Przetargi.pl
Poprawa stanu nawierzchni dróg gminnych poprzez wykonanie nakładek bitumicznych na terenie Gminy Gąsawa

GMINA GĄSAWA ogłasza przetarg

  • Adres: 88-410 Gąsawa, Żnińska 8
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GĄSAWA
    Żnińska 8
    88-410 Gąsawa, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 092351185
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gasawa.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa stanu nawierzchni dróg gminnych poprzez wykonanie nakładek bitumicznych na terenie Gminy Gąsawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach zadania pn. „Poprawa stanu nawierzchni dróg gminnych poprzez wykonanie nakładek bitumicznych na terenie Gminy Gąsawa” należy przeprowadzić remonty dróg gminnych.Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wraz z podatkiem od towarów i usług wynosi 6 315 789,47 PLN brutto.Zamówienie obejmuje roboty budowlane – remonty dróg gminnych wewnętrznych, poprzez wykonanie następujących nakładek asfaltowych:1. Droga gminna w Biskupinie / działka nr 77;2. Droga gminna sięgacz ul. Biskupińskiej w Gąsawie;3. Droga gminna w Godawach / działka nr 138;4. Droga gminna w Godawach / działka nr 142/1;5. Droga gminna w Gogółkowie / działka nr 73/2;6. Droga gminna w Gogółkowie / działka nr 113/8;7. Droga gminna Laski Wielkie – Ostrówce / działka nr 52, 50/1, 57/2, obręb ewidencyjny Obudno, działka nr 76 obręb ewidencyjny Laski Wielkie - Małe;8. Droga gminna w Chomiąży Szlacheckiej / działka 192/2, 179;9. Droga gminna Drewno - Osiny / działki nr 65/3, 65/2, 47 obręb ewidencyjny Drewno;10. Droga gminna Szelejewo - Głowy / działki nr 304/1, 280, 250 obręb ewidencyjny Szelejewo;11. Droga gminna w Szelejewie / działka nr 51;12. Droga gminna Szelejewo łącznik / działka nr 16/2, 16/1 obręb ewidencyjny Szelejewo;13. Droga gminna w Szelejewie / działki nr 15/1, 15/2, 16/1, 17;14. Droga gminna wewnętrzna w Godawach / działka nr 142/2;15. Droga gminna wewnętrzna w Godawach / działka nr 139/1;16. Droga gminna w Gąsawie, ul. M. Konopnickiej;17. Droga gminna w Gąsawie, ul. Ogrodowa, Słoneczna, Powstańców Wlkp.; 18. Droga gminna w Gąsawie, ul. Kwiatowa;19. Droga gminna w Gąsawie, ul. Huby / działka nr 121/1;20. Droga gminna w Gąsawie / działka nr 401/1, 5/33;21. Droga gminna w Gąsawie, ul. Jasna;22. Droga gminna w Biskupinie, / działka nr 241/2;23. Droga gminna w Biskupinie / działka nr 31, 51/2, 51/1;24. Droga gminna w Biskupinie / działka nr 57;25. Droga gminna w Gogółkowie Huby / działka nr 101/1; 26. Droga gminna w Biskupinie / działka nr 117; 27. Droga gminna w Marcinkowie Dolnym / działka nr 19;28. Droga gminna w Gogółkowie / część działki nr 169; 29. Droga gminna w Szelejewie – poszerzenie łuku / część działki nr 80 i 78; 30. Droga gminna w Gąsawie, ul. Sportowa + plac / działka nr 430;31. Droga gminna w Gąsawie, ul. Spokojna / działka nr 339.W ramach inwestycji planuje się wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego AC11S dla kategorii ruchu KR3. Ułożona mechanicznie zostanie warstwa grubości 5 cm. Przed wykonaniem tejże nawierzchni należy wykonać czyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej oraz skropienie emulsją asfaltową 65% w ilości 0,5 kg/m2.W miejscach wskazanych w przedmiarach robót występuje podbudowa o zaniżonej nośności ze względu na stan zalegającego tam kruszywa. Podbudowy te należy rozebrać, wykonać nowe koryto oraz ułożyć warstwę odsączającą i podbudowę z nowego kruszywa. Szczegółowa konstrukcja wskazana została poniżej.Składać będzie się ona z:- warstwy odsączającej z piasku o wodoprzepuszczalności powyżej 8 m/dobę (warstwa grubości 15 cm)- podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 mm grubość warstwy 20 cm- skropienia emulsją asfaltową 65% w ilości 0,8 kg/m2- warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC11W dla KR3 – grubość warstwy 4 cm.Na powyższej warstwie ułożona zostanie warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S dla KR3 grubości 5 cm.W miejscowości Marcinkowo Dolne (rys. 25) bezpośrednio przed ułożeniem warstwy ścieralnej należy ułożyć na nawierzchni brukowej siatkę do wzmocnień nawierzchni asfaltowych wstępnie przesączoną asfaltem. Montaż siatki należy wykonać zgodnie z wytycznymi producenta siatki.W miejscach gdzie występują elementy kanalizacji oraz zawory wodociągowe lub gazowe, należy wykonać regulację wysokościową studzienek i zaworów.Wszelkie połączenia dróg gminnych z drogami poprzecznymi należy sfrezować w obrębie skrzyżowań.W miejscach gdzie krawężnik jest na tyle niski, iż po ułożeniu warstwy ścieralnej wyrównałby się jego poziom z nawierzchnią, należy dokonać sfrezowania nawierzchni wzdłuż krawężnika na szerokość do 1,0 m (w zależności od potrzeb). Inwestor zezwala na regulację wysokościową krawężnika o ile nie spowoduje to zastoisk wody.Ze względu na to, iż w ramach remontu nie planuje się korekty niwelety, należy roboty bitumiczne wykonać w ten sposób, iż woda dzięki odpowiednim spadkom poprzecznym i podłużnym spływać będzie do istniejącej kanalizacji deszczowej.W celu optymalnego wykonania robót poprawiających stan dróg, należy przed przystąpienie do robót nawierzchniowych wykonać ścinanie poboczy oraz odszukanie i oczyszczenie krawędzi istniejących nawierzchni.Aby uniknąć w przyszłości niszczenia krawędzi jezdni przez pojazdy (szczególnie rolnicze) w miejscach nie posiadających krawężników należy wykonać pobocza utwardzone kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie (kruszywo pochodzenia wulkanicznego np. granit, melafir). Wymagana szerokość min. 0,50 m, grubość warstwy 10 cm. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba należy pogłębić teren przylegający do jezdni aby uzyskać założoną grubość warstwy kruszywa.UWAGA: Wykonawca będzie rozliczany z ilości wbudowanej mieszanki podczas prac. Ze względu na brak wydzielonej warstwy wyrównawczej Inwestor będzie dokonywał rozliczenia założonej ilości masy do wbudowania, na każdym zadaniu oddzielnie.Wykonawca w ramach realizacji inwestycji umieści w miejscu widocznym dla wszystkich użytkowników dróg tablicę informacyjną o wymiarach 180 cm x120 cm, montowaną na dwóch słupkach (jednostronną lub dwustronną). Wzór, treść oraz lokalizację tablicy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym.W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest również do:a) Wykonania i uzyskania zatwierdzenia projektu czasowej organizacji ruchu na czas trwania robót oraz wystąpienia do Zarządu Dróg Powiatowych o zajęcie pasa drogowego;b) Ustalenia harmonogramu kolejności wykonywania nakładek asfaltowych z Zamawiającym.Powyższy opis stanowi jedynie wyszczególnienie zakresu prac. Szczegółowy zakres prac przewidzianych do wykonania określa dokumentacja projektowa oraz szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji.Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w poniższych dokumentach stanowiących załączniki do SWZ: 1) Załącznik nr 1 - Dokumentacja projektowa;2) Załącznik nr 2 - Przedmiary robót;3) Załącznik nr 3 - Szczegółowa Specyfikacja Techniczna.Z uwagi na to, że w dokumentacji projektowej (w przedmiarze robót) pewne urządzenia i materiały mogą być oznaczone za pomocą znaków towarowych lub nazw pochodzenia, należy założyć, że każdemu temu oznaczeniu towarzyszą wyrazy „lub równoważny” to znaczy o parametrach, cechach, wartościach technicznych, jakościowych wartościach estetycznych nie gorszych niż określone w projekcie, gwarantujących realizację robót zgodnie z projektem budowlanym. Wszelkie nazwy własne użyte w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w realizacji zadania, nie są dla Wykonawców wiążące i należy je rozumieć jako minimalne oczekiwane parametry jakościowe, techniczne, funkcjonalno-użytkowe oraz wymagany standard. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidywanych w dokumentacji projektowej. Równoważne produkty i urządzenia muszą posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty, atesty, świadectwa dopuszczające je do obrotu i stosowania. Obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na Wykonawcy.Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest przed zawarciem umowy do przedłożenia kosztorysu ofertowego do akceptacji przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:90.000,00 zł (dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym „Pałuki” w Żninie nr rachunku 72 8181 0000 0000 0055 2000 0005 z dopiskiem "Wadium – IRG.271.8.2024".UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Gąsawa7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przynajmniej trzy roboty budowlane polegające na remontach, budowie, przebudowie lub rozbudowie dróg o nawierzchni bitumicznej, których łączna długość wyniesie nie mniej niż 500 mb.Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów o których mowa w rozdziale X, ust. 4 SWZ - na zasadzie „spełnia – nie spełnia”.b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że osoby skierowane do realizacji zamówienia odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadają wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w tym:- kierownik budowy – posiadający doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat w pełnieniu funkcji kierownika budowy i legitymujący się uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń wymaganymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2019 r. poz. 831).-w zakresie wymaganymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) i rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2019 r. poz. 831).Zamawiający określając wymagania w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych stosownie do art. 12, art. 12a oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) i przepisów wykonawczych - dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów o których mowa w rozdziale X, ust.4 SWZ - na zasadzie „spełnia – nie spełnia”.Powyższe warunki określone w lit. a) i b) muszą zostać spełnione łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-22

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach