Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową sieci kanalizacji w aglomeracji Hyżne”

Gmina Hyżne ogłasza przetarg

  • Adres: 36024 Hyżne, Hyżne
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 295 002
  • Data zamieszczenia: 2018-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Hyżne
    Hyżne 103
    36024 Hyżne, woj. podkarpackie
    tel. 172 295 002
    REGON: 69058208000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: hyzne.pl , www.bip.hyzne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową sieci kanalizacji w aglomeracji Hyżne”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi kompleksowa usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową sieci kanalizacji w aglomeracji Hyżne”. 2. Zakres pełnienia nadzoru obejmuje zadania: 1) Rozbudowa i przebudowa oczyszczalnia ścieków w miejscowości Hyżne. - budowę nowej pompowni głównej z automatycznym sitem pionowym, - przebudowę istniejącej przepompowni poprzez wymianę kraty koszowej oraz zmianę dotychczasowej funkcji obiektu na pompownię wewnętrzną dla ścieków dowożonych i własnych, - budowę stacji mechanicznego oczyszczania ścieków, - budowę budynku technicznego z reaktorem biologicznym zblokowanym z innymi niezbędnymi obiektami (zbiornikiem buforowym, osadnikiem wtórnym, komorą stabilizacji osadu), - montaż rurociągów technologicznych do nowego reaktora biologicznego, - przebudowę i modernizację istniejącego ciągu oczyszczania biologicznego poprzez zmianę funkcji poszczególnych komór, wymianę układu napowietrzania, - wymianę urządzeń do odwadniania osadu, - montaż mikrosita na odpływie z reaktora (w ciągu laguny hydroponicznej), - montaż mikrosita dla nowego ciągu oczyszczania ścieków, - montaż biofiltra neutralizującego odory, - budowę zadaszonej wiaty na składowanie skratek i piasku, - budowę zadaszonej wiaty na osad odwodniony, - montaż instalacji fotowoltaicznej, - budowę punktu pomiarowego ścieków oczyszczonych, - wymianę agregatu prądotwórczego, - budowę sieci i instalacji wewnętrznych (instalacja wodociągowa, instalacja kanalizacji sanitarnej, instalacja kanalizacji deszczowej wraz z osadnikiem i separatorem, rurociąg ścieków oczyszczonych, rurociąg ścieków surowych, kable elektryczne i sterowania), - dostosowanie układu zasilania, sterowania i monitoringu oczyszczalni, - dojścia dojazdy z kostki brukowej, - przebudowę ogrodzenia. 2) Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dylągówka – długość 0,65 km - Roboty przygotowawcze, roboty ziemne i odwodnienie wykopów; - Montaż przewodów kanalizacji grawitacyjnej w wykopie; - Odtworzenie nawierzchni utwardzonych; - Skrzyżowania i zbliżenia z istniejącym uzbrojeniem; - Przekroczenie dróg gminnych – 4 szt.; - Wykonanie przyłączy sieci kanalizacyjnej do zabudowań. 3) Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Brzezówka, Hyżne etap D i F – budowa kanalizacji grawitacyjnej na obszarze miejscowości Brzezówka i Hyżne – długość 4 km - Roboty przygotowawcze, roboty ziemne i odwodnienie wykopów; - Montaż przewodów kanalizacji grawitacyjnej w wykopie; - Odtworzenie nawierzchni utwardzonych; - Skrzyżowania i zbliżenia z istniejącym uzbrojeniem; - Przekroczenie drogi wojewódzkiej nr 878 – 1 szt.; - Przekroczenia potoku „Borówka” - 4 szt. - Przekroczenia dróg gminnych – 19 szt. 4) Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Brzezówka etap G i H – budowa kanalizacji grawitacyjnej i tłocznej wraz z budową przepompowni ścieków na obszarze miejscowości Brzezówka – długość 5,1 km - Roboty przygotowawcze, roboty ziemne i odwodnienie wykopów; - Montaż przewodów kanalizacji grawitacyjnej i tłocznej w wykopie; - Odtworzenie nawierzchni utwardzonych; - Skrzyżowania i zbliżenia z istniejącym uzbrojeniem; - Budowa przepompowni ścieków; - Przekroczenia potoku Tatyna – 1 szt. i „Borówka” - 1 szt.; - Przekroczenia dróg gminnych – 16 szt. Szczegółowy zakres prac budowlanych przedstawia dokumentacja techniczna dołączona do SIWZ 3. W ramach wykonywania zamówienia Wykonawca zw. Inspektorem nadzoru zobowiązany będzie do wykonywania m.in. takich czynności jak: 1) Koordynowanie realizacji umowy na zadaniu „Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową sieci kanalizacji w aglomeracji Hyżne”, 2) Sprawdzenie kompletności dokumentacji projektowej na zadanie „Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową sieci kanalizacji w aglomeracji Hyżne”, 3) Udział przy przekazaniu przez Zamawiającego Terenu budowy Wykonawcy robót budowlanych, 4) Ocena i propozycja akceptacji podwykonawców zaproponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 5) Kontrolowanie zgodności realizacji prac z zapisami umów z Wykonawcą, 6) Kontrolowanie zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją przetargową, harmonogramem rzeczowo – finansowym realizacji zadania. Nadzór powinien być prowadzony przez specjalistów branżowych posiadających odpowiednie uprawnienia przewidziane przepisami prawa. 7) Systematyczne monitorowanie i dokumentowanie postępów realizacji inwestycji w ramach zadania zgodnie z dokumentami przetargowymi oraz przyjętym harmonogramem rzeczowo - finansowym oraz informowanie Zamawiającego o wszelkich kwestiach spornych i takich, które mogą zagrażać zakończeniu projektu oraz zaproponowanie programów naprawczych, 8) Zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę, 9) Rekomendowanie wszystkich zmian do dokumentacji projektowej, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych, 10) Sprawdzanie jakości wykonanych prac i wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i/lub niedopuszczonych do zastosowania, 11) Żądać od kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych prac, a także wstrzymania dalszych prac w przypadku, gdy kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenia, 12) Kontrolowanie i kompletowanie wymaganych certyfikatów i świadectw dla wyrobów budowlanych, 13) Kontrola terminowości realizacji inwestycji, 14) Zapewnienie kompletności dokumentacji związanej z realizacją projektu, w tym w szczególności przekazywanych Zamawiającemu wymaganych odrębnymi przepisami świadectw, certyfikatów, atestów, oświadczeń, zgłoszeń itp. 15) Sprawdzanie i dokonywanie odbiorów prac zanikających i/lub ulegających zakryciu oraz odbiorów częściowych, przy czym Inspektor nie może zaakceptować prac zanikających i/lub ulegających zakryciu bez akceptacji Zamawiającego, 16) Udział w naradach koordynacyjnych, problemowych i innych spotkaniach, które będą prowadzone zgodnie z harmonogramem lub w razie potrzeby, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i Wykonawcą prac budowlanych , a także przygotowywanie notatek i raportów w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp realizacji zadania oraz inicjowanie i prowadzenie takich spotkań, 17) Nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji projektu, 18) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, urządzeń technicznych oraz archiwizacja wszystkich protokołów, prób i badań przeprowadzanych w trakcie realizacji robót budowlanych, 19) Potwierdzanie faktycznie wykonanych prac, przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego i rozruchu oczyszczalni, 20) Stwierdzenie zakończenia prac budowlanych, sprawdzenie kompletności oraz prawidłowości dokumentów odbiorowych, w tym dokumentacji powykonawczej, 21) Egzekwowanie usunięcia przez Wykonawców usterek stwierdzonych w trakcie odbiorów, 22) Bieżące rozwiązywanie problemów technicznych, 23) Udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, czynnego uczestniczenia we wszelkich kontrolach, jakim zostanie poddany Zamawiający w obszarze realizacji inwestycji oraz egzekwowanie realizacji zaleceń, usunięcia uchybień ujawnionych podczas kontroli, a także udzielanie wyjaśnień, 24) Weryfikacja przy udziale Zamawiającego stanu faktycznego i dokumentacji, 25) Udział w odbiorach częściowych i końcowych zadania, po zrealizowaniu całego zakresu zamówienia, objętego umową, 26) Kontrola rozliczeń finansowych zgodnie z wymogami Unii Europejskiej w szczególności projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 w tym: a) Kontrola prawidłowości wystawiania faktur pod względem zrealizowanego zakresu prac, wysokości kwot do zapłaty, zgodności z zawartymi umowami z Wykonawcami i harmonogramem rzeczowo – finansowym, b) Przygotowanie materiałów związanych z naliczaniem kar umownych oraz odszkodowań za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez Wykonawców zobowiązań umownych, 27) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach, zagrożeniach i ryzyku przy realizacji zadania, 28) Ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub sporów i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, 29) Wykonywanie innych obowiązków ustalonych z zamawiającym. 30) Realizacja zamówienia przy zachowaniu należytej staranności i zgodnie z najlepszą praktyką zawodową, w sposób gwarantujący spełnienie warunków prawa budowlanego, właściwych przepisów bhp i ppoż. 31) Udział w przeglądach technicznych w okresie gwarancji i rękojmi, 32) W czasie 12 miesięcznego Okresu Zgłaszania Wad Wykonawca zobowiązany jest : a) reagować i być dostępny na każde wezwanie Zamawiającego w przypadku wystąpienia awarii, b) organizować i nadzorować raz na kwartał jednodniowe kontrole gwarancyjne, c) brać udział w ostatecznych odbiorach i rozwiązywaniu ewentualnych sporów, d) dokonywać regularnych inspekcji wad i usterek usuwanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 33) Udział i składanie wyjaśnień w spotkaniach z jednostkami kontrolującymi, 34) Bieżąca współpraca z Zamawiającym, 35) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ 36) Zakres prac obejmuje również inne prace konieczne do wykonania zamówienia nieujęte w dokumentacji, a niezbędne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. 4. Z uwagi na fakt, iż przedmiot zamówienia jest skomplikowany i wymaga nadzoru w kilku branżach Zamawiający wymaga ustanowienia Koordynatora Inspektorów Nadzoru. 5. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NW) swoich pracowników oraz innych osób, za które odpowiada lub przy pomocy których wykonuje przedmiot niniejszej Umowy. 6. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę – Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy. 7. W przedmiotowym zamówieniu wykonywanie czynności w zakresie realizacji zamówienia nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). W związku z powyższym Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. 8. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych i dostępności dla wszystkich użytkowników - Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. 9. Postępowanie jest prowadzone w ramach projektu pn.: „Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową sieci kanalizacji w aglomeracji Hyżne” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej IV Ochrona środowiska naturalnego i dziedzictwa kulturowego, Działanie 4.3 Gospodarka wodno-ściekowa, Poddziałanie 4.3.1 Gospodarka ściekowa Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. 10. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71 63 10 00 – 0 Usługi nadzoru technicznego, 71 24 70 00 – 1 Nadzór nad robotami budowlanymi
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71631000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na pełny okres związania Ofertą na kwotę/wartość: 1 800,00 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych 00/100); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zamawiającego prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Błażowej o/ Hyżne nr 06 9158 1011 2002 2000 0013 0005 – z adnotacją „wadium w postępowaniu „ Nadzór inwestorski - Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową sieci kanalizacji w aglomeracji Hyżne” 4. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin wpływu pieniędzy na rachunek Zamawiającego. Przelew powinien więc być dokonany w takim terminie, aby Zamawiający mógł uzyskać potwierdzenie z banku, w którym posiada rachunek, że do upływu ostatecznego terminu składania Ofert kwota wadium wpłynęła na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do Oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 5. Potwierdzeniem wniesienia wadium w formach określonych w ust. 2 pkt 2-5 jest oryginalny dokument wystawiony przez ubezpieczyciela, bank, poręczyciela – dokument powinien zostać umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego bezproblemowe wyjęcie celem dokonania zwrotu. 6. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczeń muszą zawierać w swojej treści oznaczenie Wykonawcy, oznaczenie postępowania oraz zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela, w okresie związania Ofertą, do nieodwołalnej, bezwarunkowej, płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego wpłaty wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt 1-3 ustawy Pzp. Brak w treści gwarancji przesłanek lub odniesienia się do ustawy Pzp w zakresie tych przesłanek spowoduje odrzucenie Oferty na skutek okoliczności, o których mowa w art. 89 ust. 7b ustawy Pzp. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej terminowi złożenia Oferty określonej w SIWZ, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania Ofertą wymaganą zapisami SIWZ. 7. W przypadku składania Oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców uważa się za wniesione prawidłowo, z tym że jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniężna, w treści gwarancji powinno w treści takiego dokumentu powinna znaleźć się informacja, które podmioty zabezpieczają zapłatę wadium. 8. Pozostałe postanowienia dotyczące wadium, w tym zasad jego zatrzymania i zwrotu określa ustawa Pzp, w szczególności art. 46.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu w zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy, ew. pełnomocnictwo w oryginale lub jako kopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem, dowód wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach