lub posadzenia na innym terenie. Opcjonalnie uczestnicy mogliby otrzymywać nasiona pozyskane w ramach funkcjonowania Centrum. Wszystkie sale dydaktyczno-edukacyjne należy wyposażyć w niezbędne pomoce edukacyjne i sprzęt umożliwiający realizację zajęć grupowych. Szczegółowo wyposażenie i sprzęt należy zdefiniować w dokumentacji technicznej projektu. - zabawki i elementy edukacyjno dydaktyczne oraz kompleksowe wyposażenie tematyczne dla wszystkich sal zgodnie z profilem sali dydaktyczno-edukacyjnej. Część strychu (zlokalizowana nad planowanymi salami dydaktyczno-edukacyjnymi ekologia i środowisko, segregacja odpadów i recycling) rekomenduje się zaadoptować dla nietoperzy. Budynek „Pod Głowa Konia” wraz z parkingiem Pomieszczenia na parterze: Pomieszczenia na parterze budynku przeznaczone będą na: - organizację wystawy stałej ukazującej historię pszczelarstwa i zabytkowych uli, pomieszczenie ekspozycyjne z pasiekami historycznymi / zabytkowymi – przekrój przez historię pszczelarstwa na Żywiecczyźnie, - magazyn na sprzęt, narzędzia, materiały nasienne, nasadzeniowe i inne materiały niezbędne do odpowiedniego utrzymania terenu projektu, oprzyrządowanie związane z opieką nad pasiekami i pszczołami, oprzyrządowanie do działań przyrodniczych, inny niezbędny sprzęt związany z działalnością projektową. - toaleta, prysznic, szatnia, ciągi komunikacyjne. W budynku niezbędne jest wykonanie następujących instalacji, tj. wodociągowej, kanalizacyjnej, energetycznej, teletechnicznej, centralnego ogrzewania – w możliwie jak największym stopniu w oparciu o odnawialną energię. Budynek wymaga gruntownych prac remontowych na elewacji zewnętrznej, jak i wewnątrz obiektu. Konieczne jest wykonanie nowych podłóg w pomieszczeniach oraz kompleksowa wymiana poszycia dachu wraz z więźbą dachową. Szczegółowy zakres prac oraz dostaw sprzętowych określony został w dokumentacji technicznej projektu. Budynek powinien zostać wyposażony w instalację teleinformatyczną, dostęp do szerokopasmowego Internetu oraz Wi-Fi i monitoring wraz z systemem odpowiednich kamer umożliwiający obserwacje „życia w ulu” i terenu Centrum Edukacji Ekologicznej „Arka”. Na budynku, od strony południowej rekomenduje się umieścić specjalny panel/ścianę dla dzikich pszczół murarek (panel gliniany przykryty strzechą słomianą, na dole pojemniki dla trzmieli). Zlokalizowany nieopodal budynku dąb rekomenduje się ustanowić pomnikiem przyrody. Tablica informacyjna – główna tablica informacyjno-edukacyjna centrum powinna zostać zlokalizowane przy budynku Centrum, opcjonalnie na powstałym tuż obok parkingu dla odwiedzających. Planuje się wybudować nową bramę wjazdową na parking. Wokół budynku Centrum Edukacji Ekologicznej oraz traktami w kierunku wiaty oraz parkingu rekomenduje się wykonanie oświetlenia opartego o odnawialne źródła energii, zgodnie z wytycznymi kwalifikowalności RPO WSL 2014-2020. Parking powinien być przewidziany na 6-8 miejsc dla samochodów osobowych równoważnych z możliwością zaparkowania na tych miejscach 2 autobusów lub 4 busów. Parking powinien być wyposażony w stojak dla rowerów, 2 ławki, 1 stolik, kosze na odpady segregowane, tablicę informacyjno-edukacyjną. Małą infrastrukturę należy wykonać z materiałów naturalnych, ekologicznych. Podbudowę, a zarazem lokalizację dla parkingu powinno stanowić miejsce, w którym aktualnie ulokowany jest budynek przeznaczony do wyburzenia, jego mury mogą posłużyć jako materiał do utwardzenia podłoża. Parking powinien znajdować się w zasięgu oświetlenia budynku głównego centrum. Zamówienie jest częścią realizowanego przez Zamawiającego projektu pn.: „CENTRUM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ ARKA” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi priorytetowej: V: Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego na lata 2014–2020, Poddziałanie 5.4.3 Ochrona różnorodności biologicznej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja Projektowa stanowiąca załączniki nr 8 do SIWZ 3. Rozwiązania równoważne 1) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu – także w dokumentacji technicznej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych nastąpiło wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę lub wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym potwierdzeniem o nie wniesieniu sprzeciwu do zgłoszenia robot budowlanych lub pozwoleniem na budowę (jeżeli jest wymagane). 2) Zamawiający przygotowując opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu wskazał wszystkie znane mu przypadki i w każdym z nich podał zasady oceny rozwiązań równoważnych. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, analizując opis przedmiotu zamówienia, że nie są to wszystkie przypadki, Zamawiający prosi Wykonawcę, aby niezwłocznie - przed terminem składania ofert przekazał zamawiającemu ta informację wskazując to w zapytaniu dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia i zasad oceny rozwiązań równoważnych. 3) Zasady oceny rozwiązań równoważnych obowiązujące w niniejszym postępowaniu obejmują zakres badania i oceny ofert, gdzie nie wypełnienie wszystkich elementów tego opisu może być podstawą do odrzucenia oferty. Wykonawca wprowadzając rozwiązanie równoważne ma obowiązek opisania danego szczegółu oferty z wykazaniem w treści oferty spełnienia wymagań rozwiązania równoważnego przyjętego przez Zamawiającego w tym postępowaniu. 4) Zasady oceny rozwiązania równoważnego będą także obowiązywać w trakcie realizacji umowy, gdzie w przypadku zamiaru wprowadzenia w trakcie realizacji umowy (przez Wykonawcę lub przez Zamawiającego) rozwiązania równoważnego przewidzianego zapisami niniejszej SIWZ - będą stanowiły między innymi o tym, czy Zamawiający może dopuścić rozwiązania równoważne czy też nie. 5) Oferowanie rozwiązań równoważnych do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia wymaga dodatkowo wykazania, że oferowane rozwiązanie równoważne jest o parametrach techniczno-eksploatacyjno- użytkowych nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego. Ciężar wykazania spełnienia tych wymagań leży po stronie Wykonawcy w składanej ofercie lub jeżeli ten przypadek ma miejsce w trakcie realizacji umowy - w chwili zaistnienia konieczności dokonania takiej zmiany. 6) W przypadku zastosowania zasad wskazanych powyżej w trakcie realizacji umowy, mogą one wystąpić pod warunkiem, że zmiany te nie będą wpływać na oferowany w ofercie przedmiot zamówienia i efekt zakreślony niniejszą SIWZ. Mogą to być przypadki korzystne dla Zamawiającego. Obowiązkiem strony wnoszącej o takie rozwiązanie równoważne wymagane jest uzasadnienie tego przypadku w formie pisemnej. Nie mogą one jednak zmienić istotnych elementów oferty czy umowy, przykładowo: wydłużenie terminu realizacji umowy, podwyższenie wynagrodzenia czy też zmianę harmonogramu realizacji w stosunku do tego wymaganego SIWZ. 7) Wprowadzenie rozwiązania równoważnego w trakcie realizacji umowy może nastąpić także w następujących okolicznościach: a) powodują obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, b) powodują poprawienie parametrów technicznych w stosunku do wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ, c) wynikają z aktualizacji rozwiązań na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 8) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane wg zasad o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust.3 ustawy Pzp musi dodatkowo wykazać w ofercie/w trakcie realizacji zamówienia, że oferowane przez niego dostawy/usługi/ roboty budowlane spełniają wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ. Wykazanie, że oferowane przez Wykonawcę rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego musi nastąpić w formie pisemnej w złożonej ofercie (a na etapie prowadzenia robót – w formie pisma skierowanego do Zamawiającego) z podaniem szczegółowych parametrów zaproponowanych materiałów i urządzeń oraz udowodnienia okoliczności wynikających z wyżej wskazanych zapisów. 9) Zaproponowane przez Wykonawcę materiały równoważne będą akceptowane przez Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru oraz autora projektu. W przypadku dopuszczenia materiału równoważnego, wpływającego na przyjęte rozwiązania projektowe, po stronie Wykonawcy i na jego koszt jest przygotowanie i uzgodnienie dokumentacji zamiennej. 10) Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia winny również odpowiadać warunkom opisanym w szczegółowych specyfikacjach technicznych. Podane w dokumentacji informacje o producentach (o ile wystąpią) należy traktować pomocniczo, jako te które określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, urządzenia i technologie aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 11) Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń i materiałów innych producentów, ale posiadających cechy i parametry nie mniejsze niż zastosowane w projekcie (równoważne). Za zastosowanie innych zamiennych materiałów i urządzeń Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność. 4. Zatrudnianie osób na podstawie umowy o prace Przepis art. 29 ust. 3a ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). Treść art. 22 § 1 Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. W związku z powyższym, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (jeżeli będzie miało miejsce powierzenie przez Wykonawcę części zamówienia – Podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks Pracy wszystkich osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia podstawowe czynności techniczne lub prace budowlane, takie jak: betonowanie, brukowanie, wykonywanie prac ciesielskich, wykonywanie prac dekarskich, malowanie, montowanie, instalowanie, murowanie, operowanie urządzeń i sprzętu, kładzenie posadzek i płytek, spawanie, tynkowanie oraz zbrojenie, kwalifikowanych jako pracownicy fizyczni. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub oddelegowanie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy lub Podwykonawcy pracowników (jeżeli będzie miało miejsce powierzenie części zamówienia Podwykonawcy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 40 000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: 04 1560 1023 0000 9140 0001 5882 Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 3. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 1.9. lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. 5. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.2. niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych warunków.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ oraz wymaga się dołączenie do oferty uproszczonych Kosztorysów Ofertowych). Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenia zgodne z załącznikiem nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenia z art. 25a ustawy), które należy złożyć w formie pisemnej. 2) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 3) Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 4) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. 5) Dowód wniesienia wadium: 6) - w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z pkt. 2.1. Rozdziału XIX SIWZ; 7) - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu. 8) Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, nie wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach