Przetargi.pl
Prace remontowo-konserwatorskie i budowlane alejek w ramach projektu "Ochrona i rozwój dziedzictwa kulturowego dawnej Ordynacji Łańcuckiej poprzez prace remontowo-konserwatorskie oraz wykreowanie nowych przestrzeni ekspozycyjnych w budynku Zamku oraz zabytkowym Parku Muzeum-Zamku w Łańcucie OR- KA II, III, IV, VII”- część 2

Muzeum - Zamek w Łańcucie ogłasza przetarg

  • Adres: 37-100 Łańcut, ul. Zamkowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2252008 do 10 , fax. 172 252 012
  • Data zamieszczenia: 2018-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum - Zamek w Łańcucie
    ul. Zamkowa 1
    37-100 Łańcut, woj. podkarpackie
    tel. 017 2252008 do 10, fax. 172 252 012
    REGON: 27705500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek-lancut.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prace remontowo-konserwatorskie i budowlane alejek w ramach projektu "Ochrona i rozwój dziedzictwa kulturowego dawnej Ordynacji Łańcuckiej poprzez prace remontowo-konserwatorskie oraz wykreowanie nowych przestrzeni ekspozycyjnych w budynku Zamku oraz zabytkowym Parku Muzeum-Zamku w Łańcucie OR- KA II, III, IV, VII”- część 2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    -pozostały teren Parku od bramy B6 i Bramy B5 do granicy gruntów za Stawem (zakres pokazany na załączniku graficznym jako etap III ) - budowa alejek : prace drogowe - przebudowa / modernizacja : prace drogowe - budowa oświetlenia terenu - budowa odwodnienia alejek Przedmiot zamówienia musi zostać wykonany zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi, projektem budowlanym, projektem wykonawczym , STWIOR, oraz pomocniczo przedmiarem robót stanowiącymi załącznik nr 1 do SIWZ. Przedmiotem przetargu jest etap III z dokumentacji technicznej!!!!! 2.1. Zamawiający umożliwia dokonania oględzin na obiekcie oraz uzyskanie we własnym zakresie niezbędnych informacji w celu przygotowania kompletnej oferty i zawarcia umowy na wykonanie robót. Zakres robót precyzuje : - projekt budowlany, projekt wykonawczy, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót oraz pomocniczo przedmiar robót– z uwzględnieniem najszerszego zakresu ujętego w którymkolwiek z wymienionych dokumentów. Załączony Przedmiar robót ma charakter dokumentu pomocniczego. Przedmiot umowy opisuje szczegółowo Dokumentacja projektowa i Specyfikacje techniczne. Zestawienia zawarte w przedmiarze robót – przedstawiają tylko główne, podstawowe roboty, nie zawierają robót drugorzędnych, tym samym nie mogą stanowić podstawy do wyceny całości robót przez Oferenta. Przedmiary przedstawiają jedynie skalę roboty budowlanej i mają pomóc oferentom w oszacowaniu kosztów zadania. Uwaga : z projektu instalacji wod.-kan. w ramach tego zadania do wykonania jest tylko odwodnienie alejek , natomiast pozostałe prace związane z uporządkowaniem gospodarki wodno-ściekowej zostały już wykonane w ramach innego zadania. 2.2. Stan istniejący: Na terenie inwestycji zlokalizowana jest zabudowa kompleksu muzealnego Muzeum – Zamku w Łańcucie wraz z układem dróg oraz alejek wewnętrznych o przeznaczeniu pieszym i pieszo-jezdnym. Alejki w Parku posiadają nieuregulowane krawędzie, fragmentami ograniczone betonowymi obrzeżami, niejednokrotnie poprzerastane trawą. Nawierzchnie ciągów pieszo-jezdnych wykonane są z kruszywa, masy bitumicznej oraz betonu. Posiadają liczne ubytki, wykruszenia oraz spękania, co obniża ich wytrzymałość oraz estetykę. W uszkodzeniach nawierzchni dochodzi do wykwitu roślinności oraz przebić trawy. Układ alejek nie posiada wydatnego systemu odwodnienia . 2.3. Stan projektowany: 2.3.1 Alejki W ramach inwestycji przewiduje się ; przebudowę/ modernizację istniejących alejek oraz budowę nowoprojektowanych alejek wraz z zatoczkami wypoczynkowymi z ławkami parkowymi oraz koszami. Szerokość istniejących alejek uzależniona jest od funkcji alejki ( piesza , czy pieszo-jezdna). Szerokość nowoprojektowanych alejek pieszo-jezdnych wynosi 3,0 m. Nawierzchnie alejek wykonane będą z materiału mineralnego , wielowarstwowego. Wszystkie alejki ograniczone zostaną bednarką stalową wysokości 20 cm. Krawędzie alejek krzyżujących się zostaną wyokrąglone łukami o promieniu od 1,0 do 8,0 m Alejki będą odwadniane za pomocą korytek, rynsztoków, którymi woda opadowa poprzez wpusty spłynie do studzienki z osadnikiem z której za pomocą podziemnych rur zostanie odprowadzona na niższe partie terenów zielonych. Nawierzchnie alejek wodoprzepuszczalne utwardzone, wielowarstwowe z mieszanek mineralnych, ułożonych na podbudowie z kruszywa naturalnego oraz wzmocnionym podłożu rodzimym. Warstwa podbudowy pełnić również będzie funkcję warstwy odsączającej. W celu ochrony nawierzchni mineralnej przed uszkodzeniami spowodowanymi penetracją korzeni drzew i krzewów , wykonane zostaną ekrany przeciw korzeniowe, których żebra ukierunkowują korzenie w głąb gruntu. W miejscach występowania spadków podłużnych nawierzchni (przy wartościach przekraczających 3,5% )zostaną również wykonane progi spowalniające spływ wody. Po alejkach odbywał się będzie ruch pojazdów mechanicznych, służb utrzymania Parku i pojazdów technicznych ( ciągniki, podnośnik). Alejkami będą mogły ciągnące stylowe pojazdy lub sanie. poruszać się również podkute konie ciągnące stylowe pojazdy lub sanie. Rozbiórki: W ramach prac należy wykonać rozbiórkę nawierzchni wszystkich istniejących alejek wykonanych z mas bitumicznych betonu oraz kruszyw. Rozbiórka wszystkich warstw konstrukcyjnych istniejących alejek włącznie z obrzeżami. Wywóz gruzu poza teren Muzeum-Zamku. 2.5.Przed przystąpieniem do prac budowlanych Wykonawca winien przedstawić projekt technologii i wykonywania robót. 2.6 Z uwagi na prowadzenie robót w czynnym obiekcie zabytkowym , Wykonawca zobowiązany jest do: • urządzenia placu budowy w sposób nie kolidujący z obiektami użytkowanymi • odpowiedniej organizacji robót nie zakłócającej funkcjonowania obiektów • zabezpieczenia miejsca odkrycia przedmiotów mogących mieć charakter zabytkowy oraz powiadomienie o tym fakcie: Inżyniera kontraktu, Inspektora nadzoru i Zamawiającego Wykonawca będzie mógł wykonywać roboty w godzinach otwarcia Parku. 2.7 Ochrona istniejącego drzewostanu • Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia przed uszkodzeniami znajdujące się drzewa i krzewy na placu budowy lub w jej pobliżu – zgodnie z art. 75 Ustawy-Prawo Ochrony Środowiska, w szczególności: • Jeżeli na placu budowy lub w jego pobliżu znajdują się drzewa i krzewy należy je we właściwy sposób zabezpieczyć przed uszkodzeniami. W zależności od wielkości i wieku drzew zabezpieczenia są następujące: a) przy drzewach dojrzałych o normalnej budowie koron oraz przy krzewach teren należy ogrodzić na powierzchni równej rzutowi koron. b) przy drzewach wąskich ( kolumnowych) powierzchnia grodzona powinna objąć obszar o średnicy równej 2-krotnej średnicy koron drzew. c) jeżeli nie możliwe jest zastosowanie w/w zabezpieczeń należy stosować osłony przy pniowe z desek, maty słomianej bądź juty. Osłony te powinny obejmować cały pień wokół i mieć wysokość co najmniej 150 cm.. Dolna cześć osłon powinna opierać się na podłożu. Oszalowanie należy opasać drutem lub taśmą co 40-60 cm ( min. 3 razy). • Prace konieczne do wykonania w obrębie rzutów koron drzew należy wykonać ręcznie, wykluczone jest także składowanie materiałów budowlanych w obrębie rzutów koron drzew. W obrębie rzutów koron drzew nie wolno poruszać się ciężkim sprzętem budowlanym 2.8 Nadzór konserwatorski – Zamawiający zapewni nadzór konserwatorski wykonywanymi robotami. 2.9 Dojazd do placu budowy: • Dowóz materiałów na plac budowy od strony 3-go Maja ( wjazd w rejonie zjazdu na ul. 3 Maja z Powozowni i Stajni Cugowych.) • Rozładunek i składowanie materiałów w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. • Po alejkach obowiązuje zakaz przemieszczania się sprzętem ciężkim • W wyjątkowych przypadkach ( brak możliwości zastosowania innego sprzętu) istnieje możliwość wjazdu alejkami po uprzednim powiadomieniu Zamawiającego i uzyskaniu jego zgody. • Należy stosować sprzęt jak najmniej niszczący alejki oraz chronić maksymalnie zabytkowy drzewostan parkowy. • Ze względu na zabytkowy charakter obiektu i specyfikę terenu należy zachować bezwzględną czystość na placu budowy, w czasie transportu materiałów na alejkach zachować szczególną ostrożność ze względu na turystów zwiedzających obiekty Zespołu Pałacowo-Parkowego 2.10 Wymagania w zakresie ochrony drzewostanu.: • Zamawiający powoła Inspektora nadzoru dendrologicznego posiadającego uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi zieleni zabytkowej. • Każdorazowy wykop lub przepych wykonywany w obrębie rzutu koron drzew należy ustalić z Inspektorem nadzoru dendrologicznego. • Nie wolno tworzyć nasypów i zmieniać poziomu gruntu w odległości rzutu korony + 1m. • Należy ograniczyć do minimum redukcję systemów korzeniowych. • Jeżeli okaże się koniecznym redukcja systemów korzeniowych, to procentowy ubytek masy korzeniowej wiąże się z koniecznością redukcji masy asymilacyjnej drzewa (korona) w tym samym procencie (maksymalnie do 20 %). • Prace ziemne związane z odkryciem systemów korzeniowych wskazane jest wykonywać w okresie bezlistnym drzew tj. poza okresem pełnej wegetacji, w czasie wilgotnej pochmurnej pogody. • Korzenie nie powinny być wystawione na bezpośrednie działanie słońca dłużej niż 1 godzinę, a odkryte na powietrzu dłużej niż 2 godziny. • Odkrycie systemu korzeniowego może nastąpić na okres nie dłuższy niż 8 godzin w przypadku zraszania systemu korzeniowego lub w dzień deszczowy. Wskazane jest zasypywanie wykopów na bieżąco. • Należy zabezpieczyć odkryte systemy korzeniowe przed wysychaniem poprzez użycie czarnej folii, tkaniny jutowej lub mat. • Prace związane z redukcją systemów korzeniowych i związane z tym prace w koronach drzew winien wykonywać specjalistyczny zakład chirurgii drzew posiadający odpowiednie doświadczenie do wykonywania prac w zieleni zabytkowej; W czasie realizacji robót zarówno Park jak i obiekty wchodzące w skład Zespołu Pałacowo- Parkowego będą czynne dla zwiedzających. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca winien opracować : • projekt zagospodarowania placu budowy, składający się z części opisowej i graficznej • plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ( plan bioz) • projekt organizacji budowy - Harmonogram Rzeczowo-Finansowy ( Harmonogram Realizacji Robót).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na pełny okres związania ofertą na kwotę/wartość: 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek: bankowy Zamawiającego: 95 1240 2643 1111 0000 3778 1587– z adnotacją wadium w przetargu nr S-ZP-203/18/2018, 4. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin wpływu pieniędzy na rachunek Zamawiającego. Przelew powinien więc być dokonany w takim terminie, aby Zamawiający mógł uzyskać potwierdzenie z banku, w którym posiada rachunek, że do upływu terminu składania ofert kwota wadium wpłynęła na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 5. Potwierdzeniem wniesienia wadium w formach określonych w ust. 2 pkt 2-5 jest oryginalny dokument wystawiony przez ubezpieczyciela, bank, poręczyciela – dokument powinien zostać umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego bezproblemowe wyjęcie celem dokonania zwrotu. 6. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczeń muszą zawierać w swojej treści oznaczenie Wykonawcy, oznaczenie postępowania oraz zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela, w okresie związania ofertą, do nieodwołalnej, bezwarunkowej, płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego wpłaty wadium w przypadkach określonych a art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt 1-3 ustawy Pzp. Brak w treści gwarancji przesłanek lub odniesienia się do ustawy Pzp w zakresie tych przesłanek spowoduje odrzucenie oferty na skutek okoliczności, o których mowa w art. 89 ust. 7b ustawy Pzp. W dokumencie ustanawiającym wadium, gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta (Muzeum-Zamek w Łańcucie) dodatkowych warunków (np. żądanie przesłania wezwania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Muzeum-Zamek w Łańcucie, albo żądania potwierdzenia przez notariusza, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób umocowanych do występowania w imieniu Muzeum-Zamek w Łańcucie, albo żądanie złożenia wezwania np. tylko w formie listu poleconego czy kurierem) albo przedłożenia dodatkowych dokumentów (oprócz dokumentu potwierdzającego umocowanie osób do występowania w imieniu Muzeum-Zamek w Łańcucie z żądaniem zapłaty). 7. W przypadku składania oferty wspólnej dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie gwarancji lub poręczeń musi wskazywać wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 8. Pozostałe postanowienia dotyczące wadium, w tym zasad jego zatrzymania i zwrotu określa ustawa Pzp, w szczególności art. 46
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia warunku w tym zakresie Informacje

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach