Przetargi.pl
„Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kolno poprzez przebudowę oczyszczalni ścieków w Bęsi gm. Kolno”

Gmina Kolno ogłasza przetarg

  • Adres: 11311 Kolno, Kolno
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 163 226 , fax. 897 163 226
  • Data zamieszczenia: 2018-07-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kolno
    Kolno 33
    11311 Kolno, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 163 226, fax. 897 163 226
    REGON: 51074317200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.kolno-gmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kolno poprzez przebudowę oczyszczalni ścieków w Bęsi gm. Kolno”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadnia pn.: „Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kolno poprzez przebudowę oczyszczalni ścieków w Bęsi gm. Kolno”. 2. Zakres prac obejmuje roboty polegające na wykonaniu: 1) Opracowanie projektu budowlanego w zakresie opisanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ); 2) Wykonanie robót budowlanych, tj. Poprawa gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Kolno poprzez przebudowę oczyszczalni ścieków w Bęsi, w zakresie opisanym w SIWZ; 3. W zakres przedmiotu umowy wchodzą: 1) Opracowanie dokumentacji projektowej na którą będą się składać: a) Projekt budowlano-wykonawczy (z uzyskaniem uzgodnień i decyzji wymaganych przepisami prawa) - 5 egzemplarzy, (4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej); b) Pozyskanie lub sporządzenie map do celów projektowych; c) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 2 egzemplarze (1 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej); d) Przedmiary robót - 2 egzemplarze; (1 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej); e) Wykonanie niezbędnego rozeznania geologicznego podłoża gruntowego; f) Wykonanie inwentaryzacji istniejących obiektów, urządzeń i sieci w zakresie potrzebnym dla sporządzania projektów budowlano- wykonawczych; g) Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej przed i powykonawczej; h) Kosztorys inwestorski– 2 egzemplarze; (1 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej); i) Plan BIOZ - 2 egzemplarze (1 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej); j) Uzyskanie pozwoleń na budowę lub zgłoszenia robót oraz pozwoleń i decyzji wynikających z przepisów szczegółowych oraz uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę. 2) Wykonanie robót budowlanych, tj. przebudowę oczyszczalni ścieków w Bęsi na podstawie powyższych projektów i specyfikacji technicznej, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zrealizowanych obiektów oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizowaną inwestycją ze strony projektanta. Przewidywany zakres robót obejmuje w szczególności: a) Przebudowa oczyszczalni ścieków do przepustowości – Qdmax=100 m3/d przy maksymalnym wykorzystaniu istniejących obiektów po ich adaptacji, b) Zastosowanie urządzeń pozwalających unowocześnić gospodarkę osadową, c) Wprowadzenie technologii energooszczędnej i jednocześnie pozwalającej zapewnić bardziej efektywne oczyszczanie ścieków, zgodnie z załączonymi do SIWZ: szacunkowym zestawieniem kosztów stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, Programem funkcjonalno-użytkowym, stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ, postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie - Załącznik nr 10 do SIWZ oraz Decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - Załącznik nr 11 do SIWZ. 4. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w Programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. * Uwaga! Dostawa koparko-ładowarki, o której jest mowa w załączniku nastąpi w odrębnym przetargu. 5. Do obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii, ekspertyz, warunków technicznych oraz map do celów projektowych, jak również wszelkich innych dokumentów które okażą się niezbędne dla realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem oraz wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego. 6. Celem Zamawiającego jest poprawa jakości oczyszczania ścieków poprzez przebudowę oczyszczalni ścieków w Bęsi. 7. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. Odpowiednie atesty, certyfikaty, gwarancje i aprobaty techniczne dotyczące zastosowanych materiałów i urządzeń należy przedłożyć inspektorowi nadzoru przed ich zastosowaniem. 8. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie terenu budowy przed dostępem osób postronnych oraz zabezpieczenie przechowywanych materiałów budowlanych. 9. Wykonawcy mogą zaproponować gwarancję na wykonany przedmiot zamówienia. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób, które zobowiążą się do wykonywania na rzecz Wykonawcy, w miejscu i czasie przez niego wyznaczonym, czyli w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.) czynności polegających na osobistym, bezpośrednim, fizycznym uczestniczeniu w: robotach ziemnych (wykonywanie wykopów, przekopów), robotach montażowych (montaż urządzeń). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy – załączniku do SIWZ. 11. Geodezyjny pomiar powykonawczy leży po stronie Wykonawcy i koszt jego wykonania należy ująć w cenie oferty. 12. Termin płatności w niniejszym zamówieniu to 30 dni. 13. Długość trwania rękojmi w niniejszym zamówieniu to min. 60 miesięcy. Długość trwania rękojmi jaki oferuje Wykonawca należy podać w formularzu oferty. Długość trwania rękojmi w niniejszym zamówieniu jest jednocześnie kryterium oceny ofert i ocenie podlegać będzie przedział min. 60 miesięcy – max. 84 miesięcy. Niepodanie długości trwania rękojmi lub podanie przez Wykonawcę krótszego niż 60 miesięcy terminu trwania rękojmi spowoduje odrzucenie oferty. Podanie przez Wykonawcę dłuższego niż 84 miesięcy terminu trwania rękojmi spowoduje przyjęcie przez Zamawiającego do obliczeń punktów w kryterium długość trwania rękojmi przyjmie w ilości 84 miesięcy. 14. Zamawiający przedmiotu zamówienia nie opisuje przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, tak aby nie mogło to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeżeli już taki przypadek miał miejsce to było to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. W takim przypadku wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny" - tzn. o parametrach techniczno-eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu zamówienia (art. 29 ust. 3 ustawy pzp). 15. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy pzp opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne.” 16. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 17. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej, nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 18. Zgodnie z art. 36a ust. 1 ustawy pzp Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający NIE zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. 19. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 20. Wymagania dotyczące kwestii związanych z podwykonawstwem w trakcie realizacji umowy oraz umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu – określone są we wzorze umowy. Informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które, z uwagi na wartość lub przedmiot tych dostaw lub usług, nie podlegają obowiązkowi przedkładania zamawiającemu, jeżeli Zamawiający określa takie informacje – określone są we wzorze umowy. 21. Zgodnie z art. 30 ust. 7 ustawy pzp opis przedmiotu zamówienia jest dokonany z zastosowaniem nazw i kodów CPV, jak poniżej: Kod CPV 45111000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45252000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy zakładów uzdatniania, oczyszczania oraz spalania odpadów 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach 45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje 71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne 71351910-5 - Usługi geologiczne 71354000-4 - Usługi sporządzania map 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków 45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków 45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 17 000,00 zł brutto (słownie: siedemnaście tysięcy, 00/100 złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego tj. 53 8838 1031 2006 0300 0895 0006. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium – oczyszczalnia ścieków w Bęsi. W pozostałych przypadkach wymagane jest dostarczenie do dnia upływu składania ofert oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. 7. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu (data i godzina) środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania określa art. 46 ustawy pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA ORAZ POZOSTAŁE DOKUMNETY ORAZ FORMA DOKUMENTÓW. Oświadczenia składane wraz z ofertą: 1. Zamawiający żąda złożenia, wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert Oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu i 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca składa w formie dokumentu, którego wzór zawiera Załącznik Nr 4 do SIWZ. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy pzp Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (wzór - Załącznik Nr 5 do SIWZ). Nie dołączenie do oferty powyższego załącznika Zamawiający potraktuje jako decyzję Wykonawcy odnośnie nie powierzania wykonania zamówienia z udziałem podwykonawców. Jednakże zgodnie z art. 22a ust. 4 ustawy pzp Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. Wykonawca przedkłada pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy pzp 7. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów: 1) potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz 2) potwierdzających brak podstaw wykluczenia. 8. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących dokumentów: 8.1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 8.2. Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 9. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 10. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 5 ustawy pzp, określonych przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, Zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – niżej wymienione dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie; W przypadku innego podmiotu, na którego zdolnościach Wykonawca polega, niżej wymienione dokumenty składane są w odniesieniu do każdego z tych podmiotów: 10.1. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 11. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: a) w ust. 10 pkt 10.1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że "nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości". 12. Dokumenty, o których mowa w ust. 11 pkt a powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 11, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. ust. 12 stosuje się. 14. Oświadczenia i dokumenty, wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126), zwanego dalej „rozporządzeniem ws dokumentów”. Oświadczenie składane po otwarciu ofert na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy pzp 15. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór - Załącznik Nr 6 do SIWZ). Forma dokumentów 16. Oświadczenia, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu ws dokumentów dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 17. Dokumenty, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 16, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 18. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 19. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 20. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 21. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 22. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. Informacje ogólne 23. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium zgodnie z postanowieniami SIWZ. 24. Zgodnie z art. 91 ust. 3a ustawy pzp jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Brak ww. informacji od Wykonawcy Zamawiający potraktuje jako deklarację, że wybór oferty Wykonawcy nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego. 25. Powyżej przedstawione sposoby i terminy składania dokumentów nie mają wpływu na kierowanie do Wykonawcy innych wezwań, w szczególności na podstawie art. 26 ust. 2f i ust. 3 ustawy pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach