Przetargi.pl
„Profilowanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Czerniejewo w 2018 r.”

Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Czerniejewo ogłasza przetarg

  • Adres: 62250 Czerniejewo,
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 273 041 , fax. 614 273 188
  • Data zamieszczenia: 2018-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Czerniejewo
    62250 Czerniejewo, woj. wielkopolskie
    tel. 614 273 041, fax. 614 273 188
    REGON: 63001135500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czerniejewo.poznan.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Profilowanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Czerniejewo w 2018 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: „Profilowanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Czerniejewo w 2018 r.” 2. Lokalizacja inwestycji: - Nadleśnictwo Czerniejewo (profilowanie obejmuje odcinki dróg leśnych usytuowane na terenie Nadleśnictwa Czerniejewo w leśnictwach: Jezierce, Karw, Linery, Promno, Dzikowy Bór, Milkarowo, Nekielka, Podstolice, Słomówko. - Szczegółowa lokalizacja naprawianych dróg naniesiona została na załączonych mapkach dotyczących poszczególnych leśnictw stanowiących załącznik nr 9 do siwz. - Wskazana na mapkach lokalizacja może ulec niewielkim zmianom w trakcie realizacji ze względu na panujące warunki atmosferyczne. 3. Szczegółowe określenie przedmiotu i zakresu zamówienia: a) Przedmiotem zamówienia jest równanie, profilowanie oraz wałowanie wybranych odcinków dróg leśnych o nawierzchniach gruntowych polegające na nadaniu im profilu podłużnego i poprzecznego oraz wyrównaniu ich nawierzchni zapewniające swobodny odpływ wód opadowych. b) Równanie, profilowanie i wałowanie powinno być wykonane przy lekko uwilgotnionym gruncie. Wyklucza się realizację przedmiotu zamówienia przy bardzo słabym lub bardzo silnym uwilgotnieniu gruntu. c) Liczba przejazdów równiarek może być różna i jest zależna od stopnia zniekształcenia drogi, rodzaju gruntu oraz sposobu profilowania. Ustala się jako niezbędny min. dwukrotny przejazd równiarki. d) Równanie, profilowanie i wałowanie należy przeprowadzić po śladzie istniejącej drogi, w jej koronie. Średnia szerokość profilowanej drogi to 3,5 m. e) Realizacja przedmiotu zamówienia polegać będzie na : - uzupełnieniu wybojów i kolein gruntem rodzimym, poprzez równomierne rozgarnięcie nadmiaru materiału (burty, wyniosłości) po powierzchni drogi, oraz nadaniu nawierzchni gruntowej właściwej geometrii – pochylenie poprzeczne jezdni 3 do 5% w zależności od rodzaju gruntu, - wykonaniu ścieków podłużnych, poprzez wykonanie płytkich ścieków na krawędzi pobocza oraz wykonaniu odpływów bocznych wody w miejscach zaniżonych tego wymagających, - usunięciu z profilowanej drogi korzeni, dużych kamieni, humusu i nadmiaru zadarnienia wraz z rozplantowaniem poza pasem drogi, - zagęszczeniu wyprofilowanej nawierzchni walcem. f) Całkowita, łączna długość dróg na terenie Nadleśnictwa Czerniejewo do równania, profilowania i wałowania wynosi 132 000 mb. g) Wielkość prac z podziałem na poszczególne leśnictwa przedstawia się następująco: - Jezierce – 12 000 mb, - Karw – 24 000 mb, - Linery – 24 000 mb, - Promno – 11 000 mb, - Dzikowy Bór – 3 000 mb, - Milkarowo – 2 000 mb, - Nekielka – 13 000 mb, - Podstolice – 32 000 mb, - Słomówko – 11 000 mb, Uwaga! Zamawiający zastrzega, że lokalizacja oraz rozmiar prac (równania, profilowania i wałowania dróg) może ulec niewielkim zmianom w trakcie realizacji ze względu na panujące warunki atmosferyczne. 4. Oznaczenia wg CPV: 45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg. 5. Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w dokumentacji technicznej tj. - Opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym - załącznik nr 3 do SIWZ; - Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 4 do SIWZ, - Przedmiarze robót stanowiącym - załącznik nr 2 do SIWZ. Z uwagi na ryczałtowy charakter zamówienia przedmiary mają wyłącznie charakter pomocniczy. 6. Warunki dotyczące wykonywania zamówienia: a) Wymagania dotyczące robót – wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż., wytycznymi niniejszej SIWZ, przekazaną dokumentacją techniczną opisaną w pkt. 5 powyżej a także pozostałymi załącznikami do SIWZ. b) Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni wszystkie niezbędne narzędzia, materiały i urządzenia. c) Szczegółowe warunki dotyczące zamówienia: W ramach wynagrodzenia Wykonawca uwzględni: - w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowanie robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, - wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, - doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, - naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia. d) Obowiązki Wykonawcy (w ramach umowy oraz ceny ofertowej) Wykonawca zobowiązany będzie do: - wykonywania prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, - zapewnienia właściwych warunków bhp i ppoż., - dokonania niezbędnych pomiarów i badań laboratoryjnych itp. jeżeli są one niezbędne do oddania przedmiotu zamówienia do użytkowania, - na żądanie Zamawiającego (w przypadku wątpliwości co do jakości wykonywanych robót) Wykonawca zapewni na swój koszt wykonanie badań laboratoryjnych, dostarczenie oprzyrządowania i zapewnienie potencjału ludzkiego w celu sprawdzenia jakości i ilości materiałów użytych do wykonania zamówienia oraz jakości wykonanych robót, - jeżeli w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia Wykonawca wyrządzi Zamawiającemu lub innym podmiotom trzecim szkodę (np. uszkodzenie nawierzchni drogi dojazdowej) to zobligowany będzie do niezwłocznego jej naprawienia. - wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie korzystania) z dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. e) transport maszyn i urządzeń przez Wykonawcę nie może odbywać się w sposób powodujący niszczenie dróg leśnych/linii oddziałowych, czy też dróg publicznych. Stwierdzone przez Zamawiającego uszkodzenia, Wykonawca robót będzie zobowiązany usunąć na swój własny koszt, tak aby przywrócić je do stanu pierwotnego. f) wykonywanie przedmiotu zamówienia nie może powodować uszkodzenia infrastruktury leśnej np. przepustów melioracyjnych, znaków, ogrodzeń upraw, oraz żywych drzew stojących. g) odpady inne niż niebezpieczne, powstałe w trakcie realizacji zamówienia – gromadzić w sposób selektywny i bezpieczny dla środowiska oraz wykorzystać gospodarczo lub odprowadzić na składowisko komunalne. h) odpady niebezpieczne powstałe w trakcie realizacji zamówienia – gromadzić w sposób bezpieczny dla środowiska oraz przekazać specjalistycznej firmie zajmującej się utylizacją tego typu odpadów. 7. Wymagania i informacje dodatkowe: - Zamawiający ma prawo z ważnych przyczyn do ograniczenia przedmiotu zamówienia w stosunku do ww. zakresu. Przez ważne przyczyny rozumieć należy w szczególności niesprzyjające warunki atmosferyczne, przyczyny przyrodnicze, okoliczności wywołane przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne. Ograniczenie przedmiotu umowy nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w zawiązku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. - Zamawiający informuje, że istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej (z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia) na miejscu wykonywania przedmiotu umowy. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w rozdziale 8 pkt. 1 SIWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy wskazanych w Rozdziale 1 SIWZ. 8. Wymagania dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę: - Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. operatorów maszyn wykorzystywanych w zakresie profilowania i zagęszczenia dróg, pracowników fizycznych wykonujących roboty konserwacyjne jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz.U. z 2018.108). - Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 6 oraz rozdziale 25 SIWZ. 9. Wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi: - Warunki rękojmi i gwarancji określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 10. Kluczowe części zamówienia: - Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. - W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. - W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 11. Rozwiązania równoważne: - W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. - Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. - Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. - Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. - W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. - W przypadku, gdyby Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. - Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. - Stosowne dokumenty potwierdzające równoważność należy dołączyć do oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233141-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: 2500,00 zł. (słownie dwa tysiące pięćset złotych). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U.2018.110 z późn.zm.). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: ING BANK ŚLĄSKI 67 1050 1520 1000 0090 3065 8687 z dopiskiem: „Wadium przetargowe" „Profilowanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Czerniejewo w 2018 r. ” Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (Sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Prawo zamówień publicznych. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. b) Informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty. Stosownie do dyspozycji art. 36 b ust. 1 Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia , których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę nazw firm podwykonawców - na formularzu oferty. c) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 pkt. 7.1, 7.2, 7.3. (załącznik nr 1 A i 1B do SIWZ ) d) W przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich zobowiązanie tych podmiotów (załącznik nr 5 do SIWZ). e) Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. f) Jeżeli wykonawca oferuje rozwiązania równoważne przedkłada dokumenty o których mowa rozdziale 3.11 SIWZ . Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach