Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II

Wójt Gminy Sochaczew ogłasza przetarg

  • Adres: 96-500 Sochaczew, Warszawska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 46 8642625, 8462600, , fax. 46 8642602
  • Data zamieszczenia: 2018-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Sochaczew
    Warszawska 115
    96-500 Sochaczew, woj. mazowieckie
    tel. 46 8642625, 8462600, , fax. 46 8642602
    REGON: 000546710
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gmina.e-sochaczew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego dla inwestycji podzielonej na 2 części, w tym: a. Cześć I pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” b. Cześć II pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II” 2. Usługa ma być świadczona dla inwestycji polegających na realizowanej w ramach 2 etapów modernizacji układów technologicznych służących do ogrzewania budynków, podgrzewu ciepłej wody użytkowej oraz zasilania budynków energią elektryczną na budynkach miesz-kalnych oraz budynkach użyteczności publicznych w Gminach Sochaczew, Nowa Sucha, Te-resin, Rybno. Wszystkie modernizowane systemy będą wykorzystywać odnawialne źródła energii. W ramach nadzorowanych inwestycji przewidziano również przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych przybliżających mieszkańcom tematykę odnawialnych źródeł energii, ich znaczenia dla środowiska, najnowsze technologie OZE, prowadzone będą działania promocyjne w zakresie OZE i ogólnie ochrony środowiska. Zakres usługi (pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru) obejmuje: 1. reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgod-ności inwestycji z projektem, decyzjami, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, tj. z przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji współfinansowanych ze środków UE, 2. dokładne zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów a w szczególności: 3. nadzór nad terminowością realizacji zadania w zakresie dotrzymania terminów umownych zakończenia etapów zadania i całości zadania, 4. kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót koniecznych do odbioru. 5. Inspektor upoważniony jest do prowadzenia wizyt na każdej z nieruchomości na któ-rych montowane urządzenia, ilość wizyt na jednej nieruchomości będzie uzależniona od potrzeb wynikających z prowadzonych prac montażowych, ewentualnych proble-mów itp. 6. Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności zgodnych z: przepisami art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób określony we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 7. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1. zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 16 kwiet-nia 2004 roku o wyrobach budowlanych, 2. sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej na etapie realizacji umowy o roboty budowlane, 3. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z kontraktem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 4. sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez wykonawców robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej 5. podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów i wyrobów pro-ponowanych przez Wykonawcę do wbudowania posiadających odpowiednie dokumenty potwierdzające parametry zgodne z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, jak również atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp. potwierdzające dopuszczenia stosowania tych wyrobów/materiałów w budownictwie, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie 6. kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów przed wbudowaniem oraz uporządkowania miejsc po zakończeniu robót, polecanie wykonawcy przeprowadzenia dodatkowych badań materiałów bu-dzących wątpliwości co do ich jakości, sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez wykonawców robót bu-dowlanych, 7. sprawdzenie czy używane przez wykonawców robót budowlanych urządzenia posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które wykonawcy robót budowlanych są odpowiedzialni zgodnie z warunkami podpisanej z nimi umowy, w razie konieczności przeprowadzanie inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP żądanie wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z za-mówieniem lub przepisami BHP 8. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolar-nie),żądanie od wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych ro-bót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (za zgodą Zamawiającego), 9. weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakre-sie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone, udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, wydawanie wykonawcom robót, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy (jeśli dotyczy), w zakresie: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, nadzór nad próbami, w tym wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób, 10. akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót, 11. udział w czynnościach odbiorowych robót oraz kompletnych instalacji budowlanych (w tym UDT oraz inne niezbędne przy realizacji przedmiotu umowy) oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, 12. usługi w zakresie kontroli wykonawców robót budowlanych w zakresie termi-nów realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy, jakości robót, stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, 13. odbiór od Wykonawcy robót budowlanych, weryfikacja i przekazanie Zama-wiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej, 14. sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych, 15. doradzanie Zamawiającemu w czasie realizacji projektu w kwestiach technicznych związanych z całościowym zarządzaniem inwestycjami, organizowanie (wraz z Koordynatorem), a także uczestniczenie i prowadzenie w zakresie wynikającym z charakteru piastowanej funkcji narad koordynacyj-nych odbywających się w czasie realizacji inwestycji objętych zakresem rze-czowym projektu, z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi podwykonaw-cami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości realizacji umowy o roboty budowlane, 16. regularne przekazywanie informacji do Koordynatora w sprawach związanych z inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z inwestycjami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, analizowanie i ocena problemów powstających podczas wykonywania robót budowlanych a także związanych z tym ewentualnych roszczeń zgłaszanych przez wykonawców, oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających spo-rom lub opóźnieniom, 17. niezwłoczne informowanie Koordynatora o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót, jak również o wszystkich problemach zaistniałych lub mogących zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań korygujących mających na celu usuwanie problemów, 18. proponowanie sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających, 19. dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę, w tym weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzają-cych zakres wykonanych robót budowlanych wraz z koniecznymi do rozlicze-nia załącznikami, 20. egzekwowanie obowiązku opracowania przez wykonawców robót stosownych instrukcji eksploatacji oraz konserwacji urządzeń i instalacji, a także dostar-czenia tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiające-go, jak również przeprowadzenia szkoleń personelu wyznaczonego do dalszej eksploatacji obiektu, jego instalacji i urządzeń, 21. realizacja do dnia zakończenia obowiązywania umowy o roboty budowlane uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, a także udział (w charakterze eksperta) w egze-kwowaniu roszczeń wobec wykonawców robót, w zakresie ujawnionych wad. 22. przekazywanie Koordynatorowi wszelkich informacji niezbędnych do prawi-dłowego wykonywania obowiązków, 23. działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich uczestników procesu budowlanego, 24. opracowanie opinii dotyczących ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz ewentualne rekomendowanie obniżenia wynagrodzenia wykonawców robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty, 25. konsultowanie we własnym zakresie rozwiązań w zakresie branży budow-lanej oraz elektrycznej lub sanitarnej niezbędnymi do wykonania instalacji, z osobą posiadającą odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia wymagane polskim prawem i warunkami umowy w zakresie branży budowlanej do kie-rowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (jeśli wystąpi taka konieczność) lub w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (jeśli wy-stąpi taka konieczność). 26. zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub obowiązujących przepisów prawa w ty zakresie, 27. monitorowanie i stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i innych dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych informacji i dokumentów dotyczących tych zmian, 28. zapewnienie - w sytuacji nieobecności jakiegokolwiek eksperta wynikającej z okresu urlopowego, choroby lub innych wypadków losowych - zastępstwa krótkoterminowego na okres nieobecności dla uniknięcia opóźnień w realizacji inwestycji; zastępstwo takie musi być uzgodnione i zaaprobowane na piśmie przez Zamawiającego. 29. Inspektor Nadzoru winien dysponować sprzętem i innymi środkami niezbęd-nymi do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej: i. sprzętem komputerowym i drukarskim, który zagwarantuje sprawne przetwarzanie dokumentów papierowych na elektroniczne (i odwrot-nie) oraz zapewni bieżącą bezpieczną archiwizację dokumentów i wszelkich treści w postaci elektronicznej. ii. licencjonowanym oprogramowaniem, które zapewni współpracę oraz wymianę informacji i treści technicznych z wszystkim uczestnikami procesu budowlanego, iii. sprzętem zapewniającym łączność z uczestnikami przedsięwzięcia tj.: telefonem komórkowym, internet. 30. Inspektor nadzoru nie ma prawa: i. zwolnić wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane, ii. wyrażać zgody na ograniczenie zakresu robót budowlanych lub prze-kazania robót budowlanych wykonawcy innemu, iż ten, który został wybrany w drodze zamówienia publicznego i z którym została podpi-sana umowa o roboty budowlane, iii. zawierać w imieniu Zamawiającego umów z wykonawcami robót i in-nymi podmiotami. 31. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru wskazane w ofercie winno obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym m.in.: wynagrodze-niem personelu, zorganizowaniem i utrzymaniem biura, pracy sprzętu, kosz-tów przejazdu i transportu, oraz inne opłaty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jak i uwzględniać zysk inspektora. 32. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Szczegółowy opis wymagań Zamawiającego dotyczący realizacji nadzorowanych inwestycji określają Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) oraz 4 Programy Funkcjonalno-Użytkowe (PFU) stanowią załączniki do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Tak Informacja na temat wadium 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: a) dla części I : 3.000,00 zł (słownie: Trzy tysiące złotych ). b) dla części II : 1.500,00 zł (słownie: Jeden tysiąc pięćset złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze: 21 9283 0006 0013 2381 2000 0030 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.8. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn lezących po jego stronie, nie złożył oświadczeń́ lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę̨ jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się̨ niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Dla części I i II Zamawiający nie określa warunków do spełnienia przez Wykonawce w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i formularze: a. wypełniony formularz ofertowy dla części I i/lub II sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, zał. nr 1A i 1B do SIWZ b. oświadczenia wymienione w rozdziale VI pkt. 1-4 niniejszej SIWZ, c. wykaz usług , według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, d. wykaz osób, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ e. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeśli dotyczy, sporządzo-ne według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ , f. pełnomocnictwo, do reprezentowania i podpisania dokumentacji ofertowej, jeśli Wykonawca jest reprezentowany niezgodnie z zapisem we właściwym rejestrze lub zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, g. pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum, w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wyboru ich oferty jako najkorzystniejszej. 2. Oferta musi być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, dla części I lub/i części II , z jedno-znacznie opisaną propozycją cenową. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzuce-nie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. 6. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści niniejszej SIWZ. 7. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Wszystkie strony oferty powinny zostać kolejno ponumerowane i spięte w sposób trwały. 9. Oferta powinna zawierać spis treści. 10. Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie, powinny być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 11. Załącznik nr 10 do SIWZ (RODO)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach