Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji inwestycji pod nazwą: Zintegrowana przebudowa dróg gminnych z uwzględnieniem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w powiązaniu z siecią dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie. Etap VII - Remont ulicy Zachodniej oraz ulicy Północnej w Strzelcach Krajeńskich realizowana w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności 48
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7631130 w. 235 , fax. 095 7633294
  • Data zamieszczenia: 2016-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 095 7631130 w. 235, fax. 095 7633294
    REGON: 21096676300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzelce.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji inwestycji pod nazwą: Zintegrowana przebudowa dróg gminnych z uwzględnieniem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w powiązaniu z siecią dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie. Etap VII - Remont ulicy Zachodniej oraz ulicy Północnej w Strzelcach Krajeńskich realizowana w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiot zamówienia A - roboty drogowe: 1) Odcinek - ul. Zachodnia -jezdnia o nawierzchni z mieszanki grysowo-matyksowej (SMA) -1.605,00m2, -chodnik o nawierzchni z kostki kamiennej nieregularnej -358,50m2 -zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej starobruk -107,00m2, -chodnik przy parkingach o nawierzchni z kostki betonowej starobruk -98,00m2 -parking o nawierzchni z kostki brukowej betonowej starobruk -189,00m2 -ściek przykrawężnikowy o nawierzchni z kostki brukowej betonowej -28,40m2 -oznakowanie poziome, -oznakowanie pionowe, -chodnik o nawierzchni z płyt betonowych 50x50x7 -358,50m2 2) Odcinek - ul. Północna -chodnik o nawierzchni z kostki kamiennej regularnej -596,50m2 -jezdnia o nawierzchni z mieszanki grysowo-matyksowej (SMA) -2.587,00m2, - wyniesione przejścia dla pieszych -2szt. -ściek przykrawężnikowy o nawierzchni z kostki brukowej betonowej 20,20m2 -chodnik o nawierzchni z płyt betonowych 50x50x7 -596,50m2 -zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej starobruk -343,00m2 -oznakowanie poziome, -oznakowanie pionowe, B - przebudowa i remont sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz budowa kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami: Odcinek - ul. Zachodnia 1) kanalizacja sanitarna: -śr.250 mm kamionka L=238,00mb - śr.200 mm PVC-U L= 38,20mb - śr.160 mm PVC-U L=72,50mb 2) sieć wodociągowa: -śr.125 mm PE100 SDR 17,6 L=179,80mb -śr.110 mm PE100 SDR 17,6 L= 72,70mb -śr. 90 mm PE 100 SDR 17,6 L= 22,60mb -śr. 60 mm PE 100 SDR 17,6 L= 10,40mb -śr. 50 mm PE100 SDR 17,6 L= 26,70mb -śr. 32 mm PE 100 SDR 17,6 L= 34,00mb 3) kanalizacja deszczowa: łączna długość kolektora i przykanalików (od wpustów drogowych do kolektora zbiorczego) wynosi:śr. 500 mm PP-B L= 86,90mb -śr. 400 mm PP-B L= 140,80mb -śr. 315 mm PP-B L= 4,80mb -śr. 250 mm PP-B L= 90,50mb Odcinek - ul. Północna 4) kanalizacja sanitarna: -śr.250 mm kamionka L=370,00mb -śr.200 mm PVC-U L= 29,90mb -śr.160 mm PVC-U L=182,00mb 5) sieć wodociągowa: -śr.200 mm PE100 SDR 17,6 L= 8,30mb -śr.110 mm PE100 SDR 17,6 L=381,20mb -śr. 90 mm PE 100 SDR 17,6 L= 25,40mb -śr. 63 mm PE 100 SDR 17,6 L= 16,90mb -śr. 50 mm PE100 SDR 17,6 L= 74,50mb -śr. 32 mm PE 100 SDR 17,6 L= 59,00mb 6) kanalizacja deszczowa: łączna długość kolektora i przykanalików (od wpustów drogowych do kolektora zbiorczego) wynosi: -śr. 630 mm PP-B L= 197,40mb -śr. 500 mm PP-B L= 136,60mb -śr. 400 mm PP-B L= 156,50mb -śr. 315 mm PP-B L= 8,40mb -śr. 250 mm PP-B L= 109,70mb C - wykonanie instalacji oświetlenia drogowego: Odcinek - ul. Zachodnia 1) Przełożenie linii kablowej oświetleniowej: -wykonanie rowu kablowego 15 m -układanie kabla energetycznego oświetleniowego YAKyYżo 4x35mm2 15m -ułożenie przepustów kablowych , DVK -22 mb -zasypanie rowu kablowego 15m 2) Montaż oświetlenia drogowego: -przestawianie istniejących słupów oświetleniowych szt 5, -montaż muf przelotowych - wg potrzeb 3) Wykonanie połączenia z istniejącą siecią oświetleniową poprzez wykonanie mufy rozgałęźnej Odcinek - ul. Północna 1) Przełożenie linii kablowej oświetleniowej: -wykonanie rowu kablowego 35 m -układanie kabla energetycznego oświetleniowego YAKyYżo 4x35mm2 35m -ułożenie przepustów kablowych , DVK -40 mb -zasypanie rowu kablowego 35m 2) Montaż oświetlenia drogowego: -przestawianie istniejących słupów oświetleniowych szt 7, -montaż nowych słupów oświetleniowych szt. 2 -montaż wysięgników szt.2 -montaż opraw sodowych typu SGS 102/100W szt. 2 -montaż muf przelotowych - wg potrzeb -wciąganie przewodu YDY 3x2,5mm2 w słupy oświetleniowe 18 m 3) Wykonanie połączenia z istniejącą siecią oświetleniową poprzez wykonanie mufy rozgałęźnej. Wykonawca robót budowlanych w celu opracowania Oferty, zobowiązany jest do sprawdzenia zakresu prac i ilości oraz ujęcie w cenach jednostkowych poniższych prac: 1. Wykonanie tablic informacyjnych i pamiątkowych: a) wykonawca wykona i zamontuje tablicę informacyjną budowy zgodnie z aktualnymi wymogami prawa budowlanego, b) wykonawca wykona i zamontuje 3 sztuki tablic informacyjnych-pamiątkowych z informacją o dofinansowaniu. Tablica będzie zgodna z wymaganiami dotyczącymi promocji projektu podanymi na stronie Wojewody Lubuskiego oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji www.mr.gov.pl 2. Wykonawca zobowiązany jest opracować tymczasową organizację ruchu na czas budowy, którą należy uzgodnić z odpowiednimi instytucjami oraz uzyskać zgodę na jej wprowadzenie. 3. Materiał z rozbiórki w postaci: frezowiny asfaltowej oraz kostki chodnikowej betonowej, płytek betonowych chodnikowych, krawężników - w dobrym stanie technicznym, nadających się do ponownego wbudowania, należy ułożyć na paletach i przekazać Zamawiającemu. Materiał ten należy przewieść na teren wskazany przez Zamawiającego, tj. teren miasta Strzelce Kraj. 4. Po zakończeniu robót, Wykonawca winien założyć Książkę Drogi (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 16 lutego 2005r. (Dz.U. Nr 67, poz. 582 ze zm.) i wraz z dokumentami odbiorowymi przekazać ją Zamawiającemu. Wykonawca podczas prowadzenia robót ziemnych zobowiązany jest zapewnić ratownicze badania archeologiczne - uzyskanie decyzji administracyjnej LWKZ zgodnie z art.36 ust.1 pkt 5 Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - zgodnie z decyzją Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (LWKZ) nr ZA-G.5152.27.2015 z dn. 27.04.2015r. 3.2 Inżynier Kontraktu będzie pełnić swe obowiązki w oparciu o umowę zawartą z Zamawiającym, zgodnie z polskim prawem. 3.3 Przedstawiony poniżej wykaz głównych zadań Nadzoru Inżyniera Kontraktu nie wyklucza wykonywania wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy na roboty budowlane oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego. 3.4 Zakres czynności przewidywanych do wykonywania w ramach umowy o świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu. Do głównych zadań Nadzoru Inwestorskiego będzie należało przez cały czas trwania umowy: 1) koordynowanie i nadzorowanie procesu inwestycyjnego, zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym, koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego oraz organizacja, prowadzenie i przewodniczenie Radom Budowy na budowie z udziałem wszystkich Inspektorów nadzoru, Wykonawcy robót, Zamawiającego (Projektanta - jeżeli taka będzie potrzeba) oraz innych przedstawicieli wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron, co najmniej raz na dwa tygodnie, 2) reprezentowanie przed instytucjami i urzędami związanymi z wdrażaniem zadań inwestycyjnych oraz z miejscową ludnością, jeżeli będzie taka konieczność; 3) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu prac budowlanych; 4) analizowanie wszystkich decyzji, uzgodnień i postanowień uzyskanych w trakcie przygotowania i realizacji nadzorowanych inwestycji i zapewnienie spełnienia zawartych w nich wymagań; 5) współpraca z Zamawiającym we wszystkich działaniach związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty budowlane. 3.5 Ogólne obowiązki Inżyniera Kontraktu (IK): 1) Inżynier Kontraktu wykonując swoje czynności działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem. 2) Inżynier Kontraktu ma obowiązek informować Zamawiającego na bieżąco o przebiegu realizacji inwestycji oraz działać zgodnie ze wskazówkami Zamawiającego. 3) Inżynier Kontraktu będzie zobowiązany do ścisłej współpracy z Zamawiającym w celu koordynacji i planowania robót budowlanych. 4) Inżynier Kontraktu ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność: a) za wszelkie szkody będące następstwem nienależytego wykonania lub niewykonania czynności objętych umową o roboty budowlane, które będą następstwem nienależytego wykonania usługi nadzoru inwestorskiego, za które odpowiada Inżynier Kontraktu (należyte wykonanie ocenia się w granicach przyjętych dla umów starannego działania), w których Zamawiający nie poniósł szkody, b) za wszystkie wykonane czynności należące do obowiązków Nadzoru Inżyniera Kontraktu. 5) Od Inżyniera Kontraktu wymagane jest stałe utrzymanie jednej osoby posiadającej stosowne pełnomocnictwa do kontaktu z Zamawiającym oraz podejmowania działań bieżących związanych z realizacją zamówienia na budowie w okresie realizacji robót budowlanych i montażowych aż do zakończenia inwestycji. 6) Inżynier Kontraktu zapewni obecność wskazanej osoby przez cały okres wykonywania tych prac. 7) Inżynier Kontraktu zapewni płynne wykonywanie robót budowlanych, a w tym : a) bieżący kontakt z projektantem w okolicznościach wymagających zmian lub dostosowania dokumentacji projektowej do aktualnej sytuacji, b) wnioskowanie do Zamawiającego najlepszych dla budowanej inwestycji rozwiązań w sytuacjach wymagających zmian lub uzupełnień dokumentacji projektowej, c) w uzasadnionych i dopuszczonych w umowie lub przepisach ustawy Prawo Zamówień Publicznych okolicznościach wymagających wykonania zamówień dodatkowych lub rozwiązań zamiennych, przygotowania procedury postępowania o wykonanie robót zamiennych lub zamówień dodatkowych. 3.6 Ogólne obowiązki w zakresie obsługi finansowej Projektu: Do obowiązków IK w zakresie obsługi finansowej należeć będą zadania zarządzania projektem pod względem finansowym poprzez: 1) kontrolę wydatków i ich zgodność z harmonogramem rzeczowo - finansowym, 2) ocenę poprawności sporządzanych dokumentów finansowych przez wykonawcę robót budowlanych, 3) sprawozdawczość oraz przygotowania wniosków o płatność, 4) kontrolowanie rozliczeń wykonanych robót i stwierdzanie poprawności wystawionych faktur przez wykonawcę robót budowlanych, 5) rozliczanie Projektu zgodnie z warunkami zawartymi w umowie dotacyjnej, 6) sporządzanie wniosków o płatności w terminach i formie zgodnej z umową dotacyjną, 7) kontrola wydatków pod względem kosztów kwalifikowanych, 8) zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości oraz opóźnienia w rozliczeniach osobie wyznaczonej przez Zamawiającego, 9) dyscyplinę wydatków, 10) monitorowanie postępu robót pod względem finansowym. 3.7 Obowiązki szczegółowe Inżyniera Kontraktu. 3.7.1. Obowiązki wynikające z Prawa budowlanego: 1) jest przedstawicielem Zamawiającego na budowie upoważnionym do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych i ekonomicznych tej budowy w ramach dokumentacji projektowej i Prawa budowlanego oraz umowy o jej realizację, 2) wprowadza w uzgodnieniu z Zamawiającym, autorem projektu i kierownikiem budowy poprawki w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że nie spowodują one zwiększenia kosztu nadzorowanych robót budowlanych, nie będą miały wpływu na zasadnicze rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne i instalacyjne oraz nie spowodują pogorszenia użyteczności obiektu lub jego wpływu na środowisko naturalne, 3) przekazuje protokolarnie Wykonawcy robót budowlanych teren budowy wraz ze znajdującymi się na nim urządzeniami, 4) sprawuje kontrolę przebiegu budowy w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, a w szczególności: a) kontroluje jakość wykonanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami techniczno - budowlanymi, obowiązującymi normami, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkowania oraz zasadami wiedzy technicznej, kontroluje zgodność wykonania robót z dokumentacją projektową i umową, b) kontroluje zgodność przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem, c) kontroluje jakość i wartość wykonanych robót w trakcie realizacji i przed odbiorem zakończonego przedmiotu umowy lub jakiejkolwiek jego części skończonej, d) kontroluje prawidłowość zafakturowania wykonanych robót, e) kontroluje prawidłowość prowadzenia dziennika budowy i dokonuje w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót, f) kontroluje budowę co najmniej 2 razy w tygodniu, a jeżeli wykonywane będą roboty konstrukcyjne i branżowe, to i częściej co potwierdza to wpisem do dziennika budowy, g) organizuje, prowadzi i przewodniczy Radom Budowy na budowie z udziałem wszystkich Inspektorów nadzoru, Wykonawcy robót, Zamawiającego (Projektanta - jeżeli taka będzie potrzeba) oraz innych przedstawicieli wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron, co najmniej raz na dwa tygodnie, h) rozstrzyga w porozumieniu z kierownikiem budowy wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu bądź rzeczoznawców, i) każdorazowo zawiadamia właściwy organ nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia Prawa budowlanego, j) sprawdza i przyjmuje roboty podlegające zakryciu lub znikające, k) stwierdza wykonanie przez służbę geodezyjną pomiarów inwentaryzacyjnych, a także sprawdza zgodność usytuowania obiektów z projektem budowlanym, l) uczestniczy w przeprowadzanych przez Wykonawcę próbach i odbiorach instalacji i urządzeń, m) potwierdza w dzienniku budowy zapis kierownika budowy o gotowości obiektu lub jego części do odbioru oraz należyte urządzenie i uporządkowanie terenu budowy, n) sprawdza kompletność przedstawianych przez Wykonawcę dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru oraz dołącza do nich opracowaną przez siebie ocenę jakościową wraz z jej uzasadnieniem, o) gromadzi i przechowuje materiały analityczne niezbędne do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych, p) uczestniczy w czynnościach odbioru obiektu lub robót i przekazania ich do użytku, q) przejmuje od kierownika budowy dziennik budowy i przekazuje go Zamawiającemu, r) przyjmuje od Wykonawcy robót budowlanych książkę obiektu i przekazuje ją wypełnioną Zamawiającemu, s) uczestniczy w komisjach do stwierdzenia ujawnionych wad oraz kontroluje usunięcie tych wad przez Wykonawcę, t) nadzoruje złożenie wniosku o zakończeniu robót wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem opiniami i uzgodnieniami w celu złożenia go do organu nadzoru budowlanego, w) bieżąco raportuje o wszelkich nieprawidłowościach. 3.7.2. Obowiązki Inżyniera Kontraktu (IK) przed rozpoczęciem robót : 1) w ciągu 4 dni od zawarcia umowy o pełnienie funkcji IK przedstawienie Zamawiającemu i uzgodnienie z nim planu działań IK (procedury) przez cały okres wykonywania usługi m.in.: schematu organizacyjnego zespołu IK wraz ze szczegółowym zakresem obowiązków i uprawnień jakie zamierza przekazać poszczególnym osobom wchodzącym w skład zespołu, w tym zaproponowania osoby pełniącej funkcje koordynatora inspektorów nadzoru w rozumieniu art.27 ustawy Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r., Nr 243,poz.1623 ze zm.), 2) zapoznanie się z warunkami finansowania przedmiotu umowy, a zwłaszcza z ustalonymi zasadami płatności za częściowe i całkowite wykonanie robót, 3) przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową; 5) pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy; 6) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją Kontraktu; 7) działanie we współpracy z Nadzorem Autorskim i Zamawiającym, na rzecz Zamawiającego w całym okresie realizacji zadania inwestycyjnego; 8) organizację i nadzór nad realizacją inwestycji we wszystkich branżach z uwzględnieniem wymagań, instrukcji i procedur wynikających z pozyskanego dofinansowania inwestycji w tym: -pełnienie funkcji nadzoru, kontroli, monitoringu, doradztwa, sprawozdawczości leżące po stronie Zamawiającego, związane z realizacją inwestycji współfinansowanej, -profesjonalne przygotowanie dokumentacji z uwzględnieniem wymogów i procedur instytucji współfinansującej realizację inwestycji, -zapewnienie realizacji ww. zadania w pełnym zakresie, zgodnie z umową dotacyjną i jej załącznikami, z należytą starannością oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego, -stałe monitorowanie i dostosowywanie procesu inwestycyjnego do zaleceń instytucji współfinansującej realizacje inwestycji, -egzekwowanie od Wykonawcy inwestycji wymaganych dokumentów (gwarancje, ubezpieczenia, inne), wymaganej dokumentacji (harmonogramy rzeczowo-finansowe, plany płatności, oświadczenia miesięczne, dokumentację postępu robót, inne) wraz z ich analizą, zaopiniowaniem oraz przekazaniem skompletowanych dokumentów Zamawiającemu, -udostępnianie Zamawiającemu, na każde pisemne żądanie, wszelkich dokumentów związanych z realizacją inwestycji; 9) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu do zatwierdzenia instrukcji określających formę, zakres i sposób obiegu wymaganych od Wykonawcy robót budowlanych dokumentów, 10) przejęcie od Wykonawcy robót kopii harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji robót budowlanych, 11) przejęcie kopii polis ubezpieczeniowych ubezpieczenia budowy dokonanych przez Wykonawcę robót w firmie ubezpieczeniowej na warunkach postawionych przez Zamawiającego, 12) przejęcie od Wykonawcy robót szczegółowych wykazów obejmujących kierownictwo robót i poszczególne kategorie robotników zatrudnionych przez Wykonawcę na budowie, 13) przyjęcie od Wykonawcy robót projektów umów z Podwykonawcami i przedstawienie wniosków w sprawie ich akceptacji Zamawiającemu, 14) przekazanie Wykonawcy robót terenu budowy. 3.7.3. Obowiązki w trakcie realizacji robót: 1) obecność na terenie budowy przez okres trwania zadania inwestycyjnego nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu, co zostanie każdorazowo zaewidencjonowane w dzienniku budowy, 2) sprawowanie nadzoru inwestorskiego przez uprawnionych przedstawicieli - inspektorów nadzoru, zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane, 3) kontrolowanie w sposób ciągły jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską, bieżące archiwizowanie wszelkich atestów, deklaracji, certyfikatów jakości itp. 4) sprawdzanie wykonania robót i powiadamianie Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę, a także ustalanie rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, (wystawienie protokołu niezgodności), 5) administrowanie i nadzór nad umową o roboty budowlane od strony finansowej wraz z przygotowaniem finansowych i rzeczowych wskaźników postępu prac służących do monitorowania oraz sporządzanie niezbędnych dokumentów finansowych, kontrola budżetu, kwalifikacja kosztów, sporządzanie prognoz przepływów pieniężnych, aktualizacja harmonogramu składania wniosków o płatność, 6) egzekwowanie postanowień umowy o roboty budowlane, w tym określanie punktów krytycznych tej umowy, zapewnienie wdrażania procedur jakościowych, przygotowanie i aktualizacja planów i harmonogramu oraz wszelkich innych dokumentów, których przygotowanie okaże się konieczne, 7) składanie raportów miesięcznych z postępów prac oraz płatności zgodnie z wymaganiami Zamawiającego z uwzględnieniem zasad monitorowania wymaganych przez instytucje finansujące projekt, 8) opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka, przygotowanie programów naprawczych w celu łagodzenia wszelkich niekorzystnych zmian dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji umowy na roboty, 9) informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących problemach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub/i naprawczych dla ich przezwyciężenia, 10) przeprowadzanie z Wykonawcą robót budowlanych odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych i odbiorów końcowych realizowanego zadania inwestycyjnego z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, 11) ocena i weryfikacja w przypadku wystąpienia koniecznych zamówień dodatkowych i robót zamiennych przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym oraz poinformowanie Zamawiającego o tym fakcie, 12) akceptacja przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych o wykonaniu robót, 13) akceptacja faktur VAT wystawianych przez Wykonawców robót budowlanych do zapłaty przez Zamawiającego, 14) dokumentowanie wszelkich postępów prac oraz płatności, przez cały czas trwania umowy, 15) prowadzenie bieżącej dokumentacji fotograficznej z realizacji umowy o roboty budowlane w ilości niezbędnej, w formie zdjęć cyfrowych (zdjęcia będą szczegółowo opisane i zarchiwizowane w formacie cyfrowym na nośniku DVD lub CD), 16) nadzór nad montażem i utrzymaniem w należytym stanie tablic informacyjnych, pamiątkowych itp., 17) współpraca z Zamawiającym w zakresie informacji, promocji i konsultacji społecznych, 18) organizowanie i prowadzenie narad, sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania, 19) udział jako doradca techniczny w spotkaniach wymaganych przez instytucje finansujące projekt, 20) ocenianie i rozstrzyganie sporów między Wykonawcą robót i w miarę możliwości doprowadzanie do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót, a Zamawiającym i udział w postępowaniach rozjemczych, 21) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji umowy o roboty budowlane, 22) wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy o roboty budowlane, 23) nadzór nad zabezpieczeniem przez Wykonawcę robót terenu budowy w przypadku wypowiedzenia umowy o roboty budowlane i rozliczenie umowy w przypadku jej wypowiedzenia, 24) nadzór nad próbami oraz przegląd instrukcji obsługi (gdzie jest to konieczne) wykonanych przez Wykonawcę w celu prawidłowego przejęcia ukończonych prac przez Zamawiającego, 25) akceptacja wszystkich prób i badań przy oddaniu do eksploatacji, 26) udział w przekazaniu przez Wykonawcę robót obiektów do eksploatacji, 27) przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej, zatwierdzenie jej, a następnie dostarczenie Zamawiającemu w formie ustalonej z Zamawiającym, 28) obsługa dokumentacyjna odbioru końcowego, przygotowywanie Protokołów Odbioru Robót i wszelkich niezbędnych dokumentów, 29) udział w kwalifikacji kosztów - przedstawienie propozycji kwalifikacji kosztów w poddziale środki trwałe i rodzaj kosztów, kwalifikowalność wydatków, 30) dokonywanie bieżących przeglądów terenu budowy pod względem bezpieczeństwa prowadzonych robót (konieczność sporządzenia raportu z kontroli do wiadomości Zamawiającego i Wykonawcy robót), 31) sprawdzenie zgodności specyfikacji technicznych na dostawy w zakresie zgodności z SIWZ na dostawy i sprawdzenie kompletności dostaw pod względem atestów i gwarancji, 32) obsługa dokumentacyjna odbioru dostaw, przygotowywanie protokołów odbioru dostaw i wszelkich niezbędnych dokumentów, 33) stwierdzenie wad lub nieprawidłowości w dostawach, 34) nadzór nad realizacją robót zgodnie z harmonogramem i w razie odstępstw żądanie od Wykonawcy modyfikacji harmonogramu koniecznej do ukończenia robót we właściwym terminie, 35) po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym, wydawanie zgody na wydłużenie czasu na ukończenie robót lub ich odcinka, albo jego części, z przyczyn uzasadnionych, z wyłączeniem końcowego terminu wykonania robót, 36) wydawanie poleceń Wykonawcy w celu przyspieszenia postępu robót i dotrzymania umownego terminu ich ukończenia, 37) ciągłe monitorowanie wykonywania robót przez podwykonawców, a w szczególności: a) posiadanie wiedzy na temat wykonywania robót przez podwykonawców i nadzorowanie dokonywania wpisu do dziennika budowy o wykonywaniu robót przez konkretnego podwykonawcę, b) nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych, a zwłaszcza stwierdzania zawarcia umów o podwykonawstwo wg zatwierdzonego projektu umowy, c) kontrolowanie rozliczeń pomiędzy wykonawcą, a podwykonawcami wg zasad określonych w umowach, a w przypadku stwierdzenia uchybień w tym zakresie, natychmiastowe meldowanie o tym Zamawiającemu z wnioskiem o sposób naprawienia sytuacji. 3.7.4. Obowiązki w zakresie odbioru robót: 1) dokonanie odbioru robót podlegających zakryciu (zanikowych) w terminie 2 dni roboczych od daty ich zgłoszenia, 2) przejęcie od Wykonawcy protokołu usunięcia usterek, rysunków i innych dokumentów otrzymanych w ramach umowy, 3) odbieranie w imieniu Zamawiającego wszelkich robót kończonych, 4) zebranie i sprawdzanie od Wykonawcy robót dokumentacji, którą on wykona i przygotuje, a zwłaszcza: a) instrukcje (w języku polskim) użytkowania zamontowanych urządzeń, b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji c) protokoły z badania materiałów i urządzeń, d) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, 5) organizowanie wraz z Wykonawcą robót odbiorów przez odpowiednie organy, 6) dokonanie odbioru końcowego, przygotowanie kompletnej dokumentacji odbiorowej niezbędnej przy pracy komisji powołanej przez Zamawiającego oraz przygotowanie Protokołu Odbioru, 7) przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, dowodów PT i OT oraz innej dokumentacji związanej z Inwestycją i książki obiektu, 8) rozliczenie rzeczowe i finansowe Kontraktu, 9) wystawienie Świadectwa Przejęcia Robót, Końcowego Świadectwa Płatności i innych dokumentów wymaganych warunkami Kontraktu. 3.7.5. Inne obowiązki Inżyniera Kontraktu (IK): 1) skompletowanie wszystkich świadectw gwarancji i dostarczenie ich Zamawiającemu, 2) udokumentowanie daty, z którą Wykonawca wypełnił swoje obowiązki wykonania i zakończenia robót oraz usunięcia wszelkich stwierdzonych usterek w robotach, 3) podejmowanie decyzji o wykonaniu pilnych prac zabezpieczających, 4) podejmowanie również i innych działań nie wymienionych w tym rozdziale specyfikacji, które przyczynią się do sprawnego wykonania inwestycji, 5) sporządzanie dla Zamawiającego sprawozdań rzeczowo - finansowych wymaganych przez Instytucję Zarządzającą, 6) sporządzenie we współpracy z Zamawiającym sprawozdania końcowego i wszelkich wymaganych sprawozdań, 7) zapewnienie stałego nadzoru nad: a) finalizacją zadań wynikających z obowiązków na etapie budowy, b) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia stwierdzonych wad i ich odbiór, c) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 8) dochodzenie od Wykonawcy robót budowlanych kar za nienależyte lub nieterminowe wykonanie umowy oraz dopilnowanie usunięcia ujawnionych wad w okresie rękojmi za wady czy zastępstwo sądowe w przypadku powstania sporów wynikających z realizacji umowy o roboty budowlane, 9) analizowanie i koordynowanie zgodności prowadzonych prac z przyjętym harmonogramem, 10) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych, egzekwowanie obowiązków gwarancyjnych od Wykonawcy inwestycji. IK w porozumieniu z Zamawiającym, powinien realizować wszystkie inne czynności i zarządzenia określone przez Zamawiającego, a nie wymienione w powyższym zakresie zadań, które będą niezbędne dla poprawnej realizacji umowy o roboty budowlane i zabezpieczenia interesów Zamawiającego. IK nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z Kontraktu. 3.8. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Z wybranym IK zostanie zawarta umowa za cenę ryczałtową obejmującą cały zakres usług opisanych w pkt. 3 2) Wynagrodzenie Nadzoru Inwestorskiego płatne będzie proporcjonalnie od postępu robót budowlanych i stanowić będzie procentową część liczoną od zafakturowanej wartości wykonanych i odebranych robót budowlanych. 3) Rozliczenie za wykonywanie usług IK będzie realizowane okresowo zależnie od rozliczeń z Wykonawcą robót budowlanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym wykonawcy robót, z zastrzeżeniem faktury ostatecznego rozliczenia za wykonanie usługi. 4) Podstawą rozliczenia i wystawienia faktury za wykonaną usługę będzie zatwierdzona faktura do zapłaty dla Wykonawcy robót budowlanych. 5) Wszystkie faktury przedstawione przez IK wypłacane będą w wysokości łącznej do 80% wartości ofertowej. Faktura końcowego rozliczenia o wartości nie mniejszej niż 20% wartości ofertowej - zostanie zapłacona za wykonanie usługi IK po zakończeniu i bezusterkowym odbiorze robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.strzelce.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach