Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach realizacji zadania Budowa Pawilonu Edukacyjnego na terenie Rezerwatu Pokazowego Żubrów Białowieskiego Parku Narodowego oraz weryfikacja budowlanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej

Białowieski Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 17-230 Białowieża, ul. Park Pałacowy 11
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 682 97 23
  • Data zamieszczenia: 2015-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Białowieski Park Narodowy
    ul. Park Pałacowy 11 11
    17-230 Białowieża, woj. podlaskie
    tel. 85 682 97 23
    REGON: 20066482800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bpn.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa Osoba Prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach realizacji zadania Budowa Pawilonu Edukacyjnego na terenie Rezerwatu Pokazowego Żubrów Białowieskiego Parku Narodowego oraz weryfikacja budowlanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach realizacji zadania Budowa Pawilonu Edukacyjnego na terenie Rezerwatu Pokazowego Żubrów Białowieskiego Parku Narodowego oraz weryfikacja budowlanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz dokumentacji wykonawczej obejmującej w szczególności: Budowę parterowego budynku (z antresolą) - Pawilonu Edukacyjnego, o łącznej powierzchni użytkowej 1350,2m2 i kubaturze brutto 6942m3 ,przewidzianego jako pasywny, od południa przeszklony, od północy ukryty w sztucznym nasypie, którego zapotrzebowanie na energię do ogrzewania nie przekroczy 15kWh/m2/rok, a szczelność powietrzna będzie wynosić nie mniej niż 0,6/h przy różnicy ciśnień 50Pa dla testu szczelności wykonanego zgodnie z normą PN-EN 13829. Budynek o zwartej bryle, dobrej izolacji termicznej, bez mostków termicznych. Ściany murowane i żelbetowe, elewacja drewniano- ceglana. Konstrukcja dachu: w części żelbetowy dach odwrócony obsadzony roślinnością (zielony dach) oraz w części o konstrukcji drewnianej wielospadowy pokryty blachą. Pawilon wyposażony będzie we wszystkie podstawowe instalacje tj. podłogowe c.o., c.w.u., kanalizację, inst. elektryczną (w tym oświetlenie oparte o LED, instalacje niskoprądowe oraz system zarządzania budynkiem), a także w szereg instalacji opartych na technologii OZE: fotowoltaika, solary, odzysk wody deszczowej, pompy ciepła z sondami pionowymi, wentylacja mechaniczna z rekuperacją oraz gruntowy powietrzny wymiennik ciepła (GPWC), W otoczeniu budynku zlokalizowane będą: biologiczna oczyszczalnia ścieków, otwarty zbiornik p. poż , studnia głębinowa, brukowany plac wejściowy, schody terenowe, ogrodzenie o dł. 180m na fundamencie z gambionów. Realizacja zadania będzie wymagała rozbiórki istniejących zabudowań i płotów oraz likwidacji lub przełożenia sieci wodociągowej, energetycznej i kanalizacyjnej. W okresie poprzedzającym rozpoczęcie inwestycji Wykonawca zobowiązany będzie do: 1)zatrudnienia właściwych branżowych inspektorów nadzoru; 2)sprawdzenie dokumentacji projektowo- kosztorysowej pod względem zgodności z celem jakiemu mają służyć, przepisami obowiązującymi przy budowie przedmiotowego budynku, w tym zgłoszenie uwag/opinii oraz sporządzenie i dostarczenie do siedziby Zamawiającego pisemnego raportu uwzględniającego zauważone ewentualne błędy, nieprawidłowości lub inne uwagi- w terminie 10 dni od podpisania umowy. 3) przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową a w przypadku stwierdzenia niezgodności lub innych uwag - przedłożenie ich w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego w terminie 10 dni od podpisania stosownej umowy ; 4)udziału w roli eksperta w organizowanym przez Zamawiającego postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia na wykonanie robót budowlanych zmierzających do wybudowania Pawilonu Edukacyjnego - zarówno na etapie jego przygotowania, jak i przeprowadzenia, w szczególności: a)udział w przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia, b)udział w przygotowaniu odpowiedzi na pytania Wykonawców w toku postępowania, c)udział w ocenie ofert złożonych w postępowaniu. W okresie realizacji inwestycji Wykonawca zobowiązany będzie do: 1)zorganizowania oraz udziału wraz z Zamawiającym w przekazaniu placu budowy wykonawcy robót; 2)udziału w opiniowaniu harmonogramów realizacji i finansowania inwestycji; 3)prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad robotami w zakresie zgodności z zatwierdzonymi projektami technicznymi, z wymaganiami polskiego prawa budowlanego i innych obowiązujących przepisów; 4)zapewnienia koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestycyjnego zgodnie z art. 27 prawa budowlanego; 5)nadzorowania robót budowlanych na placu budowy minimum ......... razy w miesiącu (zgodnie ze złożoną ofertą) oraz na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego, przy czym powinien się stawić na placu budowy nie później niż w ciągu 4 godzin od daty wezwania, a każdy pobyt na budowie Inspektor nadzoru potwierdzać będzie wpisem do dziennika budowy, 6)zapewnienia pobytu na budowie inspektorów branży sanitarnej, elektrycznej i drogowej w momencie rozpoczęcia robót w tych branżach oraz odpowiednio wcześniej przy wykonywanych robotach konstrukcyjno - budowlanych powiązanych z daną branżą; 7)analizowania i bezzwłocznego informowania Zamawiającego na piśmie o błędach w dokumentacji projektowej zauważonych w trakcie realizacji umowy na roboty budowlane, w terminach umożliwiających ich usunięcie przez projektanta, bez opóźnienia terminów zakończenia poszczególnych zadań realizowanych w ramach umowy na wykonanie robót budowlanych; 8)kontroli zgodności terminów realizacji robót z umową o wykonanie robót budowlanych (sprawdzenie czy wydatki i postęp prac są zgodne z harmonogramami); 9)informowania Zamawiającego na piśmie, w przypadku gdy postęp prac jest niezadawalający, o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane; 10)sprawdzania zgodności dostaw materiałów budowlanych, instalacyjnych oraz urządzeń przewidzianych przez Wykonawcę robót do wbudowania, zgodnie z dokumentacją projektową i umową na roboty, ich zatwierdzania, kontroli dokumentów jakości: deklaracji zgodności, certyfikatów itp. zgodnie z ustaloną procedurą; 11)organizacji i udziału w naradach technicznych dotyczących postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele zaangażowanych w realizacje zadania stron oraz sporządzania i przekazywania Zamawiającemu protokołów z tych narad. Narady winny się odbywać przynajmniej raz na tydzień w okresie realizacji inwestycji ; 12)kontroli sposobu składowania, przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót; 13)egzekwowania od wykonawcy robót budowlanych ochrony mienia Zamawiającego oraz utrzymania porządku podczas prowadzenia robót budowlanych; 14)nadzoru nad przestrzeganiem przez wykonawcę robót budowlanych przepisów prawa budowlanego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych; 15)monitorowania ewentualnych zagrożeń dla środowiska powstałych w toku realizacji inwestycji; 16)nadzoru nad prawidłowym zagospodarowaniem odpadów; 17)sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych i urządzeń, zapobiegania zastosowaniu materiałów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; 18)sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczeniu w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowania i udziału w czynnościach odbioru gotowych elementów; 19)dokonywania wspólnie z wykonawcą robót obmiarów wykonanych robót i zatwierdzania ich ilości; 20)wstrzymania robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z zapisami umowy na roboty budowlane; 21)poświadczenia terminu zakończenia robót; 22)nadzoru nad wykonawcą robót budowlanych w zakresie zabezpieczenia inwestycji, w przypadku rozwiązania umowy na wykonanie robót, w tym udział w przeprowadzeniu inwentaryzacji wykonanych robót; 23)sprawdzania dostarczonych Zamawiającemu przez wykonawcę robót wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez wykonawcę robót budowlanych w trakcie i po zakończeniu robót; 24)udziału w rozwiązywaniu wszelkich problemów wywołanych realizacją inwestycji, np. skargi i roszczenia osób trzecich; 25)sporządzania i przedkładania Zamawiającemu raportów o postępie robót, występujących problemach w realizacji inwestycji w okresach comiesięcznych, 26)Wykonawca zaopatrzy zatrudnione przez siebie osoby wykonujące zamówienie, w tym inspektorów nadzoru, w niezbędne materiały, urządzenia, środki łączności oraz zapewni im niezbędne warunki, wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, jeśli wystąpi taka potrzeba. Zamawiający nie przewiduje dostarczenia żadnego sprzętu ani zapewniania jakichkolwiek pomieszczeń na potrzeby Wykonawcy. W okresie po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany będzie do: 1)zatwierdzania harmonogramu prób i rozruchów końcowych; 2)nadzoru nad próbami i rozruchem instalacji w budynku - udział w komisji rozruchowej, a w tym nadzór nad próbami szczelności budynku oraz wykonaniem zdjęć termowizyjnych budynku, 3)sprawdzania i zatwierdzania dokumentacji powykonawczej; 4)odbioru technicznego zakończonych robót; 5)potwierdzenia Zamawiającemu na piśmie gotowości do odbioru końcowego inwestycji; 6)przygotowania dokumentów, udział w pracy komisji odbioru końcowego powołanej przez Kierownika Zamawiającego, przygotowania protokołu odbioru końcowego wg wzoru przewidzianego przez instytucję dofinansowującą przedsięwzięcie (NFOŚiGW); 7)przygotowania kompletu dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie; 8)uczestniczenia w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji; 9)odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad; 10)wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy: 1)Wykonawca będzie organizował pracę zatrudnionych przez siebie osób wykonujących zamówienie w taki sposób, aby umowa na roboty budowlane wykonywana była zgodnie ze szczegółowym harmonogramem robót; 2)Wykonawca zagwarantuje obecność wymaganych przepisami prawa osób/Inspektorów Nadzoru poszczególnych branż - wykonujących usługę nadzoru dla określonego rodzaju robót; 3)Wykonawca nie ma żadnego upoważnienia do zwalniania wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek jego obowiązków czy odpowiedzialności, wynikających z umowy o roboty budowlane. Wykonawca nie może zlecić wykonawcy robót budowlanych wykonanie robót zamiennych czy dodatkowych bez zgody Zamawiającego; Wykonawca bez zgody Zamawiającego nie może zatwierdzać do wbudowania urządzeń i materiałów zamiennych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej. 4)Wykonawca nie ma żadnego upoważnienia do przyznawania części robót innemu wykonawcy robót; 5)Do obowiązków Wykonawcy należy zapoznanie się z treścią umów łączących Zamawiającego z podmiotami realizującymi proces budowy inwestycji, celem właściwego reprezentowania interesów Zamawiającego przy wykonywaniu tych umów; 6)Wykonawca działa w zakresie zgodnym z prawem budowlanym. Przedstawiony powyżej wykaz zadań Wykonawcy nie wyklucza wykonywania wszystkich innych czynności, które będą konieczne do prawidłowej realizacji inwestycji oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego. Nadzór inwestorski będzie realizowany przez inspektorów nadzoru wskazanych przez Wykonawcę przy zapewnieniu koordynacji ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie do wyznaczenia koordynatora, który będzie reprezentował nadzór inwestorski wobec Zamawiającego. Przedmiot zamówienia będzie wykonany zgodnie z Prawem Budowlanym i jego przepisami wykonawczymi, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego / t. j. Dz. U. 2013, poz. 1129/, Polskimi Normami, uzgodnieniami branżowymi, zasadami wiedzy technicznej oraz ustawy Prawo Zamówień Publicznych i jej przepisami wykonawczymi oraz po zapoznaniu się z: projektową dokumentacją budowlaną i wielobranżową dokumentacją wykonawczą, przedmiarami robót, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót- dotyczącymi omawianego zadania..
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający ustanawia wadium przetargowe w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: częstotliwość kontroli dokonywanych w miesiącu na terenie budowy w trakcie jej realizacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bpn.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach