Przetargi.pl
PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO nad realizacją robót drogowych objętych zadaniem pn.: „Przebudowa ulicy Paprociowej w ciągu drogi powiatowej Nr 1504W w miejscowości Opypy Gmina Grodzisk Mazowiecki" w ramach zadania "Przebudowa ulicy Nałkowskiej i Centralnej w ciągu drogi powiatowej nr 1504W w miejscowości Radonie i Adamowizna, Gmina Grodzisk Mazowiecki"

Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Traugutta
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 240 570 , fax. 227 240 570
  • Data zamieszczenia: 2019-03-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim
    ul. Traugutta 41
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 227 240 570, fax. 227 240 570
    REGON: 14976316000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdgm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO nad realizacją robót drogowych objętych zadaniem pn.: „Przebudowa ulicy Paprociowej w ciągu drogi powiatowej Nr 1504W w miejscowości Opypy Gmina Grodzisk Mazowiecki" w ramach zadania "Przebudowa ulicy Nałkowskiej i Centralnej w ciągu drogi powiatowej nr 1504W w miejscowości Radonie i Adamowizna, Gmina Grodzisk Mazowiecki"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Przebudowa ulicy Paprociowej w ciągu drogi powiatowej Nr 1504W w miejscowości Opypy Gmina Grodzisk Mazowiecki" w ramach zadania "Przebudowa ulicy Nałkowskiej i Centralnej w ciągu drogi powiatowej nr 1504W w miejscowości Radonie i Adamowizna, Gmina Grodzisk Mazowiecki" 2. Inspektor Nadzoru – Koordynator, jako przedstawiciel Zamawiającego, będzie sprawował nadzór zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego w tym zakresie oraz zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 8 do niniejszej SIWZ, określającymi szczegółowy opis realizacji zadania objętego przedmiotowym nadzorem inwestorskim pn.: „Przebudowa ulicy Paprociowej w ciągu drogi powiatowej Nr 1504W w miejscowości Opypy Gmina Grodzisk Mazowiecki" w ramach zadania "Przebudowa ulicy Nałkowskiej i Centralnej w ciągu drogi powiatowej nr 1504W w miejscowości Radonie i Adamowizna, Gmina Grodzisk Mazowiecki". Dokumentacja oraz inne dokumenty określające zakres robót drogowych objętych nadzorem znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego, pod adresem: http://www.pzdgm.pl/index.php?cmd=zawartosc&opt=pokaz&id=230 i zawiera m.in.: a) Istotne postanowienia umowy (dot. Wykonawcy robót) b) STWiOR c) dokumentacja oraz zgodnie z zakresem powierzonych mu obowiązków i odpowiedzialności określonych przez Zamawiającego w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia i istotnych postanowieniach umowy na pełnienie nadzoru. 3. Zakres obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień, Wykonawcy Usługi. Wykonawca zapewni sprawowanie nadzoru nad realizacją robót w zakresie: inspektora nadzoru inwestorskiego – jedna osoba pełniąca rolę inspektora nadzoru inwestorskiego, która będzie posiadała uprawnienia budowane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub drogowej bez ograniczeń, uprawniających do pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych drogowych. 1. Zakres usługi obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego na budowie w czasie realizacji robót drogowych. 2. Nadzór nad realizacją poszczególnych robót powinien być prowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego w tym zakresie oraz zgodnie z warunkami określonymi w Umowie na wykonanie robót, przez Inspektora Nadzoru zwanym dalej Wykonawcą Usługi lub Wykonawcą. 3. Ogólne zadania polegają na podejmowaniu decyzji we wszystkich sprawach dotyczących akceptacji wypełniania warunków Umowy przez Wykonawcę robót budowlanych. 4. W ważnych sprawach finansowych i prawnych Wykonawca Usługi podejmuje decyzje po uprzednim uzgodnieniu i uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. 5. Pełniąc obowiązki wydaje polecenia, decyzje, opinie, zgody, akceptacje i wnioski na piśmie. 6. Organizuje prace związane z nadzorem tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót przez Wykonawcę robót. 7. Decyduje o dopuszczeniu do stosowania lub odrzucenia urządzeń i materiałów przewidzianych do realizacji robót. Decyzje te muszą być oparte na wymaganiach sformułowanych w Umowie i dokumentach stanowiących jej integralne składniki. 8. Podejmuje i odpowiada za wszelkie decyzje, które dotyczą: a. wyrażania zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy, b. akceptacji kierownika robót wyznaczonego przez Wykonawcę robót oraz cofnięcia wcześniejszych akceptacji, c. żądania usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych lub innych osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót, d. dopilnowania zapewnienia ubezpieczenia budowy przez Wykonawcę robót, zgodnie z Umową, e. udzielania Wykonawcy robót informacji, wyjaśnień i wskazówek dotyczących robót objętych Umową, f. wnioskowania w sprawie wprowadzenia niezbędnych zmian w zakresie robót i uzyskania zgody zamawiającego na zmiany, g. wnioskowania i opiniowania wniosków w sprawach spornych dotyczących robót objętych Umową, h. dokonywania analizy i opiniowania przedstawionych przez Wykonawcę robót harmonogramów i uaktualnionych harmonogramów w celu ich akceptacji przez Zamawiającego, i. wstrzymania robót w wypadku prowadzenia ich niezgodnie z warunkami Umowy i przepisami BHP, j. dopilnowania przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad BHP i stosowania przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, k. organizowania narad koordynacyjnych (Rada budowy), sporządzania protokołów z narad i przekazywania ich zainteresowanym stronom (Wykonawcy robót i Zamawiającemu) w terminie 3 dni po naradzie oraz prowadzenia dokumentacji ze wszystkich kontaktów z Wykonawcą robót, l. Wykonawca zwoła pierwszą Radę budowy, częstotliwość kolejnych narad ustali Wykonawca w zależności od potrzeb związanych z trudnością realizacji robót i występujących utrudnieniach, m. kontrolowania składowania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót, n. zaakceptowaniu sprzętu i środków transportowych używanych do robót, co do zgodności ich z przeznaczeniem. o. weryfikacji i zatwierdzenia systemu kontroli robót (PZJ i BIOS) przedstawionego przez Wykonawcę robót. 4. Pozostałe obowiązki: a. ustalanie metody i zasady obmiaru robót oraz uczestniczenie przy dokonywaniu obmiarów robót dokonywanych przez Wykonawcę robót, b. sprawdzanie wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót, a także ustalania rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, c. dokonywanie odbioru technicznego: robót zanikających, odbioru częściowego robót w terminach określonych w umowie na realizację robót d. sprawdzanie zestawień Wykonawcy robót wartości zakończonych i odebranych robót i potwierdzenie kwot do wypłaty oraz opracowywanie informacji z postępu robót, poświadczanie terminu zakończenia robót, e. stwierdzanie wnioskowania zakończenia robót, sprawdzanie kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego i przedłożenie Zamawiającemu w celu ustalania terminu ostatecznego odbioru robót oraz uczestniczenie w odbiorze ostatecznym, f. dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę robót terenu budowy w przypadku wypowiedzenia Umowy, g. rozliczanie Umowy, w przypadku wypowiedzenia, h. prowadzenie całości spraw dotyczących budowy z władzami terenowymi i ludnością miejscową, właścicielami urządzeń oraz właścicielami sąsiadujących gruntów, i. składanie do Zamawiającego pisemnych informacji z postępu robót (finansowego i rzeczowego) oraz z działalności obejmującej prowadzenie nadzoru z częstotliwością ustaloną na pierwszej Radzie Budowy. j. uczestnictwa w odbiorze pogwarancyjnym oraz wydania opinii technicznej dotyczącej stanu technicznego wykonanych robót. 5. Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. a. Zamawiający wymaga, by czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług inspektora nadzoru (wskazanych w niniejszym SIWZ) o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione (przez Wykonawcę lub podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę chyba, że wykonanie tych czynności nie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz.1502, z późn. zm.). b. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, nie dotyczą wymogu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia osób do realizacji niniejszego zamówienia. Nie może stanowić spełnienia warunku określonego powyżej samo tylko zatrudnienie ww. osób, które następnie nie będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia. c. Wykonawca, na żądanie zamawiającego, obowiązany jest udokumentować zatrudnianie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób oraz czynności, które były wykonywane przez te osoby w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. d. Wykonawca, na żądanie zamawiającego, obowiązany jest przedłożyć dowody zatrudnienia pracowników realizujących zamówienie w formie zanonimizowanych umów o pracę (umowy pozbawione danych osobowych pracowników, za wyjątkiem imienia i nazwiska pracownika, wymiaru etatu, rodzaju umowy o pracę) lub oświadczenia wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy. e. Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia ww. osób, w związku z realizacją zamówienia wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 2 % wartości zamówienia brutto za każdy miesiąc braku spełnienia obowiązku zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę, zgodnie z wymogami wskazanymi powyżej . f. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacja zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. g. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia pracowników, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 6 do SIWZ),
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność stanowiąca przedmiot zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień wynikających z przepisów prawa
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 4 lit. a-c. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII ust. 4 lit. a niniejszej specyfikacji składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 5. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia dotyczące, wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych, w art. 22a ustawy oraz dotyczących podwykonawców, składane są w oryginale. 6. Pozostałe dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, inne niż oświadczenia, o których mowa wyżej, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje wykonawca albo podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca- odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Wszelkie druki, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ są wzorami mającymi ułatwić Wykonawcy złożenie oferty. Dopuszcza się zastosowanie innych druków oświadczeń i wykazów pod warunkiem, że będą one zawierały wszystkie wymagane informacje. 9. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach