Przetargi.pl
Pielęgnacja zabytkowego drzewostanu Parku Miejskiego w Nisku,

Gmina Nisko ogłasza przetarg

  • Adres: 37400 Nisko, Plac Wolności
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8415643, 15 8415638 , fax. 158 415 630
  • Data zamieszczenia: 2017-10-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nisko
    Plac Wolności 14
    37400 Nisko, woj. podkarpackie
    tel. 15 8415643, 15 8415638, fax. 158 415 630
    REGON: 54413100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pielęgnacja zabytkowego drzewostanu Parku Miejskiego w Nisku,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. Zamawiający informuje, że: Zadanie nr 2 jest dofinansowane z środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie. 3.1. Przedmiotem zamówienia jest: Pielęgnacja zabytkowego drzewostanu Parku Miejskiego w Nisku, na które składa się: Zadanie nr 1: Wycinka 137 drzew w Parku Miejskim w Nisku. Zadanie nr 2: Prace pielęgnacyjne na 610 drzewach i 3 pomnikach przyrody w Parku Miejskim w Nisku. 3.2. Przedmiotem zamówienia obejmuje wykonanie dwóch zadań: Zadanie nr 1: Wycinka 137 drzew w Parku Miejskim w Nisku. Zakres zadania nr 1 obejmuje: 1) wycięcie metodą sekcyjną 137 drzew rosnących w Parku Miejskim w Nisku (park wpisany do rejestru zabytków), bez uszkadzania sąsiednich drzew. Wykaz drzew do usunięcia oraz mapa stanowią załączniki do zamówienia (Przedmiar 1.1 ,przedmiar 1.2, załącznik graficzny nr 2.2). Wycinka drzew może być wykonywana w drzewołazach (czego nie dopuszcza się w zadaniu nr 2). Drzewa w parku rosną w dużym zagęszczeniu, w wielu wypadkach są bardzo wysokie (ponad 30 metrów), a pod nimi rośnie młode pokolenie drzew, które nie mogą być uszkadzane podczas prowadzenia prac. Wśród drzew do usunięcia są drzewa, których drewno jest w bardzo złym stanie mechanicznym, a w sąsiedztwie tych drzew nie ma dużych drzew, na których byłoby możliwe zamontowanie stanowiska roboczego osoby pracującej na linie. Pod tymi drzewami i w ich sąsiedztwie rosną drzewa młode, których nie można uszkodzić. W związku z tym, konieczne jest wykorzystanie podnośnika koszowego o wysokości roboczej 30 m w celu bezpiecznego wykonania ścinki sekcyjnej. 2) Pocięcie ściętych drzew na odcinki o długości 1m. 3) wywóz drewna z terenu parku w miejsce, gdzie będzie dokonywany obmiar drewna (miejsce musi być wcześniej uzgodnione z Zamawiającym, zabezpieczenie placu do tymczasowego składowania drewna leży po stronie Wykonawcy). Wywóz drewna musi być prowadzony na bieżąco – Zamawiający nie dopuszcza możliwości składowania drewna na terenie parku. Wywóz drewna można prowadzić samochodami o dopuszczalnej masie całkowitej nie większej niż 7 ton. Zamawiający nie dopuszcza wykonywania zrywki wleczonej lub półpodwieszonej na terenie parku. 4) frezowanie pniaków po ściętych drzewach w ilości 36 sztuk w sektorach nr 1-5 (przedmiar nr 1.3). Frezowanie należy wykonać na głębokość co najmniej 20 cm poniżej poziomu gruntu. Frezowiny uprzątnąć, dół po frezowaniu zasypać ziemią. Dopuszczalna masa całkowita samochodu do wywozu zrębki nie może przekraczać 7 ton. 5) uprzątnięcie terenu po wykonanych pracach. Gałęzie o średnicy mniejszej od 15 cm. należy na bieżąco zrębkować na samochód do transportu zrębki i wywozić z terenu parku. Nie dopuszcza się składowania pryzm gałęzi lub zrębki w parku. 6) wykup pozyskanego drewna w cenie stanowiącej 80% ceny rynkowej drewna, ustalonej na podstawie średniej ceny metra przestrzennego drewna opałowego z nadleśnictw: Rozwadów, Rudnik oraz Janów Lubelski. Pomiaru i klasyfikacji drewna dokona komisja trójosobowa, w skład której będzie wchodził co najmniej jeden brakarz, przy udziale przedstawiciela Wykonawcy. Zamawiający niezwłocznie po dokonaniu pomiarów wystawi Wykonawcy fakturę Vat z terminem płatności 7 dni. Dokonanie płatności za drewno musi być zrealizowane w terminie wskazanym w fakturze, przed odbiorem końcowym prac wykonanych w ramach zadania. Jeżeli Wykonawca nie ureguluje płatności za drewno, Zamawiający nie dokona odbioru końcowego prac. UWAGA: 1) Nie ma możliwości zamknięcia parku na czas prowadzenia prac. Wykonawca podczas realizacji zadania będzie mógł wyłączać z użytkowania tylko niewielkie fragmenty parku, w taki sposób, aby przy zapewnieniu bezpieczeństwa umożliwić przemieszczanie się ludzi po pozostałej części parku. 2) Zabezpieczenie terenu wokół ścinanego drzewa z zachowaniem przepisów BHP jest obowiązkiem Wykonawcy. Odpowiedzialność za szkody spowodowane w mieniu lub zdrowiu i życiu osób trzecich ponosi Wykonawca. 3) Wykonawca ma obowiązek na bieżąco wywozić drewno i zezrębkowane gałęzie. Nie dopuszcza się możliwości składowania drewna, gałęzi czy zrębki na terenie parku. 4) Zamawiający będzie prowadzić nadzór ciągły nad wykonywanymi robotami. 5) Park objęty jest systemem monitoringu miejskiego, jednak na terenie parku nie dopuszcza się pozostawiania maszyn czy samochodów Wykonawcy w przerwach w wykonywaniu prac (na noc, na weekend itp.) 6) Na terenie parku możliwa jest realizacja zrywki drewna do alejek tylko środkami nasiębiernymi lub ręczna. 7) Park Miejski w Nisku w całości objęty jest opieką konserwatora zabytków. Wykonawca przed rozpoczęciem prac ma obowiązek poinformować o planowanym terminie rozpoczęcia prac Urząd Ochrony Zabytków z/s w Przemyślu Delegatura w Tarnobrzegu. Zadanie nr 2: Prace pielęgnacyjne na 610 drzewach i 3 pomnikach przyrody w parku Miejskim w Nisku. Zakres zadania nr 2 obejmuje: 1) Wykonanie cięć pielęgnacyjnych w koronach 610 drzew rosnących w południowej części parku wraz z zamontowaniem 2 atestowanych wiązań elastycznych „typu Cobra” na dwóch drzewach. Teren, na którym rosną objęte zabiegami drzewa podzielony jest na 2 części. Pierwszą część stanowią sektory 1-5 (od ulicy Sandomierskiej do dawnego rowu i zbiornika wodnego za placem zabaw), w których należy wykonać pielęgnację 444 drzew. Za rowem znajduje się 166 drzew rosnących w bezpośrednim sąsiedztwie ścieżek biegnących pomiędzy sektorami 6, 7, 8 i 9. Szczegółowy zakres prac został wykazany w załącznikach (przedmiar 2.1,przedmiar 2.2, załącznik graficzny 2.1, załącznik graficzny 2.2, załącznik graficzny 2.3). Prace pielęgnacyjne polegały będą głównie na usunięciu posuszu oraz gałęzi zamierających i zainfekowanych przez patogeny grzybowe. 2) Wykonanie cięć pielęgnacyjnych w koronach 3 pomników przyrody (dwa drzewa w sektorze 2 oznaczone na mapie numerami 23 i 24 oraz jedno drzewo w sektorze 4 oznaczone numerem 74 – przedmiar 2.3 i załącznik graficzny nr 2.3) rosnących na terenie Parku Miejskiego w Nisku. Na jednym z drzew należy zamontować dwa atestowane wiązania elastyczne „typu Cobra”. 3) Zrębkowanie gałęzi o średnicy mniejszej od 15 cm i utylizacja ściętego posuszu. Gałęzie należy uprzątać na bieżąco. Nie ma możliwości składowania gałęzi czy zrębki na terenie parku. 4) Transport gałęzi i konarów o średnicy większej od 15 cm na miejsce uzgodnione z Zamawiającym 5) Uprzątnięcie terenu po wykonanych pracach. Należy wyrównać ewentualne zagłębienia gruntu powstałe w wyniku upadku konarów. Prace uprzątające należy wykonywać w danym fragmencie parku bezpośrednio po zakończeniu cięć pielęgnacyjnych i bezzwłocznie teren ten udostępnić do użytkowania. UWAGA: 1) Prace pielęgnacyjne należy przeprowadzić w całej koronie drzewa. Niedopuszczalne jest podkrzesywanie gałęzi zdrowych. Cięcia należy prowadzić przy użyciu narzędzi i technik zapewniających uzyskanie gładkiej powierzchni. Wszystkie prace należy wykonywać zgodnie z najnowszą wiedzą arborystyczną. Nie należy smarować ran żadnymi preparatami. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że Wykonawca wykonuje prace niezgodnie z zasadami współczesnej pielęgnacji drzew (np. przy usuwaniu martwych gałęzi uszkadza drewno pnia drzewa w obrębie obrączki, pozostawia tylce, usuwa lub skraca grube żywe gałęzie, wykonuje cięcia w sposób niezapewniający gładkiej płaszczyzny cięcia powodując powstawanie tzw. „obrywów”), Zamawiający jednokrotnie wezwie Wykonawcę do natychmiastowej poprawy jakości wykonywanych prac. W przypadku braku poprawy jakości prac, Zamawiający rozwiąże umowę z winy Wykonawcy ze skutkiem natychmiastowym. 2) Osoby prowadzące prace w koronach drzew muszą posiadać uprawnienia do pracy pilarką (ukończony kurs drwala), mieć aktualne badania lekarskie dopuszczające do wykonywania pracy na wysokości, spełniać warunki określone w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz posiadać aktualny certyfikat European Treeworker. 3) Pielęgnację drzew można wykonywać przy użyciu lin i sprzętu wspinaczkowego, którego użycie nie powoduje powstawania ran i uszkodzeń w żadnej części drzewa (tj. zabronione jest używanie drzewołazów czy innych elementów kaleczących drzewo podczas wspinaczki, montaż liny stanowiskowej arborysty musi uwzględniać zastosowanie systemu zabezpieczającego kambium przed zniszczeniem w wyniku tarcia liny o gałąź – lina w miejscu montażu nie może trzeć o korę). Jeżeli Zamawiający podczas wykonywania prac stwierdzi, że Wykonawca wykorzystuje do wspinaczki drzewołazy (pracownik znajdujący się w drzewołazach na drzewie, drzewo z ranami/ukłuciami po wejściu w drzewołazach) bądź nie zabezpiecza kambium przed zniszczeniem (lina w miejscu montażu trze o korę, odarta kora z żywych gałęzi drzewa), rozwiąże umowę z winy Wykonawcy ze skutkiem natychmiastowym. Drzewa przeznaczone do pielęgnacji nie były pielęgnowane w ostatnim czasie i na moment wszczęcia procedury o udzielenie zamówienia żadne z drzew nie nosi śladów uszkodzeń powodowanych przez drzewołazy. Wykonawca wraz przed rozpoczęciem prac dokona wizji terenowej, także pod względem istniejących mechanicznych uszkodzeń drzew. Ewentualne uwagi w zakresie uszkodzeń zostaną zawarte w protokole przekazania terenu robót. 4) Zamawiający dopuszcza użycie podnośników koszowych do pielęgnacji koron drzew, o ile Wykonawca w celu uzyskania dostępu do posuszu nie będzie usuwał bądź uszkadzał żywych gałęzi. Niedopuszczalne jest także uszkadzanie pni, napływów korzeniowych czy korzeni. Stwierdzenie uszkadzania drzew będzie skutkowało natychmiastowym rozwiązaniem umowy z winy Wykonawcy. 5) Wiązania elastyczne montowane w koronach drzew muszą posiadać atest i być kompletne (zawierać wszystkie elementy i akcesoria wskazane w instrukcji montażu producenta wraz z oznaczeniem roku montażu) oraz oryginalne (nie dopuszcza się stosowania zamienników elementów systemu wiązania). Wiązania muszą spełniać wymogi wytrzymałościowe wskazane w zestawieniu drzew do pielęgnacji. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu certyfikat potwierdzający zamontowanie wiązań atestowanych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli elementów wiązania bezpośrednio przed jego zamontowaniem. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieprawidłowego montażu wiązań lub zastosowania elementów nieatestowanych, Wykonawca ma obowiązek natychmiast poprawić montaż lub wymienić elementy zamienne na atestowane (zgodne z instrukcją danego producenta), nawet gdyby wiązało się to z dodatkowym zużyciem materiałów (np. konieczność wymiany liny na dłuższą). 6) Nie ma możliwości zamknięcia parku na czas prowadzenia prac. Wykonawca podczas realizacji zadania będzie mógł wyłączać z użytkowania tylko niewielkie fragmenty parku, w taki sposób, aby przy zapewnieniu bezpieczeństwa umożliwić przemieszczanie się ludzi po pozostałej części parku. 7) Zabezpieczenie terenu wokół pielęgnowanego drzewa z zachowaniem przepisów BHP jest obowiązkiem Wykonawcy. Odpowiedzialność za szkody spowodowane w mieniu lub zdrowiu i życiu osób trzecich ponosi Wykonawca. 3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - stanowią Załączniki do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (zwanej dalej SIWZ), tj. przedmiary robót, załączniki graficzne. 3.4. Zamawiający informuje, że oferty składane w przetargu nieograniczonym będą musiały obejmować całość zamówienia. 3.5. W razie wątpliwości poczytuje się, iż Wykonawca podjął się wszystkich usług objętych projektem (art. 649 Kodeksu cywilnego). 3.6. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej SIWZ oraz załącznikach znaków towarowych, patentów, pochodzenia materiałów oraz nazw producentów czy konkretnych modeli należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych o porównywalnych (nie gorszych) parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych niż te, które wskazano w przedmiarach robót oraz załączonej dokumentacji. Ponadto zgodnie z art. 30 ust. 4 ww. ustawy, ilekroć w niniejszej SIWZ lub załącznikach w opisie przedmiotu zamówienia wskazano określone normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy referencji technicznych, należy rozumieć, iż Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 3.7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. 3.8. Wykonawca usługi ponosi odpowiedzialność za jakość wykonywanych usług oraz zastosowanych materiałów. 3.9. Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.: - osoby, które wykonują prace przy wycince drzew oraz prace pielęgnacyjne przy drzewach i pomnikach przyrody. 3.10. Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 3.9 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem ust. 3.16. 3.11. Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust. 3.9, Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę oraz podwykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 3.9, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w ust. 3.9. 3.12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust. 3.9 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami. 3.13. Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 3.9. 3.14. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 3.11 lub 3.12 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. 3.15. W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.11, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.12 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego w ust. 3.12 dla drugiego wezwania lub upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w ust. 3.11. 3.16. W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust. 3.9, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w ust. 3.11. 3.17. Wykonawca w przypadku opóźnienia lub nienależytego wykonania robót z winy wykonawcy zwróci zamawiającemu w pełnej wysokości korzyści wynikające z utraty dotacji, pożyczki lub innej formy dofinansowania zadania będącego przedmiotem umowy a spowodowanej opóźnieniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77211400-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000,00 zł. słownie: (pięć tysięcy zł 00/100) 9.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 16.10.2017 do godz. 11:30. 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nadsański Bank Spółdzielczy z siedzibą w Stalowej Woli 68 9430 0006 0037 8343 2000 0001, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089). 9.4. Dowód wniesienia wadium winien być załączony do oferty. 9.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym 9.6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 9.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9.8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ---1---Wypełniony formularz oferty– Załącznik nr 1 do SIWZ ---2---Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione, ---3---Zestawienie materiałów równoważnych W przypadku zaproponowania materiałów równoważnych w ofercie Oferent ma obowiązek dołączyć do oferty zestawienie materiałów równoważnych. W przypadku stosowania materiałów ściśle według zaleceń SIWZ zestawienie materiałów nie jest wymagane. Kosztorys ofertowy zostanie złożony przed zawarciem umowy przez Wykonawcę, który złożył ofertę najkorzystniejszą. Wykonawca zobowiązany jest do określenia w kosztorysach precyzyjnych nazw materiałów zgodnie z dokumentacją projektową lub równoważnych (o ile takie zostały zawarte w ofercie). ---4---Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na potrzeby realizacji zamówienia niezbędnych zasobów na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego odnośnie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej - jeżeli dotyczy, ---5---Pełnomocnictwo udzielone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach