Przetargi.pl
Pełnienie funkcji kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych: Rozbudową i przebudową budynku Szkoły Podstawowej w Łętowni o część przedszkolno-szkolną wraz z instalacjami

Gmina Jordanów ogłasza przetarg

  • Adres: 34-240 Jordanów, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 26 87 600, , fax. 18 26 87 629
  • Data zamieszczenia: 2020-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jordanów
    ul. Rynek 2
    34-240 Jordanów, woj. małopolskie
    tel. 18 26 87 600, , fax. 18 26 87 629
    REGON: 49189225100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-jordanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych: Rozbudową i przebudową budynku Szkoły Podstawowej w Łętowni o część przedszkolno-szkolną wraz z instalacjami
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: Pełnieniu funkcji kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych pn: „Rozbudowa i przebudowa budynku Szkoły Podstawowej w Łętowni o część przedszkolno-szkolną wraz z instalacjami” na działce ewid.12422 w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w specjalności architektonicznej oraz w specjalności instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych i gazowych. 2.Zakres robót budowlanych pn.„Rozbudowa i przebudowa budynku Szkoły Podstawowej w Łetowni o część przedszkolno-szkolną wraz z instalacjami” określa dokumentacja znajdująca się na stronie internetowej Gminy Jordanów - www.gmina-jordanow.pl - BiP - zamówienia publiczne i ogłoszenia - ogłoszenie nr 509307-N-2020 z dnia 05.02.2020 r. 3.Do obowiązków Wykonawcy należy m.in: A)Do ogólnych obowiązków Inspektora Nadzoru należy: 1)Koordynacja i Nadzór nad realizacją zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.), przepisami polskiego prawa oraz zgodnie z postanowieniami odpowiednich decyzji, pozwoleń na prowadzenie budowy i umowy z wykonawcą o roboty budowlane; 2)Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego; 3)Zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynacja swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego. 4)Inspektor nadzoru w granicach posiadanego umocowania niniejszą umową reprezentuje Zamawiającego w stosunku do Wykonawcy robót zleconych umową Nr ZP.272.1.2020. B)Obowiązki na etapie prowadzenia robót budowlanych: 1)Nadzorowanie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów zgodnie z wymaganiami dokumentacji przetargowej, specyfikacji technicznych wykonania robót budowlanych, 2)Wymagana obecność Inspektora Nadzoru na budowie minimum 2 razy w tygodniu oraz na każde wezwanie kierownika budowy lub Zamawiającego, 3)Wykonywanie na bieżąco dokumentacji fotograficznej prowadzonych robót oraz przekazanie jej Zamawiającemu w formie elektronicznej kwartalnie, 4)Podczas pobytu na budowie Wykonawca ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy i dokonania stosownych wpisów, 5)Organizacja nadzoru w sposób zapewniający terminowość dokonywanych odbiorów robót i prób instalacji, eliminując możliwość powstawania opóźnień w realizacji; 6)Kontrolowanie przestrzegania na budowie zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku; 7)Wstrzymywanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą robót i niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o tym fakcie; 8)Reprezentowanie Zamawiającego na jego wniosek w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją inwestycji; 9)Zatwierdzanie materiałów i urządzeń przewidzianych przez wykonawcę robót do zastosowania i wbudowania (potwierdzone odpowiednim wpisem w dzienniku budowy lub innym dokumentem); 10)Kontrola dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, instrukcji obsługi w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie w Polsce. Ocena ich zgodności z dokumentacją przetargową a w przypadku zastosowania przez wykonawcę robót materiałów i urządzeń równoważnych ocena ich równoważności z przewidzianymi w dokumentacji przetargowej w uzgodnieniu z Inwestorem; 11)Sprawdzanie autentyczności wymienionych powyżej dokumentów oraz certyfikatów, zabezpieczeń, gwarancji; 12)Informowanie Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych; 13)Organizowanie narad technicznych, sporządzanie protokołów z tych narad oraz przekazywanie ich Zamawiającemu i wykonawcy robót w terminie 5 dni od dnia narady; 14)Bieżące egzekwowanie ustaleń z narad dotyczących postępu prac; 15)Monitorowanie postępu robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym; 16)Kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów i urządzeń; 17)Nakazywanie wykonawcy robót budowlanych wykonanie dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości po uprzedniej akceptacji Zamawiającego; 18)Zatwierdzanie rysunków powykonawczych sporządzonych przez wykonawcę robót; 19)Udzielanie wszystkich niezbędnych informacji na potrzeby sprawozdawczości z realizacji projektu w całym okresie jego realizacji; 20)Kontrola prawidłowości zafakturowanych robót zgodnie z umową zawartą z Wykonawcą robót, 21)Kontrola terminowości wykonywania robót, 22)Zatwierdzanie przedstawionych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe i zabezpieczające zaproponowane przez wykonawcę robót; 23)Nadzorowanie przeprowadzonych prób instalacji; 24)Dokonywanie bez zbędnej zwłoki odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu i dokumentowanie tych czynności; 25)Sprawdzanie wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót o wykrytych wadach, określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; 26)Przeprowadzenie odbiorów częściowych, zanikających oraz odbioru warunkowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru; 27)Sprawdzenia i przekazania Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów i innych dokumentów przygotowanych przez wykonawcę robót po zakończeniu robót; 28)Doradzanie Zamawiającemu w zakresie roszczeń i sporów z wykonawcą robót oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót budowlanych oraz po wykonaniu przez cały okres gwarancji i rękojmi, 29)Powiadomienie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy; 30)Rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej zakończenia lub w przypadku wypowiedzenia jej wykonawcy robót; 31)Zweryfikowanie i zatwierdzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową w formie ustalonej z Zamawiającym; 32)Opiniowanie i doradztwo sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; 33)W przypadku wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych lub innych zmian umowy, przesunięcia lub wydłużenia terminu realizacji zadania, pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego do czasu jego zakończenia i rozliczenia, bez dodatkowego wynagrodzenia. 34)Współuczestniczenie z Zamawiającym i Wykonawcą w przeprowadzanych przez służby zewnętrzne i nadzór budowlany kontrolach. C)Wykonawca może wnioskować do Zamawiającego o: 1)Wprowadzenie zmian w dokumentacji przetargowej; 2)Zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie; 3)Przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnych inspektorów, rzeczoznawców i laboratoria; 4)Zmianę terminu zakończenia robót w umowie z wykonawcą robót; 5)Konieczność zlecenia wykonania robót dodatkowych, robót zamiennych lub innych zmian umowy na roboty budowlane. D)W przypadku wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, zamiennego lub innych zamian umowy na roboty budowlane Wykonawca jest upoważniony i zobowiązany do: 1)Bezzwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o wystąpieniu konieczności wykonania robót dodatkowych,zamiennych lub innych zmian umowy, 2)Przygotowania dla Zamawiającego protokołu sporządzonego przy udziale przedstawicieli wykonawcy robót, zawierającego opis powstałych problemów technicznych, uzasadnienie koniecznych zmian w dokumentacji przetargowej, opis i uzasadnienie robót niezbędnych do zamówień dodatkowych, zamiennych lub innych zmian umowy. 3)Przedstawienie Zamawiającemu sprawdzonej kalkulacji kosztów wykonawcy robót na wykonanie zamówień dodatkowych , zamiennych lub innych zmian umowy oraz kontrola prawidłowości ich fakturowania. 4)Wydanie polecenia wykonania zamówień dodatkowych, zamiennych wyłącznie po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. 5)Jeżeli w trakcie wykonywania robót budowlanych zajdzie konieczność natychmiastowego przeprowadzenia robót niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo albo zabezpieczenie przed awarią, Wykonawca usługi jest upoważniony do zlecenia Wykonawcy realizacji tych robót i dokonania stosownego wpisu do dziennika budowy oraz niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Zamawiającemu. E) Na etapie po zakończeniu robót budowlanych Wykonawca jest zobowiązany do: 1) Uczestnictwa w odbiorze robót i sporządzenie protokołu odbioru robót częściowego, końcowego lub warunkowego; 2) Przygotowania rozliczenia rzeczowego i końcowego z realizacji umowy na roboty budowlane; 3) Dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami związanymi z usunięciem wad przez cały okres trwania gwarancji i rękojmi robót budowlanych; 4) Odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad i pisemne poświadczenie tego faktu przez cały okres trwania gwarancji i rękojmi robót budowlanych; 5) Wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; 6) Uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych – bez oddzielnego wynagrodzenia. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o przeglądach gwarancyjnych na 7 dni przed wyznaczonym terminem przeglądu. F)Szczegóły zakres zadań określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. G)Kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego, 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi H)UWAGA! 1)Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji na warunkach przewidzianych w niniejszej SIWZ i projekcie Umowy. Roboty budowlane zostały podzielone na 3 etapy: 1 etap - część gwarantowana - z terminem wykonania do 18.12.2020r. 2 etap - część z prawem opcji - z terminem wykonania do 18.12.2020r. 3 etap - część z prawem opcji - z terminem wykonania do dnia 30.09.2021r. Oddanie obiektu do użytkowania w terminie do dnia 29.10.2021r. 2)Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od pozyskania dofinansowania na ten cel ze środków rezerwy ogólnej lub środków rezerwy celowej budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego. 3)Zamawiający nie później niż do dnia 30 września 2020 r. złoży pisemne oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji, częściowym wykorzystaniu prawa opcji ( w niepełnym zakresie) lub poinformuje o nie wykorzystaniu prawa opcji. 4)W przypadku nie otrzymania dofinansowania Zamawiający przewiduje możliwość wykonania prac z etapu 2 i 3 lub ich części w ramach posiadanych własnych środków finansowych. 5)Podział na etapy Zamawiający zaznaczył w przedmiarze robót, który znajduje się na stronie www.gmina-jordanow.pl- BiP- zamówienia publiczne i ogłoszenia „Rozbudowa i przebudowa budynku Szkoły Podstawowej w Łętowni o część przedszkolno-szkolną wraz z instalacjami” - ogłoszenie nr 509307-N-2020 z dnia 05.02.2020 r. 6)Prawo opcji stanowi wyłącznie uprawnienie Zamawiającego, a Wykonawcy nie służy roszczenie o wykonanie przez Zamawiającego tego prawa. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta. I) Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a ustawy nie wymaga, aby osoba/osoby uczestnicząca/ce w realizacji zamówienia, była/były zatrudniona/e przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ, Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy) - załącznik nr 5 do SIWZ, Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach