Przetargi.pl
PODŁĄCZENIE DO MIEJSKIEJ SIECI CENTRALNEGO OGRZEWANIA (ZPEC) 4 BUDYNKÓW MIESZKALNYCH WIELORODZINNYCH W ZABRZU PRZY UL. BYTOMSKIEJ 3, 3A, 3B ORAZ UL. KRAKUSA 6, DZIAŁKI NR 1278/50, 1279/50, 1280/50, 1273/50 W RAMACH ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW – ZARZĄDZANIE ENERGIĄ” – I ETAP.

Zarząd Budynków Mieszkaniowych - Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 41-800 Zabrze, Pl. Warszawski
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 373 39 10 ; 373 39 57 , fax. 32 271 15 53
  • Data zamieszczenia: 2019-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Budynków Mieszkaniowych - Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
    Pl. Warszawski 10
    41-800 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 32 373 39 10 ; 373 39 57, fax. 32 271 15 53
    REGON: 27209169300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbm-tbs.zabrze.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PODŁĄCZENIE DO MIEJSKIEJ SIECI CENTRALNEGO OGRZEWANIA (ZPEC) 4 BUDYNKÓW MIESZKALNYCH WIELORODZINNYCH W ZABRZU PRZY UL. BYTOMSKIEJ 3, 3A, 3B ORAZ UL. KRAKUSA 6, DZIAŁKI NR 1278/50, 1279/50, 1280/50, 1273/50 W RAMACH ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW – ZARZĄDZANIE ENERGIĄ” – I ETAP.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposób realizacji znajduje się w załącznikach stanowiących integralną część SIWZ: a) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, b) projekt budowlany, c) projekt wykonawczy, d) przedmiar robót, e) decyzja pozwolenia na budowę nr 829/2018 z dnia 04.09.2018r., f) pozwolenie ŚWKZ w Katowicach nr K/1022/2018 z dnia 30.08.2018r. Zamawiający informuje, iż udostępniona dokumentacja projektowa zawiera pełny planowany zakres prac. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oferty zgodnie z projektem, STWiOR oraz przedmiarem robót. Realizacja zadania dotyczy wersji okrojonej w zakresie podłączenia do miejskiej sieci c.o. w/w budynków. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia oferty zgodnie z zakresem opisanym w pkt. 3.19 SIWZ oraz wdrożenia przedmiotowej dokumentacji z tym zakresie. 3.4. Wykonawca zobowiązany jest: a) zawiadomić o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych właściwy organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem, b) zawiadomić wojewódzkiego konserwatora zabytków o terminie rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych, c) zawiadamiać ŚWKZ o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia robót, d) dokonać odbioru wykonanych robót z udziałem wojewódzkiego konserwatora zabytków, e) wykonać oraz zatwierdzić komisyjne z udziałem m.in. przedstawiciela ŚWKZ prób czyszczenia elewacji, prób kolorystycznych i wypraw tynkarskich na elewacjach, prototypów okien, f) przed wykonaniem prac dokonać ponownego, komisyjnego przeglądu drzwi wejściowych do budynków - część stolarki drzwiowej kwalifikującej się do pozostawienia poddać konserwacji. 3.5. Do realizacji zamówienia należy zastosować sprzęt, materiały i wyroby dopuszczone do stosowania w Polsce, posiadające certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną oraz w I gatunku. 3.6. Wykonawca w ramach wykonania zamówienia jest zobowiązany do utylizacji gruzu i innych odpadów nie nadających się do wykorzystania, w miejscach zorganizowanego składowania odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2001 r. nr 112 poz. 1206 z późn. zm.). 3.7. Za skuteczne powiadamianie mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych odpowiada Wykonawca. Sposób powiadamiania zgodnie z decyzją Wykonawcy i obowiązującym prawem. 3.8. Wykonawca zobowiązany jest do obecności w miejscu realizacji inwestycji na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego bądź inspektora nadzoru z zastrzeżeniem, iż daty obecności na budowie będą każdorazowo uzgadniane z inspektorem nadzoru. 3.9. Za ujawnione wady dostarczonych przez Wykonawcę materiałów w okresie udzielonej gwarancji przez producenta odpowiada Wykonawca. 3.10. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia, w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 Pzp. dopisuje wyrazy: „lub równoważny”, w przypadku, gdy takie określenie tam nie występuje. 3.11. Zamawiający dopuszcza zaproponowanie przez Wykonawcę w ofercie materiałów, urządzeń i rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne, właściwości funkcjonalne i jakościowe, ponadto aby posiadały wymagane, odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewniały zrealizowanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy, stosownie do treści art. 30 ust. 5 ustawy złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały, urządzenia i rozwiązania. Wykonawca winien ponadto dołączyć do oferty zbiorcze zestawienie, wraz ze szczegółowym opisem, tych zaproponowanych materiałów, urządzeń oraz rozwiązań równoważnych w celu wykazania ich równoważności w stosunku do materiałów, urządzeń i innych rozwiązań opisanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (w którym zawiera się specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych), ze wskazaniem nazwy, strony których dotyczy oraz załączyć odpowiednio wymagane atesty, certyfikaty lub dopuszczenia. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Obowiązkiem Wykonawcy jest wykazanie, że oferowane przez niego materiały, urządzenia i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. Nie złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów i urządzeń będzie oznaczało, że Wykonawca kalkulując cenę oferty ujął materiały, urządzenia zaproponowane w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Parametrami technicznymi są wielkości liczbowe wyznaczające charakterystyczne wielkości różnych urządzeń i materiałów, zaś parametrami użytkowymi i technicznym są wszelkie wielkości (wyrażane w jednostkach miary, wagi etc.) elementów użytkowych (np. elewacji) i technicznych (np. ciężaru konstrukcji). Poprzez właściwości funkcjonalne należy rozumieć cechy oznaczające, że materiał, urządzenie i rozwiązanie techniczne będą spełniały prawidłowo swoje funkcje, tzn. zapewnią zrealizowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z postanowieniami SIWZ; właściwości jakościowe należy rozumieć zgodnie z postanowieniami SIWZ dla zaproponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań technicznych właściwości takie jak np.: funkcjonalność, rodzaj, gatunek, cechy fizyczne (np.: gęstość, szczelność, wilgotność, mrozoodporność, odporność na starzenie, itp.), cechy mechaniczne (np.: wytrzymałość, odporność na uderzenia, itp.), cechy chemiczne (np. odporność na ścieranie, odporność na poślizg itp.), itp. 3.12. W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę równoważną zobowiązany jest dołączyć do oferty wypełniony załącznik nr 12 do SIWZ. 3.13. Zamawiający wymaga dokonania wizji lokalnej w terenie i jego otoczeniu. Koszt dokonania ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 3.14. Zamawiający przewiduje fakturowanie w 3 etapach, zgodnie z załączonym do umowy harmonogramem rzeczowo – finansowym i kosztorysem szczegółowym, zawierającym zestawienie cen materiału, robocizny i sprzętu, uwzględniającym przy tym terminy oraz koszty wykonania gotowych etapów robót, będących podstawą do wystawienia faktur w niżej określonych terminach, tj.: Etapy płatności: a) czerwiec 2019r., b) wrzesień 2019r., c) grudzień 2019r. Harmonogram rzeczowo – finansowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Kosztorys ofertowy szczegółowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy. 3.15. Wykonawca we własnym zakresie dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do wykonania zamówienia. 3.16. Wykonawca odpowiada za spowodowanie zagrożeń i utrudnień, narażających użytkowników sąsiadujących budynków i ich posesje na szkody. 3.17. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ i odpowiada za nieprzestrzeganie tych przepisów. 3.18. Zamawiający nie wyraża zgody na instalowanie w obrębie realizacji inwestycji reklam. Zamawiający zastrzega sobie prawo wywieszenia na terenie budowy bannera reklamującego firmę Zamawiającego. 3.19. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP, w związku z art. 36 ust. 2 pkt. 8a PZP, Zamawiający wymaga, aby pracownicy wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu robót budowlanych w zakresie: - adaptacja pomieszczenia piwnicznego na wymiennikownię, - roboty renowacyjne klatki schodowej, - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej klatki schodowej, - wykonanie nowych pomieszczeń łazienkowych, - malowanie mieszkań po remoncie, - docieplenie stropu nad klatką schodową El 30, - docieplenie dachu nad klatką schodową, - rozbiórka urządzeń grzewczych, - renowacja kominów wentylacyjnych, - instalacja centralnego ogrzewania, - instalacja wody ciepłej i zimnej, - instalacja kanalizacji, - instalacja elektryczna, byli zatrudnieni przez Wykonawcę / podwykonawcę / dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018r. poz. 108 z późn. zm.) 3.20. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. 3.21. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.22. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.23. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zawarcia umowy ramowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45300000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 13.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 23 000,00 zł (słownie: dwadzieścia trzy tysiące złotych 00/100) 13.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 15.04.2019r. do godz. 9.00 13.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 70 1240 4227 1111 0000 4847 9929 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 13.4. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w rozdz. 13 ust.8 SIWZ, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium. Wadium w formach wymienionych w ust. 3 lit. od b do e musi być wystawione na Zamawiającego. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego. Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela), że pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione za pośrednictwem Banku prowadzącego rachunek Zamawiającego, w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego. 13.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 13.6. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 13.7. Zwrot wadium. a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.8 pkt 2 niniejszego rozdziału. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13.8. Zatrzymanie wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli jest wymagane), c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 lub 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył wymaganych dokumentów lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13.9. Inne postanowienia dotyczące wadium. a) Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. b) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.7 pkt a niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach