Przetargi.pl
Poprawa życia mieszkańców Wiśniowa Ełckiego poprzez budowę sołeckiego centrum kultury i pożarnictwa w Wiśniowie Ełckim oraz modernizację szkoły podstawowej.

GMINA PROSTKI ogłasza przetarg

  • Adres: 19-335 Prostki, 1 Maja 44B
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 876112012 , fax. 876112079
  • Data zamieszczenia: 2023-04-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA PROSTKI
    1 Maja 44B
    19-335 Prostki, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 876112012, fax. 876112079
    REGON: 790671136
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.prostki.pl/wiadomosci/10042/przetargi

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa życia mieszkańców Wiśniowa Ełckiego poprzez budowę sołeckiego centrum kultury i pożarnictwa w Wiśniowie Ełckim oraz modernizację szkoły podstawowej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa sołeckiego centrum kultury i pożarnictwa w Wiśniowie Ełckim oraz modernizację szkoły podstawowej.Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części:Część nr 1 – Zadanie:Budowa sołeckiego centrum kultury i pożarnictwa w Wiśniowie Ełckim.Część nr 2 - Zadanie:Modernizacja szkoły podstawowej w Wiśniowie Ełckim.UWAGA:Przedmiot zamówienia należy wykonać w następujący sposób:Części nr 1 zadania w systemie „Zaprojektuj i wybuduj” Części nr 2 zadania w systemie „Zaprojektuj i wybuduj” CZĘŚĆ I - zadania w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”Budowa sołeckiego centrum kultury i pożarnictwa w Wiśniowie Ełckim.Budowa Sołeckiego Centrum Kultury i Pożarnictwa na działce nr 156/2 -tj. w lokalizacji istniejącej strażnicy OSP na podstawie koncepcji architektonicznej. Zadanie obejmuje:• rozbiórkę istniejącego budynku OSP wraz z wieżą,• budowę nowego budynku Sołeckiego Centrum Kultury i Pożarnictwa wraz wyposażeniem i niezbędną infrastrukturą techniczną,• zagospodarowaniem terenu z placem o nawierzchni utwardzonej przed centrumpożarnictwa, lokalizację miejsc postojowych ogólnodostępnych, chodnikami i dojazdemoraz zagospodarowanie zieleni i małej architektury towarzyszącej,Powierzchnia terenu – dz. nr 156/2 2 037 m2.Powierzchnia zabudowy 259 m2.Powierzchnia użytkowa 217,32 m2.Kubatura 1 066 m3.W ramach założonego programu funkcjonalno - użytkowego wyodrębnia się dwie strefy funkcjonalne:1. Centrum kultury – z salą ogólną ok. 90-100m2 z niezależnym wejściem z zewnątrz (poprzez wiatrołap z dostępem do szatni), zaplecze kuchenne, pomieszczenie gospodarcze/magazynowe oraz dostęp drogami komunikacji ogólnej do wspólnej z centrum pożarnictwa strefy toalet – toalety męskiej/niepełnosprawnych (dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych) oraz wc damskiego z przedsionkiem.2. Centrum pożarnictwa (OSP): - pomieszczenie na wóz strażacki (garaż) o powierzchni ok. 50-60m2, z wejściem do pomieszczenia socjalnego/dyżurki, magazynu, wejściem bezpośrednim do łazienki podręcznej z prysznicem oraz dostęp drogami komunikacji ogólnej do wspólnej z centrum kultury strefy toalet. Wymagane jest niezależne wejście do garażu z zewnątrz, strefa z szafkami na odzież, wyposażenie i sprzęt ratowniczy dla strażaków.Zakres przedmiotu zamówienia: a) zaprojektowanie – tj. opracowanie - zgodnie z przepisami – kompletnej dokumentacji projektowej dla ww. zamierzenia inwestycyjnego w zakresie wszystkich branż wraz z wymaganymi uzgodnieniami i pozwoleniami, przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę i uzyskanie na jego podstawie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia. b) budowa – tj. wykonanie, na postawie zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej dla ww. zadania inwestycyjnego, robót budowlanych związanych z budową sołeckiego centrum kultury i pożarnictwa w Wiśniowie Ełckim w zakresie umożliwiającym uzyskanie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, pozwolenia na użytkowanie obiektów oraz użytkowanie tych obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem. c) zapewnienie nadzoru autorskiego – tj. pełnienie nadzoru autorskiego przez projektantów (autorów projektów) przez cały czas trwania inwestycji, w szczególności poprzez: udział projektantów w naradach roboczych w trakcie realizacji robót budowlanych (na terenie budowy), wpisy do dziennika budowy, weryfikację dokumentacji powykonawczej w zakresie jej zgodności z faktycznym wykonaniem robót. Weryfikacja dokumentacji zostanie potwierdzona poprzez oświadczenie projektantów – autorów projektu, załączone do dokumentacji powykonawczej.Opis przedmiotu zamówienia: a) zaprojektowanie – tj.  uzyskanie mapy do celów projektowych, uzyskanie wszelkich niezbędnych do zaprojektowania robót budowlanych dokumentów oraz informacji,  uzyskanie akceptacji Zamawiającego proponowanych rozwiązań materiałowych,  uzyskanie w imieniu Zamawiającego niezbędnych uzgodnień wymaganych do otrzymania pozwolenia na budowę opracowanie kompletnego projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę, opracowanie projektów wykonawczych w zakresie koniecznym do wykonania zadania,  opracowanie przedmiarów i kosztorysów,  opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych zgodnie z aktualnym rozporządzeniem, b) budowa obiektu sołeckiego centrum kultury i pożarnictwa w Wiśniowie Ełckim oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji (pozwolenie na użytkowanie obiektu).CZĘŚĆ I - zadania w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”Modernizacja szkoły podstawowej w Wiśniowie Ełckim.Zakres przebudowy i robót termomodernizacyjnych dla budynków szkoły podstawowej obejmuje:• przebudowę schodów zewnętrznych (budynek gimnazjum) z dostosowaniem do obowiązujących przepisów i potrzeb osób niepełnosprawnych – zapewnienie dostępności obiektu użyteczności publicznej,• wykonanie nowego zadaszenia strefy wejściowej i wykonanie pochylni dla niepełnosprawnych przy wejściu głównym zapewnienie dostępności obiektu użyteczności publicznej,• wymianę źródła ciepła w kotłowni istniejącej, oraz roboty instalacyjne związane z wymianą źródła ciepła, dostawa i montaż przepływowych podgrzewaczy wody wraz z wymianą baterii umywalkowych, • wymianę istniejącej drewnianej stolarki okiennej wraz z parapetami, • docieplenie dachu, ścian zewnętrznych (z miejscowymi naprawami wypraw tynkarskich i uszkodzeń elewacji) oraz ścian fundamentowych z wykonaniem nowych opasek i oczyszczeniem i ujednoliceniem kolorystyki elewacji dla całości obiektu (malowanie farbą elewacyjną).• wymianę obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych oraz parapetów zewnętrznych, • włączenie części rur spustowych i odprowadzenia wody z dachów do istniejącego systemu kanalizacji deszczowej, • montaż barierek „na zakładkę” na chodniku do wejścia głównego – poprawa bezpieczeństwa,• rozbiórka starego i montaż nowego ogrodzenia szkoły od strony zachodniej.Powierzchnia terenu – dz. nr 312/7 16 700 m2.Powierzchnia zabudowy 2 244 m2.Powierzchnia użytkowa 2 535 m2.Kubatura 10 710 m3.Zakres przedmiotu zamówienia: a) zaprojektowanie – tj. opracowanie - zgodnie z przepisami – kompletnej dokumentacji projektowej dla ww. zamierzenia inwestycyjnego w zakresie wszystkich branż wraz z wymaganymi uzgodnieniami i pozwoleniami, przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę i uzyskanie na jego podstawie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia. b) modernizacja – tj. wykonanie, na postawie zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej dla ww. zadania inwestycyjnego, robót budowlanych związanych z modernizacją szkoły podstawowej.c) zapewnienie nadzoru autorskiego – tj. pełnienie nadzoru autorskiego przez projektantów (autorów projektów) przez cały czas trwania inwestycji, w szczególności poprzez: udział projektantów w naradach roboczych w trakcie realizacji robót budowlanych (na terenie budowy), wpisy do dziennika budowy, weryfikację dokumentacji powykonawczej w zakresie jej zgodności z faktycznym wykonaniem robót. Weryfikacja dokumentacji zostanie potwierdzona poprzez oświadczenie projektantów – autorów projektu, załączone do dokumentacji powykonawczej.Opis przedmiotu zamówienia: a) zaprojektowanie – tj.  uzyskanie mapy do celów projektowych, uzyskanie wszelkich niezbędnych do zaprojektowania robót budowlanych dokumentów oraz informacji,  uzyskanie akceptacji Zamawiającego proponowanych rozwiązań materiałowych,  uzyskanie w imieniu Zamawiającego niezbędnych uzgodnień wymaganych do otrzymania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych, opracowanie kompletnego projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę lub braku sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych, opracowanie projektów wykonawczych w zakresie koniecznym do wykonania zadania,  opracowanie przedmiarów i kosztorysów,  opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych zgodnie z aktualnym rozporządzeniem, c) modernizacja szkoły podstawowej w Wiśniowie Ełckim.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno -Użytkowy. Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, że rodzaje robót i ilości podane w PFU są orientacyjne i mogą ulec zmianie po opracowaniu szczegółowej dokumentacji projektowej. Zgodnie z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia zapisanym w umowie Wykonawca przygotowuje ofertę na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego. Opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 9 do SWZ (PFU). Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający - w odniesieniu wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały - Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadających się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. We wszystkich miejscach Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do SWZ, w których wskazano konkretnego producenta lub nazwę własną materiałów, Zamawiający dodaje zapis „lub równoważne”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214210-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 złotych);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto na rachunek bankowy Zamawiającego Urząd Gminy Prostki, ul. 1 Maja 44b, 19-335 Prostki, Bank Spółdzielczy Ełk O/Prostki konto nr: 29 93310004 0030 0305 7300 0003z dopiskiem: Wadium przetargowe – Poprawa życia mieszkańców Wiśniowa Ełckiego poprzez budowę sołeckiego centrum kultury i pożarnictwaw Wiśniowie Ełckim oraz modernizację szkoły podstawowej.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Prostki.7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowaw art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się dyspozycją osobami z:posiadaniem uprawnień w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, lub dysponowaniem kadrą na czas realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do:a) pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,b) pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń: w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,c) pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń: w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznychi elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,d) pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które wydane zostały na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wspólnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2272),3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca:a) przedstawi możliwość dysponowania środkami pieniężnymi w wysokości: min. 2 500 000,00 zł – dwa miliony pięćset tysięcy złotych; (środki własne lub możliwości uzyskania kredytu);b) wykaże się posiadaniem polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę w wysokości: min. 500.000. zł – jeden milion złotych brutto.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający wykaże się doświadczeniem stwierdzającym minimum jednej zrealizowanej roboty budowlanej w charakterze generalnego wykonawcy lub wykonawcy o porównywalnym charakterze w zakresie budowy budynku użyteczności publicznej, o powierzchni użytkowej minimum 200 m² – dwieście metrów kwadratowych, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, doświadczeniem kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń z realizacji zadania budowlanego na obiekcie użytku publicznego o powierzchni użytkowej minimum 200 m².3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-08

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach