Przetargi.pl
Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkól Specjalnych w Kamiennej Górze poprzez termomodernizację, montaż instalacji fotowoltaicznej oraz instalacji oświetlenia energooszczędnego.

Powiat Kamiennogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 58400 Kamienna Góra, ul. W. Broniewskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 64 50 100 , fax. 075 64 50 111
  • Data zamieszczenia: 2018-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kamiennogórski
    ul. W. Broniewskiego 15
    58400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 075 64 50 100, fax. 075 64 50 111
    REGON: 23082130000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamienna-gora.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkól Specjalnych w Kamiennej Górze poprzez termomodernizację, montaż instalacji fotowoltaicznej oraz instalacji oświetlenia energooszczędnego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego polegającego na poprawie efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze poprzez termomodernizację, montaż instalacji fotowoltaicznej oraz instalację oświetlenia energooszczędnego. Realizacja zadania przewidziana jest do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. W razie wystąpienie opóźnień lub innych okoliczności zawinionych przez Wykonawcę, a skutkujących utratą dofinansowania zadania inwestycyjnego przez Zamawiającego, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wystąpienia w stosunku do Wykonawcy z roszczeniem o zapłatę utraconego dofinansowania. Roboty budowlane obejmują swym zakresem wykonanie następujących robót, szczegółowo opisanych w dokumentacji technicznej w zakresie:1.docieplenia elewacji budynku,2.docieplenia dachu budynku,3.docieplenia ściany wewnętrznej oddzielającej strych nieogrzewany od części ogrzewanej,4.wymianę istniejącej kotłowni węglowej na gazową wraz z doprowadzeniem wewnętrznej instalacji gazowej z szafki zlokalizowanej na elewacji budynku do kotłowni,5.wymiany instalacji c.o., 6.wymiany zbiornika c.w.u.,7.budowy drenażu opaskowego wokół budynku,8.instalacji fotowoltaicznej,9. wymiany oświetlenia pomieszczeń budynku na nowe o zmniejszonym zapotrzebowaniu energetycznym. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) osób wykonujących następujące czynności: 1. prace towarzyszące ociepleniu,2. ocieplenie ścian styropianem,3. ocieplenie ścian poniżej poziomu gruntu, drenaż,4.ocieplenie poddasza oraz stropodachu,5.modernizacja oświetlenia w budynku (oświetlenie ogólne oraz awaryjne),6.instalację centralnego ogrzewania,7.instalowanie kotłów (technologia kotłowni zasilanej gazem ziemnym),8.montaż elementów fotowoltaniki na dachu budynku,9. montaż rozdzielnic, tras kablowych, kabli i osprzętu wewnątrz budynku. Zamawiający informuje, że dla budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze wykonał ekspertyzę chiropterologiczną oraz ornitologiczną. W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że budynek nie jest zasiedlony przez ptaki chronione. Nie stwierdzono również obecności nietoperzy. Zamawiający wymaga żeby Wykonawca przed rozpoczęciem zaplanowanych robót budowlanych dokonał ponownego sprawdzenia budynku na obecność ptaków chronionych oraz nietoperzy. O terminie przeprowadzenia kontroli Wykonawca powiadomi Inspektora nadzoru. Ekspertyzę przyrodniczą z przeprowadzonej kontroli Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia jej sporządzenia. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia ww. wymogów oraz przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca, na każde wezwanie Zamawiającego i terminie w tym wezwaniu określonym, przedłoży według wyboru Zamawiającego wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wyżej wymienione czynności w trakcie realizacji zamówienia: oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o liczbie osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (oświadczenie to powinno zawierać również: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby upoważnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy), wraz z oświadczeniem Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi wyżej określone czynności. Kopia umowy o pracę winna zawierać następujące informacje: rodzaj umowy, datę zawarcia umowy i czas jej obowiązywania, oznaczenie stron umowy, rodzaj umówionej pracy, miejsce wykonywania pracy oraz wymiar czasu pracy. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. W przypadku braku zgody informacje wrażliwe, podlegające ochronie na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych należy zanonimizować, zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy oraz poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów określonych powyżej Zamawiający będzie traktował jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę i będzie podstawą do naliczania kar umownych w wysokości określonej w Istotnych postanowieniach umowy. Wszystkie wyszczególnione w przedmiarach, opisach, specyfikacjach technicznych, itp. nazwy własne urządzeń, materiałów są podane przez projektantów, kosztorysantów, dla określenia standardu oraz właściwości technicznych i należy je traktować pomocniczo w procesie przygotowania oferty, jako typowy przykład. Należy przyjąć, że we wszystkich takich przypadkach wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „równoważny”. Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów innych – równoważnych do podanych, pod względem techniczno – użytkowym, o nie gorszych parametrach, t.j. odpowiadających co najmniej parametrom materiałów, urządzeń zaproponowanych w dokumentacji technicznej. Ponadto można zastosować rozwiązania równoważne do powołanych norm w dokumentacji technicznej. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo wskazać w swojej ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane (w tym materiały, urządzenia) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zastosowane przez Wykonawcę urządzenia, materiały do realizacji przedmiotu zamówienia nie mogą jednak posiadać parametrów technicznych i właściwości gorszych niż wyszczególnione w dokumentach przetargowych. Roboty będące przedmiotem niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać przy użyciu sprzętu, urządzeń i materiałów o jakości odpowiadającej stosownym przepisom, normom, standardom i warunkom. Materiały i urządzenia niezbędne do zrealizowania przedmiotu umowy dostarcza Wykonawca. Zastosowane materiały, urządzenia winny spełniać wymogi prawa budowlanego, tj. posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, atesty i dopuszczenia do stosowania, winny być zgodne z wymogami technicznymi polskich norm przenoszących normy europejskie lub normy innych Państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku ww. norm uwzględnione będą kolejno: europejskie aprobaty techniczne, wspólne specyfikacje techniczne, normy międzynarodowe lub inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku norm oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w powyższych ustępach uwzględnione zostaną kolejno Polskie Normy, polskie aprobaty techniczne oraz polskie specyfikacje techniczne. Dokumenty wymienione w powyższych ustępach wraz z ich kopiami powinny być przekazane do kontroli i wykorzystania inspektorowi nadzoru inwestorskiego w dniu sprowadzenia materiałów na plac budowy i przed wbudowaniem. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia inspektorowi nadzoru wyników badań, certyfikatów, kart technicznych, autoryzacji i atestów oraz deklaracji zgodności z Europejskimi Normami na materiały i urządzenia zastosowane przy realizacji przedmiotu umowy. Inspektor Nadzoru ma prawo w każdym momencie realizacji umowy, odrzucić każdą część robót, użyte materiały i zmontowane urządzenia, jeżeli nie będą one zgodne z powyższymi wymaganiami. Odrzucenie powinno nastąpić w formie pisemnej niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności. Informacje ogólne:Poza pracami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia do Wykonawcy należeć będą wszystkie inne obowiązki określone w Istotnych postanowieniach umowy. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej min 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane, dostarczone i zamontowane urządzenia oraz sprzęt. Szczegółowe zasady wykonywania warunków gwarancji i rękojmi zawarto w karcie gwarancyjnej stanowiącej załącznik do wzoru umowy. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót dotyczącymi zakresu w/w zadania. Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz warunkami umowy. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. Roboty realizowane będą na podstawie pozwolenia na budowę. W trakcie realizacji robót budowlanych należy wprowadzić zakaz wjazdu pojazdów na teren przed budynkiem szkoły oraz zapewnić bezpieczne i bezkolizyjne dojście dla użytkowników budynku. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Kamiennogórski, ul. Wł. Broniewskiego 15, 58-400 Kamienna Góra; 2. inspektor ochrony danych osobowych – e-mail: iod@kamienna-gora.pl; 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia dla zadania p.n.: „Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze poprzez termomodernizację, montaż instalacji fotowoltaicznej oraz instalację oświetlenia energooszczędnego” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8. posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9. nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach