Przetargi.pl
Podnoszenie jakości zasobów turystycznych Doliny Rzeki Pilicy poprzez rozwój infrastruktury rekreacyjno - wypoczynkowej w powiecie tomaszowskim” w ramach programu Regionalnego Program Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020, Oś Priorytetowa VI Rewitalizacja i potencjał endogeniczny regionu, Działanie VI.2 Rozwój gospodarki turystycznej, Poddziałanie VI.2.1 Rozwój gospodarki turystycznej w trybie przetargowym „Zaprojektuj i Wybuduj”.

Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 97200 Tomaszów Mazowiecki, ul. POW
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 724 23 11 , fax. 44 724 43 59
  • Data zamieszczenia: 2018-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki
    ul. POW 42659
    97200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie
    tel. 44 724 23 11, fax. 44 724 43 59
    REGON: 59064831000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Podnoszenie jakości zasobów turystycznych Doliny Rzeki Pilicy poprzez rozwój infrastruktury rekreacyjno - wypoczynkowej w powiecie tomaszowskim” w ramach programu Regionalnego Program Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020, Oś Priorytetowa VI Rewitalizacja i potencjał endogeniczny regionu, Działanie VI.2 Rozwój gospodarki turystycznej, Poddziałanie VI.2.1 Rozwój gospodarki turystycznej w trybie przetargowym „Zaprojektuj i Wybuduj”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Remont budynków istniejących przeznaczonych do obsługi turystów i administracji oraz klubu kajakowego polegający na przebudowie dachu i elewacji (zmiana wizerunku - przebudowa materiałów wykończeniowych elewacji i zmiana kolorystyki):  remont budynku ruchu turystycznego wejścia głównego,  remont budynku z siedzibą klubu kajakowego. 2) Budowa nowego budynku dla zaplecza sanitarnego w rejonie wejścia. 3) Budowa sceny letniej wraz z zabudową i zadaszeniem oraz widownią. 4) Rozbiórka istniejącego budynku drewnianego i kontenerów sanitarnych. 5) Urządzenie eko - strefy (promocja walorów turystycznych, eksperymentatorium dla dzieci, ogród doświadczeń, labirynt). 6) Urządzenie strefy rekreacyjnej (miejsce na ognisko, miejsce na grill, place zabaw dla dzieci z nawierzchnią sztuczną - amortyzującą). 7) Urządzenie strefy sportowej:  boisko wielofunkcyjne z wyposażeniem (siatkówka, piłka ręczna, dwa boiska do koszykówki, kort tenisowy), boisko do gier plażowych z wyposażeniem (dwa boiska do siatkówki plażowej) trybuny wzdłuż dłuższego boku,  siłownia zewnętrzna z nawierzchnią sztuczną – amortyzującą. 8) Urządzenie strefy gastronomicznej z centralnym zadaszeniem. 9) Urządzenie strefy do obsługi turystyki kajakowej - trapy, slipy, betonowe umocnienia i schody. 10) Budowa infrastruktury technicznej: monitoring wizyjny, monitoring stanu rzeki, sieć elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacyjna, punkty internetowe, infokiosk – infomat, licznik turystów), 11) Przebudowa oświetlenia terenu (wymiana opraw oświetleniowych oraz dodatkowe oświetlenie). 12) Przebudowa i budowa nowych ciągów pieszych i pieszo jezdnych o różnej nawierzchni:  przebudowa i budowa ciągów pieszych i pieszo jezdnych z kostki beton,  budowa ciągu pieszo - jezdnego wzdłuż Pilicy. 13) Budowa trapów spacerowych wzdłuż Pilicy. 14) Pielęgnacja istniejącej zieleni, urządzenie nowych elementów zieleni i nasadzeń, oraz rekultywacja trawników. 15) Budowa i montaż elementów małej architektury, informacja wizualna, zadaszenia. 16) Przebudowanie istniejących i wybudowanie nowych miejsc parkingowych wzdłuż ul. PCK. 17) Urządzenie plaży miejskiej:  strefa wypoczynkowa do leżakowania wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, budowa budynku sanitarnego,  plac pod gastronomię z centralnym zadaszeniem. 18) Wymiana ogrodzenia terenu inwestycji wraz z furtkami i bramami wewnętrznymi. - ogrodzenie panelowe wewnętrzne i boczne - ogrodzenie frontowe od ul. PCK ozdobne z gabionów z kamieniem. 3. Opis istniejącego terenu pod realizację zamierzenia: Teren przeznaczony dla realizacji inwestycji położony jest w południowej części miasta Tomaszów Mazowiecki przy ul. PCK 2/4 bezpośrednio nad Pilicą. Teren poprzez swoją lokalizację na południu miasta i w bezpośrednim sąsiedztwie rzeki Pilicy oraz innych atrakcyjnych miejsc jak np. „Niebieskich Źródeł” stanowi idealne miejsce do wypoczynku poprzez swoją dostępność bez konieczności dojazdu mieszkańców. Obecnie obiekt cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców jak i użytkowników ośrodka. Charakter rekreacyjny terenu jak i organizowane tam imprezy są stałym magnesem przyciągającym tłumnie mieszkańców miasta i nie tylko. Obiekt wymaga przebudowy, by zwiększyć jeszcze jego atrakcyjność jak również podnieść jakość świadczonych usług i możliwości do rozwoju prowadzonej z dużym sukcesem działalności turystycznej. W chwili obecnej teren ośrodka jest ogrodzony od strony miasta (brak ogrodzenia ośrodka od strony wody i terenów otwartych dostępnych wzdłuż rzeki) i zabudowany budynkami ośrodka „Przystań”, pawilonami murowanymi, domkami letniskowymi, budynkami gospodarczymi, kontenerowymi, drewnianymi. Teren jest wyposażony w dojazd, układ wewnętrznej komunikacji utwardzonych dróg i dojść, sieć nieutwardzonych ścieżek ziemnych oraz parking pomiędzy ulicą PCK a ogrodzeniem ośrodka z miejscami postojowymi. Istniejąca infrastruktura techniczna jest w znacznym stopniu przestarzała i nie spełnia obecnych standardów publicznych obiektów zarówno ze względów eksploatacyjnych jak i standardu wykonania. Tereny rekreacyjne ośrodka to głównie tereny zielone, trawniki z piękną zielenią ozdobną liściastą i iglastą do zachowania. Teren przeznaczony na inwestycje jest płaski a większy spadek wywołany jest w kierunku południowo wschodnim z widokiem na rzekę Pilicę. Wejście i wjazd na teren zlokalizowane są od strony północno - zachodniej z ul. PCK, wzdłuż której zlokalizowane są również parkingi i bramy wejścia i wjazdy na teren ośrodka. Całość przedsięwzięcia inwestycyjnego ma zapewniać poprawę standardu oraz wzbogacić program użytkowy ośrodka dla zwiększenia możliwości rozwoju turystycznego terenów nadpilicznych. Planowany program przewiduje takie inwestycje, które możliwie w sposób jak najbardziej uniwersalny wpłyną na obiekt i jego wielozadaniowy charakter, dostosowując jego funkcję do użytkowników w każdym przedziale wiekowym w myśl zasady „każdy znajdzie coś dla siebie”. Obiekt poprzez swój rozszerzony program będzie jeszcze lepiej pełnił funkcję turystyczną, sportową, rekreacyjną, zdrowotną i wypoczynkową a poprzez przewidziane elementy projektowane podniecie walory jakościowe świadczonych usług turystycznych. 4. Aktualne uwarunkowania do wykonania przedmiotu zamówienia: Na podstawie Programu Funkcjonalno – Użytkowego, załączonej koncepcji dla zaprojektowania i wykonania wyżej przywołanego zadania inwestycyjnego i zgodnie z pozostałymi wymaganiami opisanymi przez Zamawiającego z SIWZ, zadaniem Wykonawcy będzie: 1) wykonanie niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz konstrukcyjno - budowlanych dla potrzeb przebudowy w tym inwentaryzacji dla potrzeb projektów istniejących obiektów i budynków , wstępna inwentaryzacja elewacji załączona jest wraz z koncepcją, 2) wykonanie dokumentacji badań podłoża gruntowego, projektu geotechnicznego i opinii geotechnicznej i w razie potrzeb rozszerzenie o projekty szczegółowe geotechniczne na bazie uzgodnień z geologiem powiatowym, 3) wykonanie inwentaryzacji dendrologicznej dla potrzeb sprawdzenia ewentualnych kolizji jak i stanu zieleni i ewentualnej konieczności wycinki drzew czy krzewów, 4) zamawiający przekaże aktualną mapę do celów projektowych w skali 1:500 obejmującą cały teren inwestycji i obejmującą zakresem przynajmniej 50 m pas terenu poza projektowanymi elementami – mapa stanowiąca załącznik do programu funkcjonalno-użytkowego do celów lokalizacji na potrzeby koncepcji, 5) uzyskanie, w imieniu Zamawiającego wszystkich warunków technicznych od gestorów mediów oraz zarządcy dróg i wykonanie projektów wszystkich sieci i przyłączy oraz projektów drogowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektu w całym zakresie objętym projektem, 6) wykonanie koncepcji architektonicznej zawierającej: projekt zagospodarowania terenu, przekroje i elewacje w skali 1:100 dla przebudowywanych obiektów, oraz elementów dróg, która doprecyzuje szczegółowy zakres poszczególnych elementów i uzgodnienie jej z Zamawiającym pod kątem jego oczekiwań oraz przede wszystkim zgodności i równoważności z koncepcją i programem funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik do SIWZ, 7) zamawiający jest w posiadaniu decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, 8) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, 9) opracowanie na podstawie zaakceptowanej przez Zamawiającego koncepcji, projektu budowlanego - w 6 egzemplarzach (z czego 4 egz. będą stanowiły załącznik do decyzji o pozwoleniu na budowę) w wersji papierowej oraz wersji elektronicznej. Wymaga się by projekty przebudowy obiektów istniejących były wykonane z dokładnością do skali 1:50 i w takiej skali opracowane, kompleksowe wielobranżowe projekty budowlane wraz z wszystkimi uzgodnieniami i opracowaniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę i realizacji zadania dla całego zamierzenia opisanego szczegółowo w zakresie na wstępie PFU, oraz uzgodnienia tych projektów z Zamawiającym przed złożeniem wniosku o pozwoleniu na budowę, 10) wykonanie wielobranżowych projektów wykonawczych w 4 egzemplarzach we wszystkich branżach (jako opracowań uszczegółowiających projekt budowlany), zatwierdzenie tych projektów przez Zamawiającego pod względem materiałowym i zgodności i równoważności rozwiązań z koncepcją i programem funkcjonalno - użytkowym, a także uzgodnionych z gestorami mediów i zarządcami dróg dla realizacji inwestycji, oraz uzyskanie stosownych warunków technicznych, zgód na zajęcie pasa drogowego przy wykonywanych robotach. 5. Informacje o realizacji zamierzenia: Oprócz zakresu wymienionego w ust. 4 do obowiązków Wykonawcy należy: 1) opracowanie szczegółowych kosztorysów inwestorskich i nakładczych oraz szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zatwierdzenie tych opracowań przez Zamawiającego, 2) dla potrzeb dofinansowania być może niezbędne dla Zamawiającego będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, które może potencjalnie oddziaływać na środowisko – w takim przypadku wymaga się by wykonawca opracował kartę informacyjną przedsięwzięcia i uzyskał na jej podstawie stosowną decyzję w imieniu Zamawiającego, 3) sporządzenie przez wykonawcę i przedstawienie do akceptacji Zamawiającego szczegółowego harmonogramu wykonania robót budowlanych i terminem zakończenia robót zawartym w umowie, 4) wykonanie całości robót budowlanych w zakresie opracowań projektowych zgodnych z zakresem określonym w przedmiocie zamówienia, tj. koncepcji, programu funkcjonalno-użytkowego i SIWZ w systemie tzw. „pod klucz” oraz uzyskanie wymaganych efektów (parametrów użytkowych, technicznych, technologicznych, jakościowych, wizualnych, estetycznych i funkcjonalnych), wynikających z PFU, oraz koncepcji, projektów oraz warunków pozwolenia na budowę, warunków technicznych gestorów sieci i dostawców mediów, zarządców dróg publicznych i innych wydanych uzgodnień, kosztorysów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz celu jakiego chce osiągnąć Zamawiający i zgodnych z przepisami obowiązującego prawa, jak również uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu jeśli taki wymóg będzie warunkiem decyzji o pozwoleniu na budowę i innymi wymaganymi przez Zamawiającego wymaganymi, 5) uruchomienie całego obiektu i wszystkich jego elementów i wbudowanych urządzeń oraz wszystkich urządzeń, obiektów i elementów zagospodarowania terenu, oraz wyposażenie kompleksowe obiektu wymagane do jego prawidłowego funkcjonowania i użytkowania bez konieczności dodatkowego doposażania ze strony użytkownika oraz wg wymagań wynikających z obowiązujących przepisów i PFU, wyposażenia p. poż. wg wymagań obowiązujących przepisów i PFU, oraz wyposażeniem w instrukcje ogólne i stanowiskowe w szczególności w zakresie: instrukcji ogólnych użytkownika obiektu i urządzeń technologicznych, instrukcji dla użytkowania urządzeń i wyposażenia ruchomego, instrukcji bhp, instrukcji p. poż. dla całego obiektu, w tym scenariusza ewakuacji obiektów, instrukcji przechowywania i pracy ze środkami chemicznymi, obsługi stacji uzdatniania wody itp. a także przeszkolenie personelu w tym zakresie dla potrzeb prawidłowej obsługi, 6) zapewnienie nadzoru autorskiego projektantów, którzy opracowali projekty wykonawcze i budowlane podczas całego okresu realizacji inwestycji (obecność projektantów na radach budowy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 70 000,00 zł (siedemdziesiąt tysięcy złotych) w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej (z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości nie później niż do upływu terminu składania ofert. Obowiązująca jest data i godzina wpływu pieniędzy (uznania kwoty) na rachunek zamawiającego. 2. Złożenie oferty niezabezpieczonej wadium będzie skutkować odrzuceniem wykonawcy z postępowania. 3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego (58 1050 1461 1000 0023 6464 4415 Bank ING Bank Śląski). Na przelewie należy umieścić informację: Podnoszenie jakości zasobów turystycznych Doliny Rzeki Pilicy poprzez rozwój infrastruktury rekreacyjno - wypoczynkowej w powiecie tomaszowskim. 4. Oryginał lub potwierdzoną za zgodność kopię przelewu należy dołączyć do oferty. 5. Oryginał wadium w pozostałych akceptowanych przez zamawiającego formach należy dołączyć do składanej oferty. 6. Poręczenie lub gwarancja stanowiące formę wadium powinny zawierać stwierdzenie, iż jest ono nieodwołalne, oraz że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium następuje jego bezwarunkowa wypłata, oraz powinny wskazywać wszystkie okoliczności uzasadniające zatrzymanie wadium określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zgodnie z wyrokiem SN (sygn. akt: IV CSK 86/17) - w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych przez podmioty występujące wspólnie (konsorcjum), dla skuteczności funkcji gwarancyjnej i realizacji celu wadium, dopuszczalne jest wniesienie wadium przez pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty wykonawca załącza: - formularz ofertowy, - pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), - zobowiązanie podmiotów trzecich (jeżeli dotyczy). 2. Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 pzp - w terminie od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 pzp – tj: kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, - przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 3.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach