Przetargi.pl
Pielęgnacja drzew na terenie Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku im. gen. Jerzego Ziętka S.A. w Chorzowie

Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku im. gen. J. Ziętka ogłasza przetarg

  • Adres: 41-501 Chorzów, Aleja Różana
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 79 37 008 , fax. 32 79 05 376
  • Data zamieszczenia: 2019-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku im. gen. J. Ziętka
    Aleja Różana 2
    41-501 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 32 79 37 008, fax. 32 79 05 376
    REGON: 000150194
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.parkslaski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka Akcyjna, w której ponad 50% akcji posiadają jednostki sektora finansów publicznych

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pielęgnacja drzew na terenie Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku im. gen. Jerzego Ziętka S.A. w Chorzowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem postępowania jest usunięcie złomów, wywrotów oraz drzew zagrażających bezpieczeństwu znajdujących się na terenie Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku im. gen. Jerzego Ziętka S.A. w Chorzowie. Przeprowadzenie prac winno nastąpić zgodnie ze sztuką i wydaną Decyzją na wycinkę (jeśli taka jest niezbędna), pod następującymi warunkami: 1. Wyrąb gniazdowy - maksymalne ograniczenie szkód poniesionych w drzewostanie i podszyciu ze szczególnym uwzględnieniem gatunków szlachetnych. 2. Zabezpieczanie pni drzew w sąsiedztwie drzewa wycinanego – przy zrywce. 3. Dotransportowanie dłużyc drzew przy zrywce do terenu utwardzonego. 4. Każdorazowe zabezpieczanie terenu w obrębie którego wykonywane są prace przed wkroczeniem osób niepożądanych (odgradzanie terenu taśmą ostrzegawczą oraz oznaczenie tablicami informującymi o przeprowadzanych pracach). 5. Dojazd do terenów objętych wycinką wskazywać będzie Zamawiający. 6. Rekultywacja kolein oraz innych zniszczeń powstałych w wyniku wykonywania prac oraz codzienne czyszczenie zabrudzonych dróg w trakcie prowadzonych prac. 7. Likwidacja wszelkich uszkodzeń powstałych w nawierzchniach drogowych w trakcie prowadzonych prac i transporcie drewna - po zakończeniu wykonywania zadania. 8. Natychmiastowe usunięcie wszelkich uszkodzeń w drzewach nieprzeznaczonych do wycinki (wyłamane lub uszkodzone gałęzie). 9. Wykluczenie prac przy wycince oraz transporcie drewna w weekendy, dni wolne od pracy, święta i dni, w których odbywają się imprezy masowe na terenie WPKiW. Za wyjątkiem przypadków koniecznych do wykonania ze względów bezpieczeństwa. 10. Wyznaczenie przez Wykonawcę osoby odpowiedzialnej za bieżący kontakt z osobą wskazaną przez Zamawiającego w celu dokonywania rozliczeń prac związanych z zadaniem. 11. Przejęcie i zwrot terenu wykonania Prac nastąpi na mocy podpisanego przez Strony protokołu przekazania lub wpisu do dziennika usług. 12. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania Prac, zgodnie z obowiązującymi normami, zasadami wiedzy i sztuki w zakresie. 13. Wykonawca odpowiada za wszystkie błędy związane z uszkodzeniem drzew lub wycięciem drzew nieprzeznaczonych do wycinki zarówno w sferze merytorycznej jak i finansowej. 14. Wykonawca zobowiązuje się przestrzegać wszelkich obowiązujących przepisów bezpieczeństwa, zadbać o bezpieczeństwo osób uprawnionych do przebywania w miejscu wykonywania Prac i zadbać również o to, by wykonywanie Prac odbywało się w sposób nie zagrażający tym osobom. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego, jak również osób trzecich (w tym swoich pracowników i podwykonawców) za wszelkie szkody powstałe na terenie WPKiW S.A. wskutek wykonywania Prac, bądź w związku z wykonywaniem przez niego Prac objętych niniejszą umową włączając w to szkody w budowlach, urządzeniach, drogach, drzewach itp. spowodowane przez jego pracowników, podwykonawców, dostawców lub innych osób pracujących na zlecenie Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany do całkowitego naprawienia takich szkód we własnym zakresie. Wykonawca zwalnia niniejszym Zamawiającego z odpowiedzialności za wszelkie roszczenia, szkody, straty i wydatki poniesione w związku z uszczerbkiem na zdrowiu, chorobą lub śmiercią kogokolwiek lub na wypadek szkody lub straty w mieniu, powstałej lub spowodowanej w związku z wykonywaniem Prac przez Wykonawcę, jego pracowników, podwykonawców i inne osoby trzecie działające na jego zlecenie. 15. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania ogólnego porządku na terenie prowadzonych Prac poprzez: a) prawidłowe oznakowanie terenu prowadzenia Prac, b) nadzór nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych przez jego pracowników podwykonawców i inne osoby trzecie działające na jego zlecenie, c) usuwanie wszelkich awarii związanych z prowadzeniem Prac, d) wykonanie odpowiednich zabezpieczeń w rejonie prowadzonych Prac, e) przestrzeganie wszelkich przepisów, regulaminów i zasad obowiązujących na terenie prowadzenia Prac, w tym zasad bezpieczeństwa i ochrony, regulaminów i zarządzeń wydanych przez Zleceniodawcę. 16. Po wycince drzew wykonawca zobowiązany jest do oznaczenia pni farbą do drewna. 17. Na zlecenie Zamawiającego przy alejkach oraz trawnikach frezowanie pni. 18. Drzewo z wycinki stanowi własność Zamawiającego. Na koniec każdego dnia wycinki do godziny 14.30, Wykonawca przekaże wycięte drzewo, pocięte na kawałki o długości 40-45 cm, do magazynu Zamawiającego. Utylizacja wiórów, zrębek itp. pozostaje po stronie Wykonawcy. W związku z faktem, że przedmiotem postępowania jest usunięcie złomów, wywrotów oraz drzew zagrażających bezpieczeństwu Zamawiający informuje, że jest możliwe, że danego dnia zlecenie może obejmować usunięcie jednego drzewa. Wykonawca będzie usuwał drzewa wskazane przez Zamawiającego w terminie do 72 h od przekazania zlecenia przez Zamawiającego. W przypadkach uzasadnionych Zamawiający może także żądać od Wykonawcy usunięcia drzewa w ciągu 3h nie wyłączając weekendów i świąt w wypadkach koniecznych związanych z bezpieczeństwem. Zamawiający dla celów porównania ofert szacuje, że w trakcie obowiązywania umowy będzie do usunięcia następująca szacunkowa ilość drzew: o obwodzie 25-80 cm - 250 szt., o obwodzie 80-150 cm - 130 szt., o obwodzie ponad 150 cm - 20 szt. Ze względu na specyfikę zamówienia Zamawiający nie gwarantuje, że Wykonawca wykona wszystkie Prace jakie szacuje Zamawiający. Wykonawca będzie mógł żądać wynagrodzenia tylko za faktycznie wykonane Prace. Zamawiający będzie miał możliwość zamiany wycinki w poszczególnych grupach drzew, jeśli w jedne grupie zostanie wyczerpana ilość jaką Zamawiający szacuje, a w innej nie będą wykorzystane wskazane ilości. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie według cen jednostkowych jakie poda w ofercie dla poszczególnych grup drzew lub frezowanie. Warunkiem zamiany w poszczególnych grupach drzew będzie fakt nie przekroczenia łącznej kwoty jaka zostanie podana w ofercie zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. 19. Cięcia pielęgnacyjne gałęzi w ciągach komunikacyjnych (w tym formowanie drzew) wraz ze zrąbkowaniem gałęzi oraz cięcie odrostów. Szczególnie w często uczęszczanych szlakach pieszych i komunikacyjnych. Wykonawca będzie dokonywał stałego przeglądu na głównych ciągach komunikacyjnych oraz informował Zamawiającego o pracach, które jego zdaniem winny być wykonane oraz dodatkowo będzie wykonywał wyżej wymienione prace zgodnie ze zleceniem Zamawiającego. Cięcia będą dokonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności ustawą o ochronie przyrody. 20. Wykonawca będzie wykonywał frezowanie pni na podstawie pisemnego zlecenia wystawionego przez Zamawiającego. 21. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) cięcie drzew, b) transport drzew, c) prace porządkowe, d) obsługa zwyżki, e) prace pomocnicze przy wycince drzew. 22. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 23. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 922),tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 24. W przypadku niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 25. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77313000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wymagane jest wniesienie przez Wykonawcę wadium w wysokości 500,00 zł, (słownie: pięćset złotych), - wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, - wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). - wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w: ING Bank Śląski S.A. 90 1050 1214 1000 0010 0000 0685 (musi być zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert), - wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć przed terminem składania ofert w osobnej kopercie opisanej jak do przetargu z dopiskiem „wadium”, w kancelarii WPKiW S.A., Aleja Różana 2, 41-501 Chorzów, pok. 100.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. członków konsorcjum, wspólników spółki cywilnej) pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia 2) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 5 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 1126, dalej jako „rozporządzenie”) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3) informacje o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej w związku z art. 24 ust. 2 pkt 5 p.z.p. UWAGA: Wykonawca składa dokument, o który mowa w pkt 3), w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej (art.86 ust.5 ustawy) Dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 4 rozporządzenia lub dokumenty wystawiane zamiast nich, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach