Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania realizowanego w trybie zaprojektuj i wybuduj pn Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku szkolnego na oddziały przedszkolne w ramach zadania „Tworzenie nowych miejsc w edukacji przedszkolnej na terenie MOF Starogard Gdański”

Gmina Miejska Starogard Gdański ogłasza przetarg

  • Adres: 83200 Starogard Gdański, ul. Gdańska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 306 006 , fax. 585 306 111
  • Data zamieszczenia: 2017-05-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Starogard Gdański
    ul. Gdańska 6
    83200 Starogard Gdański, woj. pomorskie
    tel. 585 306 006, fax. 585 306 111
    REGON: 52524000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania realizowanego w trybie zaprojektuj i wybuduj pn Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku szkolnego na oddziały przedszkolne w ramach zadania „Tworzenie nowych miejsc w edukacji przedszkolnej na terenie MOF Starogard Gdański”
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego w trybie zaprojektuj i wybuduj: Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku szkolnego na oddziały przedszkolne w ramach zadania „Tworzenie nowych miejsc w edukacji przedszkolnej na terenie MOF Starogard Gdański” Zadanie polega na wykonaniu kompleksowej dokumentacji projektowej (zwanej dalej „Dokumentacją projektową”) oraz wykonaniu na jej podstawie robót budowlanych polegających na przebudowie, rozbudowie i zmianie sposobu uzytkowania części budynku szkoły na oddziały przedszkolne w filii PSP4 przy ul. Sienkiewicza 19 w Starogardzie Gdańskim. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi program funkcjonalno - użytkowy (zwanego dalej także PFU).Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 Dokumentacja dotycząca robót budowlanych, których dotyczy przedmiotowy nadzór znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi zwanej dalej nadzorem polegającej na zarządzaniu i nadzorze nad realizacją umowy na wykonanie dokumentacji projektowej i robót wraz z kontrolą rozliczenia finansowego zadania. Zamawiający powierzy Inżynierowi nadzór nad realizacją zadania w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót wymagań, dotyczących jakości stosowanych materiałów i robót, kosztów realizacji robót oraz wykonania robót zgodnie z dokumentacją projektową w terminie ustalonym w umowie z wykonawcą robót budowlanych. Podstawowe obszary odpowiedzialności, branże które wchodzą min. w zakres zadania: a) Inżynier Kontraktu, przedstawiciel Inżyniera – koordynator zadania, b) budowlana c) elektryczna,d) sanitarna e) materiałowa/technologiczna, f) rozliczeniowa. Na etapie realizacji zadania inżynier zapewni minimalny skład personelu tj. min: I. Koordynator • Inżynier Kontraktu, min 1 osoba II. Nadzór na etapie dokumentacji projektowej • Weryfikator branży energetycznej i elektrycznej: min. 1 osoba • Weryfikator branży konstrukcyjno-budowlanej: min. 1 osoba • Weryfikator branży sanitarnej: min. 1 osoba • Inni wg potrzeb III. Nadzór na etapie realizacji robót budowlanych • Inspektor branży energetycznej i elektrycznej: min. 1 osoba • Inspektor branży konstrukcyjno–budowlanej: min. 1 osoba • Inspektor branży sanitarnej: min. 1 osoba • Inni wg potrzeb Zamawiający przekaże Inżynierowi, na czas pełnienia nadzoru, następujące dokumenty: a) Kopię umowy z Wykonawcą na roboty budowlane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. b) Kopię Oferty Wykonawcy robót budowlanych, c) Inne będące w jego posiadaniu dokumenty składające się na zadanie, Inżynier powoła Zespół Nadzoru Inwestorskiego, składający się z osób (weryfikatorów dokumentacji projektowej oraz inspektorów nadzoru), które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, w tym Inżyniera kontraktu, pełniącego funkcję inspektora nadzoru koordynatora, który bezpośrednio będzie kierował pracą Zespołu Nadzoru Inwestorskiego. Ponadto Inżynier kontraktu będzie: a) Kontrolował i monitorował stan techniczny budynków i budowli będących w strefie oddziaływania robót budowlanych realizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych. b) Doprowadzał do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót budowlanych. c) Brał udział w odpowiedniej procedurze arbitrażowej, w razie wystąpienia takiej konieczności. d) Organizował i przewodniczył naradom koordynacyjnym i budowy dotyczącym prac projektowych, naradom koordynacyjnym na budowie, jak również organizował i przewodniczył naradom zwołanym przez Zamawiającego z udziałem Inżyniera kontraktu i niezbędnego personelu Wykonawcy robót budowlanych. Inżynier Kontraktu będzie sporządzał protokoły z tych narad i przekazywał je w ciągu 5 dni roboczych od narady Zamawiającemu i Wykonawcy robót budowlanych. Pełnienie nadzoru inwestorskiego winno odbywać się zgodnie z wymaganiami określonymi w Umowie na nadzór inwestorski i obowiązującymi przepisami prawa. Personel Inżyniera w granicach przyznanych mu uprawnień będzie prowadzić kontrole na etapie realizacji robót w zakresie jakości materiałów i robót oraz postępu poszczególnych etapów zadania, zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem przygotowanym przez Wykonawcę robót budowlanych.Inżynier będzie pełnił swoje obowiązki przy ścisłej współpracy z Zamawiającym oraz będzie: a) Prowadził bieżącą analizę sytuacji związaną z realizacją zadania, monitorował i identyfikował wszelkie problemy, ryzyka i zagrożenia planowanego przebiegu zadania oraz niezwłocznie informował Zamawiającego o okolicznościach mogących skutkować nieprawidłową i nieterminową realizacją zadania. Wykrycie takich problemów czy zagrożeń skutkować będzie podjęciem przez Inżyniera działań naprawczych w zakresie jego kompetencji lub sformułowania konkretnych zaleceń (sugestii dla Zamawiającego) odnośnie konieczności podjęcia określonych działań. W szczególności, gdy postęp realizacji elementów zadania nie będzie zgodny z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę robót budowlanych, do obowiązków Inżyniera będzie należało poinformowanie Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu naprawy zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy na wykonanie zadania. b) Inżynier będzie czynnie uczestniczył w każdej kontroli zadania objętego decyzją o dofinansowanie Projektu ze środków unijnych dokonywanego przez instytucje do tego uprawnione w ciągu okresu Trwałości Projektu, tj. 5 lat od daty zakończenia finansowej realizacji i w okresie gwarancji. Obowiązki i prawa wynikające z ustawy Prawo budowlane. Obowiązki: a) Reprezentowanie inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; b) Sprawdzanie, jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 Pb; c) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających i potwierdzenie wpisem w Dzienniku Budowy w terminie do 3 dni od zgłoszenia ich przez Wykonawcę robót budowlanych. Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; d) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, kontrolowanie rozliczeń budowy, w szczególności: a) Monitorowanie postępu prac projektowych jaki i robót budowlanych; opiniowanie i potwierdzanie rzeczywistego zaawansowania w odniesieniu do przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w harmonogramie rzeczowo – finansowym, b) Wycena poleceń zmian w porozumieniu z Zamawiającym, z uwzględnieniem przepisów prawa zamówień publicznych i ustawy o finansach publicznych oraz zapisów umowy na wykonanie robót, c) Kontrola przestrzegania przez Wykonawcę robót budowanych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz utrzymania porządku na terenie budowy, d) Przygotowanie odbioru końcowego robót: sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót e) Rozliczanie Umowy na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, rozwiązania lub odstąpienia f) Udział przy rozpatrywaniu roszczeń Wykonawcy robót budowlanych i przedstawiania Zamawiającemu stanowiska w odniesieniu do nich. W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji Umowy na roboty, Inżynier zapewni wsparcie Zamawiającemu poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących tematu sporu; g) Udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; h) Opiniowanie, celem akceptacji przez Zamawiającego, podwykonawców robót budowlanych projektów umów Wykonawcy robót budowlanych z podwykonawcami, kontroli umów i płatności pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych, a podwykonawcami. i) Uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze ostatecznym
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach