Przetargi.pl
Prowadzenie nadzoru inwestorskiego przy zadaniu: Wykonanie - w trybie „zaprojektuj i wybuduj” robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynków w ramach zmniejszenia energochłonności obiektów jednostki penitencjarnej Zakładu Karnego w Potulicach

Zakład Karny ogłasza przetarg

  • Adres: 89120 Potulice, Aleja Parkowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 525 874 440 , fax. 525 874 400
  • Data zamieszczenia: 2018-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Karny
    Aleja Parkowa 1
    89120 Potulice, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 525 874 440, fax. 525 874 400
    REGON: 31963500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zakład karny w Potulicach, ul. Al. Parkowa 1, 89-120 Potulice

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie nadzoru inwestorskiego przy zadaniu: Wykonanie - w trybie „zaprojektuj i wybuduj” robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynków w ramach zmniejszenia energochłonności obiektów jednostki penitencjarnej Zakładu Karnego w Potulicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (CPV: 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego) nad realizacją inwestycji pn. „Wykonanie - w trybie „zaprojektuj i wybuduj” robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynków w ramach zmniejszenia energochłonności obiektów jednostki penitencjarnej Zakładu Karnego w Potulicach.” Zakres podstawowych obowiązków i praw inspektora nadzoru inwestorskiego wynika z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zmianami) i obejmuje w szczególności: 3.1. Obowiązki ogólne: 3.1.1. reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej; 3.1.2. zapoznanie się z pełną dokumentacją techniczną, warunkami terenowymi i dokumentacją formalno-prawną budowy; 3.1.3. udział w czynnościach przekazania wykonawcy robót budowlanych terenu budowy; 3.1.4. wydawanie poleceń i instrukcji wykonawcy robót budowlanych celem prawidłowego i rzetelnego wykonania prac określonych w umowie na wykonanie robót; 3.1.5. posiada prawo wstrzymania robót, jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy wykonawca robót budowlanych nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami zawartej z nim umowy o roboty budowlane; 3.1.6. kontrole jakości używanych materiałów zgodnie z prawem, żądanie dodatkowych badań jakościowych, a w szczególności obowiązkowy odbiór przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem; 3.1.7. żądanie usunięcia przez wykonawcę robót budowlanych w przypadku ujawnienia wad w jakości prac oraz określenie zakresu koniecznego do wykonania robót poprawkowych, poświadczanie usunięcia wad wykonanych robót, wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad; 3.1.8. dokonywanie odbiorów prac zanikających i ulegających zakryciu; 3.1.9. udział w czynnościach odbiorów częściowych i odbioru końcowego oraz okresowych przeglądach gwarancyjnych w terminach ustalonych przez Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych. W ramach tych czynności Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zobowiązany jest do: stwierdzenia gotowości do odbioru; sprawdzenia dokumentacji powykonawczej; 3.1.10. dbanie o interesy Zamawiającego oraz podejmowanie czynności zapewniających techniczną poprawność realizowanej inwestycji; 3.1.11. pobyt na terenie realizowanej inwestycji min. 2 razy w tygodniu w czasie prowadzenia robót i na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy; 3.1.12. reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z przepisami prawa, umową oraz dokumentacją projektową; 3.1.13. potwierdzanie faktycznie wykonywanych robót oraz usunięcia wad; 3.1.14. sygnalizowanie Zamawiającemu o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych robót budowlanych oraz o wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej; 3.1.15. organizowanie i prowadzenie narad technicznych, sporządzania z nich protokołów i notatek oraz egzekwowanie ustaleń; 3.1.16. kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy; 3.1.17. udzielanie Wykonawcy robót budowlanych wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących inwestycji; 3.1.18. kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu; 3.1.19. kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów, oraz nadzorowanie badań materiałów i robót wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych; 3.1.20. zlecanie wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości; 3.1.21. dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów, atestów przygotowanych przez wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót; 3.1.22. powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach między dokumentacją a stanem faktycznym na terenie budowy; 3.1.23. rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia; 3.1.24. wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót; 3.1.25. udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; 3.1.26. sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe/ zamienne i uzupełniające po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; 3.1.27. kontrolowanie prawidłowego prowadzenia dziennika budowy, prawidłowego gromadzenia atestów na materiały i urządzenia, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót; 3.1.28. Sprawdzanie, przygotowanej przez Wykonawcę robót budowlanych, dokumentacji do rozliczenia projektu: „Zmniejszenie energochłonności obiektów jednostki penitencjarnej – Zakładu Karnego w Potulicach” objętego umową o dofinansowanie z NFOŚiGW z dnia 14.04.2017 r., zgodnie z wytycznymi z niej wynikającymi; 3.1.29. pełnienie obowiązków związanych z realizacją inwestycji, które nie zostały ujęte w umowie, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a są konieczne do należytego wykonania zamówienia, w ramach wynagrodzenia wskazanego w ofercie. 3.2. Do zadań Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie należało ponadto: 3.2.1. Sprawdzanie dopuszczenia materiałów, prefabrykatów oraz wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; 3.2.2. Sprawdzanie receptur i technologii proponowanych przez wykonawcę robót budowlanych, 3.2.3. Wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy o roboty budowlane zawartej pomiędzy Zamawiającym, a wykonawcą robót budowlanych; 3.2.4. Sposobie zabezpieczenia wykopalisk odkrytych na terenie budowy. 3.3. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w uzasadnionych przypadkach może wnioskować o: 3.3.1. Wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej; 3.3.2. Przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego Inspektora. 3.4. Po zakończeniu robót w okresie zgłaszania wad i bezpośrednio po nim, do zadań Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie należało: 3.4.1. Finalizacja zadań wynikających z realizacji budowy; 3.4.2. Dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 3.4.3. Odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad; 3.4.4. Wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; 3.4.5. udział w okresowych przeglądach jakie będą miały miejsce w okresie udzielonej gwarancji jakości. UWAGA: Wykonawca, przed podpisaniem umowy zobowiązuje się dołączyć odpisy uprawnień budowlanych do nadzorowania robót budowlanych bez ograniczeń i aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej izby inżynierów budownictwa osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia wraz z aktualnym ubezpieczeniem. Integralną część niniejszej SIWZ stanowią: - Program Funkcjonalno - Użytkowy (PFU) stanowiący Załącznik do niniejszej SIWZ; - Audyt energetyczny, stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ, przy czym jest on powoływany w    drugiej kolejności, jeżeli audyt ex ante nie reguluje zawartych w nim wymagań; - Audyt ex ante, stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ; - Audyt wymiany oświetlenia na energooszczędne, stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych, 00/100). 2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty tj. do dnia 15 lutego 2018 roku, godz. 12:00. 3. Wykonawca może wnieść wadium w następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 poz. 1804 oraz z 2015 r., poz. 978 i 1240). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca winien wpłacić wadium przelewem na nieoprocentowany rachunek: BGK Oddział w Toruniu, nr 90 1130 1075 0002 6133 8720 0004. Wpłaty kwoty wadialnej należy dokonać pod tytułem: „WADIUM na zadanie: Nadzór inwestorski Nr referencyjny sprawy: DKw.2230.1.2018” Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 4.1. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Uwaga! Nie spinać dokumentu trwale ofertą, gdyż podlega on zwrotowi zgodnie z nw. pkt. 8. 5.1. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a) ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie ww. ust. 7 jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę bez odsetek. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium jeżeli: 11.1. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 11.2. wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 11.3. wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko­nania umowy; 11.4. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – jeżeli wadium wniesione zostaje w innej formie niż pieniężna - dokument wadialny musi wymieniać wszystkich konsorcjantów łącznie. W przeciwnym wypadku Zamawiający uzna, iż oferta nie jest prawidłowo zabezpieczona wadium, co spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b) ustawy Pzp. Szczegółowy opis w siwz ROZDZIAŁ X. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: 1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące braku przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (wzór określony w załączniku nr 4 do SIWZ). 1.2. referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi (wykaz usług wskazane w formularzu oferty Załącznik nr 1) były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składani ofert - w zakresie informacji określonych w Załączniku nr 1 do SIWZ. 1.2.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców – oświadczenie, o którym mowa wyżej, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 1.2.2. Zgodnie z art. 25a ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił stosowne informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa wyżej. 1.2.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnianie – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp wykonawca zobowiązany jest złożyć - w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp - oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenie to składa każdy z Wykonawców odrębnie. Zgodnie z art. 4 pkt. 14 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 184 z późn. zm.) przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach